Geld & Recht alle pijlers

Geld terug Wehkamp

16-06-2016 22:19 38 berichten
Wie heeft er hier ervaring met Wehkamp en het terugstorten van geld n.a.v. retourneren van producten?

Ik wacht ondertussen al 2 weken op mijn geld en vind dat eigenlijk te lang duren. Op de website staat dat je het binnen 2 weken terug zou moeten krijgen en die twee weken zijn dus vandaag. Ik heb in mijn Wehkamp wel gekeken naar de status, maar de laatst verwerkte status is "Pakket gaat retour naar wehkamp.nl. Binnen 2 weken zal dit verwerkt zijn op je rekening". Hierna dus geen activiteiten meer.

Is dit normaal? Duurt dit altijd zo lang? Of moet ik me al gaan lopen opvreten? Het gaat namelijk om €210, best veel als je het mij vraagt.. Ik ben van een Zalando of een bol.com gewend dat het veel sneller gaat namelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens iets geretourneerd en had na een week het geld al.
Heel slechte ervaring hier. Het kostte eindeloos bellen en weken wachten voordat ik eindelijk mijn geld terug kreeg. Ik betaal nooit meer iets vooraf bij webwinkels.
Alle reacties Link kopieren
Wehkamp nooit problemen mee. Maar je pakket is (nog) niet aangekomen, heb je het tracking nummer nog? Bij mijn Wehkamp krijg je een melding als zij het pakket ontvangen hebben. Daarna volgt een melding mbt het terugbetalen. Mail ze anders even.
quote:Dahlia74 schreef op 16 juni 2016 @ 22:24:

Wehkamp nooit problemen mee. Maar je pakket is (nog) niet aangekomen, heb je het tracking nummer nog? Bij mijn Wehkamp krijg je een melding als zij het pakket ontvangen hebben. Daarna volgt een melding mbt het terugbetalen. Mail ze anders even.



Ja, dat trackingnummer heb ik. Als ik die invoer krijg ik als laatste van de 4 updates: "Pakket gaat retour naar wehkamp.nl. Binnen 2 weken zal dit verwerkt zijn op je rekening"



Ik ga er morgen maar eens achter aan bellen.. Had al zo'n vaag voorgevoel! Het is ook áltijd hetzelfde liedje. Niks, maar dan ook niks gaat in één keer goed wat je laat doen/koopt/besteld etc. Echt horror!
Meestal binnen 5 werkdagen. Ik zou even met ze bellen om te vragen hoe het zit.



Bij retouren en volg mijn retour (op hun site) kan je de retour volgen en zien of hij ook daadwerkelijk ontvangen is.
Het gekke is, dat ik in mijn Wehkamp ook nog steeds retouren aan kan geven om op te laten halen. Er staat bij: "Hieronder staan al je artikelen waarvan de zichttermijn van 14 dagen nog niet is verstreken."

Maar die termijn is ondertussen ook allang verstreken!
Nog nooit problemen mee gehad. Geld altijd keurig retour
Alle reacties Link kopieren
Ik las op Facebook dat het tot 21 dagen kan duren ivm drukte..
Niet vaak problemen gehad met Wehkamp. Het kan tot 10 dagen duren voordat je geld wordt teruggestort.
Alle reacties Link kopieren
Wehkamp heb ik op mijn persoonlijke zwarte lijst staan.



Er was toen zoveel misgegaan. Verkeerde maat Pampers besteld, moest ik terugsturen. Juiste maat opnieuw besteld, kreeg ik weer de verkeerde maat. Wederom retour gestuurd, in Mijn Wehkamp stond toen dat het pakket als retour verwerkt was dus ik dacht "mooi das in orde". En dag later stond er ineens over hetzelfde pakket iets van "in afwachting van retour". Ik als een idioot de papiercontainer ingedoken, oud papier was nog niet opgehaald gelukkig en ik had t verzendbewijs dus nog.



Paar keer heen en weer gemaild en gebeld. Vermissingsprocedure moeten starten voordat ik überhaupt geld zou terugkrijgen (maar het pakket was in eerste instantie dus wel retour geboekt door hun, zelf gezien alleen geen bewijs van want geen screenshot gemaakt maar ik wist dus wel zeker dat het pakket gewoon was aangekomen).



Toen via de klantenservice iemand die er geen hol van snapte en meende dat ik niks meer tegoed had omdat dat al verrekend was met het andere pakket (??) en toen ben ik toch zo ontiegelijk uit m'n plaat gegaan dat het toen pas geregeld werd Bah bah.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Ik krijg altijd een mail als de retouren zijn verwerkt. Vanaf dan gaan de 2 weken in. Heb je de mail wel gehad?
quote:carrie-bradshaw schreef op 16 juni 2016 @ 22:34:

Wehkamp heb ik op mijn persoonlijke zwarte lijst staan.



Er was toen zoveel misgegaan. Verkeerde maat Pampers besteld, moest ik terugsturen. Juiste maat opnieuw besteld, kreeg ik weer de verkeerde maat. Wederom retour gestuurd, in Mijn Wehkamp stond toen dat het pakket als retour verwerkt was dus ik dacht "mooi das in orde". En dag later stond er ineens over hetzelfde pakket iets van "in afwachting van retour". Ik als een idioot de papiercontainer ingedoken, oud papier was nog niet opgehaald gelukkig en ik had t verzendbewijs dus nog.



Paar keer heen en weer gemaild en gebeld. Vermissingsprocedure moeten starten voordat ik überhaupt geld zou terugkrijgen (maar het pakket was in eerste instantie dus wel retour geboekt door hun, zelf gezien alleen geen bewijs van want geen screenshot gemaakt maar ik wist dus wel zeker dat het pakket gewoon was aangekomen).



Toen via de klantenservice iemand die er geen hol van snapte en meende dat ik niks meer tegoed had omdat dat al verrekend was met het andere pakket (??) en toen ben ik toch zo ontiegelijk uit m'n plaat gegaan dat het toen pas geregeld werd Bah bah.



Nouja, hierna zal ik ook niet meer bij Wehkamp bestellen. Het moet toch juist gemak geven, in plaats van horror? Verkopen willen ze wel, maar daarna begint de ellende. Godzijdank heb ik het verzendbewijs wel teruggevonden, maar daar staan alleen twee barcodes op. Niet perse wát ik terug heb gestuurd.

Ik hoefde online ook helemaal niet aan te geven wat ik retour deed, ik hoefde alleen het pakketje af te geven. Ik ben gewend bij Zalando of bol dat je aangeeft wat er retour gaat.



Vind 't sowieso al belachelijk dat zij nog €5,95 verzendkosten rekenen waar bijv. een bol.com of Zalando weinig tot niks rekent.
quote:Goede-Fee schreef op 16 juni 2016 @ 22:36:

Ik krijg altijd een mail als de retouren zijn verwerkt. Vanaf dan gaan de 2 weken in. Heb je de mail wel gehad?



Nope, geen mail gehad.

Ik begin me met elk negatief bericht meer op te vreten. Kan niet wachten tot het morgen is, kan ik bellen!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zelf voorschieten, dat hoeft bij wehkamp toch juist niet? Ik bestel altijd voor 3 miljoen euro aan kleding, hou wat dingen en betaal na retour, dat gaat altijd prima.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 16 juni 2016 @ 22:45:

Waarom zelf voorschieten, dat hoeft bij wehkamp toch juist niet? Ik bestel altijd voor 3 miljoen euro aan kleding, hou wat dingen en betaal na retour, dat gaat altijd prima.



Dit. Ik betaal nooit vooraf.

Misschien een idee voor de volgende keer?
Hier ook veel ellende gehad. Product gekocht voor rond de 400 euro. Het kwam aan en was duidelijk al gebruikt en ook nog eens kapot. Retouren was al een heel gedoe en bijna 1,5 maand op het geld moeten wachten, een nieuwe opsturen wilden ze wel erg graag maarja als je bij je eerste bestelling als iets tweedehands en kapot krijgt bestellen wij er nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook allemaal maar drama! Kan de optie achter betalen niet gebruiken, moet altijd vooraf betalen. Krijg mijn geld nooit terug, alleen als ik blijf mailen en bellen. Kan gerust 3 maanden over heen gaan en wekelijks contact zoeken. 2 keer op die manier gebeurd, en 1 keer was de bestelling goed dus toen niets aan de hand. Maar na die 2e keer heb ik het opgegeven, hoe vaak ik ook iets leuks zie en er ook wel even in de sale wil kijken. Bij de 2e keer dat het fout ging met terugbetalen was er ook een deel niet geleverd, dat ik dus wel betaald had. Moest dat eerst 2 weken afwachten, want misschien werd het in 2 delen bezorgd (terwijl ik het in 1 pakket zou krijgen) en mocht dan pas weer contact opnemen. Moest maar even bewijzen dat ik het niet gehad had (hoe dan?). Hetgeen ik besteld had was voor een feestje later die week, dus de lol was er wel een beetje af. Vervolgens nog een maand of 3 op mn geld gewacht.... Zoals hierboven staat: het zou juist gemak moeten opleveren, nou alles behalve dat.

Heb het gevoel dat het gewoon soms in je account zit dat je pech heb, ik ken vriendinnen met soortgelijke verhalen en vriendinnen met positieve verhalen.



Met andere grote webshops deze problemen niet gelukkig. Dus voor mij hebben ze het verpest en bestel er nooit meer!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kon je (toen) niet achteraf betalen. Of iig ik bestelde er af en toe een maandbox pampers. Wat zou daar fout aan kunnen gaan zou je denken? Dus je dat betaal ik dan liever meteen.



Voortaan hou ik het gewoon bij H&M en Bol of webshops waar ik het in de winkel kan afhalen en betalen. Ik vind Bol en H&M beide hele goede service en klantvriendelijkheid hebben. Mocht er iets mis gaan dan is het echt geen welles/nietes maar krijgt de klant gewoon meteen gelijk.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Idd geef mij ook maar bol.com. Nooit problemen mee en retouren gaat ook lekker simpel en je bent tenminste verzekerd dat je geen tweedehandse spullen krijgt als je nieuw besteld.
quote:_Doortje_ schreef op 16 juni 2016 @ 22:45:

Waarom zelf voorschieten, dat hoeft bij wehkamp toch juist niet? Ik bestel altijd voor 3 miljoen euro aan kleding, hou wat dingen en betaal na retour, dat gaat altijd prima.

Haha 3 miljoen

Ik heb nooit problemen gehad.

Maar zo is er overal wel wat. Tevreden en ontevreden klanten.
Alle reacties Link kopieren
Relax joh, als het vandaag twee weken is dan zou ik het gewoon morgen en zaterdag nog even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal altijd achteraf onder aftrek van mijn retouren. De retouren duren altijd eeuwigheid voordat je bevestigd krijgt dat ze verwerkt zijn. Het is altijd goed gegaan, mijn retouren zijn nooit kwijtgeraakt en het saldo is uiteindelijk altijd nul.



Grappig dat er zoveel negatieve berichten zijn. wat is dus wel een enorm nadeel vindt is dat je ook retourneerde spullen krijgt. Deze zijn al gepast of wellicht al gedragen (?). Maar volgens mij is de gemiddelde Wehkamp koper ook een parfumverslindende vrouw. De trek je de kleding uit het zakje en dan ruikt het al naar parfum of soms onwijs naar zweet. Die kleding pas ik niet eens en gaat gelijk terug, bah!
Ik doe mijn best
quote:Senseo schreef op 17 juni 2016 @ 06:26:



Grappig dat er zoveel negatieve berichten zijn. wat is dus wel een enorm nadeel vindt is dat je ook retourneerde spullen krijgt. Deze zijn al gepast of wellicht al gedragen (?). Maar volgens mij is de gemiddelde Wehkamp koper ook een parfumverslindende vrouw. De trek je de kleding uit het zakje en dan ruikt het al naar parfum of soms onwijs naar zweet. Die kleding pas ik niet eens en gaat gelijk terug, bah!Dit! Een van de jurkjes die ik uit de verpakking trok rook zo ontzettend naar parfum... Horror!
quote:Lovely1987 schreef op 16 juni 2016 @ 23:34:

Idd geef mij ook maar bol.com. Nooit problemen mee en retouren gaat ook lekker simpel en je bent tenminste verzekerd dat je geen tweedehandse spullen krijgt als je nieuw besteld.Ik heb juist altijd problemen met bol.com.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven