Geld & Recht alle pijlers

Gestolen, wat nu?

18-02-2017 18:49 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben nieuw hier, heb niemand waar ik het tegen kan zeggen en moet het toch kwijt!



Vanmiddag was ik naar de supermarkt met mijn kinderen, de jongste zat in de kar (het grootste gedeelte ervan) en in de kar stonden 2 tassen van mij wat ik in andere winkels had gekocht. Ik ga afrekenen en na het betalen vroeg ze of ze in Mn tas mocht kijken, ja natuurlijk mag dat! Ze vonden niks in Mn tassen, maar tussen Mn 2 andere tassen lag een pakje geraspte kaas! Ik zei dat dat er vast tussenin gevallen, waarom zou ik alles afrekenen en een zakje geraspte kaas jatten? Kost nog geen 2 euro. Die vrouw flipte en ik moest mee naar achter samen met mijn kinderen! Ik was zo enorm geschrokken en was helemaal in paniek. Ik ben nog nooit in aanmerking geweest met politie. Mijn Mn had Mn kinderen opgehaald en ik moest mee naar het buro. Daar Mn verhaal verteld maar de politie agent gaf me een dikke boete en vertelde erbij dat er een zorgmelding naar jeugdzorg word gestuurd.



Ik ben helemaal van slag. Die boete interesseert meniet maar de melding naar jeugdzorg vind ik heel eng.

Wat kan me te wachten staan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontje1983 schreef op 20 februari 2017 @ 14:34:

[...]





Kan me voorstellen dat je ontsteld/verbouwereerd was, ook omdat er kleine kinderen bij betrokken zijn. Het speelt ook mee hoe men (caissière, manager en politie) je benaderen en behandelen. Daar zou ik ook niet bepaald vrolijk van worden, zeker als het niet je intentie was om het product te stelen en je hebt aangeboden om het product alsnog te betalen. Ben wel benieuwd of je nog de camerabeelden op kan vragen/op hebt gevraagd.Ik weet niet of ik zelf persoonlijk de beelden kan opvragen maar dit kan ik wel aan de politie vragen. Ik bel ze morgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 19 februari 2017 @ 20:28:

[...]



Het is ook apart dat mijn man zomaar is weggegaan. Inmiddels is mijn man er weer en heeft hij zijn excuses aangeboden maar op dst moment kon hij niet anders. Hij vertelde dat het hem teveel werd. Ons zoontje die savonds pas laat slaapt en snachts wakker word en uiteindelijk bij ons in bed beland, dan slaap je als ouder ook niet lekker. Ons zoontje heeft een slaapprobleem en daar zijn we mee aan het werk. Via het consultatie buro hebben we een schema gekregen hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Zijn nieuwe baan die veel van hem vraagt, werkt 50 uur in de week, en als hij savonds thuis komt kan hij nooit lekker relaxen op de bank. En dan het gebeuren met mij en de poltie was de druppel. Ik snap hem wel maar zn handeling niet.



Ik reageer volgens jou gepikeerd, dit kan zo zijn want mensen oordelen maar. Ik heb gezegd dat wij in het verleden problemen hadden maar dat dat allang weer goed is. Waarom zou mijn relatie dan nu nogsteeds niet goed zijn omdat mijn man zonder zeggen wegloopt? Hij doet normaal nooit zoiets.

Niemand kent mijn situatie hier maar er word wel gespeculeerd dat ik nogsteeds relatie problemen heb dat vind ik gewoon niet leuk en dat is mijn goedrecht toch?



Het doet in dit geval alleen wel terzake omdat je vraag is wat je ivm een melding bij Jeugdzorg te wachten kan staat. Dat zal gezien de eerdere onder toezichtstelling vermoedelijk oa afhangen van de vraag of er momenteel problemen zijn, bij jullie of in jullie relatie.

Je zegt dat je man zich heeft laten opnemen tijdens jouw zwangerschap. Dan is het niet de eerste keer dat het hem teveel is geworden en hij een - voor de "gemiddelde mens", als zoiets al bestaat - nogal rigoureuze stap neemt die ervoor zorgt dat jij er alleen voor staat.

Eerst deed hij dat tijdens je eerste zwangerschap toen jij pas 18 was, nu nadat je van winkeldiefstal werd beschuldigd. De meeste jonge ouders hebben slaapgebrek, de meesten zullen alleen niet zo rigoureus handelen als jouw vriend. Dat zegt niet dat jullie in jullie relatie problemen hebben, maar wel dat hij of jullie problemen hebben.



Jeugdzorg wordt niet ingeschakeld om jou en je man te straffen he? Maar om te zorgen dat je kinderen veilig zijn. Je lijkt nog steeds gepikeerd over het feit dat ze 3 jaar toezicht hebben gehouden. Gezien jouw onzekerheid en jonge leeftijd en de problemen van je man, lijkt dat me eerdere geruststellend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 20 februari 2017 @ 19:16:

[...]



Ik weet niet of ik zelf persoonlijk de beelden kan opvragen maar dit kan ik wel aan de politie vragen. Ik bel ze morgenWaarom wacht je daar zo lang mee? Zaterdag is het gebeurd, dinsdag pas om de beelden vragen. Terwijl meerdere posters je daar gisteren ook al op gewezen hebben.
Heb ooit eens gehoord dat je bij de manager van het betreffende filiaal moet zijn om de beelden op te vragen (en 't dus niet aan het eerste de beste medewerker vragen die je ziet). Of moet je misschien hiervoor bij het hoofdkantoor van de supermarktketen (voor zover de supermarkt bij een keten hoort uiteraard)?



Hoe lang worden camerabeelden in een supermarkt eigenlijk bewaard? Hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat de beelden er niet meer zijn, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er nog steeds allemaal geen moer van. Het kan gebeuren dat je per ongeluk een klein artikel niet afrekent omdat het onder je tas schoof die in de kar staat. Dus je rekent voor 80 euro af, en shit, er blijkt nog een kleinigheidje van 2 euro onder je tas geschoven te zijn. Nou, dan zie je dat zodra je je tas pakt om de boodschappen in te pakken, gaat naar de kassa, legt het uit en rekent het alsnog af. Klaar.



Nooit meegemaakt dat de politiemacht met loeiende sirenes uitrukt vanwege een zakje kaas van 1,50 euro, met jeugdzorg en andere instanties in hun kielzog.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat dit is gebeurd maar de gevolgen zijn niet helemaal vreemd toch? Winkeliers hebben al zo'n last van diefstallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 20 februari 2017 @ 19:15:

[...]



Ooh ik heb helemaal over dit bericht van jou heen gelezen, mijn excuses!!! De politie zei dat ik binnenkort een brief ontvang met een boete. Daar kom er dan ook mee vanaf vertelde hij. Wat de boete mag wezen wouden ze niet zeggen, ik moet het afwachten! Ik weet ook niet wie de hoogte van de boete uiteindelijk bepaald, dat hebben ze me wel verteld maar alles ging een beetje langs me heen ik was zo overdonderd. Weet jij misschien waar dit heen gaat en wie de hoogte van de boete bepaald? Maar is jeugdzorg niet verplicht hier iets in te doen dan? Zon melding van de politie is niet niks lijkt mij? Bedankt voor de tips, die ga ik oppakken! Heb ik nu een strafblad? Dat hebben ze mij niet verteld..



Het openbaar ministerie (de officier van justitie) gaat over de hoogte van de boete. Dit zal waarschijnlijk een paar honderd euro zijn. De politie zegt 'dat je er daarmee vanaf bent', maar het staat wel op je Uittreksel Justitiële Documentatie ('strafblad', alhoewel die term officieel niet wordt gebruikt). Als je niks doet staat er dus een aantekening voor diefstal, daar kan je last van krijgen als je een VOG aanvraagt of bijvoorbeeld als je naar de Verenigde Staten wilt. Je hebt dan dus een strafblad (kort gezegd).



Zodra je de 'boete' krijgt, kan je het aanvechten. Er moet opstaan hoe je dit doet. Je hebt namelijk altijd het recht je zaak aan een rechter voor te leggen. Als de rechter je vrijspreekt heb je kort gezegd geen strafblad en ook geen boete meer van het openbaar ministerie.



Jeugdzorg is niet verplicht iets met een melding te doen. Zoals ik eerder al schreef, het wordt geregistreerd en als er (meer) zorgen zijn kan er actie worden ondernomen, in de zin dat jullie worden benaderd. Des te meer reden het hier niet bij te laten zitten.



De beelden kan je zelf niet opvragen, wegens privacy (er staan natuurlijk ook allerlei andere mensen op) zullen ze deze niet aan particulieren verstrekken. De officier van justitie / de politie kan deze wel opvragen. Ga daar achteraan, zoals ik eerder schreef! En niet bellen, maar schrijven en zelf een kopie bewaren en bewijs dat je het hebt afgeleverd. Mochten ze dan niks doen, dan kan de rechter dit in je voordeel uitleggen. Met de mededeling dat je hebt gebeld sta je bij de rechter veel minder sterk, dat kunnen ze immers niet controleren en dat kan iedereen zeggen.



De bewaartermijn van beelden verschilt, maar is nooit meer dan 7 dagen volgens mij.



Iemand vroeg eerder nog hoe het zit met de zelfscan omdat je dan de spullen ook in een tas doet. Dit is een betrekkelijk nieuw verschijnsel en de rechtspraak hierover wisselt nog.



Bij de vraag of een diefstal is gepleegd is van belang of de verdachte een 'oogmerk van wederrechtelijke toeëigening' heeft (dus of hij of zij het expres niet betaalt / betaald heeft) en of de verdachte zich 'de feitelijke heerschappij over het goed heeft verschaft op een wijze dat het aan de rechthebbende is onttrokken'. Zonder zelfscan is dit dus al het geval als je iets nog in de winkel in je binnenzak / een rugzak oid steekt.



Als je goederen scant en zoals gebruikelijk in een boodschappentas in je kar doet is van beide geen sprake. Als je iets niet scant en wel in de tas doet (tussen wel gescande boodschappen) vinden sommige rechters dat het een diefstal is. Dit is echter met name voorbehouden aan echt verdachte situaties, bijvoorbeeld het niet scannen van de dure spullen en de goedkopere wel. Of van alle boodschappen meerdere nemen, maar naar 1 keer scannen. Ook de verhouding tussen wel en niet gescand speelt een rol. Als je van de 30 boodschappen 1 boodschap niet hebt gescand wordt toch snel een vergissing aangenomen. De situatie dat je iets wél scant en het vervolgens in je binnenzak steekt heb ik nog niet voorbij zien komen. Is wel een interessante casus :-) Ik zou zeggen dat dit geen diefstal is omdat je het hebt gescand en dus zal moeten afrekenen (anders kom je niet voorbij het poortje).



Groet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marietje81 schreef op 20 februari 2017 @ 20:42:

[...]





Het openbaar ministerie (de officier van justitie) gaat over de hoogte van de boete. Dit zal waarschijnlijk een paar honderd euro zijn. De politie zegt 'dat je er daarmee vanaf bent', maar het staat wel op je Uittreksel Justitiële Documentatie ('strafblad', alhoewel die term officieel niet wordt gebruikt). Als je niks doet staat er dus een aantekening voor diefstal, daar kan je last van krijgen als je een VOG aanvraagt of bijvoorbeeld als je naar de Verenigde Staten wilt. Je hebt dan dus een strafblad (kort gezegd).



Zodra je de 'boete' krijgt, kan je het aanvechten. Er moet opstaan hoe je dit doet. Je hebt namelijk altijd het recht je zaak aan een rechter voor te leggen. Als de rechter je vrijspreekt heb je kort gezegd geen strafblad en ook geen boete meer van het openbaar ministerie.



Jeugdzorg is niet verplicht iets met een melding te doen. Zoals ik eerder al schreef, het wordt geregistreerd en als er (meer) zorgen zijn kan er actie worden ondernomen, in de zin dat jullie worden benaderd. Des te meer reden het hier niet bij te laten zitten.



De beelden kan je zelf niet opvragen, wegens privacy (er staan natuurlijk ook allerlei andere mensen op) zullen ze deze niet aan particulieren verstrekken. De officier van justitie / de politie kan deze wel opvragen. Ga daar achteraan, zoals ik eerder schreef! En niet bellen, maar schrijven en zelf een kopie bewaren en bewijs dat je het hebt afgeleverd. Mochten ze dan niks doen, dan kan de rechter dit in je voordeel uitleggen. Met de mededeling dat je hebt gebeld sta je bij de rechter veel minder sterk, dat kunnen ze immers niet controleren en dat kan iedereen zeggen.



De bewaartermijn van beelden verschilt, maar is nooit meer dan 7 dagen volgens mij.



Iemand vroeg eerder nog hoe het zit met de zelfscan omdat je dan de spullen ook in een tas doet. Dit is een betrekkelijk nieuw verschijnsel en de rechtspraak hierover wisselt nog.



Bij de vraag of een diefstal is gepleegd is van belang of de verdachte een 'oogmerk van wederrechtelijke toeëigening' heeft (dus of hij of zij het expres niet betaalt / betaald heeft) en of de verdachte zich 'de feitelijke heerschappij over het goed heeft verschaft op een wijze dat het aan de rechthebbende is onttrokken'. Zonder zelfscan is dit dus al het geval als je iets nog in de winkel in je binnenzak / een rugzak oid steekt.



Als je goederen scant en zoals gebruikelijk in een boodschappentas in je kar doet is van beide geen sprake. Als je iets niet scant en wel in de tas doet (tussen wel gescande boodschappen) vinden sommige rechters dat het een diefstal is. Dit is echter met name voorbehouden aan echt verdachte situaties, bijvoorbeeld het niet scannen van de dure spullen en de goedkopere wel. Of van alle boodschappen meerdere nemen, maar naar 1 keer scannen. Ook de verhouding tussen wel en niet gescand speelt een rol. Als je van de 30 boodschappen 1 boodschap niet hebt gescand wordt toch snel een vergissing aangenomen. De situatie dat je iets wél scant en het vervolgens in je binnenzak steekt heb ik nog niet voorbij zien komen. Is wel een interessante casus :-) Ik zou zeggen dat dit geen diefstal is omdat je het hebt gescand en dus zal moeten afrekenen (anders kom je niet voorbij het poortje).



Groet!



Jeetje hier schrik ik wel van zeg! Wat ik dan niet begrijp. Mijn schoonzus (gelukkig geen contact meer mee) had een poltie uitgescholden en moest mee naar het buro, daar kreeg ze de boete gelijk in dr handen mee naar huis. Waarom gaat dit van mij dan via justitie?



Ik ga hier zeker wat mee doen zodra ik de transactie ontvang.... bah voel me zo enorm naar.

Wat jeugdzorg betreft maak ik me wel zorgen. Mijn jongste heeft 2 jaar onder toezicht gestaan. Dit is al wel een lange tijd geleden maar volgens mij blijf je wel in hun systeem staan.

Als er een zorgmelding komt vanuit de politie van diefstal zullen ze dan eerder contact opnemen omdat we in het verleden te maken hebben gehad met hun of word je net als alle andere behndeld die nog niet geregistreerd staan? Jeugdzorg heeft zoveel fout gedaan in onze situatie, als we ergens anders over dachten als zei werd ik bedreigd met een uithuisplaatsing terwijl ze daar geen gegronde bewijzen voor hadden. Je hoort zoveel negativitiet over jeugdzorg en in ons geval hebben ze veel beschadigd. Ik ben daarom ook echt bang en wil absoluut niet nog een keer met hun in aanmerking komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 februari 2017 @ 20:05:

Ik geloof er nog steeds allemaal geen moer van. Het kan gebeuren dat je per ongeluk een klein artikel niet afrekent omdat het onder je tas schoof die in de kar staat. Dus je rekent voor 80 euro af, en shit, er blijkt nog een kleinigheidje van 2 euro onder je tas geschoven te zijn. Nou, dan zie je dat zodra je je tas pakt om de boodschappen in te pakken, gaat naar de kassa, legt het uit en rekent het alsnog af. Klaar.



Nooit meegemaakt dat de politiemacht met loeiende sirenes uitrukt vanwege een zakje kaas van 1,50 euro, met jeugdzorg en andere instanties in hun kielzog.

Dat jij dat nog nooit hebt meegemaakt wilt niet zeggen dat het ook daadwerkelijk nooit gebeurd toch? Jou invulling..... snap dan ook niet dat je hier reageert want ik vroeg om advies en niet of je me wel of niet geloofd?!



Het is helaas wel waar, waarom zou ik in godsnaam zoiets verzinnen???? Beetje raar toch
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 20 februari 2017 @ 21:11:

[...]





Jeetje hier schrik ik wel van zeg! Wat ik dan niet begrijp. Mijn schoonzus (gelukkig geen contact meer mee) had een poltie uitgescholden en moest mee naar het buro, daar kreeg ze de boete gelijk in dr handen mee naar huis. Waarom gaat dit van mij dan via justitie?



Ik ga hier zeker wat mee doen zodra ik de transactie ontvang.... bah voel me zo enorm naar.

Wat jeugdzorg betreft maak ik me wel zorgen. Mijn jongste heeft 2 jaar onder toezicht gestaan. Dit is al wel een lange tijd geleden maar volgens mij blijf je wel in hun systeem staan.

Als er een zorgmelding komt vanuit de politie van diefstal zullen ze dan eerder contact opnemen omdat we in het verleden te maken hebben gehad met hun of word je net als alle andere behndeld die nog niet geregistreerd staan? Jeugdzorg heeft zoveel fout gedaan in onze situatie, als we ergens anders over dachten als zei werd ik bedreigd met een uithuisplaatsing terwijl ze daar geen gegronde bewijzen voor hadden. Je hoort zoveel negativitiet over jeugdzorg en in ons geval hebben ze veel beschadigd. Ik ben daarom ook echt bang en wil absoluut niet nog een keer met hun in aanmerking komen.Als je niet wilt dat je kinderen met jeugdzorg te maken krijgen, of jijzelf, moet je dus gewoon zorgen da dat ook niet gebeurt. Jeugdzorg beschadigt niks, JIJ beschadigt die kinderen. En jeugdzorg probeert hooguit dat te repareren, zo goed en zo kwaad als het kan, en nee, die zijn ook niet perfect. Maar het is wel degelijk jouw eigen schuld, of de schuld van de ouders zélf, dat jeugdzorg eraan te pas komt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
De boete van je schoonzus zal ook via het openbaar ministerie zijn gegaan, de politie kan hiervoor (belediging neem ik aan) zelf geen boete uitschrijven. Bij haar is de beslissing alleen direct genomen en bij jou niet.



Hoe het verder allemaal met de instanties zal verlopen kan ik echt niet inschatten. Dat is zó afhankelijk van de situatie.



Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 20 februari 2017 @ 19:43:

[...]





Waarom wacht je daar zo lang mee? Zaterdag is het gebeurd, dinsdag pas om de beelden vragen. Terwijl meerdere posters je daar gisteren ook al op gewezen hebben.Omdat ik genoeg aan mijn hoofd heb en niet alles te gelijk kan? Ik ben vandaag druk geweest met een brief schrijven naar het hoofketen van de supermarkt, ben bij het juridisch loket geweest. Het was zaterdag gebeurd. Ik was om 6 uur thuis savonds. Ik wist niet wat me overkwam. Gister heb ik alles op een rijtje gezet met de punten die ik ga ondernemen. Ik ben er helemaal niet laat mee want camerabeelden worden niet elke dag weggegooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marietje81 schreef op 20 februari 2017 @ 21:17:

De boete van je schoonzus zal ook via het openbaar ministerie zijn gegaan, de politie kan hiervoor (belediging neem ik aan) zelf geen boete uitschrijven. Bij haar is de beslissing alleen direct genomen en bij jou niet.



Hoe het verder allemaal met de instanties zal verlopen kan ik echt niet inschatten. Dat is zó afhankelijk van de situatie.



Veel sterkte!



Is dat een ernstig teken dat ze in mijn geval niet gelijk de transactie geven? Vind dat wel vreemd want de politie liet er ook niks over los...



Bedankt voor alle tips die je me gegeven hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 20 februari 2017 @ 21:21:

[...]



Omdat ik genoeg aan mijn hoofd heb en niet alles te gelijk kan? Ik ben vandaag druk geweest met een brief schrijven naar het hoofketen van de supermarkt, ben bij het juridisch loket geweest. Het was zaterdag gebeurd. Ik was om 6 uur thuis savonds. Ik wist niet wat me overkwam. Gister heb ik alles op een rijtje gezet met de punten die ik ga ondernemen. Ik ben er helemaal niet laat mee want camerabeelden worden niet elke dag weggegooit.Ik snap niet dat je daarvoor naar het juridisch loket moet. Je komt thuis, belt het hoofdkantoor van die supermarkt, legt alles netjes uit en uit je ongenoegen. Een kwartier werk. Wat heeft het juridisch loket ermee te maken dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 februari 2017 @ 21:17:

[...]





Als je niet wilt dat je kinderen met jeugdzorg te maken krijgen, of jijzelf, moet je dus gewoon zorgen da dat ook niet gebeurt. Jeugdzorg beschadigt niks, JIJ beschadigt die kinderen. En jeugdzorg probeert hooguit dat te repareren, zo goed en zo kwaad als het kan, en nee, die zijn ook niet perfect. Maar het is wel degelijk jouw eigen schuld, of de schuld van de ouders zélf, dat jeugdzorg eraan te pas komt.Ook weer een invulling... wat een naïeve opmerkingen dat IK mijn kinderen beschadig en niet jeugdzorg. Je hebt geen idee waar je over praat. Ga eens op Google zoeken, word je misschien iets wijzer.. jeugdzorg kan in sommige situaties misschien wel goed doen. Maar in veel gevallen ook niet..... mijn vriendin is zelf naar jeugdzorg gegaan omdat voor haar dochter therapie wilde omdat ze gedragsproblemen heeft. Nou dat heeft ze dr bordje van vol gehad. Kind werd nog niet niet uit huis geplaatst en mijn vriendin kreeg zo vreselijke dingen naar haar hoofd gesmeten door hun. Mijn vriendin is een super moeder voor haar kinderen. Ze is alleen, doet alles voor ze om ze gelukkig te maken, trekt aan de bel voor therapie en krijg je dit. Hier in de woonplaats was een vrouw bevallen, een paar dagen na de bevalling kwamen ze erachter dat het kindje dr schouder gebroken had. Kind werd perdirect afgepakt door jeugdzorg. Toen ze uiteindelijk een ziekenhuis rapport kregen dat het kwam door de bevalling hebben ze het kind terug gekregen. Hele gezin beschadigd! Noem jij mij dan een moeder die haar kind beschadig? Hou op joh je hebt geen idee waar je over praat
Alle reacties Link kopieren
Pejeka: wat kan jij toch hard uit de hoek komen - ongenuanceerd ook...



To: Marietje heeft je echt wat goede tools gegeven - jurisch helemaal correct ook. Zou daar mee aan de slag gaan! Succes
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 20 februari 2017 @ 21:23:

[...]





Is dat een ernstig teken dat ze in mijn geval niet gelijk de transactie geven? Vind dat wel vreemd want de politie liet er ook niks over los...



Bedankt voor alle tips die je me gegeven hebt!



Nee hoor.



Ga achter die beelden aan! Soms worden die echt maar heel kort bewaard!
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 20 februari 2017 @ 21:35:

Pejeka: wat kan jij toch hard uit de hoek komen - ongenuanceerd ook...



To: Marietje heeft je echt wat goede tools gegeven - jurisch helemaal correct ook. Zou daar mee aan de slag gaan! SuccesHoezo ongenuanceerd? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een normaal functionerende familie met jeugdzorg in aanraking komt, laat staan meerdere malen. Dus als ik constateer dat dat niet is omdat de kinders zweetvoetjes hebben, lijkt me dat een normale conclusie. Wat is daar ongenuanceerd aan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 20 februari 2017 @ 21:30:

[...]





Ook weer een invulling... wat een naïeve opmerkingen dat IK mijn kinderen beschadig en niet jeugdzorg. Je hebt geen idee waar je over praat. Ga eens op Google zoeken, word je misschien iets wijzer.. jeugdzorg kan in sommige situaties misschien wel goed doen. Maar in veel gevallen ook niet..... mijn vriendin is zelf naar jeugdzorg gegaan omdat voor haar dochter therapie wilde omdat ze gedragsproblemen heeft. Nou dat heeft ze dr bordje van vol gehad. Kind werd nog niet niet uit huis geplaatst en mijn vriendin kreeg zo vreselijke dingen naar haar hoofd gesmeten door hun. Mijn vriendin is een super moeder voor haar kinderen. Ze is alleen, doet alles voor ze om ze gelukkig te maken, trekt aan de bel voor therapie en krijg je dit. Hier in de woonplaats was een vrouw bevallen, een paar dagen na de bevalling kwamen ze erachter dat het kindje dr schouder gebroken had. Kind werd perdirect afgepakt door jeugdzorg. Toen ze uiteindelijk een ziekenhuis rapport kregen dat het kwam door de bevalling hebben ze het kind terug gekregen. Hele gezin beschadigd! Noem jij mij dan een moeder die haar kind beschadig? Hou op joh je hebt geen idee waar je over praat



Ik heb in zoverre een idee waar ik over praat dat ik weet dat jeugdzorg echt niet in actie komt vanwege gedragsproblemen bij kinderen (want dan kan jeugdzorg tegenwoordig élk gezin wel onder haar hoede nemen). Of door een ongelukje dat een kind overkomt in een overigens veilige en zorgvolle omgeving. Dan moeten er meer aanwijzingen zijn dat hulp van buitenaf noodzakelijk is.



En als je denkt dat ik niet weet waar ik over praat: ik heb samen met mijn man in de afgelopen 20 jaar 12 kinderen in huis gehad vanwege het feit dat ze thuis niet de zorg konden krijgen die ze nodig hadden. Ofwel: ik heb veel rotzooi opgeruimd van ouders die het zelf, om welke reden dan ook, het erbij hadden laten zitten. En dan zelf klaagden dat ze zo onheus behandeld werden soms, maar in feite hun kinderen tekort deden.



Heus, jeugdzorg komt écht niet langs vanwege een per ongeluk niet afgerekend pakje geraspte kaas...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Pejeka. Dus nu ben je professional in dit soort zaken? Ga toch weg man.

Dat je advies geeft prima maar doet alsof je het allemaal wel weet.... je hebt te weinig informatie om sterke conclusies te trekken die je toch doet. Man wat reageer je heftig zeg. Kun je zo nog wel slapen?
Bam!!!!
quote:pejeka schreef op 20 februari 2017 @ 21:43:

[...]





Ik heb in zoverre een idee waar ik over praat dat ik weet dat jeugdzorg echt niet in actie komt vanwege gedragsproblemen bij kinderen (want dan kan jeugdzorg tegenwoordig élk gezin wel onder haar hoede nemen). Of door een ongelukje dat een kind overkomt in een overigens veilige en zorgvolle omgeving. Dan moeten er meer aanwijzingen zijn dat hulp van buitenaf noodzakelijk is.



En als je denkt dat ik niet weet waar ik over praat: ik heb samen met mijn man in de afgelopen 20 jaar 12 kinderen in huis gehad vanwege het feit dat ze thuis niet de zorg konden krijgen die ze nodig hadden. Ofwel: ik heb veel rotzooi opgeruimd van ouders die het zelf, om welke reden dan ook, het erbij hadden laten zitten. En dan zelf klaagden dat ze zo onheus behandeld werden soms, maar in feite hun kinderen tekort deden.



Heus, jeugdzorg komt écht niet langs vanwege een per ongeluk niet afgerekend pakje geraspte kaas...Nou, je hebt wel hart voor de zaak zeg. Klinkt als een warm nest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 20 februari 2017 @ 21:21:

[...]



Omdat ik genoeg aan mijn hoofd heb en niet alles te gelijk kan? Ik ben vandaag druk geweest met een brief schrijven naar het hoofketen van de supermarkt, ben bij het juridisch loket geweest. Het was zaterdag gebeurd. Ik was om 6 uur thuis savonds. Ik wist niet wat me overkwam. Gister heb ik alles op een rijtje gezet met de punten die ik ga ondernemen. Ik ben er helemaal niet laat mee want camerabeelden worden niet elke dag weggegooit.En hoe weet je dat? Ik zou er niet van uit gaan dat beelden altijd meerdere dagen bewaard worden.
Alle reacties Link kopieren
TO: ik zat nog te denken, de winkel zal de beelden niet aan jou geven, maar je zou ze wel (schriftelijk) kunnen verzoeken ze in ieder geval te bewaren voor als de politie ze opvraagt. Zo bewandel je twee wegen....
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 21 februari 2017 @ 00:17:

[...]



Nou, je hebt wel hart voor de zaak zeg. Klinkt als een warm nest.



Ha-ha!



Ik neem aan dat ik niet meer hoef uit te leggen wat ik met ongenuanceerd bedoelde
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 februari 2017 @ 21:43:

[...]





Ik heb in zoverre een idee waar ik over praat dat ik weet dat jeugdzorg echt niet in actie komt vanwege gedragsproblemen bij kinderen (want dan kan jeugdzorg tegenwoordig élk gezin wel onder haar hoede nemen). Of door een ongelukje dat een kind overkomt in een overigens veilige en zorgvolle omgeving. Dan moeten er meer aanwijzingen zijn dat hulp van buitenaf noodzakelijk is.



En als je denkt dat ik niet weet waar ik over praat: ik heb samen met mijn man in de afgelopen 20 jaar 12 kinderen in huis gehad vanwege het feit dat ze thuis niet de zorg konden krijgen die ze nodig hadden. Ofwel: ik heb veel rotzooi opgeruimd van ouders die het zelf, om welke reden dan ook, het erbij hadden laten zitten. En dan zelf klaagden dat ze zo onheus behandeld werden soms, maar in feite hun kinderen tekort deden.



Heus, jeugdzorg komt écht niet langs vanwege een per ongeluk niet afgerekend pakje geraspte kaas...



Daaruit kan je niet de conclusies trekken die je nu trekt Pejeka. Jij maakt kennelijk de excessen mee waarbij kinderen uiteindelijk uit huis worden geplaatst, maar verreweg de meeste kinderbeschermingsmaatregelen blijven bij een ondertoezichtstelling. Dan blijft een kind gewoon thuis en krijgt het gezin hulp. Bovendien kan veilig thuis ook worden betrokken bij gedragsproblemen bij een jeugdige, als de ouders het zelf niet meer aan kunnen (misschien wel willen). En het verhaal van de gebroken schouder zou best waar kunnen zijn.



Dat jij andere dingen meemaakt wil niet zeggen dat dat het enige is dat bestaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven