Geld & Recht alle pijlers

Februari survival plan

28-01-2008 18:54 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de nieuwste Viva staat een februari survival plan. Want februari is de korste en de ergste maand. Dus krijgen we van Viva 29 tips om te overleven.

Wat ik nu wel erg mis: Carnaval!!!

Daar staat helemaal niets over geschreven.En het is toch wel een heel leuk, gezellig feest waar ontzettend veel mensen plezier aan beleven.

Moeten wij in het zuiden de Viva gaan boycotten?

Groetjes,

Schildpad uit Breda.
Alle reacties Link kopieren
Trust me, er zijn meer mensen die carnaval slechts een excuus voor excessief drankgebruik door verklede malloten vinden dan die het leuk vinden. Als je er mee opgegroeid bent zal het best leuk zijn om met je hele dorp idioot te doen, maar persoonlijk doe je mij (en een heleboel anderen van boven de rivieren) er geen plezier mee. Dus ik zeg: goede keuze van Viva!

En boycotten? Da's zó 2007 ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik kom uit brabant en ik vind het wél leuk :)

Toen ik een jaar of 16 was werd er ook flink wat afgedronken door mij en mijn vriendinnen, maar die tijd heb ik wel gehad.

Tuurlijk zijn veel vooroordelen ook wel waar: er wordt veel gezopen en veel gezoend en niemand kijkt je raar aan als je idioot doet dus je kunt het zo gek maken als je zelf wil.

Ik snap best dat mensen die er niet mee opgegroeid zijn er niets aan vinden of er niks van snappen. Maja ach, daar heb ik dan ook geen boodschap aan :).

Vind je het leuk, dan vier je het. Zo niet, dan niet :).
Alle reacties Link kopieren
Ik begin met Carnaval en ga via een verjaardag door naar een vrijgezellefeest en eindig de maand met een bruiloft...

Hele maand een feestmaand!!! :jump: :jump: :jump: :jump: :jump:
anoniem_12119 wijzigde dit bericht op 29-01-2008 11:14
Reden: springende beertjes
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jezus Tientje79, een beetje meer respect vor die 'domme zudelingen' want 'Als je er mee opgegroeid bent zal het best leuk zijn om met je hele dorp idioot te doen' vind ik wel een beetje respectloos. Carnaval is ten eerste voor kinderen een heel erg leuk en spannend feest. Welk kind houd er nou niet van verkleden? Daarnaast kenmerkt het het begn van het vasten: even genieten voor we met zijn alle vasten' en heeft het darom ook religieuze links, die niet iedereen zal begrijpen.



Als stadse carnaval ganger (of is voor jou- randstadter?-Njimegen ook een dorp) heb ik er als tiener ook de grootste pret mee gehad. Het ontbijt op de maandag ochtend in de grote tent op plein 44 was bijvoorbeeld hardstikke leuk- en er komt geen alcohol of gekkigheid bij kijken- alleen gezelligheid. Verder hebben we de carnavals optocht- weer leuk voor jong en oud.



Ik woon zelf niet meer in het zuiden van het land, en heb al 10 jaar geen carnaval meer geviert, maar mis het elk jaar weer als ik mijn familie er over hoor.



Ik vind dat Noordelingen er erg neerbuigend over denken. Wel respecteren we butenlandse tradities, maar die die vanuit eigen land? Ho maar!

Belachelijk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb een vriendin in Den Bosch, en die vind carnaval ook drie keer niks hoor. Al dat gelal en gezuip, mag haar deur snel voorbij gaan....

Ja, als kinderfeest is het leuk, maar je gaat mij niet vertellen dat het 's avonds niet alleen maar draait om zuipen, zuipen en nog es zuipen....

(ja, sorry, ben van oorsprong een echte noorderling, dus ik snap sowieso niks van carnaval)



Btw. het is een écht brabantse hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven