Geld & Recht alle pijlers

Gelukkige toeslagendag!

20-10-2014 10:48 63 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hoera het is weer toeslagendag! Brand maar los: waar ga jij het aan uitgeven? Moest je het laatste weekend op droge pasta leven en kan je nu weer aan de kaviaar? Of wil je zeuren dat je geen toeslag krijgt, en dat het allemaal maar absurd is. Of dat toeslagen alleen uitgegeven mogen worden aan huur zorgverzekeringen? Hier mag het allemaal!





Ik ben gisteren losgegaan in de uitverkoop en heb nu weer twee nieuwe sets sportkleding voor 2 verschillende hobbies (jaja, wij toeslagenvangers doen maar luxe) en ben er helemaal gelukkig mee :-)

Het enige wat ik me nu nog afvraag is: waarom is het in vredesnaam uitverkoop in oktober? Maar niet dat ik er om wil klagen hoor, want ik loop er wel weer hip bij
Zeg maar Spijker.
Jippie! Dat werd tijd want dit was een dure maand, o.a. door verhuizing. Helaas zal ik het gelijk wel weer kwijt zijn want Vodafone haalt altijd sneaky gelijk mijn telefoonrekening eraf.



Verder weinig bijzonders wat ik ermee doe. Behalve dan dat ik donderdag naar de opening van de kerstmarkt in het tuincentrum ga, maar dan heb ik inmiddels ook mijn uitkering binnen. Zin in!
@Krullevaer: wees maar blij dat Vodafone zo sneaky is, anders sluiten ze je af.... staat ook in de abbo voorwaarden, maar die heb je blijkbaar niet gelezen?
Ik ga deze week een dagje shoppen, dus die toeslag is in gedachte al uitgegeven
Ooh jee, het wordt dan druk in de winkel vandaag. Wilde net de weekboodschappen gaan doen :(
quote:Naara schreef op 20 oktober 2014 @ 11:37:

Wat fijn dat jullie blij zijn met toeslagen. Ik moet het zonder doen. Schijnt dat ik daar ook blij mee moet zijn, maar jammer dat ik wel alles zelf betaal, en anderen worden gesubsidieerd. (oa door mij...)Jeetje zeg, wees blij dat je anderen kunt subsidiëren, er komt dan dus genoeg binnen. Ik heb ooit een jaar toeslag ontvangen, en moest het daarna weer allemaal terug betalen. Loonsvooruitzicht voor dat jaar was laag genoeg om het aan te vragen, in de praktijk was het loon toch hoger door verhoging en heel veel overwerk, dus terug betalen. Maar om het anderen dan niet te gunnen, zo zit ik niet in elkaar!
Ik wil alleen maar de Ariadne at home, voor de rest ben ik dik tevreden. Ook heb ik nog volop boodschappen in huis, dus dat hoef ik ook niet te gaan doen.



Ik krijg binnenkort wel een zorgrekening binnen van 300 euro, dus dat hakt er aardig in.



Het is beide al een tijdje binnen trouwens. ABNAMRO.
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullevaer schreef op 20 oktober 2014 @ 11:56:

Jippie! Dat werd tijd want dit was een dure maand, o.a. door verhuizing. Helaas zal ik het gelijk wel weer kwijt zijn want Vodafone haalt altijd sneaky gelijk mijn telefoonrekening eraf.



Verder weinig bijzonders wat ik ermee doe. Behalve dan dat ik donderdag naar de opening van de kerstmarkt in het tuincentrum ga, maar dan heb ik inmiddels ook mijn uitkering binnen. Zin in!haha dat trucje heeft vodaphone net ook bij mij geflikt.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Jeeej gratis geld
Alle reacties Link kopieren
Ach Naara ( doe je je naam eer aan? ) dankzij de toeslahendie ik krijg kan ik studeren en straks een fatsoenlijke baan krijhen. Dan draag ik belasting af, waarmee straks jouw oude billen gewassn kunnen worden als jij niks meer bijdraagt aan de maatschappij.



On topic; ik heb goddelijke pistoletje gekocht met vers beleg dus ik ga smullen van mijn gratis geld
Alle reacties Link kopieren
Grr, door die advertentie op Viva kan ik de helft niet zien wat ik typ 😭
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 20 oktober 2014 @ 12:03:

Ik wil alleen maar de Ariadne at home, voor de rest ben ik dik tevreden.

Die heb ik, die heb ik

Erg blij met mijn digitale abbo van 15 euro per jaar
Alle reacties Link kopieren
yeah kunnen we weer rekeningen van betalen.
A woman with class is timeless
quote:bootje_op_de_golven schreef op 20 oktober 2014 @ 12:24:

[...]



Die heb ik, die heb ik

Erg blij met mijn digitale abbo van 15 euro per jaar Oh, dat is een mooi koopje. Daar ga ik eens naar op zoek.
Alle reacties Link kopieren
koopkrachttegemoetkoming



Misschien is het al bekend maar dacht het toch maar even te posten.

Bij mijn gemeente krijgen mensen met een bijstandsuitkering het automatisch gestort en moeten mensen met een laag inkomen het zelf aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog niets. Ook ABN
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Naara: En het één sluit het ander niet uit, natuurlijk. Wij betalen nog altijd ruim twee keer zoveel inkomstenbelasting (om over BTW nog maar te zwijgen) dan we aan KOT, HRA en iack terugkrijgen. Daarvoor heb ik dan wel weer eerst op kosten van de staat mogen studeren.

KOT was hier overigens al vanmorgen binnen, is bij ING altijd zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 20 oktober 2014 @ 12:50:

koopkrachttegemoetkoming



Misschien is het al bekend maar dacht het toch maar even te posten.

Bij mijn gemeente krijgen mensen met een bijstandsuitkering het automatisch gestort en moeten mensen met een laag inkomen het zelf aanvragen.





Lief van je ! Dankjewel, ga er eens naar informeren bij mijn gemeente. Zul je net weer zien dat alleenstaande, studerende moeders niet mee tellen.



Ik heb ook ABN en helaas nog niets binnen. Betaal er idd ook de rekeningen van (en kom dan nog tekort), maar gooi het op de hoop zeg maar. Dus mijn maanden lopen van de 20e tot de 20e.

Hoop dat het er op tijd opstaat vandaag, kan straks de auto van mijn moeder lenen vd grote boodschappen vd komende maand en zij let op de kinderen
Alle reacties Link kopieren
Zo, het was echt druk in de winkel!
Alle reacties Link kopieren
Zie net dat mijn kinderopvangtoeslag binnen is, die verdwijnt volgende week dus naar de kinderopvang met nog een flink bedrag van mijn salaris erbij, dat gelukkig over 5 dagen binnenkomt.

Iets teveel geld uitgegeven aan shoppen afgelopen maand, het kon gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ach, 'extraatje' is het natuurlijk niet echt. Mijn zorgverzekering betaal ik altijd in 1x aan het begin van het jaar, als je dat doet is het nml goedkoper dan maandelijks betalen. En daar spaar ik weer voor de rest van het jaar. Huur gaat na de 1ste pas van mijn rekening en daarvoor heb ik ook mn salarissen ontvangen (meervoud ja: twee parttime banen heb ik dus twee verschillende salarissen).

Inkomen komt hier dus in stukjes en beetjes binnen, uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal op dezelfde hoop.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 20 oktober 2014 @ 11:37:

Wat fijn dat jullie blij zijn met toeslagen. Ik moet het zonder doen. Schijnt dat ik daar ook blij mee moet zijn, maar jammer dat ik wel alles zelf betaal, en anderen worden gesubsidieerd. (oa door mij...)Mee eens hoor... Maar voor nu super dankbaar dat mijn inkomen te hoog voor welke toeslag dan ook. Had zomaar anders kunnen gaan en dan was ik net zo dankbaar geweest dat ik wel gebruik had mogen maken van de toeslagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 20 oktober 2014 @ 11:37:

Wat fijn dat jullie blij zijn met toeslagen. Ik moet het zonder doen. Schijnt dat ik daar ook blij mee moet zijn, maar jammer dat ik wel alles zelf betaal, en anderen worden gesubsidieerd. (oa door mij...)Gefeliciteerd meid. Ik spaar een verpleeghuisplek uit, staan we nu quitte?
Alle reacties Link kopieren
Had ze vanochtend ook binnen, zat er wel een beetje op te wachten want ik had wat extra rekeningen deze maand, maar nu ben ik weer helemaal "bij"

Maar het is niet zo dat ik geen eten meer in huis had hoor, vorig jaar ging het allemaal net niet, elke maand, maar ik ben er wat op vooruit gegaan, dus nu lukt het weer.

Ben wel blij dus met die toeslagen

Al hoop ik dat het over een tijd helemaal niet meer nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Even stoom afblazen.



Wij krijgen kwa toeslagen niets, noppes, nada!

We huren particulier, krijgen door omstandigheden geen hypotheek, krijgen bij een woningstichting niets. De buurman die ook particulier huurt die krijgt een huurtoeslag waar je u tegen zegt, en wij helemaal NIETS!







Dan nu een brutale vraag, hoeveel krijgen jullie in toeslagen?
Alle reacties Link kopieren
Nah, ik vind het eigenlijk niet zo nodig om mijn inkomen hier neer te zetten. Ik werk fulltime, maar mijn inkomen is niet zo hoog. Ik woon alleen en mijn huur is ook niet zo hoog.



Als de buurman het wel ontvangt en jullie niet is jullie inkomen waarschijnlijk hoger, of jullie huur lager.



De inkomensgrens voor zorgtoeslag: Vanaf 2014 geldt dat uw inkomen niet hoger is dan ¤ 28.482 (voor alleenstaanden). Voor meerpersoonshuishoudens geldt een maximum gezamenlijk inkomen van ¤37.145.



Dus dan weet je ongeveer wat ik verdien: minder dan 28.482
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven