Geld & Recht alle pijlers

Gestolen, wat nu?

18-02-2017 18:49 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben nieuw hier, heb niemand waar ik het tegen kan zeggen en moet het toch kwijt!



Vanmiddag was ik naar de supermarkt met mijn kinderen, de jongste zat in de kar (het grootste gedeelte ervan) en in de kar stonden 2 tassen van mij wat ik in andere winkels had gekocht. Ik ga afrekenen en na het betalen vroeg ze of ze in Mn tas mocht kijken, ja natuurlijk mag dat! Ze vonden niks in Mn tassen, maar tussen Mn 2 andere tassen lag een pakje geraspte kaas! Ik zei dat dat er vast tussenin gevallen, waarom zou ik alles afrekenen en een zakje geraspte kaas jatten? Kost nog geen 2 euro. Die vrouw flipte en ik moest mee naar achter samen met mijn kinderen! Ik was zo enorm geschrokken en was helemaal in paniek. Ik ben nog nooit in aanmerking geweest met politie. Mijn Mn had Mn kinderen opgehaald en ik moest mee naar het buro. Daar Mn verhaal verteld maar de politie agent gaf me een dikke boete en vertelde erbij dat er een zorgmelding naar jeugdzorg word gestuurd.



Ik ben helemaal van slag. Die boete interesseert meniet maar de melding naar jeugdzorg vind ik heel eng.

Wat kan me te wachten staan?
Alle reacties Link kopieren
ja dat is rot, wat overdreven
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar wat erg zeg! Ik snap ook niet waarom ze er zo'n halszaak van gemaakt hebben om een pakje geraspte kaas, dat hadden ze je toch ook gewoon kunnen laten afrekenen?

Zouden ze dat ook doen als iemand vergeet om iets te scannen met die zelfscanners en dan een steekproef krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Wat een overtrokken reactie van ze. Kan me voorstellen dat je je dood schrikt wanneer het echt om zoiets onbenulligs gaat als 1 vergeten pakje geraspte kaas en je je verder niet agressief of raar hebt gedragen...
Live long and prosper
Hoe komt zo'n zakje daar?



Vaak handelen ze dat af bij de supermarkt. HOe heb je je daar gedragen nadat je mee moest lopen?
Alle reacties Link kopieren
man, man, man... ik zou bijna tegen die agent zeggen `ga boeven vangen`.

Over jeugdzorg zou ik mij niet zo druk maken, die hebben wel wat beters te doen.

voor de schrik
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Wat achterlijk. Denk dat je je om jeugdzorg geen zorgen hoeft te maken, die hebben vast wel wat beters te doen.
Wat raar?



Kun je dat niet aanvechten?
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar ik geloof hier echt heeeelemaaal niks van!!
Alle reacties Link kopieren
Jezus mina! Als je de waarheid spreekt hoef je jeugdzorg niet te vrezen hoor. Verder geen strafblad? Zijn gewoon mensen hoor die er werken, meestal ook hele lieve met een hart voor hun werk. Zelfs de strenge passeer je door nooit meer te doen wat je eerder ook nooit gedaan hebt. Lullig zeg! Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dit niet geloven sorry xd. Als je het daarna gewoon afrekent is er niets aan de hand. Je was de winkel nog niet uit dus het was nog geen diefstal.
http://m.intveenadvocaten ... nkeldiefstal-of-niet.html



Laten voorkomen dus. Je hebt niets verkeerds gedaan. Aanvechten en voor de politierechter laten komen
quote:maribos schreef op 18 februari 2017 @ 18:55:

Sorry maar ik geloof hier echt heeeelemaaal niks van!!Als ik Google komt het best vaker voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 18 februari 2017 @ 18:54:

Hoe komt zo'n zakje daar?



Vaak handelen ze dat af bij de supermarkt. HOe heb je je daar gedragen nadat je mee moest lopen?



Ehm, ik noem maar een zijstraat: gevallen terwijl je denkt het erin te stoppen?



To, maak je niet te druk, jeugdzorg heeft écht wat anders te doen dan moeders controleren die ter waarde van nog geen twee euro kaas jatten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe erg in paniek was je? Heb je het daardoor misschien erger gemaakt? Heb je aangeboden het alsnog te betalen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er nog een andere kant van het verhaal zit wat TO ons niet verteld.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
nah ik denk het niet, ik weet het zeker
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:layla1969 schreef op 18 februari 2017 @ 18:53:

Geen ervaring, maar wat erg zeg! Ik snap ook niet waarom ze er zo'n halszaak van gemaakt hebben om een pakje geraspte kaas, dat hadden ze je toch ook gewoon kunnen laten afrekenen?

Zouden ze dat ook doen als iemand vergeet om iets te scannen met die zelfscanners en dan een steekproef krijgt?

Hier niet. Ik was laatst een zak mora hapjes vergeten te scannen. Had er 2 en maar 1 gescant. Ik stond voor schut bij de steekproef joh! Maar ze hebben hem opnieuw uitgevoerd en toen dat oke was, moest ik die ene zak er gewoon bij afrekenen. Werd totaal niet moeilijk over gedaan, want het was wel duidelijk dat dit per ongeluk ging. Ik had een hele kar vol boodschappen en zou dan 1 ding proberen te stelen? Net zoals bij TO dus, dat doe je niet express.



Ik vind de reactie van de winkel echt overdreven. Maar ik zou me er niet zo druk om maken. Jeugdzorg gaat echt niet achter een melding aan van iemand die een zakje geraspte kaas is vergeten af te rekenen, lijkt me. Of het moet zo zijn dat er toch nog een andere kant aan dit verhaal zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel iemand die de boete voor je wil betalen.
Keep on, keep keepin' on....
Geloof er geen snars van.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt niets verkeerds hebt gedaan (ook niet van de schrik of verontwaardiging dingen gezegd of gedaan tegenover het personeel of politie waar je nu spijt van hebt) dan zou ik een goede post op de facebookpagina van die winkel zetten, en kijken wat voor reacties je krijgt. Misschien trekken ze dan de boete en/of melding zelfs wel in..
Geluk groeit door te delen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea_bee schreef op 18 februari 2017 @ 19:05:

Ik weet wel iemand die de boete voor je wil betalen.Haha ik ook
Alle reacties Link kopieren
TO dikt het erg aan, TO hoe heb jij je gedragen? rustig en kalm? denk t niet
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 18 februari 2017 @ 19:15:

Geloof er geen snars van.Ik ook niet. Het is mij zovaak gebeurd dat er iets onder mijn boodschappentas is gevallen en nooit een probleem geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Whomi schreef op 18 februari 2017 @ 19:04:

[...]



Hier niet. Ik was laatst een zak mora hapjes vergeten te scannen. Had er 2 en maar 1 gescant. Ik stond voor schut bij de steekproef joh! Maar ze hebben hem opnieuw uitgevoerd en toen dat oke was, moest ik die ene zak er gewoon bij afrekenen. Werd totaal niet moeilijk over gedaan, want het was wel duidelijk dat dit per ongeluk ging. Ik had een hele kar vol boodschappen en zou dan 1 ding proberen te stelen? Net zoals bij TO dus, dat doe je niet express.



Ik vind de reactie van de winkel echt overdreven. Maar ik zou me er niet zo druk om maken. Jeugdzorg gaat echt niet achter een melding aan van iemand die een zakje geraspte kaas is vergeten af te rekenen, lijkt me. Of het moet zo zijn dat er toch nog een andere kant aan dit verhaal zit.Ik had laatst bij de zelfscan gewoon een courgette en een aubergine teveel gescant. Best grappig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven