Geld & Recht alle pijlers

Gezeur met retourzending zalando

15-01-2014 22:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin december heb ik 2 producten besteld bij Zalando. Deze beide geretourneerd, netjes het retourformulier uitgeprint op de website en opgestuurd in de originele doos (beide artikelen hierin gedaan). Anderhalve week later ontving ik een mail van Zalando dat de retourzending ontvangen was, echter ging dit maar om 1 (het goedkoopste) artikel. Het andere artikel zou ik nog gewoon moeten betalen, want dit zou nog in mijn bezit zijn.



Ik heb gelijk een mail teruggestuurd dat ik beide artikelen retour heb gestuurd, dat dit ook te zien is geweest op het retourformulier. Daarnaast had ik over 1 van de artikelen al eerder mailcontact gehad met de klantenservice, omdat deze defect was bij levering. Ik kon deze volgens hen gewoon retour sturen, wat ik dus ook heb gedaan, samen met het andere artikel.



Ik heb een mail teruggestuurd, en omdat ik een auto-reply kreeg dat het wegens drukte langer kon duren, ook nog even gebeld. Aan de telefoon kon men zien dat mijn mail ontvangen was en werd mij verzekerd dat ik niet hoefde te betalen. Er zou spoedig antwoord komen op mijn mail maar ik zou geen aanmaningen krijgen (ik betaal per acceptgiro en had nog niet betaald).



En ja hoor, vandaag een aanmaning ontvangen en ook eindelijk antwoord op de mail die ik gestuurd had. Of ik even de track & trace code wil opsturen. Dit heeft naar mijn idee geen zin, want het pakje is wel aangekomen, maar blijkbaar zat de helft er niet in.



Ik weet zeker dat het niet onderweg tijdens het bezorgen eruit kan zijn gevallen want heb de doos stevig dichtgetaped aan alle kanten.



Na wat googlen blijkt dat dit soort praktijken wel vaker voorkomen bij Zalando. In de meeste gevallen geeft Zalando niet thuis, waarna de vordering uiteindelijk naar incasso gaat en op dat moment heeft Zalando de handen ervan afgetrokken en zegt er niets meer aan te kunnen doen, omdat de vordering is overgedragen.



Ik wil voorkomen dat dit bij mij gebeurt, dus wat is nu wijsheid?

Ik ga zo sowieso een mail terugsturen met de track en trace code en het feit dat ik niet te spreken ben over de aanmaning. Maar is het verstandig om al wel alvast te betalen, voordat het straks overgedragen wordt? Of sta ik minder sterk door te betalen? Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat de portemonnee in de doos zat, maar het tegendeel kunnen zij ook niet bewijzen.
Alle reacties Link kopieren
Staat op het bonnetje van de track&trace niet ook het gewicht van de doos en zou je daarmee niet kunnen bewijzen dat het er wel in heeft gezeten?
Alle reacties Link kopieren
Hier je klacht doen. Echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het gewicht erop staat, maar zou het even kunnen nakijken. Ik heb de track en trace code zelf nu niet, omdat mijn vader het voor mij op de post heeft gedaan. Ik zal hem morgen bellen en vragen wat er op het verzendbewijs staat.



@ikhierhuh, op deze website zag ik ook al talloze andere klachten over Zalando voorbijkomen mbt dit onderwerp. Zal inderdaad mijn klacht er ook aan toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde gehad bij Esprit en niet hoeven te betalen, omdat ze dachten dat er intern wat mis was gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Tsss, dus er zit daar iemand die artikelen die geretourneerd worden gewoon lekker in eigen zak steekt?



Ik zou niet rusten tot de onderste steen boven komt.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eind november wat besteld bij Zalando,en ook retour gestuurd, maar ik had vooraf al betaald, en binnen een paar dagen stond het retourbedrag al op mijn rekening. Dus mijn ervaring met Zalando was prima
Ik heb al meerdere keren bij Zalando besteld. Maar ik betaal altijd vooraf. En ook retourzendingen gedaan als ik een artikel niet mooi vond. Maar alles werd correct uitgevoerd en kreeg ik mijn geld ook terug na een retourzending.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde gehad bij esprit. Na heel veel bezwaarbrieven aan het incassobedrijf hoefde ik niet te betalen wegens 'gebrek aan bewijs'. Maar ik sta nu wel ten onrechte op een zwarte lijst waardoor ik niet meer kan bestellen bij meerdere webshops. Heel irritant!!!
Ik heb 3 maanden na aankoop iets terug gestuurd, omdat de kwaliteit beroerd was. Heb ook heel snel het bedrag terug gekregen. Nooit problemen gehad bij zalando verder. Wel is mijn ervaring dat ze sneller helpen als je op social media wat roept
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week met Zalando gehad dat er op internet (track en trace) stond dat het pakje bezorgd was. Ik was die dag niet thuis geweest en heb die dag dus geen pakje gezien. Was ook niet bij de buren bezorgd en er zat zelfs geen briefje van de bezorger in de brievenbus waar het pakje dan wel was of dat er überhaupt een afleverpoging was geweest)! Heb Zalando gebeld en die zei dat in hun systeem ook stond dat het gewoon bezorgd was. Ik moest van hen 1 dag wachten tot pakje misschien toch boven water zou komen en anders zouden ze een onderzoek bij Post nl gaan starten wat wel een maand zou kunnen duren en in de tussentijd was ik in ieder geval mijn vooraf betaalde geld kwijt (nog even los vd uitkomst van het onderzoek, want tsja, wat als het niet te achterhalen valt....). In mijn geval had de postbode een fout gemaakt met zijn vermelding op track en trace, want de volgende dag werd het gelukkig alsnog bezorgd, maar ik had niet moeten denken aan het gedoe met Zalando als het pakje dus echt 'kwijt' was geweest, ik vond ze die keer namelijk ook niet erg klantvriendelijk aan de telefoon. Ook al ligt het verzendrisico bij hen, als je betaald hebt moet je je geld nog maar eens terug zien te krijgen.



Verder tot nu toe wel goede ervaringen met retourzendingen met Zalando en Esprit.
Alle reacties Link kopieren
Update; ik heb een kwartier geleden mijn verzendbewijs gemaild naar Zalando. Net precies kreeg ik een mail (geen reactie op de mail die ik had gestuurd) dat de factuur is gesloten en er niets meer openstaat. Is dan blijkbaar langs elkaar heen gegaan. Ik hoef dus niets te betalen en ga ervanuit dat het hiermee afgedaan is. Ik was dus iets te voorbarig, een positieve afloop gelukkig!



@mariekekol; zoiets heb ik ook ooit meegemaakt bij Neckermann. Pakje nooit aangekomen maar wel een factuur. Meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice. Ze hebben een onderzoek gestart bij de bezorgdienst. Uitkomst: het is wel geleverd, uw handtekening staat hier zelfs. Nou was ik de dag waarop zij zeiden dat het geleverd was niet eens thuis, dus dit was onmogelijk. Toen ik dit vertelde en met de boodschap dat ik die handtekening dan wel eens even wilde zien, kreeg ik een mail dat de factuur gesloten was en ik niet hoefde te betalen. Gelukkig dat je je pakje inmiddels wel hebt gekregen!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed is gekomen! Ik heb vandaag ook 2 artikelen teruggestuurd en ik kneep wel even toen ik je topic las.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig appels en peren!!

Ik toevallig ook vandaag weer een deelretourzending naar Zalando gedaan, hoop ook dat alles goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is alles goed gegaan. Er zaten 2 artikelen in het pakket en ze zijn beide verwerkt. Gelukkig! Bij jullie ook?
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is Zalando altijd best coulant. Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat je beide artikelen in 1 doos hebt gedaan. Beter was geweest om ze apart in 2 dozen te doen, als ze ook apart in 2 dozen bij je geleverd waren.

Niet dat het jouw schuld is hoor, maar mijn inziens zal het daar fout gegaan zijn.
Ik heb best veel via Zalando gekocht, maar nog nooit problemen gehad. Goed dat het opgelost is.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ze in 1 doos gedaan, omdat beiden artikelen ook in 1 doos geleverd waren. Die doos had ik bewaard, en beide artikelen er weer in gestopt. Maar in het vervolg is het misschien inderdaad beter om het in 2 dozen te doen, dan heb je ook 2 aparte track en trace codes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven