Geld & Recht alle pijlers

Geen inkomen meer wat nu doen?

06-02-2012 17:22 175 berichten
verwijderd ivm herkenbaareid.
Alle reacties Link kopieren
Ster, ik meen dat er een ban staat op het quoten van de OP. Misschien even weghalen
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 06 februari 2012 @ 18:11:

Helaas heb ik ervaring met zulke dingen Winterfeestjurk. En ik weet daardoor dat thuis zitten mokken je minder helpt dan de deur uit gaan, onder de mensen komen en je nuttig voelen. Het beste medicijn!



ik vind het te kort door de bocht ster. misschien kan ze het echt niet! lijkt mij uitermate frustrerend om dan keer op keer weer jezelf te moeten verdedigen, omdat mensen denken dat je lui bent.



kijk maar eens naar mensen ie chronisch depressief zijn, die krijgen ook vaak tips, van ga gewoon naar buiten, feit is dat dit ze echt niet lukt
Alle reacties Link kopieren
Niet kunnen bestaat niet, niet willen is een tweede.. Het beste wat ik ooit heb kunnen doen in mijn depressieve tijd is naar buiten gaan, werken, dingen doen.



Ik vind het iets te gemakkelijk om maar te blijven zeggen dat je iets zogenaamd niet kunt.
Bedankt voor alle reacties kan nu even niet reageren maar kom later weer
Alle reacties Link kopieren
TO heb je ooit Wajong aangevraagd?
Alle reacties Link kopieren
quote:winterfeestjurk schreef op 06 februari 2012 @ 18:11:

[...]





niet de juiste houding of is het de realiteit voor TO? genoeg mensen met borderline die (tijdelijk) afgekeurd zijnIk zeg ook dat ze of hulp moet zoeken of werk. Dat ze volgende week begint is natuurlijk prachtig maar ze heeft schulden en geen inkomen, dan moet er eerder wat gebeuren. Bijvoorbeeld weer terug naar de Sociale Dienst zoals anderen hier suggereren.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 06 februari 2012 @ 18:16:

Niet kunnen bestaat niet, niet willen is een tweede.. Het beste wat ik ooit heb kunnen doen in mijn depressieve tijd is naar buiten gaan, werken, dingen doen.



Ik vind het iets te gemakkelijk om maar te blijven zeggen dat je iets zogenaamd niet kunt.lulkoek en dat weet jij ook! wat voor jou werkt, hoeft niet voor een ander te werken. sommige mensen kunnen het echt niet. intriest dat jij daar geen compassie voor kan opbrengen
Alle reacties Link kopieren
Ster depressieve tijd is iets heel anders dan borderline.

Borderliner zijn is erg moeilijk voor jezelf en omgeving.

Daarom moet ze hulp zoeken wat ze nu aan hulp krijgt is gewoon niet genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterfeestjurk schreef op 06 februari 2012 @ 18:14:

[...]





ik vind het te kort door de bocht ster. misschien kan ze het echt niet! lijkt mij uitermate frustrerend om dan keer op keer weer jezelf te moeten verdedigen, omdat mensen denken dat je lui bent.



kijk maar eens naar mensen ie chronisch depressief zijn, die krijgen ook vaak tips, van ga gewoon naar buiten, feit is dat dit ze echt niet luktSoms heb je de optie gewoon niet dat je niks kunt doen. Sirana zal toch op een of andere manier actie moeten ondernemen om weer grip op de situatie te krijgen. Al is het maar om te regelen dat ze wel geoorloofd thuis kan zitten momenteel zodat ze de hulp kan krijgen die ze nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elliot schreef op 06 februari 2012 @ 18:18:

[...]





Ik zeg ook dat ze of hulp moet zoeken of werk. Dat ze volgende week begint is natuurlijk prachtig maar ze heeft schulden en geen inkomen, dan moet er eerder wat gebeuren. Bijvoorbeeld weer terug naar de Sociale Dienst zoals anderen hier suggereren.ik denk eerder hulp, ze kan het in haar eentje niet overzien. @TO:
Alle reacties Link kopieren
Een ding: kijk naar de toekomst, niet naar het verleden. Blijf niet hangen in jezelf dingen kwalijk nemen (dat bespeur ik bij je), maar probeer te bedenken hoe het in de toekomst beter kan gaan.



Probeer deze vragen eens te beantwoorden:



Waar wil je staan over 5 jaar?

Wat moet er gebeuren om dat te bereiken?

Welke stappen moet je daarvoor zetten?

Wie kun je inschakelen om je te helpen als het je zelf niet lukt? Denk aan instanties en ook aan je familie en vrienden.



Dat brengt je veel verder dan alleen maar op korte termijn crisissituaties op te lossen. Ik denk dat die laatste vraag voor jou nu het meest urgent is trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ermee eens dat TO hulp moet zoeken als ze er zelf niet uitkomt.



Maar een beetje op het forum blijven posten over allerlei ongein in plaats daarvan (loepje) en continue medeleven verwachten ipv er iets aan te doen, ja dan vind ik dat je beter kunt gaan werken.



Geesteziek zijn is geen pretje, maar een mens heeft benen en een mond gekregen, en als je kan denken en typen kun je ook bellen en zorgen dat je hulp krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Wat Flowerbombje dus eigenlijk wat netter zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:flowerbombje schreef op 06 februari 2012 @ 18:19:

[...]





Soms heb je de optie gewoon niet dat je niks kunt doen. Sirana zal toch op een of andere manier actie moeten ondernemen om weer grip op de situatie te krijgen. Al is het maar om te regelen dat ze wel geoorloofd thuis kan zitten momenteel zodat ze de hulp kan krijgen die ze nodig heeft.dat snap ik wel, als ze wil dat er iets veranderd, zal ze actie moeten ondernemen. maar heb het idee dat haar dat niet echt lukt, omdat ze de situatie niet kan overzien (mede door haar stoornis)
Ik lees weer harde reactie's.

.

( ja ik heb hem gelezen)

Lekker makkelijk weer andere afkatten, zonder alles te kunnen weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterfeestjurk schreef op 06 februari 2012 @ 18:22:

[...]





dat snap ik wel, als ze wil dat er iets veranderd, zal ze actie moeten ondernemen. maar heb het idee dat haar dat niet echt lukt, omdat ze de situatie niet kan overzien (mede door haar stoornis)Sirana weet heus dat er mensen zijn, zoals haar therapeut of een maatschappelijk werker, die haar daarmee kunnen helpen. Ze moet alleen dan wel aangeven dat ze hulp nodig heeft. Het komt je nou eenmaal niet aanwaaien in het leven. Als je dat door hebt, dan kom je opeens een stuk verder.
Alle reacties Link kopieren
Winterfeestjurk:"dat snap ik wel, als ze wil dat er iets veranderd, zal ze actie moeten ondernemen. maar heb het idee dat haar dat niet echt lukt, omdat ze de situatie niet kan overzien (mede door haar stoornis)"



Maar dan is dit toch het eindpunt? Moeten wij dan voor haar gaan bellen? Ze zal toch stappen moeten ondernemen om hulp te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 06 februari 2012 @ 18:23:

Ik lees weer harde reactie's.

.

( ja ik heb hem gelezen)

Lekker makkelijk weer andere afkatten, zonder alles te kunnen weten.Heb je ook nog iets ontopic te melden of kom je alleen maar even langs om te katten?
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 06 februari 2012 @ 18:21:

Ik ben het ermee eens dat TO hulp moet zoeken als ze er zelf niet uitkomt.



Maar een beetje op het forum blijven posten over allerlei ongein in plaats daarvan (loepje) en continue medeleven verwachten ipv er iets aan te doen, ja dan vind ik dat je beter kunt gaan werken.



Geesteziek zijn is geen pretje, maar een mens heeft benen en een mond gekregen, en als je kan denken en typen kun je ook bellen en zorgen dat je hulp krijgt.ik vind dat jij er te makkelijk over denkt
Alle reacties Link kopieren
Dus, Winterfeestjurk, moeten wij maar gaan bellen voor TO?



Want als alles zo lastig is als jij zegt gaat TO niets meer doen tot het zo'n puinhoop is dat ze door de bomen het bos niet meer ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 06 februari 2012 @ 18:23:

Ik lees weer harde reactie's.

.

( ja ik heb hem gelezen)

Lekker makkelijk weer andere afkatten, zonder alles te kunnen weten.harde reactie's van wie? niet van mij, in ieder geval niet richting TO. wel naar Ster, maar die kan zichzelf heel goed verweren
Alle reacties Link kopieren
Hard? Neuh.. Een pittige discussie op zijn tijd is prima toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 06 februari 2012 @ 18:28:

Dus, Winterfeestjurk, moeten wij maar gaan bellen voor TO?



Want als alles zo lastig is als jij zegt gaat TO niets meer doen tot het zo'n puinhoop is dat ze door de bomen het bos niet meer ziet.wij zijn niet verantwoordelijk voor TO, dus wij hoeven niet te bellen. maar er zullen echt gevallen zijn, waar het inderdaad een enorme puinhoop is. en dat vind ik in en intriest!
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook triest.. Maar de feiten zijn dat TO in dit verhaal de enige is die zichzelf uit deze situatie kan helpen.. Het minste wat ze kan doen is haar werk bellen, de situatie uitleggen en hulp vragen. Vanaf daar wordt alles alleen maar gemakkelijker (in die zin) voor haar. Als ze niet belt wordt alles nog veel moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
Toch denk ik dat we het in wezen eens zijn namelijk: TO heeft hulp nodig en die moet ze gaan krijgen. Daarvoor moet ze zelf de telefoon ter hand nemen want huilen in een hoekje lost niks op. Dus TO bel die behandelaar van je en de Sociale Dienst en zeg dat je het niet meer overziet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven