Geld & Recht alle pijlers

Gemeente stuurt aan op erkenning vader.

27-10-2014 14:25 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een brief gekregen van de gemeente. Ik moet op het kantoor komen ivm erkenning van mijn kind door de vader.



Ik ben een vrouw van 33. Heb een kind van bijna 6. Ik heb de afgelopen 4 jaar gestudeerd. Studiefinanciering gekregen en hiervan rond kunnen komen. Een maand geleden ben ik geslaagd en ben nu druk aan het solliciteren. Geen ww opgebouwd en zodoende nu in de bijstand. Ik ben druk bezig om een baan te krijgen in mijn vakgebied. Ik hoop dat dit zo snel mogelijk kan. Ik heb vier maanden de tijd om in mijn vakgebied een baan te krijgen, daarna moet ik (en wil ik) verder kijken.



Nu dus net een maand bijstand.

En nu die brief. Waar ik van ben geschrokken. In de brief wordt met geen woord gerept over alimentatie. Enkel erkenning. "Er zal mogelijk een onderzoek gestart worden over de vader van kind"



Mijn kind is niet erkend. Ik ben zwanger geworden en heb bewust gekozen voor mijn kind. Heb afspraken gemaakt bij de abortus kliniek maar elke keer weer afgezegd. Ik kon het niet en wilde dit kind. Vader heeft het kind niet erkend. Ik heb dit niet gepusht want ik heb er voor gekozen, niet hij.

Twee jaar na geboorte kind en sporadische bezoeken van vader (geen ruzie overigens) nooit meer iets van hem vernomen. Hij is Amerikaan en ik vermoed dat hij terug is gegaan.



Nu begrijp ik dat de gemeente dit vraagt ivm alimentatie. Echter wordt er met geen woord over alimentatie gerept in de brief. Een begeidend schrijven vertelt mij wat ik mijn kind allemaal aandoe, van gemiste erfenissen tot het programma spoorloos. Dat is nog wat mij het meeste raakt. Noem het beestje bij de naam en zeg dat ik eventuele alimentatie moet aanvragen. (Als ik geen bijstand had gekregen zouden ze deze brief in belang van mijn kind niet gestuurd hebben.)