Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 23 december 2014 @ 17:55:

[...]





Geen enkel probleem. Misschien had ik het iets duidelijker moeten zetten, dan was het sneller duidelijk geworden dat het als antwoord bedoeld was :-)



Nee joh ik moet gewoon een nieuwe leesbril vragen aan de Kerstman en mijn ogen beter open doen.



Thnx jippie voor het plaatsen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:marthe16 schreef op 23 december 2014 @ 14:39:

[...]



Een beetje slim kind zal zich juist afvragen wat ze in vredesnaam bedoelt.Nee hoor, dat zullen alleen niet zo slimme kinderen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 23 december 2014 @ 18:28:

[...]





Nee hoor, dat zullen alleen niet zo slimme kinderen doen.Die opmerking maakte mijn moeder vroeger ook "beter één keer goed..."
bats!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2014 @ 14:24:

[...]





De boodschap is; je bent stom als je steelt. Het is maar heel weinig mensen gegeven een goed gevulde kluis te kraken.

Als je een béétje slim kind hebt begrijpt het heus die boodschap wel, hoor.Zo bedoelde ze het inderdaad en wij hebben het toch echt nooit begrepen als een aanmoediging tot diefstal 'als je maar niet betrapt wordt'
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat erg zeg.... Een eenspersoonskamer boeken en er met z'n tweeën gaan liggen. Ik zou me kapot schamen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 24 december 2014 @ 17:52:

Oh, wat erg zeg.... Een eenspersoonskamer boeken en er met z'n tweeën gaan liggen. Ik zou me kapot schamen.



Ja, ik ook..



We gingen afgelopen oktober met een groep collega's naar Dusseldorf, lekker eten, drinken, er even uit met elkaar! Een van mijn collega's had de taak op zich genomen om het hotel en het restaurant te regelen, zodat we allemaal van tevoren wisten hoe duur alles ongeveer zou worden.

Wilde de gierige collega uit mijn verhaal niet de volle pond betalen. We konden best met alle vrouwelijke collega's op 1 kamer liggen ( dat waren er 6...). Was net zo gezellig! En ach, dat ene nachtje, dan maar wat minder goed slapen.



Gelukkig was ik niet de enige die dit een zeer slecht ( en belachelijk) plan vond, echt om je voor te schamen. Iemand die 3-4x in de week uit eten gaat, de meest dure kleren en spullen koopt, maar niet wil betalen voor een hotelkamer kan ik dan niet meer serieus nemen.



Al met al was het een super gezellig uitje, met allemaal een eigen hotelkamer ( of een tweepersoons, voor de mensen die een kamer wilden delen, gewoon volgens de regels :P).
Alle reacties Link kopieren
Nu met kerst voor de deur moet ik ineens denken aan de allergierigste actie die ik ooit heb meegemaakt.



Ik was, samen met een groepje anderen als vrijwilliger het hele jaar actief geweest voor een grote landelijke organisatie en daar de plaatselijke afdeling van. Om alle vrijwilligers te bedanken werden we uitgenodigd voor een kerstetentje, inclusief partners. Helaas kon mijn man niet mee dus ik ging in mijn eentje richting restaurant. Ik vond het al vreemd dat het restaurant in een woonwijk zat...



Maar toen ik in de straat had geparkeerd waar het moest zijn zag ik alleen een soort snackbar/grillroom achtige zaak met dezelfde naam als het vooraf doorgegeven restaurant. Ik daar naar binnen om te vragen waar het adres was van het restaurant...Kom ik binnen zie ik middenin de (met tl-balken verlichte ruimte) een aantal plastic tafels incl plastic stoelen in een lange rij staan met daaraan al mijn vrijwilligerscollega's....Bleek het etentje dus gewoon in een snackbar te zijn. Eten (type friet met shoarma-achtig vlees) kregen we op plastic bordjes, drinken uit blikjes met een plastic bekertje...



En toen dacht ik dat het niet erger kon worden...maar jawel hoor: of we na afloop even 7,50 pp wilden betalen voor ons etentje...! En ik heb het hier niet over een armlastige organisatie want er werkten daar gewoon betaalde coordinatoren en er was een afdelingsbudget.....



We wisten met elkaar niet wat we ermee aan moesten. Ik heb wel betaald, maar wat was ik blij dat mijn man niet mee kon...ik had gewoon last van plaatsvervangende schaamte!
Alle reacties Link kopieren
@julie: wat gênant.... welke malloot verzint dat nou weer?!
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Hadden ze 't jaar erop nog vrijwilligers, julie ;)?

Mijn zin om te vrijwilligen zou toch echt wel over zijn als ik op een etentje wordt uitgenodigd door hen (als bedankje voor een heel jaar werken) en als ik dan alsnog nadien mag betalen.

Dat ze het dan in een snackbar doen, dat zou voor mij bijzaak zijn - al verkies ik toch ook een pizzeria ofzo - maar niet eens in de uitnodiging zetten dat je moet betalen ...
Ja, dat is het nadeel als iets gratis - of vrijwillig - is.

Een beloning wordt gewoon gekoppeld aan de waarde die iets dan heeft.

Ze hadden ook een kerstpakket kunnen geven. Ik dacht zelfs dat het gebruikelijk was.

Maar als je niets vraagt of geen eisen stelt dan hoef je schijnbaar ook geen enkele vergoeding.

Zelf heb ik om die reden gekapt met dat soort dingen.



Ik heb wel eens gratis moeten overwerken. Konden we een bakje patat krijgen. Ik bood aan om dan chinees te laten brengen i.p.v. friet en dan zelf te betalen. Maar dat mocht niet. Ik geloof dat ik toen maar een broodje kroket heb gekozen.

Ook fijn....
Binnen de organisatie waar ik werk (belangenorganisatie gehandicapten - ik werk op 't nationaal secretariaat), werken we ook met - vaak gehandicapte - vrijwilliger.

Geen etentjes bij ons, maar gewoon een leuk cadeautje met hun verjaardag en op 't einde van 't jaar. Of een bon (1 van onze vrijwilligers speelt bijvoorbeeld graag computergames, die mag hij dus zelf kopen met een bon uit zijn favo winkel want wij kennen er niets van). Van de meeste vrijwilligers kennen we zo hun interesses, dus kopen we iets in die richting.



Met Sint krijgen ze chocolade en met Pasen paaseieren, net zoals iedereen.

En met toevallige feestjes tijdens de middagpauze als ze er zijn, zijn ze uiteraard ook uitgenodigd.



Geen haar op ons hoofd dat er aan zou denken om hen geld te vragen.



Onze lokale vrijwilligers van de afdelingen worden jaarlijks getrakteerd door de regionale secretariaten.

Dat vult elk secretariaat op zijn eigen manier in. Daar wel soms etentjes heb ik al gehoord, maar dus echt wel op kosten van 't secretariaat.

Die mensen doen een heel jaar lang zo ontzettend veel gratis voor ons ... dat krijg je toch niet verkocht dat ze dan hun eigen eten ook nog es zouden moeten betalen?

Zo'n bijeenkomst / traktatie versterkt overigens ineens ook de groepsgeest . We hebben immers zo'n 150 à 200 afdelingen en zelfs per regio zien die elkaar niet altijd even vaak.
Alle reacties Link kopieren
Met Sint en kerst krijgen we echt niet van de baas paaseieren/chocola. Met een beetje geluk van relaties, en anders is er altijd wel iemand die het zelf meeneemt.

Dus leuk dat jullie chocola geven met Pasen en kerst!
Alle reacties Link kopieren
Dat je iets vrijwillig en dus onbetaald doet, wil toch niet zeggen dat het geen waarde heeft? Het wil alleen zeggen dat jij er niet voor betaald krijgt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Er zit verschil in mensen. Sommige mensen vinden dat wel.

Sommige vrijwilliger werken van achter de schermen, omdat ze anders steeds meer mensen naar zich toe trekken die geholpen willen worden. Daar zitten ook mensen bij die alles gratis willen. Zelf nooit iets voor anderen doen.

Maar dat is een lange discussie. Ik vind dat veel vrijwilligers te weinig waardering krijgen.

Inderdaad is het leuk als vrijwilligers zo'n cadeautje krijgen.

Dat een ander de moeite neemt om iets persoonlijks te bedenken om te verrassen is natuurlijk het meest belangrijke van zo'n presentje!
quote:Madderijn schreef op 25 december 2014 @ 22:07:

Met Sint en kerst krijgen we echt niet van de baas paaseieren/chocola. Met een beetje geluk van relaties, en anders is er altijd wel iemand die het zelf meeneemt.

Dus leuk dat jullie chocola geven met Pasen en kerst!Jij krijgt loon van je baas, die vrijwilligers niet, dus dan lijkt me iets met Sinterklaas wel logischer. Wel heel lief!
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 23 december 2014 @ 13:42:

Ejshan er is ook een topic over vreselijke bruiloften en partijen. Ook heel leuk om te lezen.

Zijn er nog meer van dit soort geweldige topics?Heerlijk om te lezen in de vakantie

Alle reacties Link kopieren
Ik heb een geweldige bruiloft gehad daar niet van maar heb ook echt een paar van onze vrienden anders leren kennen.



De bedoeling was lowbudget budget trouwen, ik was net bevallen en we hadden er gewoon even het geld niet voor.



We gaven een borrel in onze stamkroeg waar we al jaren met vrienden kwamen.



Omdat we het zuiniger moesten doen hadden we op de uitnodiging vermeld dat de rekening tot 11 uur voor ons zou zijn.

We hadden ongeveer 60 mensen uitgenodigd.

De kroeg was tot 2 uur open dus wie nog bleef kon na 11 gewoon zijn eigen drankje betalen.



Hoeveel mensen er om 22.50 nog snel bij de bar gingen staan om dienbladen vol bier aan te slepen is echt ongekend....vond ik best bijzonder
quote:mafalda schreef op 27 december 2014 @ 20:44:

Ik heb een geweldige bruiloft gehad daar niet van maar heb ook echt een paar van onze vrienden anders leren kennen.



De bedoeling was lowbudget budget trouwen, ik was net bevallen en we hadden er gewoon even het geld niet voor.



We gaven een borrel in onze stamkroeg waar we al jaren met vrienden kwamen.



Omdat we het zuiniger moesten doen hadden we op de uitnodiging vermeld dat de rekening tot 11 uur voor ons zou zijn.

We hadden ongeveer 60 mensen uitgenodigd.

De kroeg was tot 2 uur open dus wie nog bleef kon na 11 gewoon zijn eigen drankje betalen.



Hoeveel mensen er om 22.50 nog snel bij de bar gingen staan om dienbladen vol bier aan te slepen is echt ongekend....vond ik best bijzonderWat erg
Alle reacties Link kopieren
Of die tante die altijd de geld terug aktie van bv tandpasta en er mag er maar 1 deelnemen

Van heel de familie de rekeningnummers vraagt daar die 2 euro op laat storten en dat de eerst volgende keer terug vraagt op een verjaardag ofzo.

En als ze 1 maal je rekeningnummer heeft blijft ze aan de gang met de geld terug akties.



Ze verkoopt op marktplaats ook bv de dieren plaatjes van de Albert Heijn voor 10 cent.
Alle reacties Link kopieren
Idd niet netjes nee. Maar ik zou ook niet blij worden van een bruiloft waar ik na een bepaalde tijd zelf moet betalen.



Van het zomer hebben we bruiloft van vrienden. Zij is een van beste vriendinnen. Ze wil dan ook graag dat ik en nog een vriendin een echte bridesmaids jurk aan hebben.

Prima hoor, doe ik graag voor een vriendin.

Overdag willen ze graag dat we erbij zijn. Maar of we tussendoor wel even op willen rotten want ze willen perse in een duur restaurant eten.

Dus. En overdag mogen we van een afstandje kijken, niet dichtbij. En er is niks geregeld werd even meegedeeld. Ze trouwen midden in de zomer, kan wel 30 graden zijn.

Ik kijk toch een beetje anders naar hun nu. Oh en geld is geen probleem. Dat is er wel. Ze zijn alleen erg zuinig.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:mafalda schreef op 27 december 2014 @ 20:44:

Ik heb een geweldige bruiloft gehad daar niet van maar heb ook echt een paar van onze vrienden anders leren kennen.



De bedoeling was lowbudget budget trouwen, ik was net bevallen en we hadden er gewoon even het geld niet voor.



We gaven een borrel in onze stamkroeg waar we al jaren met vrienden kwamen.



Omdat we het zuiniger moesten doen hadden we op de uitnodiging vermeld dat de rekening tot 11 uur voor ons zou zijn.

We hadden ongeveer 60 mensen uitgenodigd.

De kroeg was tot 2 uur open dus wie nog bleef kon na 11 gewoon zijn eigen drankje betalen.



Hoeveel mensen er om 22.50 nog snel bij de bar gingen staan om dienbladen vol bier aan te slepen is echt ongekend....vond ik best bijzonder

Dit kan je ook als gierige actie zien....

ik vind het wel raar om tot een bepaalde tijd te betalen en daarna niet meer. In mijn ogen geef je een feest of niet. Maar niet half.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kunnen jullie vinden maar ik vond het al mega tof dat ik van 7 tot 11 al mijn vrienden en familie kon uitnodigen gewoon in de buurtkroeg.

Daar waar we sowieso al iedere week kwamen met een hele groep.



En het stond duidelijk op de uitnodiging.
quote:MadameQetesh schreef op 27 december 2014 @ 20:53:



Zij is een van beste vriendinnen. Ze wil dan ook graag dat ik en nog een vriendin een echte bridesmaids jurk aan hebben.

Maar of we tussendoor wel even op willen rotten want ze willen perse in een duur restaurant eten.



Ik kijk toch een beetje anders naar hun nu. Oh en geld is geen probleem. Dat is er wel. Ze zijn alleen erg zuinig.Dat vind ik echt heel erg! Als je mensen een rol toebedeeld en zelfs vraagt flinke kosten te maken, dan is het ronduit asociaal om ze niet als gast te behandelen.
quote:mafalda schreef op 27 december 2014 @ 20:59:

Ja dat kunnen jullie vinden maar ik vond het al mega tof dat ik van 7 tot 11 al mijn vrienden en familie kon uitnodigen gewoon in de buurtkroeg.

Daar waar we sowieso al iedere week kwamen met een hele groep.



En het stond duidelijk op de uitnodiging.Ik vind het niet zo gek hoor. Geen geld is geen geld, en dan moet je je feestje simpelweg aan je budget aanpassen. Ik zou er niets geks aan vinden, en zou ook niet snel een blad bier gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 27 december 2014 @ 20:59:

Ja dat kunnen jullie vinden maar ik vond het al mega tof dat ik van 7 tot 11 al mijn vrienden en familie kon uitnodigen gewoon in de buurtkroeg.

Daar waar we sowieso al iedere week kwamen met een hele groep.



En het stond duidelijk op de uitnodiging.



Ik vind het ook niet gek, vooral niet omdat van 7 tot 11 een normale duur is voor een bruiloftsfeestje.

Alleen het 1e uur gratis drank of iedereen 2 consumptiebonnen is wat karig, maar dit kan prima. Ons feest was om 12 uur afgelopen; het enige verschil is dat bij ons de tent ook echt dichtging en bij jullie de mensen naar eigen believen nog konden blijven, maar dan op eigen kosten.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven