Geld & Recht alle pijlers

Geschil met schilder

18-10-2014 11:42 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie mij hier bij helpen.



Wij hebben enige tijd geleden via werkspot contact gehad met een schilder voor een klus bij ons binnen.



We waren het eens voor de prijs en hadden een afspraak gemaakt. Omdat woe onze vrije dag is ik heb niet in huis wil hebben op de dagen dat ik er zelf niet ben hadden we dat zo ingepland.

Tot 2x toe kwam het de schilder niet uit (ivm de regen waardoor hij wou schuiven met andere klussen)

Ook wou hij 1x toch eerder komen ivm de regen wat wij goed vonden en hij alsnog weer de afspraak verzette een dag van te voren.



Wij zijn elke keer coulant geweest en hebben elke keer getracht ook in zijn wensen te voldoen.



Vorige week zou hij dus eindelijk het werk doen voor ons maar mailde hij de dag van tevoren weer dat hij niet zou komen en of hij dan maar even de do of vr kon komen. Andere klanten verschoven ook alsof dat geen probleem was. Inmiddels waren we er zo klaar mee omdat er totaal geen afspraken met te maken valt, wij niet op andere dagen kunnen en ook met een planning zitten.



Wij hebben hem gemaild dat we er ondertussen wel genoeg van hadden en op deze manier geen zaken konden doen en opzoek gaan naar een ander.



Nu kregen wij vandaag een mail dat hij dan wel een factuur zou sturen voor de gemaakte kosten van de verf die hij voor onze klus had besteld....

(gaat om grondverf en witte verf)



Najaaaaaa ik ben hier wel pissig over!!

We hebben elke keer onze goeie wil getoond en geprobeerd tot een afspraak te komen maar elke keer kwam hij dit niet na en wou hij weer verzetten.



Weet iemand wat onze rechten hier in zijn?

Wij hebben tot nu toe hierop nog niet gereageerd en vraag me af wat nu handig is om te doen.

Hem negeren, juridisch loket bellen of hem gebreke stellen??



Ik ben namelijk geenszins van plan om dit betalen omdat ik vind dat het niet aan ons heeft gelegen. Daarnaast is het geen aparte kleur of verf wat wij hebben gevraagd (wat ik me dan nog kan indenken) en hij dat ook zou kunnen retourneren?
Alle reacties Link kopieren
quote:loetje84 schreef op 18 oktober 2014 @ 12:35:

Hij ging elke keer de klus verzetten zodat hij op de droge dagen buitenwerk kon doen en als het dan zou regenen bij ons aan de slag kon.



Elke keer kon hij dus weer buiten werken en werden wij weer verschoven.

Tja. Misschien op een regendag dan toch vrij nemen? Of duidelijker afspraken maken.

Ik denk zomaar dat je niet het hele verhaal verteld. Iedere schilder heeft voor buiten droog weer nodig en jij had wel heul snel een nieuwe plús verf. Daar was je dus al langer mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Of meneer schilder komt gewoon zijn afspraken na.

Die verf kon hij van mijn part ergens diep weg stoppen waar de zon niet schijnt.
Alle reacties Link kopieren
Waarop ik me dus afvraag of dit terecht isaangezien dit al de zoveelste keer was dat hij heeft afgezegd en wij al weken proberen om een afspraak te maken maar wij dus voor hem elke keer geen prio waren
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op zaterdag 18 oktober 2014 12:48 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fame in "Geschil met schilder"" class="messagelink">Fame schreef op 18 oktober 2014 @ 12:46</a>:</b>

[...]

Ja. Logisch. Had het eerst met hem afgehandeld ipv andere verf te kopen.</div></blockquote>Nou, zo logisch vind ik dat niet hoor. Ja, ze had het beter eerst af kunnen handelen, maar er was haast bij, anders kwam ze in de knoop met de trapbekleder. Wat had ze dan moeten doen, weer tig afspraken maken tot hij de verf kwam brengen? Ze had al veel eerder aan kunnen geven dat ze het niet eens was met steeds uitstellen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 18 oktober 2014 @ 12:52:

[...]

Ze had al veel eerder aan kunnen geven dat ze het niet eens was met steeds uitstellen.Het uitstellen was op zich geen punt, als de klus maar geklaard was voordat de trap moest worden bekleed. Dat was nog steeds mogelijk, tót hij de laatste keer weer niet kwam, en wilde verzetten naar een dag die niet kon.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet wat regen te maken heeft met een klus die binnen is.

TO, ik zou er ook klaar mee geweest zijn hoor.

Je kunt inderdaad, zoals eerder aangegeven, een factuur maken voor de opgenomen vrije uren.



Oh en 4 keer een afspraak verzetten vind ik echt niet normaal.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat jullie precies hebben gezet in de mail maar toen hij de laatste keer wilde verzetten had je moeten aangeven dat dat niet acceptabel was ivm met planning stoffering en dat hij zich aan de afspraak had te houden of bij in gebreke blijven dat je het contract ontbindt.



www.mkbservicedesk.nl/459/ontbinding-overeenkomst.htm
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij schreef je dat je zijn verf hebt gebruikt. Gewoon betalen dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:playz schreef op 18 oktober 2014 @ 12:57:

Volgens mij schreef je dat je zijn verf hebt gebruikt. Gewoon betalen dus.Nee, dat schreef ze niet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik neem aan dat ze de verf van de nieuwe schilder bedoelde.



Je kan ook een tegenvoorstel doen: hij neemt zijn verlies en jij schrijft geen recensie waarin je dit verhaal (zonder leugens) in opneemt.
Alle reacties Link kopieren
Nou sorry hoor maar wtf?! (Excuses)

Hij houdt zich niet aan de afspraken en hoevaak zou to hierin mee moeten gaan. Lekker makkelijk om geld te verdienen voor meneer de schilder.

Buitenwerk leuk en aardig maar meneer heeft ook de verantwoording genomen jullie werk aan te nemen dus dan is t "plannen" zijn probleem en niet die van jullie!

Ik zou hier ook meer dan klaar mee zijn!

Ik weet niet hoe t met rechten ed zit maar dit is gewoon schandalig dat sommige reageren alsof to hier fout zit.

Goed zo to dat jullie je ding geregeld hebben

Hier word je toch ook niet blij van als t zo moet gaan.. Bah!
Hoeveel wil hij hebben voor de verf?
quote:rianne323 schreef op 18 oktober 2014 @ 13:08:

Hoeveel wil hij hebben voor de verf?



Dat is echt net zo relevant als vragen hoe zijn moeder heet





Wat Harry zegt had goed geweest, maar ja, dat is ook in het verleden praten, dat kan nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Idioot van een schilder dus.

je hebt een afspraak staan voor het schilderen van een trap, het weer maakt dan niet uit.

het kan een ander verhaal zijn bij buitenwerk.

De schilder had gewoon aanwezig moeten zijn bij de eerste afspraak PUNT

je bent veels te coulant geweest.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Nou, misschien hebben ze die mail wel verstuurd voor de geplande datum.



"Wij hebben hem gemaild dat we er ondertussen wel genoeg van hadden en op deze manier geen zaken konden doen en opzoek gaan naar een ander."



En dit is juridisch niet echt in gebreke stellen maar de schilder had naar aanleiding van deze mail kunnen aangeven dat hij dan toch maar kwam. Dat heeft hij niet gedaan en zo kun je dan toch stellen dat de particulier in zijn recht staat. De bescherming van particulieren tegenover bedrijven gaat ver in Nederland.



Loetje, zaten de algemene voorwaarden bij zijn offerte, ook dat is verplicht in Nederland, anders kan hij zich daar niet op beroepen.



Verder nog:

Op 1 mei 2003 is de wet "Koop en garanties" ingegaan. Deze wet biedt consumenten meer bescherming wanneer een product niet de afgesproken of te verwachten eigenschappen blijkt te hebben. De wetswijziging is het gevolg van een Europese richtlijn die voorziet in een gemeenschappelijk minimumniveau van consumentenbescherming bij de aankoop van consumptiegoederen. De verkoper is verplicht een product te leveren dat voldoet aan de eigenschappen die bij de koop zijn toegezegd en aan de eigenschappen die de koper bij normaal gebruik ervan mag verwachten. De verkoper is daarbij niet alleen gebonden aan zijn eigen mededelingen, maar ook aan de reclame die de fabrikant voor het product maakt.). Worden de goederen en of de diensten niet conform de afspraak geleverd of uitgevoerd kan het reden zijn de overeenkomst eenzijdig op te zeggen.



Zo kun je dus stellen dat op het moment van aangaan van het contract de klant mocht verwachten dat het product (het op tijd schilderen van de trap) geleverd werd conform verwachtingen. Dat is niet gebeurd; dus eenzijdige ontbinding van het contract.



Ik zou dit laatste aan de schilder laten weten en laat hij daar dan maar een rechtszaak van maken. Daar zit hij echt niet op te wachten voor een paar blikken verf die hij ook nog wel bij andere klanten kan gebruiken. En ook al heeft hij een rechtsbijstandverzekering dan nog zit daar een eigen risico/bijdrage bij in geval van een rechtszaak die hoger is dan de kosten van deze verf.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oké, excuus, verkeerd gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties voor zover.



Van die algemene voorwaarden is ook een goede tip.

Wij hebben de offerte nagekeken en daar zaten geen algemene voorwaarden bij.



De vraag is nu wat even handig is om te doen.

Nav zijn laatste mail waarin hij dus aangaf dat het niet ging lukken om langs te komen op de afgesproken datum maar het weer wou verzetten voor de dag erna hebben wij hem gemaild dat wij al eerder hebben aangeven dat voor ons op andere dagen lastig was, dit de zoveelste keer was en dan wij op deze manier geen afspraken kunnen maken en dus er vanaf zien.



We hebben dus niet de exacte woorden gebruikt formeel met dat we hem in gebreke stellen.

Moeten we afwachten tot dat hij weer stappen onderneemt en het laten rusten en er dus geen gehoor aangeven of alsnog een formele mail sturen en zo ja welke dingen moet ik daar wel en niet in meenemen?

.
Alle reacties Link kopieren
Lekker negeren.

die begint echt geen zaak tegen jullie.

de rechter lacht hem in zijn gezicht uit, zeker omdat hij degene is die ivm regen steeds wil schuiven.

regen wordt als argument in deze regelrecht in de vuilnisbak gesodemieterd. Het is tenslotte een klus binnenshuis.



die verf kan hij ook netjes bij een andere klant gebruiken , tenminste als het regent
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Hij heeft niet geleverd dat wat hij met jullie heeft afgesproken. Waarom zou je hem dan iets moeten 'leveren' en ingaan op zijn verzoek? Hij is de deal niet nagekomen, jullie hoeven dat dan ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:loetje84 schreef op 18 oktober 2014 @ 13:58:



Nav zijn laatste mail waarin hij dus aangaf dat het niet ging lukken om langs te komen op de afgesproken datum maar het weer wou verzetten voor de dag erna hebben wij hem gemaild dat wij al eerder hebben aangeven dat voor ons op andere dagen lastig was, dit de zoveelste keer was en dan wij op deze manier geen afspraken kunnen maken en dus er vanaf zien.



Hierbij stel je in je mail dat je het contract eenzijdig opzegt. Dan zijn er geen verbintenissen meer. Dus hij hoeft niet meer te leveren en jullie niet meer te betalen.



Dit is Artikel 22 van boek 7 van het BW

1.

Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:

a.

de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;



b.

de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.



En dit is artikel 18 lid 3 van hetzelfde boek

3.

Indien in geval van een consumentenkoop de verkoper verplicht is zorg te dragen voor de installatie van de zaak en deze installatie ondeugdelijk is uitgevoerd, wordt dit gelijkgesteld aan een gebrek aan overeenstemming van de zaak aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien de installatie door de koper ondeugdelijk is uitgevoerd en dit te wijten is aan de montagevoorschriften die met de levering van de zaak aan de koper zijn verstrekt.



Dus ik zou zijn factuur afwachten. En dan een brief sturen waarin je vermeldt dat deze factuur onterecht aan je uitgereikt is omdat door een ondeugdelijke uitvoering van de overeenkomst van zijn kant je de overeenkomst per mail d.d. (?????) hebt ontbonden conform artikel 22 boek 7 van het BW.



Deze brief hoeft niet aangetekend, maar zou hem nog wel ook per e-mail versturen.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!!! Dan wacht ik eerst of hij een factuur stuurt en neem ik dit mee.
Alle reacties Link kopieren
Beste loetje84,



Vervelend dat u een dergelijke ervaring heeft met een vakman die bij Werkspot aangesloten is.



U heeft op dit forum al een paar waardevolle tips ontvangen. Wij adviseren u om contact op te nemen met het juridisch loket. Zij kunnen u hierin het beste adviseren.



Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u uiteraard ook contact opnemen met ons via 088-9375793.



Met vriendelijke groet,



Werkspot
Alle reacties Link kopieren
Dat is het zeker want inmiddels hebben wij gister de factuur via email ontvangen voor de materiaal kosten.



Deze zijn tevens ook weer verhoogd van in eeste instantie in de offerte van 150 euro nu naar 250 euro dus hij maakt er ook nog eens een ander bedrag van.



Daarnaast zijn de materialen ook niet geleverd.

Als wij niet binnen 14 dagen betalen stuurt hij het door naar het incasso bureau.

Ik ga zo eerst even het juridisch loket nog bellen voor de zekerheid en vraag me af wat ik nu verder met werkspot moet want deze meneer doet aan malafide praktijken en zou niet willen dat andere mensen hier ook last van zouden krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Juridisch loket zegt dat we een aangetekende brief moeten sturen ipv terug mailen als bewijslast met de inhoudelijke strekking wat er hier al zo ongeveer gezegd was.



Dus gaan we dat maar doen....
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het lees, zijn jullie voorgaande keren zelf akkoord gegaan met het verzetten.

En deze keer toen hij wilde verzetten hebben jullie gelijk het contract opgezegd en een ander genomen.



Ik vraag me af of dat wel correct is.

Ik weet niet of je hem in gebreke kan stellen naar aanleiding van doe vorige keren, waar je zelf mee akkoord bent gegaan.

En naar aanleiding van deze laatste keer had je hem waarschijnlijk wel (een soort van) in gebreke kunnen stellen, maar volgens mij had je hem dan ook de kans moeten geven om het op te lossen. Bijvoorbeeld door die woensdag alsnog te komen.



Ik ben geen jurist, maar ik vrees daarom dat jullie een beetje voorbarig zijn geweest.



Dat de factuur nu ineens hoger is, zou niet moeten kunnen.

Heeft hij daadwerkelijk de prijs van de verf ineens verhoogd, of rekent hij ook andere kosten (administratiekosten, annuleringskosten)? En staat daar iets over in de offerte/contract of in kleine lettertjes verwijzend naar ergens te downloadem voorwaarden?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven