Geld & Recht alle pijlers

Financiële meevaller

28-04-2017 23:50 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een financiële meevaller gehad. Normaal zou ik dit allemaal op mijn spaarrekening zetten maar nu had ik me voorgenomen om van een gedeelte wat leuks voor mezelf te kopen of te ondernemen wat ik anders niet zou doen. Echter heb ik geen dure hobby's of wensen etc. en heb ik het geld alsnog op mijn spaarrekening gezet. Vandaar gewoon uit nieuwsgierigheid de vraag wat voor dingen jullie er mee voor jezelf zouden doen die je normaal niet doet.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er sterk vanaf hoe groot de meevaller is. Hebben we het over duizend of tweeduizend euro?
Alle reacties Link kopieren
Extra reis maken



Mooi keuken apparaat



Lekker dagje welness
Alle reacties Link kopieren
Vakantie..



Hoeveel is het?
Alle reacties Link kopieren
Give us numbers
Hangt van het bedrag af.



Maar als je nu niets weet ... toch beter om het te houden voor over een paar weken of maanden als je misschien wel iets wil hebben, kopen of doen?



Afhankelijk van 't bedrag zou ik een deel sparen, eventueel uit eten gaan of het gebruiken voor een reisje.

Of voor dat nieuwe veel te dure fototoestel dat ik al 5 jaar wil, terwijl ik eigenlijk een "best doenbaar" model heb dat maar niet kapot wil.
Wat verstandig. Als ik een meevaller zou krijgen zouden we naar Disneyland gaan. Dat stond op de planning maar past niet in de financiën omdat we al een ander reisje maken. Bij een heel grote meevaller ga ik een rondreis door Zuid-Afrika maken, of een week naar New York. Oh, en het huis opknappen (nieuwe electra, stucen etc).
Alle reacties Link kopieren
Als je het nog niet weet, lekker apart laten staan. Misschien loop je later tegen een mooie reis of meubelstuk aan. Of niet, je bent niet verplicht het uit te geven in een bepaalde termijn als je het aan jezelf wil besteden he?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ligt aan het bedrag.



Ik heb een poos gespaard om de auto te kopen waar ik al jaren verliefd op was maar waarvan iedereen zei dat het teveel geld was voor een koekblik in vergelijking met andere kleine auto's.



Dus als ik dat al niet gedaan had en het gaat om een fijn bedrag zou het die auto geworden zijn.



Bij een lager bedrag een fijne vakantie boeken.



Bij nog iets lager een luxe weekend weg.



En bij nóg minder een dag/nacht sauna of lekker uit eten.



En een hele grote mooie bos bloemen of abonnement op Bloomon.com ofzo
Meevaller



50 euro: mooie bos bloemen

250: schoenen/ lekker uit eten

500: weekendje weg

2000: kleine verbouwing (wc, grote ruimte verven, houtwerk laten doen)

5000: andersoortige vakantie (verder/luxer/langer)



En dan in alle gevallen nog een beetje overhouden voor de spaarrekening
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan het bedrag, maar hier zou het waarschijnlijk op de spaarrekening gaan omdat we opzoek zijn naar een koopwoning. Anders een reis ergens heen.



Een kleiner bedrag zou ik opmaken aan spullen voor de kinderen, ik ben een beetje een idioot misschien maar ik haal meer plezier uit spullen voor hun. Ik koop liever kleren en boeken voor hun dan voor mezelf... Lekker die dure boekenbox kopen die al een tijdje op de lijst staat, 10 Dick Bruna boekjes of een kruimelzuiger (ja voor zoon is dat kinderspeelgoed, hij gaat er ook met de stofzuiger vandoor als je hem pakt).
Alle reacties Link kopieren
Show us the money!!!
Alle reacties Link kopieren
Niets is fijner dan het geld alvast te hebben want zodra je het wel weet kan je het ook direct kopen.

Een uitgesteld cadeautje dus..... nog geen idee wat de inhoud van het cadeau zal zijn maar het geld is er alvast.



Heerlijk vind ik dat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als ik jou was zou ik het op mijn rekening storten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 29 april 2017 @ 00:10:

Als ik jou was zou ik het op mijn rekening storten.Misschien was de meevaller wel een lagere rekening dan verwacht..
Het ligt aan het bedrag.

Ik zou kopen:



Een bank van Linteloo

Chaneltas

Een paar pumps bij Paul Warmer

Een van der Gang horloge voor mijn man.

Een reis naar Zuid-Afrika

Een appartement in Valencia

Een Fiat500

Een extra donatie aan de Nierstichting
quote:aquariusje7700 schreef op 29 april 2017 @ 00:11:

[...]

Misschien was de meevaller wel een lagere rekening dan verwacht..Nee. Die zet je niet op een spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
Denk een klusjesman huren voor een aantal dingen die m'n vader hier nog voor me zou doen. Is het een flinker bedrag dan de zolder laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om zo'n 7.000 euro, waarvan ik er 5.000 direct op de spaar had gezet.

Het is ook absoluut niet zo dat ik er iets mee móet doen hoor, dus het blijft nu inderdaad lekker op de rekening staan. Was alleen nieuwsgierig wat anderen er mee zouden doen nadat ik me besefte dat ik geen grotere wensen heb dan wat ik normaal ook koop en doe.
Alle reacties Link kopieren
- (lang) weekend Euro Disney met mijn kinderen

- Badkamer verbouwen

- Doorlopend krediet inlossen

- Kunststof kozijnen in hele huis

- Hypotheek (deels) inlossen
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Hangt van het bedrag af. Ik zou op vakantie naar Mexico gaan omdat ik al jaren een vriendin daar zou bezoeken maar er nooit geld voor had of wilde uitgeven.



Verder:

- m'n ouders het geld terugbetalen dat ze me door de jaren heen geleend/geven hebben hebben

- bij een 3 Michelin sterren restaurant dineren

- een Chanel tas aanschaffen

- de jas kopen die ik graag wil, maar 550 euro kost en dat vind ik nu toch iets te gortig

- een kistje Petrus kopen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Met 7k zou ik niets bijzonders doen. Dus aflossen op de hypotheek, happa!
Met dat bedrag zou ik mijn rijbewijs halen en een leuke auto kopen.
Dat is nog eens een leuk bedrag! Ik zou mezelf lekker verwennen met iets waar je lang plezier van hebt



Vb. Wat ik al een tijd wilde, was mijn motor rijbewijs halen. Vorig jaar had ik 3 weken vrij voor ik aan mijn nieuwe baan begon en het extraatje van vakantiegeld gekregen. Dus toen gaan lessen en mijn rijbewijs gehaald
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets laten doen in huis of aan de tuin, denk ik. De badkamer, ipv helemaal zelf bij elkaar verzamelen en dan nog helemaal zelf bouwen, denk ik. Hoewel het dan natuurlijk toch minder 'eigen' wordt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven