Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Alle reacties Link kopieren
Dat met die treinkaartjes en dan voor 09.00 met korting reizen... dat lukt toch niet meer met de OV-chipkaart?



Gerelateerd hieraan: ik las ergens dat er in Londen een bankdirecteur is ontslagen die jarenlang te weinig heeft betaald door bewust verkeerd in te checken. Ook wel gierig, met een enorm salaris gaan rommelen met je treinkaartjes.



Google is my friend:

http://laatste24.nl/nieuw ... 53000-euro-met-reiskosten
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
quote:Draakje90 schreef op 18 december 2014 @ 13:44:

[...]

Ik vind dat niet gierig. Maar misschien komt dat omdat ik zelf ook wel eens koffiemelkcups van het werk meeneem.



Vriend en ik drinken beide geen melk/suiker in de koffie en gebruik het verder ook nergens voor. Als wij een verjaardag hebben dan neem ik er twee of drie mee naar huis (baas weet dit en staat het toe). Ik koop geen pak cupjes omdat er in onze families maar 1 iemand is die het gebruikt, diegene komt de ene keer wel op de verjaardag en de andere keer niet. Ik stop dan altijd wel braaf wat kleingeld in de fooienpot. Misschien gierig, maar kopen en weggooien als het over datum gaat is ook zonde. En wij kennen (afgezien van die ene persoon) niemand die melk in de koffie drinkt, weggeven is dus ook geen optie Ik koop voor verjaardagen een klein pakje koffiemelk van nog geen 70 cent, ga ik niet voor stelen hoor. En de rest van het jaar moet mijn visite het doen met poedermelk. Heb jij nooit onverwachte koffiedrinkers die melk gebruiken? De klusjesman, een buur, een moeder van een klasgenoot van je kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Draakje90 schreef op 18 december 2014 @ 13:44:

[...]

Ik vind dat niet gierig. Maar misschien komt dat omdat ik zelf ook wel eens koffiemelkcups van het werk meeneem.



Vriend en ik drinken beide geen melk/suiker in de koffie en gebruik het verder ook nergens voor. Als wij een verjaardag hebben dan neem ik er twee of drie mee naar huis (baas weet dit en staat het toe). Ik koop geen pak cupjes omdat er in onze families maar 1 iemand is die het gebruikt, diegene komt de ene keer wel op de verjaardag en de andere keer niet. Ik stop dan altijd wel braaf wat kleingeld in de fooienpot. Misschien gierig, maar kopen en weggooien als het over datum gaat is ook zonde. En wij kennen (afgezien van die ene persoon) niemand die melk in de koffie drinkt, weggeven is dus ook geen optie

Er zitten iets van 10 of 12 cupjes in zo'n pak en ze zijn jaren houdbaar.

Vind het dus raar om dat van het werk mee te nemen.

Neem ze dan mee als je eens ergens koffie drinkt, dan heb je er voor betaald.

Ik gebruik trouwens gewoon een scheutje slagroom voor visite. Hier word ook geen koffiemelk gebruikt en slagroom komt wel op.
quote:marana schreef op 18 december 2014 @ 13:55:

[...]



Ik koop voor verjaardagen een klein pakje koffiemelk van nog geen 70 cent, ga ik niet voor stelen hoor. En de rest van het jaar moet mijn visite het doen met poedermelk. Heb jij nooit onverwachte koffiedrinkers die melk gebruiken? De klusjesman, een buur, een moeder van een klasgenoot van je kinderen?

Dat inderdaad.



En wat kosten koffiemelkcupjes? geen ene drol. En die blijven heel lang goed.
Ok dat het niet veel kost, maar het is toch niet echt stelen als de baas het ok vindt en zij iets in de fooienpot gooit?
Wat ik me hier bij aansluitend net bedenk: ik heb dat ook nooit in huis want ik drink zelf geen koffie. Is het gierig dat die ene koffiedrinker per twee maanden het moet doen met gewone magere melk? En losse suiker, want ik vergeet altijd klontjes te kopen omdat ik zelf zoetstof in mijn thee doe...

Is echt niet gierig bedoeld, maar komt zo wel over misschien?
Alle reacties Link kopieren
quote:aspirientje schreef op 18 december 2014 @ 14:02:

Ok dat het niet veel kost, maar het is toch niet echt stelen als de baas het ok vindt en zij iets in de fooienpot gooit?Nee het is geen stelen, maar daarom wel onzinnig.
Alle reacties Link kopieren
Losse suiker versus suikerklontjes maakt toch niets uit? Losse suiker is gemakkelijker te doseren. En magere melk is toch ook prima - en als je geen melk hebt, drinken ze een glas water. Ik vind dat je dat echt niet allemaal in huis hoeft te halen. Zo kan je de hele supermarkt wel leegkopen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 18 december 2014 @ 13:55:

[...]



Ik koop voor verjaardagen een klein pakje koffiemelk van nog geen 70 cent, ga ik niet voor stelen hoor. En de rest van het jaar moet mijn visite het doen met poedermelk. Heb jij nooit onverwachte koffiedrinkers die melk gebruiken? De klusjesman, een buur, een moeder van een klasgenoot van je kinderen?

Mijn baas weet er van af. Hij heeft het toen zelf voorgesteld (werk in een lunchroom/koffiezaak)

Maar nee, afgezien van die ene persoon op verjaardagen kennen wij niemand die melk in de koffie drinkt. Nu ik na denk, volgens mij gebruikt ook niemand bij ons suiker in de koffie. Maar dat gebruik ik wel weer voor andere dingen..

Misschien gierig, maar ik 'betaal' er voor (in verhouding meer dan in de supermarkt) en mijn baas weet er van.
bats!
Alle reacties Link kopieren
quote:aspirientje schreef op 18 december 2014 @ 14:04:

Wat ik me hier bij aansluitend net bedenk: ik heb dat ook nooit in huis want ik drink zelf geen koffie. Is het gierig dat die ene koffiedrinker per twee maanden het moet doen met gewone magere melk? En losse suiker, want ik vergeet altijd klontjes te kopen omdat ik zelf zoetstof in mijn thee doe...

Is echt niet gierig bedoeld, maar komt zo wel over misschien?



Nee hoor niet gierig. Heb ik bij 1 vriendin ook, zij drinkt geen koffie. Smaakt me prima hoor.

Hier ook losse suiker, nog nooit iemand geklaagd.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
-aanvulling; wij bestellen onze koffie altijd via internet. Ik sla in de supermarkt daarom ook eigenlijk altijd het koffie-gangpad over. En laat daar nou ook de koffiemelk liggen. Omdat ik het nooit koop, vergeet ik het dus vaak met boodschappen. Geen goede reden misschien maar wel de waarheid. Ik zou het wel kunnen kopen, maar ik vergeet het waarschijnlijk toch. En dan ligt het hier..
bats!
Oef! Ik word echt helemaal paranoïde van dit topic.
quote:Draakje90 schreef op 18 december 2014 @ 14:07:

[...]



Mijn baas weet er van af. Hij heeft het toen zelf voorgesteld (werk in een lunchroom/koffiezaak)

Maar nee, afgezien van die ene persoon op verjaardagen kennen wij niemand die melk in de koffie drinkt. Nu ik na denk, volgens mij gebruikt ook niemand bij ons suiker in de koffie. Maar dat gebruik ik wel weer voor andere dingen..

Misschien gierig, maar ik 'betaal' er voor (in verhouding meer dan in de supermarkt) en mijn baas weet er van.Vind er niks gierigs aan, eerder praktisch. Als je er incidenteel maar 2/3 gebruikt, waarom dan een heel pak kopen? Hier doe ik het met suikerzakjes, die gebruik ik nooit, maar neem ik mee als ik in een café koffie of thee heb gedronken. Als mensen dan suiker in hun koffie/thee willen krijgen ze zo'n zakje. Een kilo suiker kost ook niet veel, maar staat me wel in de weg.
Nou, voor die ene gast die 4 keer per jaar langs komt en 1 keer koffie wil en de andere keren thee.

Daarvoor neem ik gewoon zo'n papieren pijpje uit de supermarkt mee. Zo'n hele pot met zoetjes moet ik anders weg gooien. Dan geef ik dat bedrag net zo lief aan een goed doel of als fooi.

Meestal vraag ik het gewoon of ik er een mag meenemen als er een personeelslid in de buurt is.

Dat doe ik ook bij een kassa als daar snoepjes staan.

Ach, er komen vaak genoeg kleine kinderen binnen die de automaat laten overlopen. Laten ze het water weg lopen in de tank om het drankje sterker te laten zijn. Het reservoir is beperkt.

Misschien is het goed om ook een topic te openen voor luie en domme acties. Dat past beter.

Koekjes die ik over heb. Die laat ik wel achter voor het personeel waar ik dan zoiets pak. Jammer om die weg te moeten gooien.



Fijne schoolvakantie!!! Het hek zal niet open staan. Ik denk dat het iets anders is. Teveel suiker, energydrinks of chips en andere rotzooi met bite. Bij die huizen is het na zulke heftige nachten de volgende morgen opvallend rustig.

Kunnen ze niet tegen die schatten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen koffiemelk in huis, drink zelf altijd gewone melk in de koffie. Suiker gebruiken we ook nooit, maar meestal haal ik een pak suikerklontjes, daar kun je lang mee doen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer tijdens de straat barbecue vraag mijn buurvrouw hoe ver ik met de deken ben die ik aan het haken was, nou hij was bijna anderhalve meter, maar ging mij steeds meer tegen staan, ik zei dan ook dat ik hem uit ging halen om er een ander soort deken van te maken, komen er een stel andere straatgenoten bij staan of ze hem mochten zien. Natuurlijk mocht dat, was wel heel erg zonde om hem weer uit te halen en beide dames wilden hem wel van mij kopen. Komt de volgende dag de ene er aan als ik voorkeur had voor een kleur, wat ze moest toch de stad in en kon ze gelijk even langs de Wibra gaan om 10 bollen garen voor mij nemen als vergoeding voor de deken. Mijn garen is niet van de Wibra maar van een beter/duurder soort en ik had zelf bijna ¤ 40,00 aan het garen uitgegeven. Dat was toch echt mijn probleem, want dan had ik maar Wibra of zeeman garen moeten gebruiken. Waarop ik zei dat 20 bollen eerder in de buurt kwam dan 10 bollen. Daarna ging ze gepikeerd weg. Een paar dagen later komt de andere "dame", ze had een veel beter bod ¤ 30,00 maar dan moest ik wel fleece aan de achterkant maken, ja oke en wie betaald die fleece, kijkt me eens dom aan, ja jij natuurlijk dat zit bij die ¤ 30,00 in begrepen.

Ik moest er maar eens goed over nadenken want dat was toch een heel goed bod, zegt ze ook nog bij het weggaan.

Nou heb er niet over na hoeven denken, en ben daarna de deken uitgaan halen, komt het buurmeisje een paar later langs, ziet dat ik de deken aan het uithalen ben, en loopt hard huilend de deur weer uit, maar even later de buurvrouw op hoge poten komt binnenstormen met dat dit wel heel gemeen is want ze had de deken al aan haar dochter beloofd en hoe ik denk dat op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Zo dan, wat een tokkie zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Draakje90 schreef op 18 december 2014 @ 14:07:

[...]



Mijn baas weet er van af. Hij heeft het toen zelf voorgesteld (werk in een lunchroom/koffiezaak)

Maar nee, afgezien van die ene persoon op verjaardagen kennen wij niemand die melk in de koffie drinkt. Nu ik na denk, volgens mij gebruikt ook niemand bij ons suiker in de koffie. Maar dat gebruik ik wel weer voor andere dingen..

Misschien gierig, maar ik 'betaal' er voor (in verhouding meer dan in de supermarkt) en mijn baas weet er van.Dat doe je dan toch supergoed!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf me verbazen over de verhalen hier. .



Bij onze sportschool stond een schaal met verpakte snoepjes. Mijn schoonouders namen er altijd ieder een paar mee ( en zij kwamen er toenderijd een paar keer per week) en ze deden dat thuis in een trommeltje en dat ging dan mee op vakantie..

Vond ik ook zo gierig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ottonia schreef op 18 december 2014 @ 17:22:

Afgelopen zomer tijdens de straat barbecue vraag mijn buurvrouw hoe ver ik met de deken ben die ik aan het haken was, nou hij was bijna anderhalve meter, maar ging mij steeds meer tegen staan, ik zei dan ook dat ik hem uit ging halen om er een ander soort deken van te maken, komen er een stel andere straatgenoten bij staan of ze hem mochten zien. Natuurlijk mocht dat, was wel heel erg zonde om hem weer uit te halen en beide dames wilden hem wel van mij kopen. Komt de volgende dag de ene er aan als ik voorkeur had voor een kleur, wat ze moest toch de stad in en kon ze gelijk even langs de Wibra gaan om 10 bollen garen voor mij nemen als vergoeding voor de deken. Mijn garen is niet van de Wibra maar van een beter/duurder soort en ik had zelf bijna ¤ 40,00 aan het garen uitgegeven. Dat was toch echt mijn probleem, want dan had ik maar Wibra of zeeman garen moeten gebruiken. Waarop ik zei dat 20 bollen eerder in de buurt kwam dan 10 bollen. Daarna ging ze gepikeerd weg. Een paar dagen later komt de andere "dame", ze had een veel beter bod ¤ 30,00 maar dan moest ik wel fleece aan de achterkant maken, ja oke en wie betaald die fleece, kijkt me eens dom aan, ja jij natuurlijk dat zit bij die ¤ 30,00 in begrepen.

Ik moest er maar eens goed over nadenken want dat was toch een heel goed bod, zegt ze ook nog bij het weggaan.

Nou heb er niet over na hoeven denken, en ben daarna de deken uitgaan halen, komt het buurmeisje een paar later langs, ziet dat ik de deken aan het uithalen ben, en loopt hard huilend de deur weer uit, maar even later de buurvrouw op hoge poten komt binnenstormen met dat dit wel heel gemeen is want ze had de deken al aan haar dochter beloofd en hoe ik denk dat op te lossen. is dit echt?
Alle reacties Link kopieren
Hehehe, ik heb een gierige actie: mijn schoonmoeder heeft van de afgelopen 10 jaar alle kerstkaarten van mij aan hun bewaard, zodat ik die nog een keer kan gebruiken, voor bijvoorbeeld naar de buren ........
leef, geniet en eet!
Alle reacties Link kopieren
Er is een man overleden, er hoefde geen advertentie in de krant want straks werd het veel te druk op de crematie. Uit voorzorg is ook de familie niet geïnformeerd over zijn heengaan. Daar kwam men vanzelf achter als ze hem wilde bezoeken.



Omdat het een crematie en geen feestje was hoefde er ook geen koffie te worden geschonken. Uiteindelijk is er voor de vorm toch nog 50 halfvolle kopjes koffie geserveerd... op 300 man. Er is voor 25 koppen koffie betaald. Als mensen koffie wilden werd er verteld dat er geen koffie meer was. Dit werd vooraf aan het personeel meegedeeld.



Omdat zijn werk wel een advertentie had geplaatst vroeg zijn vrouw aan de mensen op de crematie of er nog iemand een krant over had. Dan kon ze die advertentie bewaren maar hoefde ze geen krant te betalen.



Ze was van plan om de eerst komende tijd flink zielig te doen. Dan kwamen mensen haar als weduwe vast wel eten brengen en dan hoefde ze dat ook niet meer te kopen.



Het ergste van dit alles is nog wel dat hij nooit gierig was en dat niemand wist dat zij zo gierig kon zijn maar om daar op zo'n manier achter te komen had voor mij niet gehoeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:blije-bij schreef op 18 december 2014 @ 18:41:





Het ergste van dit alles is nog wel dat hij nooit gierig was en dat niemand wist dat zij zo gierig kon zijn maar om daar op zo'n manier achter te komen had voor mij niet gehoeven.Ik denk dat ook niemand wist of en hoe ze zich verzekerd hadden tegen dit soort dingen..... Misschien was er wel heel weinig geld voor de uitvaart.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:vivavo97 schreef op 18 december 2014 @ 18:19:

Hehehe, ik heb een gierige actie: mijn schoonmoeder heeft van de afgelopen 10 jaar alle kerstkaarten van mij aan hun bewaard, zodat ik die nog een keer kan gebruiken, voor bijvoorbeeld naar de buren ........

lief hoor.

En enveloppen, geeft ze je die er ook bij?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2014 @ 18:48:

[...]





Ik denk dat ook niemand wist of en hoe ze zich verzekerd hadden tegen dit soort dingen..... Misschien was er wel heel weinig geld voor de uitvaart.

Mwoah...je hebt uiteraard gelijk maar ik vind dit wel heel erg overkomen. 'Mensen die op bezoek komen merken ze het vanzelf wel?'

En als je geen kopje koffie kan betalen houd je een besloten dienst. Dit verhaal getuigt niet echt van decorum van de weduwe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven