Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
quote:bankje schreef op 20 februari 2013 @ 12:50:

Van te voren vragen hoeveel boterhammen iemand eet en dan het afgepaste aantal uit de vriezer halen, is dat gierigheid?Nee, vinnik niet gierig. En ik vind het heerlijke verhalen om te lezen, maar heb niet zoveel gierighaards in mijn leven denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic



Zet de schalen maar op tafel...koekjes en chips, hapjes...zoveel als je op kunt, niets geen dichte trommels of afgepaste hoeveelheden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind dat wel gierig.

Als er iemand een boterham komt eten krijgt hij lekker beleg. En een gezellig gedekte tafel.



En hij hoeft geen week van te voren op te geven hoeveel boterhammen hij verwacht te gaan eten, hoeveel slokken melk hij drinkt en of hij wel of geen zout op zijn gekookte ei wil.



Kom op zeg. Ik snap die dingen echt niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij werkte in de thuiszorg. (schoonmaken)

Ze had een mevrouw die zelf het emmertje met sop klaarmaakte (half vol) anders was ze bang dat vriendin teveel water gebruikte..

Dat water werd overigens niet uit de hete kraan gehaald, dat was te duur..

Ze had altijd een keteltje klaar met warm water (t gas was zeker gratis)

Mijn vriendin moest t hele huis, plus toilet en vloer, met dat ene halve emmertje water schoonmaken.

Brrrrr..
Alle reacties Link kopieren
Kuzu ik zal braaf doorgeven hoeveel ik wil eten en drinken voordat ik bij je langs kom. Anders kan ik mn eigen boterhammen ook wel meenemen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me fijn.

En als je dan toch naar de wc moet, kan dat ook bij de schaftkeet van de bouwvakkers voor mijn huis. Scheelt mij weer he!!!
Als we vroeger naar oma gingen met de bus, moesten we altijd een halte eerder uitstappen, want dat scheelde een strip. Nou ja, echt gierig is dat nou ook weer niet, want met een heel gezin komt dat zo op 4, 5 strippen per ritje. En dan moet je ook nog terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit ook een heel leuk topic. Mn mond valt regelmatig open van verbazing. Nu ook weer over die ene boterham uit de vriezer. Echt? Als er iemand komt lunchen zet ik koffie, thee en mag je zoveel broodjes eten als je maar wil. En nee, ik ben niet rijk. Wel gezellig ;)
Alle reacties Link kopieren
Mosdef ik denk ook niet dat dat met rijk of arm te maken heeft.

De mensen met het meeste geld zijn vaak het zuinigst. Helemaal prima hoor, iedereen moet weten wat hij met z'n geld doet maar dit soort kleine dingen vind ik echt sneu.



Wij hebben het ook niet breed maar ook met weinig geld kan je gewoon een beeeeetje gezellig doen.

Maar waarschijnlijk koppel ik gezelligheid teveel met eten ofzo, als ik dit allemaal zo lees.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het nieteens bedenken om mn visite brood uit de vriezer te geven. Dan haal je toch ff lekkere verse broodjes? Of als je weinig te besteden hebt afbakpistoletjes oid bij lidl.
quote:Orzoo schreef op 20 februari 2013 @ 18:18:

Ik zou het nieteens bedenken om mn visite brood uit de vriezer te geven. Dan haal je toch ff lekkere verse broodjes? Of als je weinig te besteden hebt afbakpistoletjes oid bij lidl.Brood uit de vriezer kan best vind ik, smaakt prima, 1 boterham uit de vriezer vind ik dan weer niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Als je iemand uitnodigt om te komen lunchen zorg je er toch voor dat het gezellig is, dus lekkere broodjes en niet een broodje uit de vriezer. Gewoon lekker stokbrood of pistoletjes en lekker beleg en vruchtensap om te drinken enz. Eventueel nog een soepje.

Ik hou niet van dat afgepaste hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kuzu schreef op 20 februari 2013 @ 17:46:

Dat lijkt me fijn.

En als je dan toch naar de wc moet, kan dat ook bij de schaftkeet van de bouwvakkers voor mijn huis. Scheelt mij weer he!!!Nee joh vraag gewoon 2,50 voor het bezoek aan het toilet als ze een kleine boodschap doen en 5,00 voor een grote boodschap en als ze wc papier willen reken je 50 cent per velletje. Dan kan je daar weer iets lekkers voor jezelf voor halen
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kuzu schreef op 20 februari 2013 @ 18:14:

Mosdef ik denk ook niet dat dat met rijk of arm te maken heeft.

De mensen met het meeste geld zijn vaak het zuinigst. Helemaal prima hoor, iedereen moet weten wat hij met z'n geld doet maar dit soort kleine dingen vind ik echt sneu.



Wij hebben het ook niet breed maar ook met weinig geld kan je gewoon een beeeeetje gezellig doen.

Maar waarschijnlijk koppel ik gezelligheid teveel met eten ofzo, als ik dit allemaal zo lees.Ik ook hoor.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ach met gewone boterhammen kan je ook lekkere dingen maken, wentelteefjes, lekker eitje, tosti, lekker beleg er op. Als ik ergens zou lunchen zouden boterhammen mij niet uitmaken, wel 1 boterhammetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orzoo schreef op 20 februari 2013 @ 18:18:

Ik zou het nieteens bedenken om mn visite brood uit de vriezer te geven. Dan haal je toch ff lekkere verse broodjes? Of als je weinig te besteden hebt afbakpistoletjes oid bij lidl.



Die afgebakken kleine broodjes van de Lidl zijn Lekker trouwens!!

Die halen we vaak voor broodjes gezond. Heeerlijk.



Goed idee Charlotte van dat geld. Ik ga het gelijk toepassen bij mijn volgende visite. HEY ORZOO dat ben jij! Neem je contant geld mee?
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel blondt zijn van mij hoor, maar hoezo is een tvp onzin als er nog maar weinig reacties zijn?



(En ja, dit is een vermomde tvp)
Alle reacties Link kopieren
Ik koppel gezelligheid ook wel aan eten. En een drankje ;). Maar ik vind t fijn om gastvrij te zijn, wil dat mensen graag bij me komen of een drankje met me gaan doen. En dat hoeft idd niet veel te kosten. Maar wat ik soms hier lees, ik wist niet dat t bestond, oprecht niet. Ik zou me de ogen uit mn kop schamen.
quote:FullHouse schreef op 20 februari 2013 @ 18:51:

Het zal wel blondt zijn van mij hoor, maar hoezo is een tvp onzin als er nog maar weinig reacties zijn?



(En ja, dit is een vermomde tvp)Heeft er idd niets mee te maken, maar gok dat poster dat niet weet
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje had vroeger een vriendinnetje wiens ouders geen auto hadden. Dat vonden ze niet nodig. Ze woonden bij ons om de hoek en hadden financieel niets te klagen. Er werd echter wel steeds vaker gevraagd of vriendinnetje mee kon rijden naar balletles oid. Een vergoeding voor het rijden was er nooit, altijd een loze belofte om mijn zusje mee te nemen op een uitje om er vervolgens achter te komen dat ze weer zonder mijn zusje waren gegaan.



1 keer hebben mijn ouders ze een auto van ons geleend om mee op een uitje te gaan en mijn zusje mocht dan eindelijk een keer mee.

De auto kwam terug met een lege tank en mijn zusje had zelf een ijsje moeten kopen, anders had ze niks gekregen (ze was 7!). Mijn vader vond het te genant om er naar te vragen.



Paar jaar later. Zusje werd uitgenodigd om mee op vakantie te gaan met ze. Vriendinnetje was namelijk enig kind en dit leek de ouders zo leuk. Kosten voor een weekje Frankrijk op de camping voor mijn zusje: 600 euro. Mijn vader heeft geweigerd...Later versprak vriendinnetje zich dat de hele vakantie haar ouders maar 600 euro gekost had, ze was er maar wat trots op. Zusje had dus hun hele vakantie mogen financieren om mee te gaan...
Ik ging eens bij een vriendinnetje slapen en we aten wat friet met een kaassouffle. Nou lust ik geen kaassouffle en ik was wat bescheiden met de patat, dus ik werd vrij hongerig 's nachts. 's Ochtends nam ik dus twee boterhammen (ik had er anders maar een genomen uit bescheidenheid, maar ik had zo'n honger). Helaas had ik toen net de laatste boterham en ze hadden niets in de vriezer. Werd die vader toch een partij boos. Ik dacht dat hij boos was op mij, maar bedenk me nu dat hij ook best boos op zijn vrouw kan zijn geweest. Ze aten drie keer per week friet met kaassoeffle en die moeder zat alleen maar op de bank en voerde geen donder uit de hele dag.
quote:_ebba schreef op 20 februari 2013 @ 19:49:

Mijn zusje had vroeger een vriendinnetje wiens ouders geen auto hadden. Dat vonden ze niet nodig. Ze woonden bij ons om de hoek en hadden financieel niets te klagen. Er werd echter wel steeds vaker gevraagd of vriendinnetje mee kon rijden naar balletles oid. Een vergoeding voor het rijden was er nooit, altijd een loze belofte om mijn zusje mee te nemen op een uitje om er vervolgens achter te komen dat ze weer zonder mijn zusje waren gegaan.



1 keer hebben mijn ouders ze een auto van ons geleend om mee op een uitje te gaan en mijn zusje mocht dan eindelijk een keer mee.

De auto kwam terug met een lege tank en mijn zusje had zelf een ijsje moeten kopen, anders had ze niks gekregen (ze was 7!). Mijn vader vond het te genant om er naar te vragen.



Paar jaar later. Zusje werd uitgenodigd om mee op vakantie te gaan met ze. Vriendinnetje was namelijk enig kind en dit leek de ouders zo leuk. Kosten voor een weekje Frankrijk op de camping voor mijn zusje: 600 euro. Mijn vader heeft geweigerd...Later versprak vriendinnetje zich dat de hele vakantie haar ouders maar 600 euro gekost had, ze was er maar wat trots op. Zusje had dus hun hele vakantie mogen financieren om mee te gaan...Oh, die laatste is echt erg! Mijn ouders namen ook vaak een vriendinnetje voor mij mee op vakantie, maar die hoefde heus niks te betalen. Jemig, 't idee!
Alle reacties Link kopieren
Die van een zone eerder uitstappen heb ik laatst ook gehoord. Gelukkig hebben ze (65+) nu gratis lokaal busvervoer, kunnen ze gewoon om de hoek opstappen.



Ik mag hopen dat de vader van de friet met kaassoufflé boos was op zijn vrouw.



Ik heb me weleens vergist; at bij een vriendinnetje thuis, ik was 16/17, en tot mijn verbazing aten ze helemaal geen vla na. Ik dacht toen dat iedereen dat standaard at.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is zelf enig kind en voor haar ging er ook vaak een vriendinnetje mee, maar ook kosteloos hoor. Des te meer steigerden mijn ouders van het idee van 600 euro voor een weekje camping in Frankrijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven