Geld & Recht alle pijlers

Gewetensvraag

30-03-2017 17:43 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een gewetensprobleempje...

Iemand die ik vaag ken is een aantal maanden geleden in het buitenland gaan wonen. Manlief heeft daar inmiddels ook werk gevonden. Zij is een aantal maanden geleden ontslagen, en zit nu thuis met behoud van salaris. So far, so good.

Maar nu hoorde ik van de week dat zij zich ingeschreven heeft bij haar ouders als woonadres om nog een aantal jaar ww te kunnen vangen, en hier heb ik toch wel grote moeite mee. Moet ik dit aangeven als fraude, of ben ik dan een enorme NSB'er?

Wat is jullie mening hierover?
quote:HasseSimonsdochter schreef op 30 maart 2017 @ 21:41:

@ blondie

Ik vind dit echt zo niet ontwikkeld klinken, komt ook laag opgeleid op mij over. Jij zegt het tenminste nog hardop, maar er zijn er zat die dit ook vinden maar niet zeggen. En daar zitten wij met onze peperdure universitaire opleidingen, meer dan fulltime werkweken dan voor te betalen in de hoogste schaal. Ik zeg het niet snel maar ik walg echt van mensen met denkbeelden zoals jij. Dit is wat er mis is in deze samenleving.

Ach nou ja als je zoveel belasting betaald ben je ook niet slecht af.

En misschien wel slim als je wat minder gaat werken zodra de gelegenheid zich voordoet.
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij ten eerste geen reet boeien dat ik een klikspaan zou zijn. Wat zij doet is namelijk vele malen erger. Zij fraudeert, steelt, en dat ten koste van de staat en daarmee alle inwoners van Nederland.



Maar nee hoor, daar gaan we niks van zeggen. 'Want ik heb een ongelooflijke hekel aan klikken'.



Als je klikken erger vindt dan frauderen en stelen, dan weet ik het ook niet meer hoor.
quote:Blondie456 schreef op 30 maart 2017 @ 20:15:

[...]



Mijn mening is niet bepalend maar ik geef net zoals een ander mijn mening. Ik vind iemand die fraude pleegt niet direct slecht. Ik pleeg zelf ook fraude door klusjes in huis in het zwart te laten doen. Tja, zulk soort dingen vind ik allemaal niet erg en heb vroeger als kapster ook zwart wat bij verdient.



Ah, de aap is uit de mouw; je fraudeert zelf dus ook en vult je uitkering een beetje aan.



Dan is het natuurlijk niet erg. Het valt me op dat jij alles wat je zelf fout doet even moet benoemen als zijnde niet erg. Kan je niet gewoon zeggen: ik heb geen enkel probleem met fraudeurs? Dan ben je tenminste eerlijk. In wat je post bedoel ik.



En nee, jouw mening is zeer zeker niet bepalend!! Onthou dat goed
[quote]sam1968 schreef op 30 maart 2017 @ 21:45:

[...]



Ach nou ja als je zoveel belasting betaald ben je ook niet slecht af.

En misschien wel slim als je wat minder gaat werken zodra de gelegenheid zich

dat is echt jouw reactie hierop? Wat een armoede, in de breedste zin des woords. Ik geef het op, succes ermee!
quote:HasseSimonsdochter schreef op 30 maart 2017 @ 21:41:

@ blondie

Ik vind dit echt zo niet ontwikkeld klinken, komt ook laag opgeleid op mij over. Jij zegt het tenminste nog hardop, maar er zijn er zat die dit ook vinden maar niet zeggen. En daar zitten wij met onze peperdure universitaire opleidingen, meer dan fulltime werkweken dan voor te betalen in de hoogste schaal. Ik zeg het niet snel maar ik walg echt van mensen met denkbeelden zoals jij. Dit is wat er mis is in deze samenleving.Er is wel meer mis in onze samenleving. Het is bijvoorbeeld spijtig dat mensen nog steeds proberen onze maatschappij in te delen in hoog- en laagopgeleid en criteria toebedelen aan deze categorieën, zonder onderbouwing.
Ik vind iemand die fraude pleegt ook niet per definitie "slecht".

Maar als diegene betrapt wordt is dat wel een beetje het risico "van het vak" zal ik maar zeggen.



Tegenwoordig hang je er volgens mij wel in als je gepakt wordt, ook als je per-ongeluk een fout gemaakt hebt.

Je krijgt vette boetes.

Dat vind ik dan weer niet zo nodig. Maar ja..
quote:HasseSimonsdochter schreef op 30 maart 2017 @ 21:47:

[quote]sam1968 schreef op 30 maart 2017 @ 21:45:

[...]



Ach nou ja als je zoveel belasting betaald ben je ook niet slecht af.

En misschien wel slim als je wat minder gaat werken zodra de gelegenheid zich

dat is echt jouw reactie hierop? Wat een armoede, in de breedste zin des woords. Ik geef het op, succes ermee! Nou moe.. Het was goedbedoeld advies hoor. En een beetje relativeren kan toch geen kwaad?
quote:Blondie456 schreef op 30 maart 2017 @ 21:37:

In het leven moet je de kansen nemen die je krijgt.Diefstal en fraude zijn geen 'kansen die je krijgt', maar illegale, strafbare handelingen. Bij kansen denk ik meer aan zaken waarmee je anderen niet benadeelt, zoals een opleiding of een baan. Maar dit toont wel weer aan hoe egoïstisch jij in het leven staat. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
quote:sam1968 schreef op 30 maart 2017 @ 20:30:

Van die mensen die zelf ook zwart bijbeunen en dan altijd die ijzeren zonwering thuis naar beneden hebben hangen en een hek om hun tuin en een camera hangen want God verhoede dat iemand aan HUN spulletjes komt.



Waar leg je de grens? Wel moeilijk. Een bijstandsmoeder gun ik best haar wekelijkse werkhuis voor een paar tientjes extra.

Maar als je zo moedwillig de boel oplicht met andere adressen opgeven etc. dan vind ik dat behoorlijk triest.

En inderdaad, ging het hier om Marokko dan zouden de reacties niet mals zijn.



TO ik zou precies doen wat je zelf denkt dat je moet doen.

Wat de rest doet moeten zij weten.Vind je dat niet oneerlijk tgo een bijstandsmoeder met 2 gehandicapte kinderen die geen kans ziet om zwart te gaan werken? Zijn de regels voor bijstandsmoeders verschillend, laat die bijstandsmoeder maar gewoon netjes opgeven dat ze werkt. Dankzij dit soort vrouwen worden andere vrouwen nu bijna direct uit het kraambed aan het werk geschopt terwijl je vroegah nog 6 jaar thuis mocht blijven als je ervoor koos je kind zélf op te voeden die eerste, cruciale jaren...
Ja heb je ook gelijk in. Maja.. Ik zou dat toch denk ik niet verraden.
Ik walg van mensen zoals jij die altijd denken dat ze meer zijn als een ander.
Het valt me vaker op dat vooral de vrouwen die (zo goed als) niet in het gezinsinkomen voorzien of bijdragen weinig problemen hebben met het weggeven van other people's money.
quote:Amand_ schreef op 30 maart 2017 @ 22:03:

Het valt me vaker op dat vooral de vrouwen die (zo goed als) niet in het gezinsinkomen voorzien of bijdragen weinig problemen hebben met het weggeven van other people's money.Dat klinkt ook wel logisch, die zijn natuurlijk al gewend om gemisbruik te maken van andermans geld (waar ze zelf niets voor hebben hoeven doen).
quote:Amand_ schreef op 30 maart 2017 @ 22:03:

Het valt me vaker op dat vooral de vrouwen mensen die (zo goed als) niet in het gezinsinkomen voorzien of bijdragen weinig problemen hebben met het weggeven van other people's money.Opgegroeid in Kanslozie. Geloof me maar, dit is geen huisvrouwendingetje.
quote:OliviaMoore schreef op 30 maart 2017 @ 21:25:

Ze kunnen niet per woning het elektraverbruik meten. Ja, als je het na de meter pakt. Maar dat doen de kwekers niet, die tappen voor de meter af. En dan zien de energiebedrijven alleen een hoger verbruik binnen een bepaald gebied. Er is dan dus meer nodig aan aanwijzingen dan alleen stroomverbruik.



Zijn er hier in de stad met de sneeuwval van begin dit jaar toch meerderen nog gepakt. Viel ook wel heel erg op.



Dan zal het aan het soort huizen liggen waar ik woon; de energiemeters bevinden zich in een ruimte voor 8 woningen. Daar kan je niets knutselen omdat iedereen bij die meters kan. Maar los daarvan, een medewerker van Stedin vertelde me dat ze wel degelijk kunnen zien -vanaf kantoor- of er ergens buitensporig veel energie gebruikt word. Kwam zo ter sprake omdat er bij ons een storing was en ik hem binnenliet en hij zich nogal opgelaten voelde omdat hij op controle was geweest: bleken er 11 mensen in een woning bedoelt voor hooguit 2 volwassenen en 2 kinderen te wonen

Ook dat is iets wat al minder een probleem wordt: ik zeg LED verlichting.. hoog tijd dat wiet kweken op plekken die daarvoor geschikt zijn -een hoekje bij een groententeler of zo- gewoon gedoogd wordt, net als het kopen in de koffiesjop want daar loopt het spaak.



Overigens: ik blow niet. Ben er ook niet op tegen trouwens. Zeg er ook niks van als mijn buuf elke dag een fles wijn leegdrinkt zolang ik er geen last van heb. Als ze er zelf wel last van had zou ik wel vragen of alles ok is met haar want ik heb een hele lieve buuf
quote:sam1968 schreef op 30 maart 2017 @ 21:40:

[...]



Precies.

Dus als ze jouw huis leeg komen halen niet komen piepen hier hoor.+1000
quote:vrouwjagersma schreef op 30 maart 2017 @ 22:09:

[...]





Opgegroeid in Kanslozie. Geloof me maar, dit is geen huisvrouwendingetje.

Weet ik wel, maar ik zocht zorgvuldige bewoordingen om blondie en het groepje in één omschrijving te vatten zonder ze bij naam te noemen.



Oh shit. Mislukt.
Maar tot in welke gradatie vinden jullie dat je wel een melding zou moeten maken?



"Een vriend van me zat laatst bij de kapper en die vertelde me dat zijn buurvrouw een nichtje heeft en haar beste vriendin heeft een broer en die is met zijn partner naar het buitenland vertrokken. En ze hebben zich gewoon ingeschreven bij haar ouders! Dat mag dus niet he!"



Ga je dit soort informatie werkelijk melden?
Maakt mij niks uit , zegt meer over jou bekrompenheid.
quote:Amand_ schreef op 30 maart 2017 @ 22:15:

[...]



Weet ik wel, maar ik zocht zorgvuldige bewoordingen om blondie en het groepje in één omschrijving te vatten zonder ze bij naam te noemen.



Oh shit. Mislukt.In welke wereld moeten die met elkaar in een omschrijving? Die hebben zoveel gemeenschappelijk als een vergiet met een watermeloen.
quote:Blondie456 schreef op 30 maart 2017 @ 21:37:

[...]

Tja., jammer maar dat een ander dat wel doet heeft hij of zij groot gelijk in vind ik. In het leven moet je de kansen nemen die je krijgt.Wàt een instelling.
quote:HasseSimonsdochter schreef op 30 maart 2017 @ 21:24:

Oh ja MMA is echt anoniem hoor



Dat durf ik te betwisten.. er gaat nogal eens wat fout, namen die toch op de papieren van advocaten van de aangegeven boeven terecht komen. Een fout zit in een klein hoekje.



Even iets wat ik zelf heb meegemaakt: Meldpunt Kindermishandeling, bestaat geloof ik niet meer. Daar deed ik ook anoniem aangifte omdat ik hoorde dat mijn buurkinderen destijds mishandeld werden en niet zo'n beetje ook. Toen ik aangifte deed vertelden ze me n.b. dat de kinderarts die één van de kinderen had behandeld ook aangifte had gedaan. Vervolgens ging een medewerker bij de buren langs en heeft gezegd: we hebben een melding van de arts in ziekenhuis PIEP van dat en dat voorval, en van je buurvrouw. Op nr. zoveel

Ik heb een vervelend leven gehad de 2 jaar dat ze er nog woonden. Ze bleken beiden flinke psychische stoornissen te hebben, zijn uit elkaar gegaan. Het laatste wat ik hoorde was dat de kinderen nog steeds gewoon bij moeder (die verreweg het ergst was) woonde. Ze gaf de schuld aan pa, haar ex. Ik hoop echt dat ze op haar nieuwe adres naast net zo'n verklikker als ik kwam wonen maar ik ben wel geschrokken van het feit dat het vrij vaak mis schijnt te gaan met dat 'anoniem'.
Bemoei je met je eigen zaken als het geen leven of dood betreft.

Dat zou iedereen moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Melding maken, kunnen ze zelf weten of ze er iets mee doen.



Als je ziet dat er bij iemand ingebroken wordt, bel je toch ook de politie? Fraude is ook verboden, dus ik vind het vreemd dat TO neergezet wordt als bemoeial. Of laat je die inbreker ook lekker zijn gang gaan want "je wilt je er niet mee bemoeien".
quote:chocolol schreef op 30 maart 2017 @ 22:23:

Of laat je die inbreker ook lekker zijn gang gaan want "je wilt je er niet mee bemoeien".Onder het mom van 'die inbreker grijpt alleen maar alle kansen die hij heeft'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven