Mode & Beauty alle pijlers

Haarlak zonder uitdrogende alcohol

01-05-2024 14:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het liefst gebruik ik voor mijn haar geen enkele versteviging. Mousse en gel verzwaart mijn haar zo. Nu had Nivea fijne formingspray zonder uitdrogende alcohol (dus zonder alcohol denat of ethylalcohol, deze: https://www.nivea.nl/producten/volume-f ... 60061.html). Met deze spray kon ik fijn slag en volume creëren in mijn dunne haar. Ik was fan!
Helaas is deze spray niet meer verkrijgbaar.

Weet iemand een goed alternatief? Geen gellac dus ivm verzwaren, geen uitdrogende alcohol ivm pluizen. Wel graag volume, fixatie en makkelijk uit te wassen (met neutral shampoo). En vriendelijk voor de hoofdhuid, ik heb nogal snel jeuk en bultjes onder mijn haar. Misschien kent iemand een goede curlygirl-spray oid?
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn 2 haarlakken zonder uitdrogende alcohol. Van Boucleme en Bounce Curl.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt ook denken aan een texture spray zoals de texture tonic van Aveda.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
01-05-2024 15:19
Er zijn 2 haarlakken zonder uitdrogende alcohol. Van Boucleme en Bounce Curl.


Die van Boucleme kan ik niet zo snel vinden, die van Bounce Curl ziet er wel goed uit. Alleen online te bestellen neem ik aan. Dank!
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
01-05-2024 15:54
Je kunt ook denken aan een texture spray zoals de texture tonic van Aveda.


Ik kende dat niet, texture spray, maar wat ik lees klinkt wel goed. Ik zoek een beetje die messy zoutspraylook zonder zoutspray, om mijn sluike haar wat volume en slag te geven. Alleen maar een lichte hold, ik hoop dat het toch gedurende de dag wel genoeg volume blijft behouden.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou een droogshampoo evt ook nog aan te raden zijn? Dat geeft vaak ook wel een liftend effect toch?
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
01-05-2024 16:41
Die van Boucleme kan ik niet zo snel vinden, die van Bounce Curl ziet er wel goed uit. Alleen online te bestellen neem ik aan. Dank!
Gewoon op de site van Boucleme. Echt een gloednieuw product. Werd 3 weken geleden gelanceerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
01-05-2024 16:44
Ik kende dat niet, texture spray, maar wat ik lees klinkt wel goed. Ik zoek een beetje die messy zoutspraylook zonder zoutspray, om mijn sluike haar wat volume en slag te geven. Alleen maar een lichte hold, ik hoop dat het toch gedurende de dag wel genoeg volume blijft behouden.
Dit is een sugar spray die ik zelf heel prettig vind. Ik vind em erg goed werken maar ik heb zelf krullen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven