Geld & Recht alle pijlers

Geld lenen?

14-03-2017 11:16 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was een benieuwd hoe dat nou gaat. 'Geld lenen' stel ik leen 1500 euro en betaal het binnen 6 maand terug. Hoeveel rente komt er dan overheen of hoe gaat dat?
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt er toch vanaf met welk percentage de kredietverstrekker werkt? Als je zoiets al niet weet, zou ik maar geen geld lenen als ik jou was.
Bij wie wil je het gaan lenen tegen welke voorwaarden? Lijkt me nogal van belang.
Dat ligt er toch echt aan waar je dat leent.
Alle reacties Link kopieren
Als je denkt dat het zo kort door de bocht is zou ik je vooral af willen raden om geld te lenen.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik ben dat niet van plan hoor. Alleen hoor vrienden er wel eens over.



Bijvoorbeeld bij rabobank?
Dan betaal je bij de goede bank van lening ongeveer 100 euro rente.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet doen. Geld lenen kost altijd geld en als je er eenmaal aan begint dan wordt de drempel om alsmaar meer te lenen alleen maar lager. Voor je het weet heb je zo duizenden euro's schuld en kom je er niet meer uit.
Het hangt er ook nog vanaf of je per maand een deel terug betaalt of alles in een keer na zes maanden.
Alle reacties Link kopieren
Als je het gedurende die 6 maanden kunt terugbetalen inclusief de rente, waarom dan niet even wachten met de aankoop, sparen (6 maanden maar!) en dán kopen?
Alle reacties Link kopieren
Per maand
Als je geld wilt lenen, kijk dan eerst of je per maand een bedrag opzij kunt zetten. Want je zult het ook weer terug moeten betalen. En als dat makkelijk lukt, kun je beter sparen voor je aankoop ipv een lening afsluiten. Scheelt je bakken met geld.
quote:anoniempje1999x schreef op 14 maart 2017 @ 11:19:

Nee. Ik ben dat niet van plan hoor. Alleen hoor vrienden er wel eens over.



Bijvoorbeeld bij rabobank?



Waarom wil je dit weten dan?



Je moet ook nog weten tegen welk percentage je leent.
TO, als je van plan bent om geld te lenen omdat het echt nodig is, leen dan daar waar ze niet meer vragen dan 14% rente per jaar, zitten ze hoger, begin er dan niet aan.

Het is ook belangrijk de voorwaarden goed door te lezen, want er zijn woekeraars die je nooit af laten betalen, dus kijk uit. Het is de bedoeling dat je kunt aflossen wanneer jij dat wilt zonder dat daar een boete tegenover staat.

Het is bij de meeste banken ook zo dat ze een bepaald minimum aan inkomen eisen eer ze je geld wensen te lenen.

Leen alleen als het even niet anders kan, voor iets heel belangrijks dat je nu echt nodig hebt, anders is sparen een beter plan.
oh, en er zijn banken die een veel lagere rente lijken aan te bieden, zoals de ABN, die vraagt nu 4,7% rente, maar laat je niet in de luren leggen, dat is een maandrente, dus veel hoger dan die 14% per jaar.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rabobank.nl/p ... ingen.persoonlijke-lening
Bij de RABO is het minimum bedrag dat je moet lenen 2500 euro, dus daar zit de TO niet op te wachten, hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
hier kan je het precies uitrekenen hoeveel het gaat kosten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wat moet ik invullen bij effectieve rente dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje1999x schreef op 14 maart 2017 @ 12:37:

Wat moet ik invullen bij effectieve rente dan?de rente die de bank vraagt. Bijvoorbeeld 5%, maar dat kan je vinden op de website van de instelling waar je geld wilt leneen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 14 maart 2017 @ 12:01:

Bij de RABO is het minimum bedrag dat je moet lenen 2500 euro, dus daar zit de TO niet op te wachten, hoop ik.Nee hoor, bij een bedrag tot 2500 euro gelden die looptijd en die bedragen. Verder staat onderaan dat je altijd meer af mag lossen. Dus ook al moet je minimaal 2500 lenen, dan kun je 1000 euro direct terugstorten als je maar 1500 nodig bent.
Stom genoeg levert een hoger krediet vaak een lagere rente op. Toen wij om de restschuld van ons huis af te lossen (15000 euro) een persoonlijk krediet afsloten, ging dat tot maximaal 30.000 euro en dat scheelde volgens mij 2% op een krediet tot max 15.000 euro. Belachelijk eigenlijk.



Maar goed anoniempje, je hebt dus gewoon zelf een lening nodig? Kijk goed uit waar je aan begint en onder welke voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 14 maart 2017 @ 11:22:

Gewoon niet doen. Geld lenen kost altijd geld en als je er eenmaal aan begint dan wordt de drempel om alsmaar meer te lenen alleen maar lager. Voor je het weet heb je zo duizenden euro's schuld en kom je er niet meer uit.



Als je doelbewust iets leent voor iets dat duurzaam is (datgene wat je wilt kopen gaat een stuk langer mee dan de tijd die je nodig hebt voor afbetaling).

Als je WEL behoorlijk zekerbent van inkomen en je ruimte heb in je bestedingspatroon.

Maar je mist het spaargeld.



Stel dat je uit net gestudeerd hebt en een baan. Platzak maar wel goede vooruitzichten.



Terugbetalen kost ong:

Met 6 maanden en 12 % rente:

250 EUR per maand (=1600/6) om de leensom zelf terug te betalen

52.50 rente over 6 maanden geeft een krappe 9 EUR per maand. gemiddeld.
Ik hoop niet dat de 1999 in je nick je geboorte jaar is.



Ik hoop wel dat je een inkomen hebt, want anders kun je sowieso al niet lenen.
Je google en telefoon zijn stuk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven