Geld & Recht alle pijlers

Gestolen, wat nu?

18-02-2017 18:49 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben nieuw hier, heb niemand waar ik het tegen kan zeggen en moet het toch kwijt!



Vanmiddag was ik naar de supermarkt met mijn kinderen, de jongste zat in de kar (het grootste gedeelte ervan) en in de kar stonden 2 tassen van mij wat ik in andere winkels had gekocht. Ik ga afrekenen en na het betalen vroeg ze of ze in Mn tas mocht kijken, ja natuurlijk mag dat! Ze vonden niks in Mn tassen, maar tussen Mn 2 andere tassen lag een pakje geraspte kaas! Ik zei dat dat er vast tussenin gevallen, waarom zou ik alles afrekenen en een zakje geraspte kaas jatten? Kost nog geen 2 euro. Die vrouw flipte en ik moest mee naar achter samen met mijn kinderen! Ik was zo enorm geschrokken en was helemaal in paniek. Ik ben nog nooit in aanmerking geweest met politie. Mijn Mn had Mn kinderen opgehaald en ik moest mee naar het buro. Daar Mn verhaal verteld maar de politie agent gaf me een dikke boete en vertelde erbij dat er een zorgmelding naar jeugdzorg word gestuurd.



Ik ben helemaal van slag. Die boete interesseert meniet maar de melding naar jeugdzorg vind ik heel eng.

Wat kan me te wachten staan?
Je kan nu ook geen VOG meer krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:caribgirl schreef op 18 februari 2017 @ 19:15:

Als je echt niets verkeerds hebt gedaan (ook niet van de schrik of verontwaardiging dingen gezegd of gedaan tegenover het personeel of politie waar je nu spijt van hebt) dan zou ik een goede post op de facebookpagina van die winkel zetten, en kijken wat voor reacties je krijgt. Misschien trekken ze dan de boete en/of melding zelfs wel in..Dit is wel een goede tip.
Alle reacties Link kopieren
TO,



Heb je iets op papier gekregen van de boete? Is het een strafbeschikking? Dan binnen 2 weken in verzet gaan, dan komt het voor de rechter. Zet in je verzetschrift (op de beschikking staat hoe je dit indient) dat je wilt dat de camerabeelden van de winkel worden opgevraagd en uitgekeken.



Is het een ander soort boete / heb je niks op papier? Zodra je het binnenkrijgt erop kijken hoe je het aanvecht (kan verschillen). Eventueel naar het bureau gaan en precies vragen wat voor boete het is (Strafbeschikking? Transactie? ). Je kan je zaak altijd voor een rechter laten komen en als dit echt zo is gegaan zou ik dit ook doen.



Zo'n melding is standaard. Niet druk om maken.



Wel echt iets doen! Want dit staat op je strafblad (officieel UJD).



O en ik zit in het werkveld en ik geloof dit wél. Heb het vaker voorbij zien komen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 18 februari 2017 @ 19:15:

Geloof er geen snars van.Dit. Totaal overtrokken voor € 2,-.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Filee schreef op 18 februari 2017 @ 19:23:

Je kan nu ook geen VOG meer krijgen.Hangt er vanaf wat voor VOG je nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:caribgirl schreef op 18 februari 2017 @ 19:15:

Als je echt niets verkeerds hebt gedaan (ook niet van de schrik of verontwaardiging dingen gezegd of gedaan tegenover het personeel of politie waar je nu spijt van hebt) dan zou ik een goede post op de facebookpagina van die winkel zetten, en kijken wat voor reacties je krijgt. Misschien trekken ze dan de boete en/of melding zelfs wel in..De winkel kan de boete niet intrekken
Alle reacties Link kopieren
quote:Marietje81 schreef op 18 februari 2017 @ 19:25:

TO,



Heb je iets op papier gekregen van de boete? Is het een strafbeschikking? Dan binnen 2 weken in verzet gaan, dan komt het voor de rechter. Zet in je verzetschrift (op de beschikking staat hoe je dit indient) dat je wilt dat de camerabeelden van de winkel worden opgevraagd en uitgekeken.



Is het een ander soort boete / heb je niks op papier? Zodra je het binnenkrijgt erop kijken hoe je het aanvecht (kan verschillen). Eventueel naar het bureau gaan en precies vragen wat voor boete het is (Strafbeschikking? Transactie? ). Je kan je zaak altijd voor een rechter laten komen en als dit echt zo is gegaan zou ik dit ook doen.



Zo'n melding is standaard. Niet druk om maken.



Wel echt iets doen! Want dit staat op je strafblad (officieel UJD).



O en ik zit in het werkveld en ik geloof dit wél. Heb het vaker voorbij zien komen....



Ja en dit ook echt! Altijd in beroep gaan. Ik ben een keer onterecht in de metro beboet voor met mn voeten op de bank te zitten vanwege mn grote mond, en ik heb wel gewonnen!

De politieagente zei namelijk (ik zat met iemand anders in zo'n 4-zits opstelling): één van jullie zat met zn voeten op de bank! Dus ik zei: een van ons? Je weet niet eens wie? En toen kreeg ik de boete..
Geluk groeit door te delen!
quote:Marietje81 schreef op 18 februari 2017 @ 19:25:



O en ik zit in het werkveld en ik geloof dit wél. Heb het vaker voorbij zien komen....Voor 2,- ook echt? Kijk, gaat het om een tas boodschappen en een flippende klant, dan geloof ik het nog wel. Maar dit is toch zonde van iedereens tijd en geld?
Alle reacties Link kopieren
Marietje81 schreef op 18 februari 2017 @ 19:27:[/b]





De winkel kan de boete niet intrekken[/quote]



Nee idd beetje dom van mij, maar misschien wel hem toch voor je betalen.. maar dan heb je het wel nog steeds op je naam staan..
Geluk groeit door te delen!
Als je de winkel nog niet had verlaten is er niks aan de hand, zou ook zeker dit bespreken met je rechtsbijstand of juridisch loket.

Wat lullig dit zeg.

En een klacht indienen bij het hoofdkantoor van deze supermarkt.

Ze zouden aan mij een slechte hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het me ook een paar keer overkomen, ook over de grens, waar ze vaak nog strenger zijn, nooit een probleem gehad. Als er geen haakje aan de kar zit haal ik nu wel zelf mijn tassen omhoog nadat ik denk alles op de band te hebben gelegd. Voel me toch beschaamd.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij je wekelijks je kinderen laat jatten bij dezelfde supermarkt, vind ik het een ongeloofwaardige reactie. Jeugdzorg zal dit een worst, ehhh kaas wezen.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
quote:Marietje81 schreef op 18 februari 2017 @ 19:25:

TO,



Heb je iets op papier gekregen van de boete? Is het een strafbeschikking? Dan binnen 2 weken in verzet gaan, dan komt het voor de rechter. Zet in je verzetschrift (op de beschikking staat hoe je dit indient) dat je wilt dat de camerabeelden van de winkel worden opgevraagd en uitgekeken.



Is het een ander soort boete / heb je niks op papier? Zodra je het binnenkrijgt erop kijken hoe je het aanvecht (kan verschillen). Eventueel naar het bureau gaan en precies vragen wat voor boete het is (Strafbeschikking? Transactie? ). Je kan je zaak altijd voor een rechter laten komen en als dit echt zo is gegaan zou ik dit ook doen.



Zo'n melding is standaard. Niet druk om maken.



Wel echt iets doen! Want dit staat op je strafblad (officieel UJD).



O en ik zit in het werkveld en ik geloof dit wél. Heb het vaker voorbij zien komen....Dus in de winkel waar jij werkt beboeten ze mensen voor het per ongeluk iets niet scannen? Terwijl ze de deur nog niet uit zijn? Bij de winkel waar ik werk niet. Dan betaal je dat gewoon apart af. En al had je de intentie om wél te stelen, maar je rekent het alsnog af is er ook niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
TO, als je dit aanvecht: schrijf ook een brief met al je gegevens en de gegevens van de zaak, waarin je uitdrukkelijk aangeeft dat je wilt dat de beelden van jou in de winkel (noem ook datum, tijdstip en locatie) worden veiliggesteld. Als het goed is zijn die in je voordeel. Kopieer deze en geef het origineel met een kopie van je paspoort oid af op het politiebureau.



Beelden worden maar kort bewaard (Max een week oid). Als ze de beelden niet veiligstellen, laat je deze brief tzt aan de rechter zien. Dat kan in je voordeel werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 18 februari 2017 @ 19:32:

Als je de winkel nog niet had verlaten is er niks aan de hand, zou ook zeker dit bespreken met je rechtsbijstand of juridisch loket.

Wat lullig dit zeg.

En een klacht indienen bij het hoofdkantoor van deze supermarkt.

Ze zouden aan mij een slechte hebben.



Sorry, maar dit klopt niet. Als je in de winkel iets in een tas of bijvoorbeeld in je jas(zak) doet, is dit een voltooide diefstal. Zélfs al ben je de kassa nog niet gepasseerd.



Hier lag het weliswaar in de kar tussen 2 tassen, maar was TO voorbij de kassa. Ook dat kan - mits opzet zou kunnen worden bewezen - als diefstal worden gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 18 februari 2017 @ 19:35:

[...]



Dus in de winkel waar jij werkt beboeten ze mensen voor het per ongeluk iets niet scannen? Terwijl ze de deur nog niet uit zijn? Bij de winkel waar ik werk niet. Dan betaal je dat gewoon apart af. En al had je de intentie om wél te stelen, maar je rekent het alsnog af is er ook niets aan de hand.Nee, ik zit in het strafrecht
Alle reacties Link kopieren
Nieuw hier, en het is vakantie, ik geloof er niks van nl. Het is om te
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Als je verhaal zoals het hier staat klopt dan hoef je je absoluut nergens zorgen over te maken. Ik werk zelf voor de Jeugdzorg en dit is onder geen enkel beding reden voor de Jeugdzorg om iets te ondernemen. Zelfs een telefoontje is het niet waard.

Een nogal overtrokken reactie van de agent en het winkelpersoneel als je het mij vraagt.
quote:layla1969 schreef op 18 februari 2017 @ 18:53:

Geen ervaring, maar wat erg zeg! Ik snap ook niet waarom ze er zo'n halszaak van gemaakt hebben om een pakje geraspte kaas, dat hadden ze je toch ook gewoon kunnen laten afrekenen?

Zouden ze dat ook doen als iemand vergeet om iets te scannen met die zelfscanners en dan een steekproef krijgt?



Nee dan moet je gewoon betalen. En bij Jumbo moet je gewoon alles toch afrekenen bij een normale kassa.

That's it.
quote:Marietje81 schreef op 18 februari 2017 @ 19:41:

[...]





Nee, ik zit in het strafrechtTuurlijk.
Ik denk dat TO en de winkel en de agent niet sporen. Raar verhaal.
quote:Fee-de-Goede schreef op 18 februari 2017 @ 19:45:

[...]



Tuurlijk.Waarom is het hier alleen geloofwaardig als je juf of iets in de zorg bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 18 februari 2017 @ 19:45:

[...]



Tuurlijk.Dat geloof je niet?
quote:Star schreef op 18 februari 2017 @ 19:48:

[...]





Waarom is het hier alleen geloofwaardig als je juf of iets in de zorg bent?



Is dat zo?

Volgens mij ben je niet geloofwaardig als je in mijn ogen nogal onzin praat. Dat heeft verder niks te maken met het soort beroep lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:maribos schreef op 18 februari 2017 @ 18:55:

Sorry maar ik geloof hier echt heeeelemaaal niks van!!Ik ook niet
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven