Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 22 december 2014 @ 13:51:

Het enige gierige wat ik kan bedenken is dat we als pubers s'avonds laat over het dak van het openluchtzwembad klommen en dan gingen naaktzwemmen. Nou ja zeg, kocht je daar niet eens een kaartje voor haha.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:godfried schreef op 22 december 2014 @ 12:10:

@ pumpsitaliaans



"Dat was een groepje waarbij er een paar steeds het duurste van de kaart bestelden. De rest had daar de balen van en bestelde ook hetzelfde."



Dat is toch dom van de rest dan??

Ik bedoel zelfs als er een stel iets duurs besteld steeds maar de rest gewoon (wat is gewoon eigenlijk;)

besteld dan heb je aan het einde van de week toch in totaal een veel lager bedrag wat verdeeld hoeft te worden?? Je kunt dus wel degelijk dmv je bestelling invloed uitoefenen op de totale kosten ook als die verdeeld worden!



Ja, dat is waarschijnlijk ook zo.

Voordeel van vooraf duidelijke afspraken en regeltjes of gewoon vooraf 3 gerechten en daar uit laten kiezen. Geen kaart als er een beperkt budget is. Maar ja, het zijn collega's waar je nog langer mee moet.

De profiteurs - die er echt op uit zijn - die werken dat altijd tegen.

Je wil niet weten hoeveel mensen extra's gaan bestellen als het uit een grote pot wordt betaald. Maar wel op hun verbruik gaan letten als het uit hun eigen zak komt.

De profiteurs vinden dan dat je niet moeilijk moet doen. Het is toch vakantie?!

Daar hebben ze wel gelijk in, maar niet iedereen kan hetzelfde uitgeven.

Sigaren en dure cognac op de rekening laten zetten of zelfs een heel kistje sigaren....

Zelfs als ik op kosten van mijn werkgever kan gaan eten. Ik bestel een kleine salade als ik daar genoeg aan heb.

Dat ben ik gewend. Kan ik de rest eventueel als fooi geven. Is die ander ook blij.
Latulipe.

Ik heb echt vreselijk moeten lachen om die buren van je.



En maar steeds herhalen dat ze '1 hapje minder hebben gekregen'



Dit lijkt me het type mensen dat maar 1 boterham ontdooit voor bij de lunch, en meer niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 22 december 2014 @ 12:51:

[...]





Pffffffff herkenbaar, ik heb ook een collega, die huren bij CP een 4 persoons-huisje en daar kruipen ze met een man of 6 / 7 in zwemmen betekend dus over het hekje klimmen, je moet er maar zijn in hebben.

Zijn begin 40 met kinderen.Wat een armoede. Er staan in die huisjes echt geen reservebedden en de kamers zijn meestal ook erg krap bemeten. Dat betekent dus een luchtbedje in de ook al niet heel ruime woonkamer. Gezellig hoor...
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
quote:gemberpannekoek schreef op 22 december 2014 @ 12:21:

Met gegrinnik een aantal pagina's terug gelezen.

Ik had zelf ook laatst een leuke. Had gegeten bij kennissen (ik ken ze niet zo goed). Ze zijn nogal van de aardappel, vlees, groente pot. Prima, maar ik ben vegetariër. Hadden ze heel lief vegaburgers voor me gekocht. Tot zover prima en helemaal niet gierig.

Maar aan het eind van de avond werd me verzocht de tweede burger uit de verpakking mee naar huis te nemen omdat zij die toch niet aten. En of ik dan even 1,50 wilde betalen want het pakje had 3 euro gekost. Dat laatste vond ik toch wel een beetje raar. Eet 'm zelf op, of geef 'm gratis mee als het je om voedselverspilling gaat.

Of ligt dit aan mij en vinden jullie het wel normaal?Ik vind dit vreselijk zeikerig! Nee, het is niet normaal. Of je moet echt van het minimale rond moeten komen ofzo.
quote:aspirientje schreef op 18 december 2014 @ 14:04:

Wat ik me hier bij aansluitend net bedenk: ik heb dat ook nooit in huis want ik drink zelf geen koffie. Is het gierig dat die ene koffiedrinker per twee maanden het moet doen met gewone magere melk? En losse suiker, want ik vergeet altijd klontjes te kopen omdat ik zelf zoetstof in mijn thee doe...

Is echt niet gierig bedoeld, maar komt zo wel over misschien?



Hier toch ook nooit specifieke koffiemelk in huis.

Wij kiepen gewone halfvolle melk in onze koffie.

En als zoetmiddel gebruik ik al 20 jaar canderel.



Gasten kunnen het dus ook daarmee doen.



Heb ooit wel een pak klontjes gekocht, maar na 5 jaar ongeopend in een keukenkast liggen, heb ik ze weggesmeten. Sowieso vraagt geen enkele loodgieter hier ooit koffie en mijn ouders en zus gebruiken ook canderel.

En voor de rest komt hier quasi nooit iemand over de vloer.



Mijn schoonvader verzamelde van die mini-botertjes.

Overal waar hij ze tegenkwam sleepte hij ze naar huis.

Moest hij geen potje boter kopen. (Hij at ook maar een paar keer per jaar boter op zijn brood.)

Na zijn dood kregen wij van mijn schoonmoeder overigens zo'n halve doos, want zij was er niks mee.





Een kennis was altijd op zoek naar glazen flesjes die ze her en der ongezien kon meenemen ... voor het statiegeld.

Dat ze gepakt kon worden voor stelen was kennelijk bijzaak.



Dat je overigens op zijn 5de nog zegt dat een kind 4 is om minder te hoeven betalen (als het niet opvalt qua lengte), kan ik best geloven.

Maar hier heel veel mensen in de omgeving die dat nog proberen wijs te maken als hun kind 7 of 8 is.

Of bij +12 en -12-tarieven.
Overigens hier ook een tante gehad die bij ons langskwam.

Begint ze te vertellen dat ze bons had gekregen van haar werk - omdat ze x jaar in dienst was ofzoiets - voor een cd-winkel.

10 bons voor 10 euro per stuk.



Zij deed er niks mee, want ze kwam daar nooit. Maar wij waren jong en kochten nog geregeld cd's. Net bij die winkel.

Heel de tijd zat ze dus te vissen of wij er niks mee waren.

Uiteindelijk zegt mijn zusje van "oké, geef maar door".



Kwam er ineens bij mijn tante uit ... "Ah ja, maar dan wil ik er wel 90 euro voor" en "ik doe er speciaal voor jou omdat je familie bent 10 % af". Ze heeft de bons toch echt wel kunnen houden.





Toen haar keuken verbouwd werd, rekende ze er dan wel weer op dat heel de familie haar maar gratis te eten zou vragen. Maar ze moest wel exact om 6 uur haar eten hebben en het mochten alleen maar aardappelen-groenten-vlees/vis zijn en zo nog een waslijst aan eisen.

Zo was ze kwaad op haar petekind (een nichtje) dat die haar die periode nooit te eten vroeg.

Maar mijn nichtje werkt en leeft heel onregelmatig. Ze is vaak pas om 9 uur 's avonds thuis en houdt helemaal niet van A/G/V (en maakt dat dus quasi nooit klaar) ... En wist dus dat mijn tante om 6 uur wil eten en niet omkan met haar partner ... Tja, pech gehad dus.

Maar "zij had geen geld, want ze moest al een nieuwe keuken laten zetten en zij was toch een arm schaap en niemand wou haar helpen en ..." (dat ze 40 jaar de tijd had gehad om te sparen voor die keuken en al 35 jaar gratis woont en echt wel geld had voor een nieuwe keuken en als ze gewoon thuis had gekookt dat ook geld kostte was uiteraard bijzaak).



Heb haar es in 't ziekenhuis op bezoek gehad.

Mijn partner stelt voor om beneden een koffie te gaan drinken met zijn 3.

En hij meldt er ook bij "ik betaal".

Ah nee, dan rent ze weg ... want zij zou maar es het risico moeten lopen dat ze de tweede ronde koffie moet betalen.

(Als haar zussen ergens naartoe gaan en ze spreken eerst op café af voor een koffie, komt ze ook altijd later "want koffie kan ik thuis ook drinken en kost me daar minder".)





Ik kan boeken vol schrijven over die tante .
quote:Mietrot schreef op 22 december 2014 @ 18:07:

[...]



Sowieso vraagt geen enkele loodgieter hier ooit koffie en mijn ouders en zus gebruiken ook canderel.

En voor de rest komt hier quasi nooit iemand over de vloer.



quote:Mietrot schreef op 22 december 2014 @ 18:22:



Maar mijn nichtje werkt en leeft heel onregelmatig. Ze is vaak pas om 9 uur 's avonds thuis en houdt helemaal niet van A/G/V (en maakt dat dus quasi nooit klaar) ...





Wat gebruik jij het woord 'quasi' creatief! (en foutief?)



Zo lees je dat woord een jaar niet, en zo 2 keer meteen achter elkaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 22 december 2014 @ 18:41:

[...]





[...]





Wat gebruik jij het woord 'quasi' creatief! (en foutief?)



Zo lees je dat woord een jaar niet, en zo 2 keer meteen achter elkaar! Dat " bons " ipv " bonnen " was je niet eens opgevallen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 december 2014 @ 18:44:

[...]





Dat " bons " ipv " bonnen " was je niet eens opgevallen? misschien is dat iets Bels?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Sowieso vraagt geen enkele loodgieter hier ooit koffie en mijn ouders en zus gebruiken ook canderel.Jij wacht serieus tot de loodgieter om koffie vráágt, in plaats van dat je het zelf aanbiedt? Dit zou zomaar een gierige actie kunnen zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 22 december 2014 @ 18:48:

[...]



misschien is dat iets Bels?



nee.



vreetbon



maaltijdcheque



De ploegbaas is er met de vreetbonnen.







http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/zoek
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:prik schreef op 22 december 2014 @ 18:51:quote:Sowieso vraagt geen enkele loodgieter hier ooit koffie en mijn ouders en zus gebruiken ook canderel.Jij wacht serieus tot de loodgieter om koffie vráágt, in plaats van dat je het zelf aanbiedt? Dit zou zomaar een gierige actie kunnen zijn...



Een loodgieter of eender welke hersteller is hier zelden langer dan een kwartier.

Dan ga ik die mens dus inderdaad geen drinken geven als hij er zelf niet om vraagt.

(Ik denk er zelf gewoon meestal niet aan. En als ik het al es voorstel moeten ze nooit iets hebben.)



Het is wat anders als die mens hier 3 uur werk zou hebben.



Nog gieriger is overigens dat wij alleen Nescafé - van Aldi dan nog - in huis hebben ;).

Ergens héél ver weg in een heel hoge kast waar ik zelf niet bij kan steekt wel een oud koffie-apparaat dat ik ooit kreeg van mijn ouders (zij hadden er één teveel). En misschien nog wel ergens koffiepoeder van 5 jaar oud.

Dat komt es 1 keer om de 2 jaar ofzo uit de kast met een uitgebreid feestje.

Maar voor "dagelijks gebruik" is 't dus gewoon water koken en Nescafé-poeder (met melk en canderel indien gewenst).

Schiet mij maar neer dat ik die mens zelfs geen "echte koffie" zou aanbieden ;).

Wij drinken zelf elk maximum 1 (oplos)koffie per dag. De moeite niet om een hele kan voor te zetten.



En jep, ik ben een Belgje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 22 december 2014 @ 19:55:

[...]





En jep, ik ben een Belgje.Geboren en getogen? " Die mens " ??
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 december 2014 @ 18:44:

[...]





Dat " bons " ipv " bonnen " was je niet eens opgevallen? Ik dacht: Die heeft ontslag gehad, rot voor haar zeg
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 december 2014 @ 18:44:

[...]





Dat " bons " ipv " bonnen " was je niet eens opgevallen? Jazeker wel (alhoewel ik bij de eerste dacht dat het over bonbons ging), maar ik besloot het quasi te negeren.
quote:SeptemberGirl schreef op 22 december 2014 @ 20:09:

[...]





Jazeker wel (alhoewel ik bij de eerste dacht dat het over bonbons ging), maar ik besloot het quasi te negeren. Whooo even offtopic!! Ben jij DE septembergirl?? Ik las jou altijd zoo graag!! Ik heb jou nick heel vaak genoemd bij "wie is je favo forummer" ed!! Had je vroeger een paarse ava met iets van wat op een ufo lijkt??
Nou da's wel heel lief zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 22 december 2014 @ 20:09:

[...]





Jazeker wel (alhoewel ik bij de eerste dacht dat het over bonbons ging), maar ik besloot het quasi te negeren. heb je echt té quasi gedaan. Ik zeg; keep up the good quasi !!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:SeptemberGirl schreef op 22 december 2014 @ 20:18:

Nou da's wel heel lief zeg! Jaa echt!! Ik hoop je weer vaker tegen te komen! Ik was het altijd zo eens met jou maar durfde toen nog niet zelf te posten
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 december 2014 @ 20:06:

[...]





Geboren en getogen? " Die mens " ??Ja hoor, 'die mens' als aanwijzend voornaamwoord voor 'de mens' => mannelijke mens en 'dat mens' als je een vrouwelijk mens bedoelt
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaGeller schreef op 22 december 2014 @ 21:38:

[...]





Ja hoor, 'die mens' als aanwijzend voornaamwoord voor 'de mens' => mannelijke mens en 'dat mens' als je een vrouwelijk mens bedoelt " Die persoon " klinkt toch wat gangbaarder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
'Bons' is trouwens een toegestaan meervoud van bon, al is 'bonnen' inderdaad gebruikelijker. Toch iets Vlaams, denk ik.
quote:SeptemberGirl schreef op 22 december 2014 @ 20:18:

Nou da's wel heel lief zeg! Doe ik ook even een OT
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 22 december 2014 @ 18:41:

[...]





[...]





Wat gebruik jij het woord 'quasi' creatief! (en foutief?)



Zo lees je dat woord een jaar niet, en zo 2 keer meteen achter elkaar!



Hehe, hier in Vlaanderen wordt het inderdaad redelijk vaak gebruikt, en daar doet quasi niemand moeilijk over :-)



Het staat zelfs expliciet zo in de Van Dale:

qua·si (bijwoord)

1 schijnbaar, als het ware, zogenaamd: quasi slapende, hoorde hij alles

2 (België) bijna: het is quasi onmogelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven