Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Alle reacties Link kopieren
quote:marforce schreef op 24 november 2014 @ 15:32:

Ik vind 10 euro niet redelijk. Ik heb haar al genoeg geholpen met het verhuizen en schilderen etc. Dit heeft me ook zeker 4 hele!! weekenden gekost. Prima, doe ik graag voor haar. Het is inderdaad geven en nemen. Daar heb ik ook niks voor gekregen.



Dan kunnen jullie mij gierig vinden, maar ik ben klaar met haar gratis die hulp nog te gaan bieden. Ik heb gewoon eerlijk tegen haar gezegd dat ik niet voor 10 euro kom, en al helemaal niet als die 10 euro zwart uitbetaald wordt. (Dit heeft ook te maken met mijn werk, dat ik dat absoluut niet doe). Als ze mij wit gaat inhuren, kost dit haar zeker ¤25 per uur, dat is altijd nog veel meer dan ik met mijn ¤800 winkeluitzoek salaris vraag, omdat dit haar maar ¤300 kost. Maar prima, ze is boos, en zoekt het maar uit. Ze wil graag mijn hulp, dan wel onder mijn voorwaarden in dit geval.



Bovendien ben ik degene die die 4 man personeel moet gaan opleiden.

¤10,00 (zwart of wit of wat dan ook) per uur is niet gratis!

Het gaat om je zus!

Het klinkt alsof je de hoofdprijs wilt vragen voor het werken bij je zus. Ik vind het raar.
Alle reacties Link kopieren
quote:marforce schreef op 24 november 2014 @ 15:32:

Ik vind 10 euro niet redelijk. Ik heb haar al genoeg geholpen met het verhuizen en schilderen etc. Dit heeft me ook zeker 4 hele!! weekenden gekost. Prima, doe ik graag voor haar. Het is inderdaad geven en nemen. Daar heb ik ook niks voor gekregen.



Dan kunnen jullie mij gierig vinden, maar ik ben klaar met haar gratis die hulp nog te gaan bieden. Ik heb gewoon eerlijk tegen haar gezegd dat ik niet voor 10 euro kom, en al helemaal niet als die 10 euro zwart uitbetaald wordt. (Dit heeft ook te maken met mijn werk, dat ik dat absoluut niet doe). Als ze mij wit gaat inhuren, kost dit haar zeker ¤25 per uur, dat is altijd nog veel meer dan ik met mijn ¤800 winkeluitzoek salaris vraag, omdat dit haar maar ¤300 kost. Maar prima, ze is boos, en zoekt het maar uit. Ze wil graag mijn hulp, dan wel onder mijn voorwaarden in dit geval.



Bovendien ben ik degene die die 4 man personeel moet gaan opleiden.



EUR 25 per uur om in een winkel te werken? Je bent gek.



Je zegt dat je haar graag helpt maar in hetzelfde stuk tekst geef je meteen aan dat je voor dat klussen ook niks gehad hebt. Volgens mij verwacht je gewoon teveel. En jouw zus heeft nog nooit iets voor jou gedaan??
Alle reacties Link kopieren
quote:hello.goodmorning schreef op 24 november 2014 @ 15:35:

Ik had mijn zus al voor nop willen helpen als ze zo omhoog zat... Het zijn maar vier zaterdagen? :/ 200 euro per dag, kom op zeg.



Dit dus. Echt schaamteloos.



Nou poeh poeh, je hebt haar geholpen met schilderen en verhuizen en nu vraagt ze je 4 zaterdagen (eenmalig!!). Nogmaals: ik vind dat je dat als zussen voor elkaar over moet hebben. Zij heeft jou ook vast weleens geholpen en anders kun je haar in de toekomst ook nog "nodig hebben".



Ik vind dat jij de gierigaard bent in dit verhaal, niet zij.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftige reacties op dit zussenprobleem zeg.

Die zus leidt een commerciële (!) en goed lopende winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het zo:



Het schilderen, opruimen, schoonmaken, verhuizen en inrichten = zussendienst, kwestie van geven en nemen.



4 dagen helpen, naast een drukke baan en al eerder 4 weekenden hulp = zakelijke overeenkomst.



Omdat het mijn zus is en ze niet wit wil uitbetalen, heb ik voorgesteld: ¤800 euro iets in de winkel uit te zoeken. Wil ze niet. Prima, dan niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helpen in een winkel (bij uitzondering) ook een zussendienst en een kwestie van geven en nemen. Als het elke week voorkomt is het natuurlijk iets anders.



Waarom wil jij niet zwart uitbetaald krijgen eigenlijk? En waarom geef je geen antwoord op de vraag of je zus jou ook weleens geholpen heeft?
ik sta er ook van te kijken dat 10 euro per uur je te min is
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je geen kinderen hebt waar je wel een oppas voor ndig hebt ofzo. Ik weet wel zeker dat het elkaar helpen omdat je zus bent nu om zeep geholpen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:marforce schreef op 24 november 2014 @ 15:52:

Ik zie het zo:



Het schilderen, opruimen, schoonmaken, verhuizen en inrichten = zussendienst, kwestie van geven en nemen.



4 dagen helpen, naast een drukke baan en al eerder 4 weekenden hulp = zakelijke overeenkomst.



Omdat het mijn zus is en ze niet wit wil uitbetalen, heb ik voorgesteld: ¤800 euro iets in de winkel uit te zoeken. Wil ze niet. Prima, dan niet.Dus je wil met terugwerkende kracht uitbetaald krijgen voor de zussendienst. Dan had je vantevoren een zakelijke overeenkomst af moeten sluiten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:marforce schreef op 24 november 2014 @ 15:52:

Ik zie het zo:



Het schilderen, opruimen, schoonmaken, verhuizen en inrichten = zussendienst, kwestie van geven en nemen.



4 dagen helpen, naast een drukke baan en al eerder 4 weekenden hulp = zakelijke overeenkomst.



Omdat het mijn zus is en ze niet wit wil uitbetalen, heb ik voorgesteld: ¤800 euro iets in de winkel uit te zoeken. Wil ze niet. Prima, dan niet.

Ik zie het zo:



Schilderen, opruimen, schoonmaken, verhuizen en inrichten = zussendienst

4 dagen helpen, naast een drukke baan (en al eerder 4 weekenden hulp neem ik niet mee want zussendienst dus tel ik niet mee) bij mijn zus = een zussendienst waarvoor ik wel graag IETS terug wil zien. Een kleine financiële bijdrage zodat ik er iets aan overhoud voor het inleveren van 4 vrije zaterdagen vind ik voldoende. ¤ 10,00 per uur vind ik dan ook prima.
Marforce heeft 'nog wel een leuk verhaal'? Zus heeft juist nog wel een leuk verhaal. Over een zus die voor 'slechts' 800 euro iets wil uitzoeken uit de winkel. Koekoek.

Die hebberige zus wordt keihard uitgelachen.
Waarom zou Maforce de risico's moeten nemen die bij zwart werk horen omdat zus haar niet wit wil betalen?

Zus wil blijkbaar niet wit betalen, dan vind ik iets uitkiezen in de winkel een goeie compromis.



Zus accepteert blijkbaar ook niet de 'nee ik doe het niet want ik heb mijn weekendrust zelf hard nodig', dus dan staat het Maforce vrij te bepalen hoeveel haar rust haar waard is en dat daar tegenover te zetten.

Als zus niet wil, dan niet.



Ik vind trouwens 25¤/uur voor een klus waarbij je andere mensen inwerkt niet zo gek.
Alle reacties Link kopieren
Tja, welke zus wil er voor een dubbeltje op de eerste rij zitten?

De zus die eigenaar is van een goed lopende winkel en die al vier weekenden hulp van haar voltijds werkende zus heeft gehad. En graag nog eens vier keer beslag wil leggen op vier vrije zaterdagen van diezelfde zus tegen een vergoeding van ¤70,- per zaterdag.

Of de zus die vier keer is komen helpen als vanzelfsprekende zussendienst. En nu voor weer vier zaterdagen een vergoeding van ¤200,- per zaterdag wil zien omdat ze liever haar vrije weekenden ook echt vrij wil houden in plaats van als 'manager' vier onervaren krachten in te werken?



Vragen van een hoge vergoeding voor werk waar je, naast je gewone reguliere baan, helemaal geen zin in hebt vind ik niet meer dan normaal. M.i. is het nog best coulant te noemen dat je wederom bereid bent om vier volle zaterdagen voor je zus te komen werken.





Je kunt er ook zo tegenaan kijken: De zus van de winkel wil noodzakelijke arbeid aan de markt onttrekken door deze zwart en tegen te laag tarief bij familie weg te zetten. De zus van de winkel had beter niets gevraagd en zelf als eigenaar vier zaterdag in de winkel gestaan om haar eigen personeel in te werken. Of een beroepskracht via het uitzendbureau ingehuurd.
Ik vind een vergoeding wel logisch, maar voor een lullig baantje in een winkel 200 euro per dag vragen vind ik absurd.
4 personeelsleden inwerken nadat je al een hele week gewerkt hebt lijkt me anders behoorlijk inspannend.
Marforce.



¤800 delen door 28 uur ( 4x zaterdag, 7 uur zonder pauze ) is toch 28,57 per uur.



Als jouw zus een uitzendkracht of een zaterdaghulp zou aannemen, zou het haar minder kosten dan ¤ 28,57 per uur.



Je wilt haar uitknijpen, omdat haar inkoop maar ¤ 300,- is, maar dat heb jij dus niks mee te maken. Naast de inkoop heeft zij namelijk heel veel andere kosten die ze moet betalen, en natuurlijk wil zij ook een beetje winst overhouden.



Ik vind ¤ 10,- per uur ook meer dan genoeg.



Waar is ze gevestigd? Ik wil haar wel helpen hoor voor 10,- per uur zwart
quote:marforce schreef op 24 november 2014 @ 15:52:

Ik zie het zo:



Het schilderen, opruimen, schoonmaken, verhuizen en inrichten = zussendienst, kwestie van geven en nemen.



4 dagen helpen, naast een drukke baan en al eerder 4 weekenden hulp = zakelijke overeenkomst.



Omdat het mijn zus is en ze niet wit wil uitbetalen, heb ik voorgesteld: ¤800 euro iets in de winkel uit te zoeken. Wil ze niet. Prima, dan niet.

Mijn zusje zou jij niet zijn.

Ga voor mijn zussen door het vuur namelijk.
Apart eigenlijk, dat gierigheid van 2 kanten bekeken kan worden, dat beide partijen als gierig aangemerkt kunnen worden.



Ik vind een tientje per uur voor deze zaterdagen ook weinig, maar voor die vorige keren klussen kun je niet achteraf alsnog een vergoeding vragen. Vijftien euro per uur lijkt mij mooi, of twintig euro wit.
Ik vind het niet raar dat ze hier geld voor wil, want het is gewoon werk in een commerciële goedlopende zaak. Dit is niet meer 'je zus uit de brand helpen' maar gewoon werk.

Over het bedrag valt uiteraard te twisten.



Ik help zelf ook weleens mee in de zaak van een oom van mij en dan stuur ik ook gewoon een factuur. Zij geven het werk liever aan mij (en gunnen mij het geld) dan aan iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik wel niet zakelijk genoeg ofzo. Maar goede familiebanden zouden voor mij in alle gevallen die ik kan bedenken veel en veel belangrijker zijn.
quote:milouda schreef op 24 november 2014 @ 17:13:

Marforce.



¤800 delen door 28 uur ( 4x zaterdag, 7 uur zonder pauze ) is toch 28,57 per uur.



Als jouw zus een uitzendkracht of een zaterdaghulp zou aannemen, zou het haar minder kosten dan ¤ 28,57 per uur.



Je wilt haar uitknijpen, omdat haar inkoop maar ¤ 300,- is, maar dat heb jij dus niks mee te maken. Naast de inkoop heeft zij namelijk heel veel andere kosten die ze moet betalen, en natuurlijk wil zij ook een beetje winst overhouden.



Ik vind ¤ 10,- per uur ook meer dan genoeg.



Waar is ze gevestigd? Ik wil haar wel helpen hoor voor 10,- per uur zwart



Inderdaad, ik ook hoor!



En die winkelruimte, gas licht en water, verzekeringen enz dienen ook nog betaald te worden.

Ik had dat wel gedaan voor mijn zus voor zo´n bedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubblesdevere schreef op 24 november 2014 @ 17:08:

4 personeelsleden inwerken nadat je al een hele week gewerkt hebt lijkt me anders behoorlijk inspannend.+1 Take it or leave it. Ze zit er ook niet op te wachten.
28 euro bruto per uur is een leuk HBO-salaris. Winkelwerk, ook als manager, is meestal een stuk lager ingeschaald. Medewerkers werken vaak voor nog geen 10 euro bruto per uur, en dat is dan nog boven het minimumloon. En zo'n manager zal ook geen 3000 bruto binnenhalen.
Alle reacties Link kopieren
Nou 10 euro per uur netto is ongeveer 20 euro bruto en als je al doordeweeks 40 uur werkt wordt normaal gesproken voor een zaterdag 150 % uitbetaald.



En als zus even gerekend had had ze gezien dat de kosten voor Marforce maar 75 euro per zaterdag had geweest.



En je kan wel zeggen het is 800 euro, maar die spullen had ze dan nog wel even moeten zien te verkopen. En ik neem aan dat Marforce de winstmarges op die spullen goed kan inschatten.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 24 november 2014 @ 17:13:

Marforce.



¤800 delen door 28 uur ( 4x zaterdag, 7 uur zonder pauze ) is toch 28,57 per uur.



Als jouw zus een uitzendkracht of een zaterdaghulp zou aannemen, zou het haar minder kosten dan ¤ 28,57 per uur.



Je wilt haar uitknijpen, omdat haar inkoop maar ¤ 300,- is, maar dat heb jij dus niks mee te maken. Naast de inkoop heeft zij namelijk heel veel andere kosten die ze moet betalen, en natuurlijk wil zij ook een beetje winst overhouden.



Ik vind ¤ 10,- per uur ook meer dan genoeg.



Waar is ze gevestigd? Ik wil haar wel helpen hoor voor 10,- per uur zwart Deze kun je ook omdraaien. Dus die zus wil die spullen wel aan haar eigen zus verkopen met zo'n winstmarge?
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven