Geld & Recht alle pijlers

Financiële meevaller

28-04-2017 23:50 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een financiële meevaller gehad. Normaal zou ik dit allemaal op mijn spaarrekening zetten maar nu had ik me voorgenomen om van een gedeelte wat leuks voor mezelf te kopen of te ondernemen wat ik anders niet zou doen. Echter heb ik geen dure hobby's of wensen etc. en heb ik het geld alsnog op mijn spaarrekening gezet. Vandaar gewoon uit nieuwsgierigheid de vraag wat voor dingen jullie er mee voor jezelf zouden doen die je normaal niet doet.
Alle reacties Link kopieren
Oh en nieuwe dure raambekleding.
Alle reacties Link kopieren
Studieschuld afbetalen!
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Laminaat in de woonkamer...

Nieuwe/ ander bankstel... doorgezakt scheuren in het leer...

En een nieuw bed voor mezelf..Dat echt als eerste..Wat zal mijn rug mij dankbaar zijn.



En als het zou kunnen...Met mijn zoon naar mijn vriendin in nieuw Zeeland.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het allemaal op de spaarrekening zetten totdat er iets is waar je de resterende 2000 euro aan wil besteden. Als je nu niks te binnenschiet en bijv geen vakantie gepland hebt, niet iets voor je huis wil kopen, nieuwe garderobe etc maar iets verzinnen om het uit te geven. Moet je zelf weten uiteraard. Leuke meevaller trouwens,
2000 om zo te besteden?

Ik denk een fotografievakantie van de zomer. Ergens in het Lake District in Engeland en dan nog een week rondtouren daar.

Of een paar dagen naar Florence en daarnaast een nieuw koffiezetapparaat en een dagje sauna ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hier ga we volgende week een nieuwe scooter kopen. (Bijna €3000 belastinggeld terug) De scooter van mijn oudste zoon heeft het vorige week begeven, jongste gaat binnenkort op voor zijn examen. Nu hebben we besloten om naast mijn snorscooter, een bromscooter gaan kopen voor algemeen gebruik. (Hebben geen auto)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel veel dingen weten, vakantie of nieuwe eettafels of gewoon lekker veel kleding en schoenen shoppen. Maar als jij die wensen niet hebt (ik weet ook niet of je normaal gesproken veel te besteden hebt), zou ik het lekker op je spaarrekening laten staan tot je wél iets weet wat je er echt graag mee wilt doen.
Alle reacties Link kopieren
Een roadtrip door de USA maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een weekendtrip plannen met een aantal dierbaren en heerlijk genieten van wat wellness. De rest op de spaarrekening, ik huur nu nog en wil over 2-3 jaar een huis kopen.
Wat fijn voor je, die financiele meevaller!

Ik zelf zou het geld sparen en er op termijn iets mee doen. Zeer zeker niet hals over kop, enkel om er maar iets mee te doen. Dan liever op de rekening hebben staan, je weet maar nooit.



Een mooie uitgave voor dergelijk bedrag zou een andere auto, een nieuw meubelstuk, een mooi sieraad of een mooie mini vakantie zijn. En dan de rest, het grootste deel dus, zou ik graag willen behouden om te sparen.
Alle reacties Link kopieren
nou niet. ik zou niet met alle moeite iets gaan verzinnen om maar geld uit te geven. fijn toch dat je het eigenlijk gewoon goed hebt.



ik zou het geld gewoon op mijn spaarrekening zetten (en deel in de aflossing van mijn huis stoppen) mocht je over een halfjaar of jaar iets tegenkomen wat je graag wilt, dan heb je het geld nog.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Meevaller van 7000 euro.... ik zou gewoon op de spaarrek zetten. Tot dat er iets vervangen moet worden bijv. de auto.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ik zou er niet iets voor zoeken, om het aan uit te geven. Als ik iets in mijn hoofd had van 'dat zou ik graag eens doen' dan zou ik het daaraan uitgeven, maar zonder duidelijke wens gaat het gewoon naar de spaarrekening, of extra aflossing van de hypotheek.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 29 april 2017 @ 07:51:

Een roadtrip door de USA maken.Dan zou ik aan 7000 niet genoeg hebben
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat is nog eens een leuke financiële meevaller! Waarom heb ik dat nou nooit
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat mijn grens pas bij 200.000 euro ligt voordat ik iets geks ga doen, bijv een roadtrip door usa of een wereldreis. Tot dat bedrag los ik liever af op de hypotheek of zet het op de spaar voor studiekosten van de kids.
Alle reacties Link kopieren
Bij een financiële meevaller heb ik vooral veel plezier in het bedenken wat ik er allemaal van zou kunnen doen... En daarna gaat het alsnog naar de spaarrekening, omdat ik niet zo goed ben in 'zomaar' geld uitgeven. Als ik dan een keer echt wat wil, wat niet zo vaak voorkomt, dan staat er altijd genoeg geld klaar.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een fijne meevaller! Als het hier zo zou zijn zou die 7000 op de spaarrekening gezet worden ivm het zoeken naar een koopwoning, geeft toch net wat meer ruimte in het budget. Blijft er geld van over zou ik het splitsen naar een deel buffer en een deel voor een leuke reis. Een vakantie willen we al een paar jaar doen, maar steeds was er iets dat het geld dringende nodig had en de buffer verder uithollen voor een vakantie wil ik niet dus stellen we het al 3 jaar een jaar uit... Hoeft niet heel lang of heel ver, 8 dagen Mallorca zou ik fantastisch vinden.



Als je nu geen doel er voor hebt zou ik het inderdaad op je rekening zetten, wel zou ik het bedrag in mijn hoofd dan appartement houden met de bestemming iets leuks van te doen (die 2000 van de 7000 bedoel ik dan). Als je dan tegen iets aan loopt wat je graag wil doen/hebben kan je het dan van dat voor leuke dingen gereserveerde bedrag kopen (ik koop makkelijker iets van geld dat met dat doel gereserveerd en gespaard is dan gewoon spaargeld vandaar).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het bedrag lekker aflossen op mijn hypotheek.
Alle reacties Link kopieren
?
Een nieuwe fiets.

Meubels

Weekend weg
Alle reacties Link kopieren
Oh wat zou dat heerlijk zijn zo'n meevaller! Niet dat ik het nodig heb, maar dan heb je het gevoel dat je extra geld heb waar je iets leuks mee mag doen.



Heb je niks wat je al heel graag wilde maar eigenlijk te duur vond?

Mooie nieuwe fiets, te dure tas, weekendje weg of andere reis, meubels voor in huis, apparatuur voor in de keuken. Hele dag shoppen of welnessweekend zou ik ook niet erg vinden
quote:spagroen schreef op 29 april 2017 @ 08:53:

ik denk dat mijn grens pas bij 200.000 euro ligt voordat ik iets geks ga doen, bijv een roadtrip door usa of een wereldreis. Tot dat bedrag los ik liever af op de hypotheek of zet het op de spaar voor studiekosten van de kids.Dit. Ik zou ook een veel kleiner percentage over de balk smijten. Bij 7.000 euro zou ik maximaal een paar honderd euro uitgeven, waarschijnlijk in een goed restaurant. De rest zou naar de spaarrekening gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit de helft van jouw bedrag gekregen Daar heb ik mijn ogen van laten laseren (en een zonnebril van 100 euro gekocht) en een rugtattoo genomen. Nooit spijt van gehad.



Nu zou ik iemand inhuren om de badkamer te laten maken. De douchecabine lekt en we kunnen het lek niet vinden.

En een schilder om de buitenkant te laten verven.

Naar Bulgarije gaan om daar een nieuwe tattoo te laten zetten door mijn nieuwe favoriete tattoo artiest.

Een rashond kopen (Lakense Herder)

Een nieuwe 2e hands auto.

Mijn vriendin trakteren op een vakantie in een zonnig land.

.
Ik zou een personal shopper een nieuwe garderobe laten bijeenshoppen.

Huis heeft ook wel wat wensen zoals een nieuwe badkamer/kozijnen, maar voor 2000 euro kom je dan maar tot de helft.

Ik zou ook wel een leuke steden trip met luxe hotel zien zitten.

Of een duur sieraad wat tijdloos genoeg is om erfstuk te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven