Geld & Recht alle pijlers

Geen lening krijgen, geen huurtoeslag krijgen? :(

30-07-2015 15:55 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Misschien van je spaargeld bijleggen aan je huur? Of klein beginnen, nog niet in het appartement van je keuze, maar bijvoorbeeld een studio of een appartement met gedeelde keuken of douche. Die zijn een stuk goedkoper!
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Dan neem je een kamer en spaar je door tot je voldoende geld hebt om te kunnen kopen.

En voor de toekomst hopen op een vast contract, zodat je geld kunt bijlenen.



Of je komt een partner tegen met een wens tot samenwonen.



Kan ook nog!



Voor de tussentijd: als je echt graag het huis uit wil, dan huur je een kamer.
Wat een triestigheid en wat een hoop eisen.
Alle reacties Link kopieren
Banken weten ook dat er tegenwoordig niet meer zo snel vaste contracten worden gegeven. Met een overzicht van je inkomsten van de afgelopen drie jaar en een flinke bedrag aan spaargeld is er zeker een kans dat je een hypotheek kunt krijgen. Heb je echt al advies gevraagd, of neem je zomaar aan dat je toch geen hypotheek krijgt?
Je kan de huur dus prima betalen. Ook al wordt het krap. Waar heb je anders voor gespaard? En als je meer gaat verdienen in de toekomst, dan kun je makkelijker de huur betalen en zou je dan wellicht kunnen kopen.
En de tijd om uit huis te gaan was zo'n jaar of 6 geleden al aangebroken. Nu heb je een berg spaargeld (geen kunst als je al ruimschoots volwassen bent en bij pa en moe woont, dus niks om trots op te zijn lijkt me) en geen zelfstandig leven.
Heel oneerlijk ja....geen huurtoeslag krijgen als je een bak met geld achter de hand hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:Sidroht schreef op 30 juli 2015 @ 16:02:

En de tijd om uit huis te gaan was zo'n jaar of 6 geleden al aangebroken. Nu heb je een berg spaargeld (geen kunst als je al ruimschoots volwassen bent en bij pa en moe woont, dus niks om trots op te zijn lijkt me) en geen zelfstandig leven.En dit.
Alle reacties Link kopieren
Jaloers?

Het IS gewoon best oneerlijk. Dat de een zijn inkomen uitgeeft aan roken en die krijgt wel huurtoeslag en de ander leeft zuinig en die niet?



Sta je wel al ingeschreven voor sociale huurwoningen? Want zonder dat kom je echt alleen maar voor de vrije sector in aanmerking en dat is idd erg prijzig.

Op kamers zou idd een oplossing zijn, dan ben je iig zelfstandig en op jezelf.
quote:nina1966 schreef op 30 juli 2015 @ 16:06:

Jaloers?

Het IS gewoon best oneerlijk. Dat de een zijn inkomen uitgeeft aan roken en die krijgt wel huurtoeslag en de ander leeft zuinig en die niet?



.Wat een onzin. Je krijgt huurtoeslag als je inkomen onder een bepaalde grens zit, of als je spaargeld daar onder zit. Wat je met de rest van je geld doet is je eigen zaak, al rook je alles op. Daar is niks oneerlijks aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 30 juli 2015 @ 16:02:

Je kan de huur dus prima betalen. Ook al wordt het krap. Waar heb je anders voor gespaard? En als je meer gaat verdienen in de toekomst, dan kun je makkelijker de huur betalen en zou je dan wellicht kunnen kopen.Heb gespaard om geld bij mijn hypotheek te kunnen leggen, of en nieuwe keuken/badkamer, vind het jammer om de huur van mijn spaargeld te moeten betalen eigenlijks.
quote:nina1966 schreef op 30 juli 2015 @ 16:06:

Jaloers?

Het IS gewoon best oneerlijk. Dat de een zijn inkomen uitgeeft aan roken en die krijgt wel huurtoeslag en de ander leeft zuinig en die niet?



Sta je wel al ingeschreven voor sociale huurwoningen? Want zonder dat kom je echt alleen maar voor de vrije sector in aanmerking en dat is idd erg prijzig.

Op kamers zou idd een oplossing zijn, dan ben je iig zelfstandig en op jezelf.Zou wat zijn als alle mensen met een flinke spaarrekening ook nog eens geld van de overheid zouden krijgen. Hoe krom kun je het bedenken.
Gewoon als jong mens dus gaan huren. Je hebt genoeg spaargeld dus heb je geen huurtoeslag nodig. Huurtoeslag is geen 'kadootje' maar is er voor mensen die dat echt nodig hebben. Jij hebt dat niet nodig dus heb je er ook geen recht op. Er zijn heel heel veel mensen die huren zonder dat ze huurtoeslag krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen gaan samenwonen maar we zijn allebei onder de 23. Huurtoeslag kunnen we aanvragen voor een maximale huur van 300 euro per maand. Dat gaat zowel particulier als via de woningbouw niet lukken. Particulier een appartement huren wordt sowieso lastig omdat ze eisen dat je inkomen 4,5 keer zo hoog als de huur is. Als die regel er niet zou zijn zouden we makkelijk particulier een appartement kunnen huren, maar het "mag" dus niet. Bij de woningbouw staan we nog niet lang genoeg ingeschreven.



Met andere woorden: het word je als jongvolwassene bijna onmogelijk gemaakt om een klein appartement te huren.
*prik*
Je kunt het ook van de andere kant bekijken: waarom zouden mensen zoals wij (en dan bedoel ik vriend en ik) die gewoon met 20 ofzo het huis uit zijn gegaan gaan meebetalen aan jouw huur omdat jij zo nodig tot je 26e thuis moest wonen en een bak spaargeld hebt daardoor?
quote:irreplaceable schreef op 30 juli 2015 @ 16:08:

[...]





Heb gespaard om geld bij mijn hypotheek te kunnen leggen, of en nieuwe keuken/badkamer, vind het jammer om de huur van mijn spaargeld te moeten betalen eigenlijks.Tja, maar dat iets jammer is, maakt nog niet dat je er recht op hebt. Maar je hebt toch een inkomen? Waarom moet je dan je huur van je spaargeld betalen?
quote:irreplaceable schreef op 30 juli 2015 @ 16:08:

[...]





Heb gespaard om geld bij mijn hypotheek te kunnen leggen, of en nieuwe keuken/badkamer, vind het jammer om de huur van mijn spaargeld te moeten betalen eigenlijks.Dan haal je je spaargeld van je rekening af en bewaart het in een oude sok. Geen haan die er naar kraait. Voor de rente hoef je het niet te laten.
quote:irreplaceable schreef op 30 juli 2015 @ 16:08:

[...]





Heb gespaard om geld bij mijn hypotheek te kunnen leggen, of en nieuwe keuken/badkamer, vind het jammer om de huur van mijn spaargeld te moeten betalen eigenlijks.Welkom in de grotemensenwereld.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 30 juli 2015 @ 16:02:

Banken weten ook dat er tegenwoordig niet meer zo snel vaste contracten worden gegeven. Met een overzicht van je inkomsten van de afgelopen drie jaar en een flinke bedrag aan spaargeld is er zeker een kans dat je een hypotheek kunt krijgen. Heb je echt al advies gevraagd, of neem je zomaar aan dat je toch geen hypotheek krijgt?



Ben bij de bank geweest, hij vond dat ik netjes veel gespaard had, en ik alle mogelijkheden had om het te kunnen betalen, maar doordat ik geen vaste baan heb, en nieuwe baan net 2maanden heb, was een lening niet mogelijk tot dusver.

Of naja wat ik kon lenen daar kon ik net een garage van kopen
quote:irreplaceable schreef op 30 juli 2015 @ 16:08:

[...]





Heb gespaard om geld bij mijn hypotheek te kunnen leggen, of en nieuwe keuken/badkamer, vind het jammer om de huur van mijn spaargeld te moeten betalen eigenlijks.Het is het een of het andere , of je spaart door voor een koophuis, of je gaat huren en legt maandelijks wat spaargeld bij. Je kunt niet alles hebben.
quote:Venstermug schreef op 30 juli 2015 @ 16:09:

Mijn vriend en ik willen gaan samenwonen maar we zijn allebei onder de 23. Huurtoeslag kunnen we aanvragen voor een maximale huur van 300 euro per maand. Dat gaat zowel particulier als via de woningbouw niet lukken. Particulier een appartement huren wordt sowieso lastig omdat ze eisen dat je inkomen 4,5 keer zo hoog als de huur is. Als die regel er niet zou zijn zouden we makkelijk particulier een appartement kunnen huren, maar het "mag" dus niet. Bij de woningbouw staan we nog niet lang genoeg ingeschreven.



Met andere woorden: het word je als jongvolwassene bijna onmogelijk gemaakt om een klein appartement te huren.Jongerenwoning een optie? Mijn zwager huurt een studio hartje centrum voor 360 euro per maand. Of gewoon geen huurtoeslag, met 2 inkomens moet dat ook wel lukken toch? Of ga samenwonen ergens op zolder in een studentenhuis. Ideaal is het niet, maar je moet toch wat.
quote:Venstermug schreef op 30 juli 2015 @ 16:09:

Mijn vriend en ik willen gaan samenwonen maar we zijn allebei onder de 23. Huurtoeslag kunnen we aanvragen voor een maximale huur van 300 euro per maand. Dat gaat zowel particulier als via de woningbouw niet lukken. Particulier een appartement huren wordt sowieso lastig omdat ze eisen dat je inkomen 4,5 keer zo hoog als de huur is. Als die regel er niet zou zijn zouden we makkelijk particulier een appartement kunnen huren, maar het "mag" dus niet. Bij de woningbouw staan we nog niet lang genoeg ingeschreven.



Met andere woorden: het word je als jongvolwassene bijna onmogelijk gemaakt om een klein appartement te huren.of je wil op de verkeerde plek wonen. Hier in onze stad is een aparte inschrijving op appartementen in een aantal flats. Gewoon via de woningbouw. Daar schreef mijn man zich op in en binnen een half jaar had hij in zijn eentje een 4-kamer appartement van 85 vierkante meter voor nog geen 500 euro per maand. Het kan dus wel
Alle reacties Link kopieren
Tja zo gaat dat in dit land.



Als je spaart,word je gepakt door middel van,geen recht op toeslagen en mag je rendementsheffing belasting gaan betalen.

Heb je niks gespaard,dan heb je recht op een huurtoeslag
Een koophuis of een goedkope huurwoning is geen recht he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven