Geld & Recht alle pijlers

Gestolen, wat nu?

18-02-2017 18:49 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben nieuw hier, heb niemand waar ik het tegen kan zeggen en moet het toch kwijt!



Vanmiddag was ik naar de supermarkt met mijn kinderen, de jongste zat in de kar (het grootste gedeelte ervan) en in de kar stonden 2 tassen van mij wat ik in andere winkels had gekocht. Ik ga afrekenen en na het betalen vroeg ze of ze in Mn tas mocht kijken, ja natuurlijk mag dat! Ze vonden niks in Mn tassen, maar tussen Mn 2 andere tassen lag een pakje geraspte kaas! Ik zei dat dat er vast tussenin gevallen, waarom zou ik alles afrekenen en een zakje geraspte kaas jatten? Kost nog geen 2 euro. Die vrouw flipte en ik moest mee naar achter samen met mijn kinderen! Ik was zo enorm geschrokken en was helemaal in paniek. Ik ben nog nooit in aanmerking geweest met politie. Mijn Mn had Mn kinderen opgehaald en ik moest mee naar het buro. Daar Mn verhaal verteld maar de politie agent gaf me een dikke boete en vertelde erbij dat er een zorgmelding naar jeugdzorg word gestuurd.



Ik ben helemaal van slag. Die boete interesseert meniet maar de melding naar jeugdzorg vind ik heel eng.

Wat kan me te wachten staan?
quote:pejeka schreef op 20 februari 2017 @ 20:05:

Ik geloof er nog steeds allemaal geen moer van. Het kan gebeuren dat je per ongeluk een klein artikel niet afrekent omdat het onder je tas schoof die in de kar staat. Dus je rekent voor 80 euro af, en shit, er blijkt nog een kleinigheidje van 2 euro onder je tas geschoven te zijn. Nou, dan zie je dat zodra je je tas pakt om de boodschappen in te pakken, gaat naar de kassa, legt het uit en rekent het alsnog af. Klaar.



Nooit meegemaakt dat de politiemacht met loeiende sirenes uitrukt vanwege een zakje kaas van 1,50 euro, met jeugdzorg en andere instanties in hun kielzog.Ik snap niet precies wat je bedoelt.. Kun je misschien nog een keer uitleggen van dat kleine artikeltje onder die tas?
TO, waarschijnlijk heb jij gewoon domme pech gehad omdat de winkel al met veel winkeldiefstallen te maken heeft gehad en nu heel streng beleid voert. En ik kan me ook voorstellen dat door jouw verleden met jeugdzorg je er nu tegenop ziet dat zij misschien weer op de stoep zullen staan.



Maar, als dat gaat gebeuren is er volgens mij helemaal niks aan de hand. Jij bent nu ouder en jullie gezin gaat prima toch? Je ontvangt hen in jullie huis waar alles er netjes uit ziet en prima loopt, je geeft hen koffie en vertelt rustig jouw kant van het verhaal. Zij zien dat het allemaal goed gaat en vertrekken weer. Einde verhaal.



En ik vind ook dat je man je had moeten steunen. Slappe actie van hem.
quote:Raldy schreef op 20 februari 2017 @ 14:13:

In hoeverre het verhaal van TO reeël is, is natuurlijk moeilijk in te schatten. Maar er gebeuren wel hele merkwaardige dingen in winkels, bij (het vermoeden van) diefstal. Ik was eens in een bouwmarkt, waar ik na lang zoeken niet kon vinden wat ik zocht. Dus besloot ik naar een andere bouwmarkt te gaan en liep langs de kassa. Daar werd ik opgewacht door een medewerker, die mij direct beschuldigde van diefstal of ik maar even mee wilde komen. Bij een service-balie gaf ik mijn rugzak aan hem en hij ging daarmee naar een kantoortje. Ondertussen werd ik nauwlettend in de gaten gehouden door drie medewerkers, die op nog geen meter afstand om mij heen stonden. De vierde medewerker kwam weer met mijn rugzak terug en smeet die letterlijk naar me toe. Met de mededeling dat ik direct het pand moest verlaten en dat ik geen toegang meer had tot hun bouwmarkt. Ik was zo pissig dat ik niet bij machte was om maar één fatsoenlijk woord te zeggen. Eenmaal buiten merkte ik dat mijn portemonnee, niet meer in mijn rugzak zat. Dus ik weer terug om dat te zeggen, kreeg ik weer een grote bek. Daarna richting politiebureau gegaan, waar ik een agent trof die prima z'n werk deed en begrip had voor de situatie. De agent vroeg me om met hem mee te rijden, in een dienstauto naar die bouwmarkt. Daar vroeg de agent om opheldering. Winkelpersoneel vertelde dat ik me zo verdacht had gedragen, door o.a; steeds dingen te pakken en weer terug te leggen (wat volgens mij logisch is als je iets zoekt en alles voor het grijpen ligt) dat het reden was om mij op te pakken. Op de vraag waar mijn portemonnee was gebleven, hadden ze geen duidelijk antwoord en vulden dit aan dat ze zelf nooit iets jatten omdat er al zoveel van hun werd gejat. En daar kon ik het mee doen, met die agent erbij!!!



Als ik dit verhaal aan anderen vertel, zijn mensen ook geneigd om het niet te geloven. En toch is het helemaal waar. Zulke dingen gebeuren gewoon, en winkelpersoneel is ook niet altijd te vertrouwen!!!!Kocht ooit iets in een bouwmarkt in een doosje. Doosje werd door caissière geopend om te kijken of er niets anders bij gestopt was dat op die wijze zou meegaan zonder te betalen. Caissière vermeldde er bij dat dat routineKlus is geworden daar ze vaak gekke dingen meemaken. Dus ja, ik kan me oplettendheid van personeel goed voorstellen, net zoals een foutje kan gebeuren. Tuurlijk voel ik me er gek bij, echter begrijp het wel.
Overigens.......meldingen veilig thuis ofwel voormalig AMK worden heden ten dage heel snel in gang gezet.

Zo ken ik iemand wiens kind van kommode viel, dag observatie ziekenhuis, melding AMK/Veilig Thuis. Na controle en onderzoek werd melding/dossier afgesloten wegens geen zorg noodzakelijk.

Zo ken ik tevens iemand wiens kind na een val van trap thuis een hersenschudding opliep. Melding werd gedaan na observatie en controle ziekenhuis. Hier eveneens sluiting dossier nadat bleek geen zorg noodzakelijk te zijn.



Men is momenteel sneller alert/actie bereidwillig ivm ervaringen verleden. Prima ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 21 februari 2017 @ 07:34:

[...]



Kocht ooit iets in een bouwmarkt in een doosje. Doosje werd door caissière geopend om te kijken of er niets anders bij gestopt was dat op die wijze zou meegaan zonder te betalen. Caissière vermeldde er bij dat dat routineKlus is geworden daar ze vaak gekke dingen meemaken. Dus ja, ik kan me oplettendheid van personeel goed voorstellen, net zoals een foutje kan gebeuren. Tuurlijk voel ik me er gek bij, echter begrijp het wel.Ik kan me de oplettendheid van het personeel ook wel voorstellen, maar de manier hoe ik behandeld ben was echt benedenmaats. Hard schreeuwen, schelden op een manier alsof ik een crimineel was. Dan mijn tas mee naar achteren nemen, om te controleren waar ik niet bij stond en die dan zonder portemonnee terug te geven. Dat noem ik echt geen foutje!!! Volgens mij hadden ze ook flink de pest in dat ze geen gestolen waar in mijn tas hadden gevonden, want toen ik die tas terug kreeg, gingen ze gewoon door met schelden. Sorry of een excuus kon er niet af. Later hoorde dat zoiets wel vaker daar gebeurde. Ook heb ik later gehoord dat één van die verkoopmedewerkers was ontslagen, omdat hij geld achter over had gedrukt van z'n baas. Een andere medewerker is een keer opgepakt omdat hij een vrouw van 74 had beroofd van haar portemonnee. Echt geen frisse jongens dus, en die moeten dan op een ander letten of er niets gestolen word. Dus zoals de waard is, vertrouwd hij z'n gasten!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 februari 2017 @ 21:43:

[...]





Ik heb in zoverre een idee waar ik over praat dat ik weet dat jeugdzorg echt niet in actie komt vanwege gedragsproblemen bij kinderen (want dan kan jeugdzorg tegenwoordig élk gezin wel onder haar hoede nemen). Of door een ongelukje dat een kind overkomt in een overigens veilige en zorgvolle omgeving. Dan moeten er meer aanwijzingen zijn dat hulp van buitenaf noodzakelijk is.



En als je denkt dat ik niet weet waar ik over praat: ik heb samen met mijn man in de afgelopen 20 jaar 12 kinderen in huis gehad vanwege het feit dat ze thuis niet de zorg konden krijgen die ze nodig hadden. Ofwel: ik heb veel rotzooi opgeruimd van ouders die het zelf, om welke reden dan ook, het erbij hadden laten zitten. En dan zelf klaagden dat ze zo onheus behandeld werden soms, maar in feite hun kinderen tekort deden.



Heus, jeugdzorg komt écht niet langs vanwege een per ongeluk niet afgerekend pakje geraspte kaas...Prima joh, denk lekker wat je wilt. Ga me niet verdedigen tegen over jou. Dat kindje heeft die problemen door de verslaving van haar vader (die ze al 3 jaar niet meer zie) hij rookt liever heroïne dan een vader te zijn voor zijn kinderen. Mijn vriendin heeft nu 2 jaar weer een nieuwe vriend. Zeker komt jeugdzorg dan om de hoek kijken. Gedragsproblemen komen echt niet uit de lucht vallen!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er pas sprake van diefstal als je de winkel verlaten hebt?



Ik zou bezwaar maken tegen de boete, tegen de aangifte en noem maar op. Op allerlei mogelijke manieren zou ik laten weten hoe schofterig ik behandeld ben, in bijzijn van mijn kinderen. Via facebook, de media, weet ik veel. Ik zou dit niet pikken. Zijn ze nou helemaal besodemieterd? Ik zou dit allemaal niet pikken.



Ik kom al jaren bij mijn supermarkt en het gebeurt regelmatig dat er nog iets onder in de kar ligt. Oeps, hier ligt nog wat, ik reken het alsnog even af. Geen probleem, kan gebeuren, fijn weekend mevrouw.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 21 februari 2017 @ 12:31:

[...]



Prima joh, denk lekker wat je wilt. Ga me niet verdedigen tegen over jou. Dat kindje heeft die problemen door de verslaving van haar vader (die ze al 3 jaar niet meer zie) hij rookt liever heroïne dan een vader te zijn voor zijn kinderen. Mijn vriendin heeft nu 2 jaar weer een nieuwe vriend. Zeker komt jeugdzorg dan om de hoek kijken. Gedragsproblemen komen echt niet uit de lucht vallen!Laat het gaan. Richt je op wat moet gebeuren.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 20 februari 2017 @ 20:20:

Jammer dat dit is gebeurd maar de gevolgen zijn niet helemaal vreemd toch? Winkeliers hebben al zo'n last van diefstallen.Ze heeft toch niets gestolen?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Geen camera's in de winkel?? Stom van het desbetreffende winkel ook, alsof zij een hap van de taart krijgen van dat boete. Kut mentaliteiten
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 februari 2017 @ 21:38:

[...]





Hoezo ongenuanceerd? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een normaal functionerende familie met jeugdzorg in aanraking komt, laat staan meerdere malen. Dus als ik constateer dat dat niet is omdat de kinders zweetvoetjes hebben, lijkt me dat een normale conclusie. Wat is daar ongenuanceerd aan?



Dat is hier anders wél het geval en ik noem ons toch echt een normaal functionerende familie. Helaas vond ex-vrouw van man het namelijk nodig om jeugdzorg in te schakelen, omdat kind van ex-man hier zogenaamd niet meer wilde slapen (omgangsregeling waar ex-vrouw zich niet aan wil houden; o.i. omdat zij in alle opzichten graag haar gelijk wil halen en kind mist in de weekenden dat ze hier is). Jeugdzorg is hier geweest, hebben diverse gesprekken met ons gevoerd en de conclusie is dat er bij ons echt niets mis is. Wij functioneren namelijk echt normaal. Maar ondertussen zitten we daar nog steeds in gesprek, al maanden lang, en wordt ons bekant aangepraat dat wíj de boeman zijn.



Het gaat in dit geval niet om "zweetvoeten", zoals je dat zo fijn genuanceerd noemt, maar om een omgangsregeling die op papier staat met een kind dat het hier zichtbaar leuk heeft, totdat moeder weer eens moeilijk gaat doen. En ja, daar komt jeugdzorg dus écht voor in actie (met een -in mijn ogen- dubbele agenda, want de medewerkster waar wij nu mee te maken hebben is ook degene die de belangen behartigd t.a.v. het pleegkind dat bij ex-vrouw geplaatst is). Dus laat me alsjeblieft niet lachen; te maken kunnen krijgen met jeugdzorg heeft echt lang niet altijd iets te maken met je kind niet "normaal" behandelen. Sterker nog: kind geeft zelf aan bij jeugdzorg het leuk te hebben bij ons. Maar jeugdzorg blijft maar vastbijten, gesprekken arrangeren, etc., in plaats van eens even door vage argumenten van moeder / ex-vrouw heen te prikken.



Los van het verhaal wel of geen zakje geraspte kaas "gestolen" te hebben, vind ik je opmerking buitengewoon ongefundeerd en misplaatst.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnBritt79 schreef op 24 februari 2017 @ 19:13:

[...]





Dat is hier anders wél het geval en ik noem ons toch echt een normaal functionerende familie. Helaas vond ex-vrouw van man het namelijk nodig om jeugdzorg in te schakelen, omdat kind van ex-man hier zogenaamd niet meer wilde slapen (omgangsregeling waar ex-vrouw zich niet aan wil houden; o.i. omdat zij in alle opzichten graag haar gelijk wil halen en kind mist in de weekenden dat ze hier is). Jeugdzorg is hier geweest, hebben diverse gesprekken met ons gevoerd en de conclusie is dat er bij ons echt niets mis is. Wij functioneren namelijk echt normaal. Maar ondertussen zitten we daar nog steeds in gesprek, al maanden lang, en wordt ons bekant aangepraat dat wíj de boeman zijn.



Het gaat in dit geval niet om "zweetvoeten", zoals je dat zo fijn genuanceerd noemt, maar om een omgangsregeling die op papier staat met een kind dat het hier zichtbaar leuk heeft, totdat moeder weer eens moeilijk gaat doen. En ja, daar komt jeugdzorg dus écht voor in actie (met een -in mijn ogen- dubbele agenda, want de medewerkster waar wij nu mee te maken hebben is ook degene die de belangen behartigd t.a.v. het pleegkind dat bij ex-vrouw geplaatst is). Dus laat me alsjeblieft niet lachen; te maken kunnen krijgen met jeugdzorg heeft echt lang niet altijd iets te maken met je kind niet "normaal" behandelen. Sterker nog: kind geeft zelf aan bij jeugdzorg het leuk te hebben bij ons. Maar jeugdzorg blijft maar vastbijten, gesprekken arrangeren, etc., in plaats van eens even door vage argumenten van moeder / ex-vrouw heen te prikken.



Los van het verhaal wel of geen zakje geraspte kaas "gestolen" te hebben, vind ik je opmerking buitengewoon ongefundeerd en misplaatst.Maar het ging dus wél over een zakje kaas en écht geloof me, een winkelmanager kan je erop aanspreken en als je netjes aangeeft dat je het per vergissing over het hoofd hebt gezien (zeker als je net voor 80 euro aan boodschappen wél hebt afgerekend), dan komt daarna écht niet de politie met zwaailichten aanracen met in hun kielzog mensen van maatschappelijk werk of jeugdwerk...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 februari 2017 @ 19:49:

[...]





Maar het ging dus wél over een zakje kaas en écht geloof me, een winkelmanager kan je erop aanspreken en als je netjes aangeeft dat je het per vergissing over het hoofd hebt gezien (zeker als je net voor 80 euro aan boodschappen wél hebt afgerekend), dan komt daarna écht niet de politie met zwaailichten aanracen met in hun kielzog mensen van maatschappelijk werk of jeugdwerk...Dat zou je dus denken, maar er zijn dus in dit topic al meerdere soortgelijke ervaringen genoemd waarbij dus wel de politie werd ingeschakeld, dus het gebeurt gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de beelden al opgevraagd?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 februari 2017 @ 21:38:

[...]





Hoezo ongenuanceerd? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een normaal functionerende familie met jeugdzorg in aanraking komt, laat staan meerdere malen. Dus als ik constateer dat dat niet is omdat de kinders zweetvoetjes hebben, lijkt me dat een normale conclusie. Wat is daar ongenuanceerd aan?



En toch is het zo. Gelukkig is het geen schering en inslag, maar het gebeurt wel.

Ook jeugdzorg kan echt beschadigen. Helaas.
quote:Raldy schreef op 21 februari 2017 @ 12:18:

[...]





Ik kan me de oplettendheid van het personeel ook wel voorstellen, maar de manier hoe ik behandeld ben was echt benedenmaats. Hard schreeuwen, schelden op een manier alsof ik een crimineel was. Dan mijn tas mee naar achteren nemen, om te controleren waar ik niet bij stond en die dan zonder portemonnee terug te geven. Dat noem ik echt geen foutje!!! Volgens mij hadden ze ook flink de pest in dat ze geen gestolen waar in mijn tas hadden gevonden, want toen ik die tas terug kreeg, gingen ze gewoon door met schelden. Sorry of een excuus kon er niet af. Later hoorde dat zoiets wel vaker daar gebeurde. Ook heb ik later gehoord dat één van die verkoopmedewerkers was ontslagen, omdat hij geld achter over had gedrukt van z'n baas. Een andere medewerker is een keer opgepakt omdat hij een vrouw van 74 had beroofd van haar portemonnee. Echt geen frisse jongens dus, en die moeten dan op een ander letten of er niets gestolen word. Dus zoals de waard is, vertrouwd hij z'n gasten!!!



Ze mogen niet in jouw tas kijken zonder jouw toestemming. Als ze je op heterdaad, nogmaals, op heterdaad betrapt hebben dan mogen ze je staande houden en de politie bellen. Meer niet.



Mijn standaard antwoord als ze in mijn tas willen kijken is: nee.

Voor de volgende keer ;)
quote:pejeka schreef op 24 februari 2017 @ 19:49:

[...]





Maar het ging dus wél over een zakje kaas en écht geloof me, een winkelmanager kan je erop aanspreken en als je netjes aangeeft dat je het per vergissing over het hoofd hebt gezien (zeker als je net voor 80 euro aan boodschappen wél hebt afgerekend), dan komt daarna écht niet de politie met zwaailichten aanracen met in hun kielzog mensen van maatschappelijk werk of jeugdwerk...

Pejeka. We hebben hier op z'n minst één ervaren juridisch expert die uit ervaring spreekt en het tegendeel beweert. Daarnaast hebben we talloze ervaringsdeskundigen met een soortgelijk verhaal.



Wie ben jij dan om te zeggen dat ze de politie niet bellen voor een zakje geraspte kaas?
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 21 februari 2017 @ 10:15:

Overigens.......meldingen veilig thuis ofwel voormalig AMK worden heden ten dage heel snel in gang gezet.

Zo ken ik iemand wiens kind van kommode viel, dag observatie ziekenhuis, melding AMK/Veilig Thuis. Na controle en onderzoek werd melding/dossier afgesloten wegens geen zorg noodzakelijk.

Zo ken ik tevens iemand wiens kind na een val van trap thuis een hersenschudding opliep. Melding werd gedaan na observatie en controle ziekenhuis. Hier eveneens sluiting dossier nadat bleek geen zorg noodzakelijk te zijn.



Men is momenteel sneller alert/actie bereidwillig ivm ervaringen verleden. Prima ook.Het is protocol bij ziekenhuizen om altijd een melding te doen bij kinderen onder de 2 jaar. Wordt vaak niets mee gedaan inderdaad en terecht ook vaak.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met je TO? En heb je nog stappen ondernomen?
Alle reacties Link kopieren
quote:layla1969 schreef op 24 februari 2017 @ 21:56:

[...]



Dat zou je dus denken, maar er zijn dus in dit topic al meerdere soortgelijke ervaringen genoemd waarbij dus wel de politie werd ingeschakeld, dus het gebeurt gewoon.Een vriendin van me werkt op een tankstation (gewoon een buurttankstation, binnen de bebouwde kom, naast een winkelcentrum). Zij is een jaar of twee geleden overvallen. Reactie van de politie? "De overvallers zijn al weg, bewaar vooral de camerabeelden, en kom morgen even aangifte doen"... Maar echt niet dat ze langs kwamen. En dan zullen ze met loeiende sirenes en zwaailichten uitrukken voor een per ongeluk niet afgerekend zakje kaas? Mét jeugdzorg al achter hun aan? Ik geloof er nog steeds geen steek van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 februari 2017 @ 16:48:

[...]





Een vriendin van me werkt op een tankstation (gewoon een buurttankstation, binnen de bebouwde kom, naast een winkelcentrum). Zij is een jaar of twee geleden overvallen. Reactie van de politie? "De overvallers zijn al weg, bewaar vooral de camerabeelden, en kom morgen even aangifte doen"... Maar echt niet dat ze langs kwamen. En dan zullen ze met loeiende sirenes en zwaailichten uitrukken voor een per ongeluk niet afgerekend zakje kaas? Mét jeugdzorg al achter hun aan? Ik geloof er nog steeds geen steek van.Daarom vroeg ik ook of het een supermarkt is, waar zij wellicht al jaren komt. Ik ben heel benieuwd eerlijk gezegd wat dat dan voor supermarkt is. Hier bij 'mijn jumbo', waar ik iedereen ken en een praatje mee maak, zouden ze het niet in hun hoofd halen, om mij te beschuldigen voor een zakje kaas, waar ik mijn verontschuldigingen voor aanbied dat het nog tussen mijn tassen ligt. Maar misschien woont To in een grote stad, of is naar een andere supermarkt gegaan waar ze haar niet kennen. Je weet het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:noisekick schreef op 25 februari 2017 @ 16:54:

[...]





Daarom vroeg ik ook of het een supermarkt is, waar zij wellicht al jaren komt. Ik ben heel benieuwd eerlijk gezegd wat dat dan voor supermarkt is. Hier bij 'mijn jumbo', waar ik iedereen ken en een praatje mee maak, zouden ze het niet in hun hoofd halen, om mij te beschuldigen voor een zakje kaas, waar ik mijn verontschuldigingen voor aanbied dat het nog tussen mijn tassen ligt. Maar misschien woont To in een grote stad, of is naar een andere supermarkt gegaan waar ze haar niet kennen. Je weet het gewoon niet.Ik kom al 20 jaar bij dezelfde AH, echt een buurtwinkel, is een kleinere supermarkt. Ik zet mijn tassen altijd opgevouwen vooraan in de kar. Eén keer is daar een zakje kruiden onder geschoven, zonder dat ik het door had, dus na het afrekenen pakte ik mijn tassen en merkte toen dat zakje kruiden wat eronder lag. Heb mijn excuses gemaakt, het alsnog afgerekend, en klaar. Maar echt niet dat de politie met loeiende sirenes en zwaailichten aankwam, sterker nog, de filiaalmanager kwam er niet eens aan te pas, want het was gewoon duidelijk dat het niet met opzet was.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Pejeka, waarom trek jij het verhaal van TO zo in twijfel? Ook ik vind de reactie van de winkel medewerkster zwaar overdreven - maar dat wil niet zeggen dat het niet heeft plaatsgevonden. Dat het in JOUW buurtsuper allemaal goed gaat en dat JIJ nooit een issue hebt wil niet zeggen dat een ander dat niet heeft. Een kennis van mijn ouders had een dergelijke situatie als die van TO: liep met haar man door de supermarkt en wilde een tijdschrift meenemen wat ze kennelijk onder haar arm had en totaal vergat af te rekenen - man had betaald en boodschappen ingeladen. Daar werd toen ook een enorm tumult van gemaakt terwijl er geen enkele intentie was om niet te betalen. Sterker nog, de dame en heer in kwestie zijn zeer vermogend en goudeerlijk. Ik heb ook wel eens rare dingen in winkels meegemaakt waarvan ik dacht pardon..?! Jij gelooft het verhaal van TO kennelijk niet. Prima - misschien is het ook niet waar, maar misschien ook wel. Jou je ooit de mogelijkheid open dat jij er misschien wel een keer naast zit? Dat jij je wellicht vergist en dat de wereld niet alleen maar zwart of wit is..?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 25 februari 2017 @ 17:13:

Pejeka, waarom trek jij het verhaal van TO zo in twijfel? Ook ik vind de reactie van de winkel medewerkster zwaar overdreven - maar dat wil niet zeggen dat het niet heeft plaatsgevonden. Dat het in JOUW buurtsuper allemaal goed gaat en dat JIJ nooit een issue hebt wil niet zeggen dat een ander dat niet heeft. Een kennis van mijn ouders had een dergelijke situatie als die van TO: liep met haar man door de supermarkt en wilde een tijdschrift meenemen wat ze kennelijk onder haar arm had en totaal vergat af te rekenen - man had betaald en boodschappen ingeladen. Daar werd toen ook een enorm tumult van gemaakt terwijl er geen enkele intentie was om niet te betalen. Sterker nog, de dame en heer in kwestie zijn zeer vermogend en goudeerlijk. Ik heb ook wel eens rare dingen in winkels meegemaakt waarvan ik dacht pardon..?! Jij gelooft het verhaal van TO kennelijk niet. Prima - misschien is het ook niet waar, maar misschien ook wel. Jou je ooit de mogelijkheid open dat jij er misschien wel een keer naast zit? Dat jij je wellicht vergist en dat de wereld niet alleen maar zwart of wit is..?



En toen kwam ook de politie met loeiende sirenes aanrijden, met allerlei instanties alvast maar in hun kielzog?



Ik kan me best voorstellen dat je er door de manager op aangesproken wordt, maar dat er een hele politiemacht uitrukt voor een zakje geraspte kaas wat per ongeluk onder je tas is geschoven, terwijl je nét voor 80 euro hebt afgerekend en waarvan iedereen kan zien dat het niet expres was, vind ik eerlijk gezegd moeilijk te geloven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook nogal overdreven Pejeka, maar dat wil niet zeggen dat het niet heeft plaatsgevonden...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven