Geld & Recht alle pijlers

Geschil met schilder

18-10-2014 11:42 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie mij hier bij helpen.



Wij hebben enige tijd geleden via werkspot contact gehad met een schilder voor een klus bij ons binnen.



We waren het eens voor de prijs en hadden een afspraak gemaakt. Omdat woe onze vrije dag is ik heb niet in huis wil hebben op de dagen dat ik er zelf niet ben hadden we dat zo ingepland.

Tot 2x toe kwam het de schilder niet uit (ivm de regen waardoor hij wou schuiven met andere klussen)

Ook wou hij 1x toch eerder komen ivm de regen wat wij goed vonden en hij alsnog weer de afspraak verzette een dag van te voren.



Wij zijn elke keer coulant geweest en hebben elke keer getracht ook in zijn wensen te voldoen.



Vorige week zou hij dus eindelijk het werk doen voor ons maar mailde hij de dag van tevoren weer dat hij niet zou komen en of hij dan maar even de do of vr kon komen. Andere klanten verschoven ook alsof dat geen probleem was. Inmiddels waren we er zo klaar mee omdat er totaal geen afspraken met te maken valt, wij niet op andere dagen kunnen en ook met een planning zitten.



Wij hebben hem gemaild dat we er ondertussen wel genoeg van hadden en op deze manier geen zaken konden doen en opzoek gaan naar een ander.



Nu kregen wij vandaag een mail dat hij dan wel een factuur zou sturen voor de gemaakte kosten van de verf die hij voor onze klus had besteld....

(gaat om grondverf en witte verf)



Najaaaaaa ik ben hier wel pissig over!!

We hebben elke keer onze goeie wil getoond en geprobeerd tot een afspraak te komen maar elke keer kwam hij dit niet na en wou hij weer verzetten.



Weet iemand wat onze rechten hier in zijn?

Wij hebben tot nu toe hierop nog niet gereageerd en vraag me af wat nu handig is om te doen.

Hem negeren, juridisch loket bellen of hem gebreke stellen??



Ik ben namelijk geenszins van plan om dit betalen omdat ik vind dat het niet aan ons heeft gelegen. Daarnaast is het geen aparte kleur of verf wat wij hebben gevraagd (wat ik me dan nog kan indenken) en hij dat ook zou kunnen retourneren?
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik ook niet betalen. Anders rijd je er langs en neemt die verf over en klaar. Grote kans trouwens dat hij die verf nog niet eens heeft.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
En ik neem aan dat hij dan naast de factuur ook die emmers met verf komt afgeven? Want daar betaal je dan voor.



En heb je de opdracht op papier staan? Dus een offerte, met handtekening, of een ander soort opdrachtformulier?



Zo nee, dan is het zijn woord tegen die van jullie denk ik.

Zo ja, dan zou ik schriftelijk de opdracht opzeggen en daarin de datums noemen, hoe vaak het verschoven is etc.

Dossieropbouw maakt sterk.
Ik zou hem nog één mail sturen, met daarin precies vermeld wat de afspraken waren en wat hij precies allemaal wanneer heeft verzet.



En oppassen met dat je de verf wel 'overneemt', straks zit je met een partij peperduur betaalde verf (die je zelf misschien goedkoper had kunnen krijgen).
Alle reacties Link kopieren
Er is een offerte gemaakt en ook in de mailwisseling staat dat wij akkoord gaan.



Echter is er dus ook de mailwisseling waarin hij dus elke keer de opdracht wil verzetten en wij hierin akkoord gaan (onze goede wil hebben getoond) tot de laatste mail waarin wij aangeven dat het voor ons niet meer werkbaar is zo.



De verf zit ik ook niet op te wachten want inmiddels heeft iemand anders geschilderd met zijn. verf.
Alle reacties Link kopieren
Aha, de andere kant van het verhaal. Jullie hebben iemand anders de klus laten doen.
Dan maak je tegenfacturen, eentje voor elke keer dat hij heeft verzet en jullie ook niks konden doen. Kan ie die mooi tegen elkaar wegstrepen
Alle reacties Link kopieren
quote:loetje84 schreef op 18 oktober 2014 @ 11:53:

Er is een offerte gemaakt en ook in de mailwisseling staat dat wij akkoord gaan.



Echter is er dus ook de mailwisseling waarin hij dus elke keer de opdracht wil verzetten en wij hierin akkoord gaan (onze goede wil hebben getoond) tot de laatste mail waarin wij aangeven dat het voor ons niet meer werkbaar is zo.



De verf zit ik ook niet op te wachten want inmiddels heeft iemand anders geschilderd met zijn. verf.Ohww, dat verandert de zaak. Ook niet slim.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
O. De aap komt al heel snel uit de mouw. Er is al geschilderd door een ander. Tja.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 18 oktober 2014 @ 11:57:

Dan maak je tegenfacturen, eentje voor elke keer dat hij heeft verzet en jullie ook niks konden doen. Kan ie die mooi tegen elkaar wegstrepen Ook een goeie!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dat doe je dan ook snel, je handelt toch eerst het een af, voor je ergens anders aan begint?
Alle reacties Link kopieren
Dus zonder dat je de schilder afzegt koop je verf en laat je een ander schilderen.



Waarom heb je niet eerst netjes de schilder afgezegd, de verf overgenomen en dan pas de klus door een ander laten klaren?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat is wel dom, daarmee snij je jezelf lekker in de vingers.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben afgezegd omdat hij dus weer niet kon op de afgesproken datum. Hij zou dan eventueel donderdag of vrijdag komen (waarin wij al hadden aangegeven eerder in de correspondentie dat dit geen optie was)

Dus het zou sowieso weer een week gaan duren.



Daarna heb ik iemand anders geregeld en het laten schilderen ( het gaat namelijk om de trap die ook bekleed moet worden en waarvoor wij ook een afspraak gemaakt om dat te laten stofferen) die stond voor deze week.



Bij mijn inziens zie ik daar de fout niet in. Wij proberen namelijk al weken tot een afspraak te komen met de schilder en afgelopen week hebben wij de knoop doorgehakt omdat we dus inmiddels ook niet meer langer konden wachten.

Daarna heb ik gelijk iemand anders geregeld vanwege dus de planning.



Het is niet zo dat hij geen tijd heeft gekregen of wij ons niet flexibel hebben getoond in afgelopen weken maar doordat hij elke keer af heeft gezegd kwamen wij niet meer uit in onze planning en heb ik dus noodgedwongen gelijk ook actie moeten ondernemen.
Dat heb je dan ook rap gedaan, dan was je daar vast al mee bezig vóór je het echt had afgehandeld met die ene (die ik ook echt niet netjes vindt, hoor. Je kunt best eens verschuiven, maar niet zo vaak, en je kunt dan ook verwachten dat cliënten dat zat worden).
Alle reacties Link kopieren
Ben je nou echt verbaasd dat je die verf moet betalen?
Dan is het duidelijk, lijkt me. Hij wist wat de uiterste datum was, en hij wist vanaf het begin dat bepaalde dagen géén optie waren.
Alle reacties Link kopieren
En wat heeft regen te maken met het schilderen van een trap?
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben daar best verbaasd over dat ik de verf moet betalen omdat ik naar mijn inziens elke keer super coulant ben geweest.



We zijn meerdere keren in zijn planning mee gegaan zodat hij ook uit kwam. Dit loopt dus al weken en na de laatste afzegging kon het gewoon niet meer.



Ik snap best dat als dit allemaal over een korte termijn loopt dat het weer anders is maar hij heeft dus wel gewoon ruim de kans gehad om in die weken de klus te klaren.





Ik
Alle reacties Link kopieren
Hij ging elke keer de klus verzetten zodat hij op de droge dagen buitenwerk kon doen en als het dan zou regenen bij ons aan de slag kon.



Elke keer kon hij dus weer buiten werken en werden wij weer verschoven.
Alle reacties Link kopieren
Terwijl wij dus wel gewoon een afspraak hadden met een datum en tijd. Er was dus niet van te voren afgesproken dat hij zou komen als het hem uit zou komen met het weer.

Maar daarin zijn wij dus wel elke keer flexibel geweest om de datum te verzetten
Alle reacties Link kopieren
Maar niet zeggen laat maar zitten?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Jawel dat hebben we dus gezegd waarop hij dus reageerd dat we de verf moeten betalen
Alle reacties Link kopieren
quote:loetje84 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 12:45 Jawel dat hebben we dus gezegd waarop hij dus reageerd dat we de verf moeten betalenJa. Logisch. Had het eerst met hem afgehandeld ipv andere verf te kopen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 18 oktober 2014 @ 12:46:

[...]

Ja. Logisch. Had het eerst met hem afgehandeld ipv andere verf te kopen.Nou, zo logisch vind ik dat niet hoor. Ja, ze had het beter eerst af kunnen handelen, maar er was haast bij, anders kwam ze in de knoop met de trapbekleder. Wat had ze dan moeten doen, weer tig afspraken maken tot hij de verf kwam brengen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven