Geld & Recht alle pijlers

Gestolen, wat nu?

18-02-2017 18:49 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben nieuw hier, heb niemand waar ik het tegen kan zeggen en moet het toch kwijt!



Vanmiddag was ik naar de supermarkt met mijn kinderen, de jongste zat in de kar (het grootste gedeelte ervan) en in de kar stonden 2 tassen van mij wat ik in andere winkels had gekocht. Ik ga afrekenen en na het betalen vroeg ze of ze in Mn tas mocht kijken, ja natuurlijk mag dat! Ze vonden niks in Mn tassen, maar tussen Mn 2 andere tassen lag een pakje geraspte kaas! Ik zei dat dat er vast tussenin gevallen, waarom zou ik alles afrekenen en een zakje geraspte kaas jatten? Kost nog geen 2 euro. Die vrouw flipte en ik moest mee naar achter samen met mijn kinderen! Ik was zo enorm geschrokken en was helemaal in paniek. Ik ben nog nooit in aanmerking geweest met politie. Mijn Mn had Mn kinderen opgehaald en ik moest mee naar het buro. Daar Mn verhaal verteld maar de politie agent gaf me een dikke boete en vertelde erbij dat er een zorgmelding naar jeugdzorg word gestuurd.



Ik ben helemaal van slag. Die boete interesseert meniet maar de melding naar jeugdzorg vind ik heel eng.

Wat kan me te wachten staan?
Vind het verhaal ook niet echt geloofwaardig. Waarom staat in de titel van je topic 'gestolen'? Ik geloof dat je het niet met opzet hebt gedaan, maar kan uit je reacties niet opmaken of je bijvoorbeeld hebt aangeboden om de geraspte kaas alsnog te betalen of excuses hebt aangeboden (misschien heb ik er overheen gelezen hoor). Alsof je haast laconiek bent over dat het pakje geraspte kaas in het karretje is blijven liggen, al was het per ongeluk.



Vind het apart dat je man wegging op het moment dat je thuis kwam en niet laat weten waar hij is. Het kan zijn dat hij boos is, maar dan nog. Ik vind je gepikeerd/aangevallen reageren als anderen aangeven dat je relatie in hun ogen hierdoor (nog) niet helemaal top is. Reageerde je ook zo op het moment dat de caissière je aansprak, de manager en de politie erbij kwam? Klopt het dat je emoties soms hoog oplopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 19 februari 2017 @ 18:29:

Nogal dom ook, om er maar van uit te gaan dat zoiets jou nooit zal overkomen. Dan moet je toch wel erg overtuigd zijn van je eigen onfeilbaarheid. Nou ik heb een verrassing voor al die mensen die dit nooooooit zal overkomen: niemand is onfeilbaar.

Hmmm, typisch gevalletje van intonatie missen. Ik had er misschien een twijfelend kijkende smilie bij moeten zetten. Want ik weet echt wel dat ook mij de meest bizarre dingen kunnen overkomen. Sterker nog, ik stond aan het ziekenhuisbed van mijn dochter die zienderogen achteruit ging. Op dat moment bedacht ik me ook hoe ik toch in vredesnaam in deze situatie beland was... om over dochter nog maar te zwijgen..

Dus nee, ik voel me niet onfeilbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontje1983 schreef op 19 februari 2017 @ 18:45:

Vind het verhaal ook niet echt geloofwaardig. Waarom staat in de titel van je topic 'gestolen'? Ik geloof dat je het niet met opzet hebt gedaan, maar kan uit je reacties niet opmaken of je bijvoorbeeld hebt aangeboden om de geraspte kaas alsnog te betalen of excuses hebt aangeboden (misschien heb ik er overheen gelezen hoor). Alsof je haast laconiek bent over dat het pakje geraspte kaas in het karretje is blijven liggen, al was het per ongeluk.



Vind het apart dat je man wegging op het moment dat je thuis kwam en niet laat weten waar hij is. Het kan zijn dat hij boos is, maar dan nog. Ik vind je gepikeerd/aangevallen reageren als anderen aangeven dat je relatie in hun ogen hierdoor (nog) niet helemaal top is. Reageerde je ook zo op het moment dat de caissière je aansprak, de manager en de politie erbij kwam? Klopt het dat je emoties soms hoog oplopen?

Het is ook apart dat mijn man zomaar is weggegaan. Inmiddels is mijn man er weer en heeft hij zijn excuses aangeboden maar op dst moment kon hij niet anders. Hij vertelde dat het hem teveel werd. Ons zoontje die savonds pas laat slaapt en snachts wakker word en uiteindelijk bij ons in bed beland, dan slaap je als ouder ook niet lekker. Ons zoontje heeft een slaapprobleem en daar zijn we mee aan het werk. Via het consultatie buro hebben we een schema gekregen hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Zijn nieuwe baan die veel van hem vraagt, werkt 50 uur in de week, en als hij savonds thuis komt kan hij nooit lekker relaxen op de bank. En dan het gebeuren met mij en de poltie was de druppel. Ik snap hem wel maar zn handeling niet.



Ik reageer volgens jou gepikeerd, dit kan zo zijn want mensen oordelen maar. Ik heb gezegd dat wij in het verleden problemen hadden maar dat dat allang weer goed is. Waarom zou mijn relatie dan nu nogsteeds niet goed zijn omdat mijn man zonder zeggen wegloopt? Hij doet normaal nooit zoiets.

Niemand kent mijn situatie hier maar er word wel gespeculeerd dat ik nogsteeds relatie problemen heb dat vind ik gewoon niet leuk en dat is mijn goedrecht toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 19 februari 2017 @ 20:28:

[...]



Het is ook apart dat mijn man zomaar is weggegaan. Inmiddels is mijn man er weer en heeft hij zijn excuses aangeboden maar op dst moment kon hij niet anders. Hij vertelde dat het hem teveel werd. Ons zoontje die savonds pas laat slaapt en snachts wakker word en uiteindelijk bij ons in bed beland, dan slaap je als ouder ook niet lekker. Ons zoontje heeft een slaapprobleem en daar zijn we mee aan het werk. Via het consultatie buro hebben we een schema gekregen hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Zijn nieuwe baan die veel van hem vraagt, werkt 50 uur in de week, en als hij savonds thuis komt kan hij nooit lekker relaxen op de bank. En dan het gebeuren met mij en de poltie was de druppel. Ik snap hem wel maar zn handeling niet.



Ik reageer volgens jou gepikeerd, dit kan zo zijn want mensen oordelen maar. Ik heb gezegd dat wij in het verleden problemen hadden maar dat dat al jaren weer goed is. Waarom zou mijn relatie dan nu nogsteeds niet goed zijn omdat mijn man zonder zeggen wegloopt? Hij doet normaal nooit zoiets.

Niemand kent mijn situatie hier maar er word wel gespeculeerd dat ik nogsteeds relatie problemen heb dat vind ik gewoon niet leuk en dat is mijn goedrecht toch?
quote:Troeteltje schreef op 19 februari 2017 @ 14:23:

[...]



Heftig Bambi. Hoe gaat het nu met dochter? Heb je het idee dat ze ontspoort?(Dank je! Nee, ze ontspoort gelukkig niet, gaat erg goed weer.)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 19 februari 2017 @ 13:36:

Een zorgmelding wordt door instanties altijd gedaan in verontrustende situaties waar kinderen bij betrokken zijn. Dat betekent overigens niet dat ze ook iets met die melding gaan doen.



Gezien het feit dat mijn dochter zelf vorig jaar (als 14-jarige) ook betrapt is op winkeldiefstal (naïef als ze is- deed ze mee aan een weddenschap.. ) waarna exact dezelfde politie/OM- procedure volgende als bij jou, TO, met daarna een HALT-traject: Nooit iets vernomen van jeugdzorg of de raad. Een maandje later kwam ze niet op afgesproken tijdstip thuis, bleek spoorloos en hebben we haar om 00.00u 's nachts als vermist opgegeven bij de politie. Om 2.00u was ze pas terecht. Ook politie gaf aan een zorgmelding te doen. Helaas, ook hier niets meer van vernomen. Sterker nog, ik had er al tijdenlang zelf een dagtaak aan om hulp en begeleiding voor haar te krijgen.



Dus melden zullen ze vast maar of er daadwerkelijk actie uit ontstaat.. ik zou me er niet druk over maken.

En indien zij wel contact met je opnemen dan heb je niets te vrezen want je geeft zelf aan dat het thuis prima loopt, toch?jeetje dat is ook heftig als je dochter zulke dingen doet. Ze zit in de pubertijd en waait mee met de rest om erbij te horen natuurlijk. Ik herken dat wel van mezelf toen ik die leefdheid had. Ik heb dan nog nooit gestolen maar deed ook wel dingen om wil gevonden te worden. Heel veel sterkte met je dochter. Zal voor jullie ook heel moeilijk zijn.
quote:Miran27 schreef op 19 februari 2017 @ 20:28:

[...]



Het is ook apart dat mijn man zomaar is weggegaan. Inmiddels is mijn man er weer en heeft hij zijn excuses aangeboden maar op dst moment kon hij niet anders. Hij vertelde dat het hem teveel werd. Ons zoontje die savonds pas laat slaapt en snachts wakker word en uiteindelijk bij ons in bed beland, dan slaap je als ouder ook niet lekker. Ons zoontje heeft een slaapprobleem en daar zijn we mee aan het werk. Via het consultatie buro hebben we een schema gekregen hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Zijn nieuwe baan die veel van hem vraagt, werkt 50 uur in de week, en als hij savonds thuis komt kan hij nooit lekker relaxen op de bank. En dan het gebeuren met mij en de poltie was de druppel. Ik snap hem wel maar zn handeling niet.



Ik reageer volgens jou gepikeerd, dit kan zo zijn want mensen oordelen maar. Ik heb gezegd dat wij in het verleden problemen hadden maar dat dat allang weer goed is. Waarom zou mijn relatie dan nu nogsteeds niet goed zijn omdat mijn man zonder zeggen wegloopt? Hij doet normaal nooit zoiets.

Niemand kent mijn situatie hier maar er word wel gespeculeerd dat ik nogsteeds relatie problemen heb dat vind ik gewoon niet leuk en dat is mijn goedrecht toch?



Ik snap heel goed dat als je hele week hard gewerkt hebt, geen zin in 'gedoe' hebt. Dat je man weg is gegaan zonder iets te zeggen, al heeft ie later z'n excuses heeft aangeboden en dat je soms gepikeerd/aangevallen kan reageren (ik zeg niet dat je dat altijd doet, het komt zo over) komt op mij over alsof de relatie nog niet helemaal stabiel is.



Ik ben nog steeds benieuwd hoe je gereageerd hebt toen de caissière je aansprak nadat ze zag dat er nog geraspte kaas in het karretje lag, of toen de manager c.q. de politie kwam. Het scheelt nogal (even twee uitersten schetsend voor het voorbeeld) of je kalm maar assertief reageerde met 'sorry, excuses dat ik deze vergeten ben af te rekenen; kan ik dat alsnog doen?' of hysterisch en verbolgen doet en roepen dat je geen dief bent.



Nogmaals; ik zeg niet dat je daar hysterisch hebt staan krijsen of zo (ik bedoel dit als voorbeeld). Wat ik ermee wil zeggen: hoe iemand zich opstelt, zegt iets over de persoon. Of dat nu hier op het forum is, bij iemand thuis of weet ik veel waar. Uiteraard, omstandigheden spelen ook mee. Ja, het is je goed recht om voor jezelf op te komen.



Het keerzijde van een forum is dat de lezers het moeten doen met de informatie die de topic starter geeft en de manier waarop deze info gegeven wordt (welke informatie deel je wel of niet en wat is de toon van het bericht?).
Alle reacties Link kopieren
Misschien scheelt het ook of je al jarenlang bij dezelfde winkel komt, ik kan me bij 'mijn' winkel niet voorstellen dat ik niet de gelegenheid zou hebben gekregen in zo'n geval om het niet alsnog af te rekenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontje1983 schreef op 20 februari 2017 @ 09:35:

[...]





Ik snap heel goed dat als je hele week hard gewerkt hebt, geen zin in 'gedoe' hebt. Dat je man weg is gegaan zonder iets te zeggen, al heeft ie later z'n excuses heeft aangeboden en dat je soms gepikeerd/aangevallen kan reageren (ik zeg niet dat je dat altijd doet, het komt zo over) komt op mij over alsof de relatie nog niet helemaal stabiel is.



Ik ben nog steeds benieuwd hoe je gereageerd hebt toen de caissière je aansprak nadat ze zag dat er nog geraspte kaas in het karretje lag, of toen de manager c.q. de politie kwam. Het scheelt nogal (even twee uitersten schetsend voor het voorbeeld) of je kalm maar assertief reageerde met 'sorry, excuses dat ik deze vergeten ben af te rekenen; kan ik dat alsnog doen?' of hysterisch en verbolgen doet en roepen dat je geen dief bent.



Nogmaals; ik zeg niet dat je daar hysterisch hebt staan krijsen of zo (ik bedoel dit als voorbeeld). Wat ik ermee wil zeggen: hoe iemand zich opstelt, zegt iets over de persoon. Of dat nu hier op het forum is, bij iemand thuis of weet ik veel waar. Uiteraard, omstandigheden spelen ook mee. Ja, het is je goed recht om voor jezelf op te komen.



Het keerzijde van een forum is dat de lezers het moeten doen met de informatie die de topic starter geeft en de manier waarop deze info gegeven wordt (welke informatie deel je wel of niet en wat is de toon van het bericht?).Ik vroeg idd of ik de kaas nog mocht afrekenen, maar zei was zo chagrijnig. Ze zei dat er heel ve diefstallen werden gepleegd en dat ze er helemaal klaar mee was. Toen moest ik mee, ik deed gewoon wat ze zeiden en wat ze vroegen. Ik huilde, was verdrietig en in schock. Nooit verwacht dat dit mij zou overkomen! Ik weet heus wel dat wanneer je niet mee werkt alles tegen je gaat zitten. Mijn excuses heb ik niet aangeboden want daar kreeg ik de kans niet voor. En dat ga ik nu ook echt niet meer doen. Vond het verschrikkelijk dat er zo met mensen word omgegaan waar ook nog kinderen bij aanwezig waren!
Alle reacties Link kopieren
Maar kun je het van hun kant ook begrijpen dat als er veel diefstallen worden gepleegd en er bij jouw tascontrole ook blijkt dat er iets niet is afgerekend ze dus stappen ondernemen?



Vervelend voor je kinderen hoor, maar dat je moeder bent betekent niet direct dat je niet kan stelen. Ook moeders met kinderen kunnen stelen en agenten moeten dan ook gewoon optreden.



En dat je aan het huilen e.d. was kan voor de politie geen reden zijn om je direct onschuldig te verklaren. De meeste vrouwelijke dieven zullen waarschijnlijk in huilen uitbarsten de eerste keer dat ze gesnapt zijn.



Ik snap dat je het heel vervelend vindt, maar als dit dus al zo echt gebeurt is zou ik mij ook proberen te verplaatsen in het winkelpersoneel die nu waarschijnlijk gewoon de regels heeft opgevolgd. Zeker als er de afgelopen tijd veeel gestolen is zullen de regels scherper zijn gemaakt over wanneer ze de politie erbij halen.
Alle reacties Link kopieren
TO: wat een bizar verhaal. Jij had toch niet het oogmerk wederrechtelijk te handelen? Ik geloof dat ik een brief zou schrijven naar het hoofdkantoor van de desbetreffende supermarkt en die CC zou doen aan de politie. Er is een heel groot verschil tussen iets daadwerkelijk willen stelen en iets dat is voorgevallen door een "ongelukkige samenloop van omstandigheden". En in jouw verhaal ligt het ook niet in de rede dat er opzet in het spel was. Te bizar dit!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik heb een keer gehad dat ik mijn boodschappen op de band had gelegd, de kassière was bezig mijn boodschappen te scannen, en ik pakte het van de band en legde het in mijn kar. Bij de eerste boodschap die ik in de kar legde, zag ik dat ik mijn kar niet 100% had leeggehaald. Dus ik pak de boodschap die ik over het hoofd had gezien, leg 'm op de band (waar nog veel meer boodschappen van mij lagen, de kassière was nog lang niet klaar met scannen) en zeg: "Er probeerde nog een boodschap te ontsnappen, die moet ook nog op de band!" Zegt de kassière: "Ja, ja die probeerde je te stelen natuurlijk!" Ik zei terug: "Ik had 'm over het hoofd gezien maar leg 'm nu op de band, dus ik steel niet lijkt me!' Zegt de kassière met een vuile blik naar me: "Dat zeggen alle dieven!" Ik heb die kassière zolang ik daar winkelde verder gemeden als de pest. Als je al voor dief wordt uitgemaakt omdat er een kleine tijdsverloop is tussen het zetten van de op één na laatste boodschap op de band en de laatste boodschap, geloof ik helemaal dat ze uit hun dak gaan als ze ontdekken dat na het afrekenen er een vergeten boodschap is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 20 februari 2017 @ 12:38:

TO: wat een bizar verhaal. Jij had toch niet het oogmerk wederrechtelijk te handelen? Ik geloof dat ik een brief zou schrijven naar het hoofdkantoor van de desbetreffende supermarkt en die CC zou doen aan de politie. Er is een heel groot verschil tussen iets daadwerkelijk willen stelen en iets dat is voorgevallen door een "ongelukkige samenloop van omstandigheden". En in jouw verhaal ligt het ook niet in de rede dat er opzet in het spel was. Te bizar dit!Ja echt heel bizar, ik kan er nog niet eens met Mn hoofd bij. Heb de afgelopen nachten nauwelijks kunnen slapen. Ik ga ook zeker een brief schrijven. Ben al bij het juridisch loket geweest en ook daar heb ik adviezen gekregen!
Alle reacties Link kopieren
quote:aviv_13 schreef op 20 februari 2017 @ 13:15:

Ik heb een keer gehad dat ik mijn boodschappen op de band had gelegd, de kassière was bezig mijn boodschappen te scannen, en ik pakte het van de band en legde het in mijn kar. Bij de eerste boodschap die ik in de kar legde, zag ik dat ik mijn kar niet 100% had leeggehaald. Dus ik pak de boodschap die ik over het hoofd had gezien, leg 'm op de band (waar nog veel meer boodschappen van mij lagen, de kassière was nog lang niet klaar met scannen) en zeg: "Er probeerde nog een boodschap te ontsnappen, die moet ook nog op de band!" Zegt de kassière: "Ja, ja die probeerde je te stelen natuurlijk!" Ik zei terug: "Ik had 'm over het hoofd gezien maar leg 'm nu op de band, dus ik steel niet lijkt me!' Zegt de kassière met een vuile blik naar me: "Dat zeggen alle dieven!" Ik heb die kassière zolang ik daar winkelde verder gemeden als de pest. Als je al voor dief wordt uitgemaakt omdat er een kleine tijdsverloop is tussen het zetten van de op één na laatste boodschap op de band en de laatste boodschap, geloof ik helemaal dat ze uit hun dak gaan als ze ontdekken dat na het afrekenen er een vergeten boodschap is.Wat erg zeg! Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Wat flauw om zo een rotopmerking te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd over welke supermarkt het gaat...
Alle reacties Link kopieren
quote:020 schreef op 20 februari 2017 @ 13:33:

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd over welke supermarkt het gaat...Ik ook!
Idd, niemand is onfeilbaar!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zoiets meegemaakt alleen ik zag het op tijd en legde het nog op de band. Zij vroeg wel of ik dit expres deed. Ik zei wat denk je zelf vergeet jij nooit wat? Dat meisje zei niets. Kassamedewerker erachter was een bekende en ze keek om en moest beetje lachen. Ik zei tegen haar ja ongelofelijk toch dat het zo gaat.





Het is dat dat meisje van 17 ongeveer geen houding wist te geven omdat ik zo fel reageerde. Maar eigenlijk kan ik het haar niet kwalijk nemen. Hoe weet zij dat ik niet lieg? Ja alle dieven zouden gaan liegen. Dusja je snapt nu wel dat ik ALTIJD alles nacheak. Ook als ik drukte heb. Zit in mijn systeem:')
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net nog te bedenken dat ik naast snoepjes vroeger nooit gestolen had. Maar eigenlijk is dat ook niet zo. We stonden in de rij en de Kassamedewerker was zo druk te praten tegen haar collega over hun nieuw beleid. Ik heb 2x gezegd dat ik nog een krat bier had en ze keek in de kar maar tikte niks aan. Op het einde nogmaals gezegd en weer tikte ze niks aan. Jaaaa bekijk het ook maar... toen hield ik ook mijn mond dicht
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ycjoo- schreef op 20 februari 2017 @ 13:49:

Ik heb ook zoiets meegemaakt alleen ik zag het op tijd en legde het nog op de band. Zij vroeg wel of ik dit expres deed. Ik zei wat denk je zelf vergeet jij nooit wat? Dat meisje zei niets. Kassamedewerker erachter was een bekende en ze keek om en moest beetje lachen. Ik zei tegen haar ja ongelofelijk toch dat het zo gaat.





Het is dat dat meisje van 17 ongeveer geen houding wist te geven omdat ik zo fel reageerde. Maar eigenlijk kan ik het haar niet kwalijk nemen. Hoe weet zij dat ik niet lieg? Ja alle dieven zouden gaan liegen. Dusja je snapt nu wel dat ik ALTIJD alles nacheak. Ook als ik drukte heb. Zit in mijn systeem:')Ik snap niet dat zo'n cassiere dat vraagt, als je het alsnog netjes op de band legt.
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre het verhaal van TO reeël is, is natuurlijk moeilijk in te schatten. Maar er gebeuren wel hele merkwaardige dingen in winkels, bij (het vermoeden van) diefstal. Ik was eens in een bouwmarkt, waar ik na lang zoeken niet kon vinden wat ik zocht. Dus besloot ik naar een andere bouwmarkt te gaan en liep langs de kassa. Daar werd ik opgewacht door een medewerker, die mij direct beschuldigde van diefstal of ik maar even mee wilde komen. Bij een service-balie gaf ik mijn rugzak aan hem en hij ging daarmee naar een kantoortje. Ondertussen werd ik nauwlettend in de gaten gehouden door drie medewerkers, die op nog geen meter afstand om mij heen stonden. De vierde medewerker kwam weer met mijn rugzak terug en smeet die letterlijk naar me toe. Met de mededeling dat ik direct het pand moest verlaten en dat ik geen toegang meer had tot hun bouwmarkt. Ik was zo pissig dat ik niet bij machte was om maar één fatsoenlijk woord te zeggen. Eenmaal buiten merkte ik dat mijn portemonnee, niet meer in mijn rugzak zat. Dus ik weer terug om dat te zeggen, kreeg ik weer een grote bek. Daarna richting politiebureau gegaan, waar ik een agent trof die prima z'n werk deed en begrip had voor de situatie. De agent vroeg me om met hem mee te rijden, in een dienstauto naar die bouwmarkt. Daar vroeg de agent om opheldering. Winkelpersoneel vertelde dat ik me zo verdacht had gedragen, door o.a; steeds dingen te pakken en weer terug te leggen (wat volgens mij logisch is als je iets zoekt en alles voor het grijpen ligt) dat het reden was om mij op te pakken. Op de vraag waar mijn portemonnee was gebleven, hadden ze geen duidelijk antwoord en vulden dit aan dat ze zelf nooit iets jatten omdat er al zoveel van hun werd gejat. En daar kon ik het mee doen, met die agent erbij!!!



Als ik dit verhaal aan anderen vertel, zijn mensen ook geneigd om het niet te geloven. En toch is het helemaal waar. Zulke dingen gebeuren gewoon, en winkelpersoneel is ook niet altijd te vertrouwen!!!!
quote:[message=D26136779,noline]Miran27 schreef op 20 februari 2017 @ 12:25[/message]:

[...]



Ik vroeg idd of ik de kaas nog mocht afrekenen, maar zei was zo chagrijnig. Ze zei dat er heel ve diefstallen werden gepleegd en dat ze er helemaal klaar mee was. Toen moest ik mee, ik deed gewoon wat ze zeiden en wat ze vroegen. Ik huilde, was verdrietig en in schock. Nooit verwacht dat dit mij zou overkomen! Ik weet heus wel dat wanneer je niet mee werkt alles tegen je gaat zitten. Mijn excuses heb ik niet aangeboden want daar kreeg ik de kans niet voor. En dat ga ik nu ook echt niet meer doen. Vond het verschrikkelijk dat er zo met mensen word omgegaan waar ook nog kinderen bij aanwezig waren!Kan me voorstellen dat je ontsteld/verbouwereerd was, ook omdat er kleine kinderen bij betrokken zijn. Het speelt ook mee hoe men (caissière, manager en politie) je benaderen en behandelen. Daar zou ik ook niet bepaald vrolijk van worden, zeker als het niet je intentie was om het product te stelen en je hebt aangeboden om het product alsnog te betalen. Ben wel benieuwd of je nog de camerabeelden op kan vragen/op hebt gevraagd.
Is het een keten supermarkt? Als het echt zo is gegaan als je zegt, zou ik het verhaal eens op hun social media kanaal doen. De landelijke AH of Jumbo oid zijn meestal niet blij dat lokale managers zo met hun klanten omgaan. Ik ken een soortgelijk verhaal (kind had per ongeluk wat in zn jasje gestopt) waarbij de landelijke vestiging excuses heeft aangeboden en de boete ingetrokken is.
quote:Miran27 schreef op 20 februari 2017 @ 13:19:

[...]





Ja echt heel bizar, ik kan er nog niet eens met Mn hoofd bij. Heb de afgelopen nachten nauwelijks kunnen slapen. Ik ga ook zeker een brief schrijven. Ben al bij het juridisch loket geweest en ook daar heb ik adviezen gekregen!

En ga je ook nog iets met de tips van Marietje doen?

Die weet het waarschijnlijk beter dan het juridisch loket.

(als in: kan niet anders dan dat zij bij het Openbaar Ministerie werkt).
Alle reacties Link kopieren
quote:Marietje81 schreef op 18 februari 2017 @ 19:25:

TO,



Heb je iets op papier gekregen van de boete? Is het een strafbeschikking? Dan binnen 2 weken in verzet gaan, dan komt het voor de rechter. Zet in je verzetschrift (op de beschikking staat hoe je dit indient) dat je wilt dat de camerabeelden van de winkel worden opgevraagd en uitgekeken.



Is het een ander soort boete / heb je niks op papier? Zodra je het binnenkrijgt erop kijken hoe je het aanvecht (kan verschillen). Eventueel naar het bureau gaan en precies vragen wat voor boete het is (Strafbeschikking? Transactie? ). Je kan je zaak altijd voor een rechter laten komen en als dit echt zo is gegaan zou ik dit ook doen.



Zo'n melding is standaard. Niet druk om maken.



Wel echt iets doen! Want dit staat op je strafblad (officieel UJD).



O en ik zit in het werkveld en ik geloof dit wél. Heb het vaker voorbij zien komen....Ooh ik heb helemaal over dit bericht van jou heen gelezen, mijn excuses!!! De politie zei dat ik binnenkort een brief ontvang met een boete. Daar kom er dan ook mee vanaf vertelde hij. Wat de boete mag wezen wouden ze niet zeggen, ik moet het afwachten! Ik weet ook niet wie de hoogte van de boete uiteindelijk bepaald, dat hebben ze me wel verteld maar alles ging een beetje langs me heen ik was zo overdonderd. Weet jij misschien waar dit heen gaat en wie de hoogte van de boete bepaald? Maar is jeugdzorg niet verplicht hier iets in te doen dan? Zon melding van de politie is niet niks lijkt mij? Bedankt voor de tips, die ga ik oppakken! Heb ik nu een strafblad? Dat hebben ze mij niet verteld..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven