Geld & Recht alle pijlers

Geen inkomen meer wat nu doen?

06-02-2012 17:22 175 berichten
verwijderd ivm herkenbaareid.
Alle reacties Link kopieren
Wat Elliot zegt dus.....
Alle reacties Link kopieren
Haha, Ster is het iig met me eens
quote:ster89 schreef op 06 februari 2012 @ 18:29:

Hard? Neuh.. Een pittige discussie op zijn tijd is prima toch? Er is een verschil tussen pittige discussie of advies geven.
Alle reacties Link kopieren
Advies geven aan TO en in discussie gaan met andere forummers, Redband. Zoals in elk topic.
Alle reacties Link kopieren
(Offtopic)

Tjonge Ster, misschien moeten wij samen een adviesbureau beginnen
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 06 februari 2012 @ 18:23:

Ik lees weer harde reactie's.

.

( ja ik heb hem gelezen)

Lekker makkelijk weer andere afkatten, zonder alles te kunnen weten.



In eerdere topics van TO is haar veel advies gegeven waaronder wel tig keer de tip van maatschappelijk werk en is ook bv. aangeboden om te bemiddelen voor huisvesting (toen er nog een zwangerschap in het spel was).



Het punt is dat we TO niet kunnen dwingen om op tijd op te staan om te gaan werken, maatschappelijk werk te bellen of zorgen dat de therapie nu wel aan slaat dus we zitten hier beetje vast is het patroon dat TO een topic opent met een probleem en wij reageren (soms hard, soms hulpvaardig, soms beide)
Alle reacties Link kopieren
ik ben het in je laatste post met je eens, feit is dat dit voor iemand met borderline lastig is. die ziet (mogelijk) alleen maar doemscenario's en zal dan nog verder in zijn/haar schulp kruipen. en zakt dan steeds verder weg, de afgrond in
Alle reacties Link kopieren
Even aanvullend op Borderwalk.. TO is hier geen vreemde dus en daar zijn mijn reacties ook op gebaseerd.
Alle reacties Link kopieren
Dan wil jij je bed niet uit?

Sorry meis, in het volwassen leven heb je niet altijd wat te willen maar zul je moeten! Je hebt namelijk verantwoordelijkheden.

Je wil neem ik aan ook geen schulden ? Je wilt ook niet de rest van je leven bij je moeder wonen? Je wilt zelfstandig zijn?
Ik heb niet teruggeloept, maar als ik dat elke keer moet doen, heb ik hier een nieuwe dagtaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterfeestjurk schreef op 06 februari 2012 @ 18:35:

ik ben het in je laatste post met je eens, feit is dat dit voor iemand met borderline lastig is. die ziet (mogelijk) alleen maar doemscenario's en zal dan nog verder in zijn/haar schulp kruipen. en zakt dan steeds verder weg, de afgrond inMaar wat kunnen wij met teksten dan nog verder doen feestjurk, behalve TO aanmoedigen om de telefoon te pakken? Om mensen te kunnen helpen moeten die mensen als eerste geholpen willen worden...
TO, als tip, zoek hulp en zoek niet online hulp of advies maar écht hulp bij je problemen.
Alle reacties Link kopieren
onbegrip sucks, tegen onbegrip moeten vechten sucks nog veel meer. dus in die zin kom ik voor TO op, en dat is mijn goed recht!
Alle reacties Link kopieren
Winterfeestjurk, ik snap je punt. Maar ik heb intussen wel geleerd dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken en dat je beter oplossingsgericht kunt denken dan alleen maar in de slachtofferrol kruipen en verzuchten hoe oneerlijk het leven is.



Sommige dingen zijn nou eenmaal zoals ze zijn op het moment en na tig topics met goede adviezen is het klaar met het zachte helen denk ik zo...
Zo, en nu ga ik lekker eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elliot schreef op 06 februari 2012 @ 18:37:

[...]





Maar wat kunnen wij met teksten dan nog verder doen feestjurk, behalve TO aanmoedigen om de telefoon te pakken? Om mensen te kunnen helpen moeten die mensen als eerste geholpen willen worden...het gaat mij om de harde toon, dat TO maar moet gaan werken, en dat niet kunnen niet bestaat, ik vind dat lariekoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 06 februari 2012 @ 18:39:

Winterfeestjurk, ik snap je punt. Maar ik heb intussen wel geleerd dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken en dat je beter oplossingsgericht kunt denken dan alleen maar in de slachtofferrol kruipen en verzuchten hoe oneerlijk het leven is.



Sommige dingen zijn nou eenmaal zoals ze zijn op het moment en na tig topics met goede adviezen is het klaar met het zachte helen denk ik zo...





dat dit jouw manier is, is helemaal prima, iemand anders hoeft niet op dezelfde manier in het leven te staan.



voor sommige mensen helpt juist die zachte hand, omdat ze misschien in het verleden al heel hard zijn aangepakt en zichzelf ook al heel hard aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je haar andere topics hebt gelezen? Maar als je de topics (of zelfs alleen al de titels) doorscrollt snap je waarschijnlijk wel de toon van mijn reacties.



Daarbij, ik heb zelf ervaring met depressies en adhd en leef nog altijd met de downs hiervan en het onder controle krijgen van mijn reacties. Maar denk maar niet dat ik een van die 'aandoeningen' de schuld geef van mijn soms domme handelingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 06 februari 2012 @ 18:40:

Zo, en nu ga ik lekker eten.eet smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:winterfeestjurk schreef op 06 februari 2012 @ 18:40:

[...]





het gaat mij om de harde toon, dat TO maar moet gaan werken, en dat niet kunnen niet bestaat, ik vind dat lariekoek.Dat niet kunnen werken heel goed kan ben ik met je eens. Maar niet geholpen kunnen worden kan alleen als je het zelf niet wil. Mijn ervaring is dat mensen die zeggen dat ze zo zielig zijn en niets kunnen eigenlijk niks willen. Iedereen kan wel iets en als het dan geen werken is dan is het bezig zijn met jezelf weer een beetje beter te krijgen (therapie oid dus).
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 06 februari 2012 @ 18:43:

Ik weet niet of je haar andere topics hebt gelezen? Maar als je de topics (of zelfs alleen al de titels) doorscrollt snap je waarschijnlijk wel de toon van mijn reacties.



Daarbij, ik heb zelf ervaring met depressies en adhd en leef nog altijd met de downs hiervan en het onder controle krijgen van mijn reacties. Maar denk maar niet dat ik een van die 'aandoeningen' de schuld geef van mijn soms domme handelingen.



je hoeft niet te reageren, dat doe je zelf (ik vraag mij dan wel af waarom. je zit je volgens mij vreselijk te irriteren)



dat jij goed kan leven met je "beperkingen" wil niet zeggen dat iemand anders dit ook kan.



ster, ik verbaas mij er echt over, waar zit je inlevingsvermogen? borderline is van totaal andere orde dan adhd/depressie
Alle reacties Link kopieren
zeg, ik erger mij altijd kapot aan de discussies over de toon van een ander, zeker als daar dan het topic in verzand. Kan dat ergens anders?

Dank u.
Alle reacties Link kopieren
TO: hoe staat het met je plannen om een opleiding te gaan doen?

Je had een tijdje geleden een topic over een verkorte opleiding SPW 4 die in maart zou beginnen? Niets geworden? Nog plannen voor iets anders in september? Misschien niveau 2 zoals door sommigen van ons geadviseerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Elliot schreef op 06 februari 2012 @ 18:44:

[...]





Dat niet kunnen werken heel goed kan ben ik met je eens. Maar niet geholpen kunnen worden kan alleen als je het zelf niet wil. Mijn ervaring is dat mensen die zeggen dat ze zo zielig zijn en niets kunnen eigenlijk niks willen. Iedereen kan wel iets en als het dan geen werken is dan is het bezig zijn met jezelf weer een beetje beter te krijgen (therapie oid dus).



ik denk dat TO heel graag wil, maar dat het zelfvertrouwen ontbreekt. zowel in haarzelf als in eerdere ervaringen. mensen met borderline hebben doorgaans een erg laag zelfbeeld.



ze heeft dus geen positieve ervaring(en) om kracht/hoop uit te putten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zeer veel inlevingsvermogen. Kan alleen zeer slecht tegen 'ik kan niet' en 'anderen moeten het voor me oplossen'. Wat Elliot zegt: veel mensen die zeggen niets te kunnen willen eigenlijk niets. Negen van de tien keer is het aanstellerij en handje ophouden om zichzelf te kunnen onderhouden. Als je echt zo'n uitzichtloos bestaan hebt, zoek dan hulp en ga niet maandenlang op een forum slachtoffertje spelen. Dan geloof ik pas echt in de ernst van de situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven