Geld & Recht alle pijlers

Gelukkige toeslagendag!

20-10-2014 10:48 63 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hoera het is weer toeslagendag! Brand maar los: waar ga jij het aan uitgeven? Moest je het laatste weekend op droge pasta leven en kan je nu weer aan de kaviaar? Of wil je zeuren dat je geen toeslag krijgt, en dat het allemaal maar absurd is. Of dat toeslagen alleen uitgegeven mogen worden aan huur zorgverzekeringen? Hier mag het allemaal!





Ik ben gisteren losgegaan in de uitverkoop en heb nu weer twee nieuwe sets sportkleding voor 2 verschillende hobbies (jaja, wij toeslagenvangers doen maar luxe) en ben er helemaal gelukkig mee :-)

Het enige wat ik me nu nog afvraag is: waarom is het in vredesnaam uitverkoop in oktober? Maar niet dat ik er om wil klagen hoor, want ik loop er wel weer hip bij
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Lol gelukkige toeslagen moest natuurlijk zijn Gelukkige toeslagendag
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Hier komt de zorgtoeslag binnen voor dochter en daar wordt dus de zorgverzekering voor een groot deel mee betaald.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Titel aangepast



mvg,



Junior.
Alle reacties Link kopieren
Wij betalen een deel van de BSO van de kinderopvangtoeslag. Ik zie het niet al een leuk extraatje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo even boodschappen doen, het is maar goed dat ik gister bij de schoonouders was, anders had ik een pot bonen kunnen eten en verder niks.. Student he 😂
Alle reacties Link kopieren
Helaas betaal ik daar mijn huur en zorg mee en dan hou ik nog een stuk over om te betalen. Maar snap wel dat het voor sommige mensen als geroepen kan komen



en dan zeg ik alvast de andere mening, bah toeslagen wat moet je daar nou mee. Teren op de zak van anderen :P
Boehoe, ik krijg geen toeslagen meer

Eens zien of het salaris nog vóór het weekend komt of pas erna.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook geen toeslagen meer



Hopelijk vrijdag salaris en niet pas maandag
Alle reacties Link kopieren
Huur moet ik ook betalen, maar dat doe ik van salaris en stufi, dat hoef ik pas op de 2e vd maand te betalen namelijk
Ik heb deze week ook al mijn salaris gehad, dus dit keer hoefde ik niet te wachten



Ik bewaar het voor mijn zorgpremie en de rekeningen die ik nog binnen ga krijgen van CZ
Alle reacties Link kopieren
Het verdwijnt in de pot (of was het nu het grote zwarte gat ).
Hier ook geen toeslagen, maarrrrrr over vier dgn salaris kan niet wachten want er zit deze maand extraatje bij!



Fijne toeslagendag!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zorgtoeslag gehad (leuk, maar niet dat ik er extraatjes van kan doen), en te weinig gekregen zorgtoreslag over 2013 (leuk bedrag). Zijn er meer die dat laatste hebben gehad? Het komt voor mij zo onverwacht!
Het staat nu even twee dagen op mijn rekening maar de 22e incasseert de bso. In de tussentijd doe ik er dus boodschappen van, en ben altijd weer blij als mijn pinpas het de hele maand blijft doen.
Veel plezier allemaal. Geniet ervan, ik weet hoe het voelt!



Been there, done that! Maar nu in de gelukkige omstandigheden dat ik geen toeslagen meer krijg!
Wat fijn dat jullie blij zijn met toeslagen. Ik moet het zonder doen. Schijnt dat ik daar ook blij mee moet zijn, maar jammer dat ik wel alles zelf betaal, en anderen worden gesubsidieerd. (oa door mij...)
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 20 oktober 2014 @ 11:37:

Wat fijn dat jullie blij zijn met toeslagen. Ik moet het zonder doen. Schijnt dat ik daar ook blij mee moet zijn, maar jammer dat ik wel alles zelf betaal, en anderen worden gesubsidieerd. (oa door mij...)aaah wil je een aai over je bol?
Alle reacties Link kopieren
Joepie ik verdien genoeg om geen toeslagen meer te krijgen..

Maar mis het wel dat het er ineens niet meer op staat.. zeker nu ik mijn eigen risico af mag gaan lossen.. Blijft een bagger systeem onze nieuwe moderne zorgverzekeringen. Met of zonder toeslag..
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
De zorgverzekering toeslag komt vandaag binnen! Waar ik dan wel over wil klagen is dat ie voor mij te vroeg komt, of mn zorg verzekering schrijft het weer te laat af. Pas over ongeveer een week. Staat er dus de hele week 70 euro op mn rekening die ik niet kan gebruiken...



Maar ben er blij mee hoor, arme student.
quote:Naara schreef op 20 oktober 2014 @ 11:37:

Wat fijn dat jullie blij zijn met toeslagen. Ik moet het zonder doen. Schijnt dat ik daar ook blij mee moet zijn, maar jammer dat ik wel alles zelf betaal, en anderen worden gesubsidieerd. (oa door mij...)

Tja, ik heb het ook 23 jaar allemaal zelf betaald maar heb de toeslagen nu nodig om de begroting rond te breien.



Tel je zegeningen, want geen toeslagen krijgen betekent dat je genoeg verdient om jezelf te bedruipen. Gefeliciteerd dus!
Alle reacties Link kopieren
Wooooohooo, zorgtoeslag! Ik ga denk ik uitgeven aan een nieuwe iPhone (nou ja, een 5c dan), want mijn abo loopt af en de oude stort in.
Liever elitair dan een pauper!
Hier is het geld geen extraatje maar essentieel om de rekeningen te kunnen betalen. En dat is niet echt iets om jaloers op te zijn.
Ik doe het ook liever zonder, ik denk dat iedereen maar al te graag genoeg verdient om alles zelf te kunnen betalen.



Ik ga niets speciaals kopen, dit gaat de eerste maand worden dat ik minder loon ga krijgen (ben parttime gaan werken) dus het wordt het geld nu pas uitgeven als ik daadwerkelijk wat over heb. Voorheen kon ik het permiteren met het nieuwe geld direct te gaan shoppen.
Hier gaat het gelijk naar de vastelastenrekening. Eigenlijk krijgen we te weinig, maar dat krijgen we komend voorjaar wel weer terug. Toch weer een mooi spaarpotje al zou ik het nu ook wel goed kunnen gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven