Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur die zussen discussie, ik wil hier gewoon graag gierige verhalen lezen .
Alle reacties Link kopieren
Gierige actie:

Vriendin had een nieuwe woning. Alle lampen waren uit het plafond gedraaid door de vorige bewoners. Er hingen alleen nog draadjes.



Triest om je woning zo achter te laten voor de volgende.
quote:mala8 schreef op 26 november 2014 @ 18:33:

Gierige actie:

Vriendin had een nieuwe woning. Alle lampen waren uit het plafond gedraaid door de vorige bewoners. Er hingen alleen nog draadjes.



Triest om je woning zo achter te laten voor de volgende.Volgens mij is het normaal om je woning achter te laten met alleen kroonsteentjes aan draadjes. Uit 'luiheid' laten mensen vaak de peertjes of plafonnieres hangen, maar dat is zeker geen verplichting.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 26 november 2014 @ 18:36:

[...]



Volgens mij is het normaal om je woning achter te laten met alleen kroonsteentjes aan draadjes. Uit 'luiheid' laten mensen vaak de peertjes of plafonnieres hangen, maar dat is zeker geen verplichting.Sterker nog, ik heb wel eens de eis gekregen van de huurbaas om het zo achter te laten.
Ervaring met 1 keer een huurwoning en 1 keer een koopwoning, beide geen lampen (met pitten)

Daar waar ik heb geholpen met klussen, was dat volgens mij ook altijd zo.

Dat ik weet niet beter dan dat je zelf voor lampen en pitten moet zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 26 november 2014 @ 18:41:

[...]





Sterker nog, ik heb wel eens de eis gekregen van de huurbaas om het zo achter te laten.Dat is in veel gevallen inderdaad vaak een eis, ook van woningbouwverenigingen: precies zo achterlaten als dat je er bent ingetrokken
quote:gedanst schreef op 25 november 2014 @ 18:40:

[...]

Dat is waar. Maar dat is niet haar specialiteit toch?

Iedereen kan helpen met verhuizen/ klussen/ verven enzovoort. Dat staat m.i. los van haar kennis. Daarvoor wordt ze nu 4 dagen gevraagd.



Ik vind dat helpen met klussen/verhuizen ed los staan van die 4 zaterdagen. Als ze na die 4 zaterdagen ook nog eens hulp nodig heeft bij haar huisverhuizing....Sta ik ook klaar, maar daarna is het hopelijk afgelopen



Ik zie dat helpen als een deel van mijn tijd en energie beschikbaar stellen. Familie zijn stopt nooit
quote:Susan schreef op 25 november 2014 @ 18:45:

[...]

Ik heb het over de zaterdagen waarop ze heeft helpen klussen, ik zie niet in waarom het ertoe doet of ze toen geklust heeft of ander werk heeft gedaan. Ze heeft toen ook gewerkt, alles bij elkaar gaat het dus om acht zaterdagen en niet om vier.



Ik zie klussen voor mijn zus niet als werk.....



Maarre, waar gaat het ondertussen over? Want ik heb het idee dat we elkaar wel begrijpen alleen niet met elkaar eens zijn.



Shall we agree to disagree?
quote:Susan schreef op 25 november 2014 @ 18:57:

Dat zie ik niet zo, maar ik vind wel dat er een grens is in wat je van anderen vraagt. Ook als naaste familie. Ik zou helpen klussen uiteraard niet zien als betaald werk dat ik onbetaald gedaan heb, ik kan me wel voorstellen dat je weer eens toe bent aan een zaterdag voor jezelf. Als je als zus dan nog eens verwacht dat iemand vier dagen komt helpen 'want dat doe je nou eenmaal voor elkaar' dan vind ik wel dat je de grens van wat je nou eenmaal voor elkaar doet nogal aan het oprekken bent. Het is voor zover ik lees ook niet zo dat het een noodsituatie is, dat het om een bedrijf gaat dat tenonder dreigt te gaan. Het gaat hier puur om je zus vragen omdat het kan.



Dat is denk ik een belangrijk verschil tussen ons. Jij hebt grenzen en ik niet (bij wijze van spreken) als het om familie gaat. Ik heb voor een paar vriendinnen ook geen grenzen. Ik zou alles voor hen doen en zij vice versa.

Je vraagt toch juist je zus omdat het kan?



Ik vind het niet vreemd dat die ene zus aan een gunst aan de andere gevraagd heeft, net zomin als die ene zus nee zou zeggen. No hard feelings.

Maar ik vind zelf de vraag om onredelijke 'salaris' of voor 800,- iets uitzoeken onvoorstelbaar
Sorry van mijn posts over de zussen nog



Ik begrijp dat het niet meer bij het idee van het topic past, maar zolang 'nieuwe' inzichten besproken word, moet het kunnen vind ik. Maar daarover kunnen de mening ook verschillen. Je kan toch over de posts heen scrollen?
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 26 november 2014 @ 18:36:

[...]



Volgens mij is het normaal om je woning achter te laten met alleen kroonsteentjes aan draadjes. Uit 'luiheid' laten mensen vaak de peertjes of plafonnieres hangen, maar dat is zeker geen verplichting.Klopt helemaal. Wat een gekke gedachte ook, ik zou nooit bedenken dat iemand gierig is als ik een huis zou aan zou treffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mala8 schreef op 26 november 2014 @ 18:33:

Gierige actie:

Vriendin had een nieuwe woning. Alle lampen waren uit het plafond gedraaid door de vorige bewoners. Er hingen alleen nog draadjes.



Triest om je woning zo achter te laten voor de volgende.



Is inderdaad redelijk normaal, tenzij de oude bewoners hun armaturen beu zijn.



In Duitsland nemen ze zelfs de hele keuken mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik was een keer wel verbaasd dat er geen kroonsteentjes meer op de draden zaten. Leek me een beetje link, eerste wat ik heb geregeld.

Ik was heel blij met de lamp in de wc en de spotjes die wel achter waren gelaten.

Ik had er toen nog geen ervaring mee, had gemis van spotjes bijna verwacht toen de draden uit het plafond krulden.
quote:minnimouse schreef op 26 november 2014 @ 19:05:

[...]





Klopt helemaal. Wat een gekke gedachte ook, ik zou nooit bedenken dat iemand gierig is als ik een huis zou aan zou treffen.Gewoon even een stel verhuisfittingen halen, zitten er 3 van in een pak voor 5 euro of zo.
In het kader van niet-gierige acties gaf ik mijn zusje een zak vol verhuisfittingen toen zij van de week kwam vertellen dat ze ging verhuizen. Dat wordt vooralsnog haar meest nuttige cadeau al beseft ze dat nu nog niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 26 november 2014 @ 22:38:

In het kader van niet-gierige acties gaf ik mijn zusje een zak vol verhuisfittingen toen zij van de week kwam vertellen dat ze ging verhuizen. Dat wordt vooralsnog haar meest nuttige cadeau al beseft ze dat nu nog niet.



Zeker nu het om 16:30 al donker is. Je hebt lampen nodig om dan nog te kunnen klussen.



Lieve forummers, ik heb weer wat geleerd. Zelf ben ik twee keer in kleine woningen gekomen waar in alle ruimten (drie dus :-) ) de gloeilampen nog hingen. Maar dat is dus niet standaard.



Einde discussie.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn man zijn studentenflat verliet had hij een symbolisch bedrag gevraagd voor de gordijnen in twee kamers en de vloerbedekking. De volgende huurster wou alles echter alleen maar gratis overnemen met een venijnig "anders moet je alles toch verwijderen". Mijn Friese schoonvader liet zich dat geen twee keer zeggen. Hij heeft niet alleen de vloerbedekking weggehaald maar echt alles wat los en vast zat uit de woning verwijdert zelfs de plafonnières.
Alle reacties Link kopieren
quote:lutha schreef op 27 november 2014 @ 10:32:

Toen mijn man zijn studentenflat verliet had hij een symbolisch bedrag gevraagd voor de gordijnen in twee kamers en de vloerbedekking. De volgende huurster wou alles echter alleen maar gratis overnemen met een venijnig "anders moet je alles toch verwijderen". Mijn Friese schoonvader liet zich dat geen twee keer zeggen. Hij heeft niet alleen de vloerbedekking weggehaald maar echt alles wat los en vast zat uit de woning verwijdert zelfs de plafonnières.

Oh, dat zou ik ook hebben gedaan.

Ik vind mezelf absoluut niet gierig, en ik zou meestal niet om geld vragen. Maar als ik het dan toch nodig vond (stel dat het om hele dure spullen zou zijn gegaan) en ik kreeg zo'n reactie, dan was ook álles weg. Dan kreeg die persoon een kale woning
Alle reacties Link kopieren
quote:Yraatje schreef op 27 november 2014 @ 10:55:

[...]



Oh, dat zou ik ook hebben gedaan.

Ik vind mezelf absoluut niet gierig, en ik zou meestal niet om geld vragen. Maar als ik het dan toch nodig vond (stel dat het om hele dure spullen zou zijn gegaan) en ik kreeg zo'n reactie, dan was ook álles weg. Dan kreeg die persoon een kale woning Hier nog één. De arrogantie van zo'n dame om te denken dat dat me de moeite niet waard zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had haar gezicht wel willen zien... Kan me zo voorstellen dat je schoonvader zo heeft gehandeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:lutha schreef op 27 november 2014 @ 10:32:

Toen mijn man zijn studentenflat verliet had hij een symbolisch bedrag gevraagd voor de gordijnen in twee kamers en de vloerbedekking. De volgende huurster wou alles echter alleen maar gratis overnemen met een venijnig "anders moet je alles toch verwijderen". Mijn Friese schoonvader liet zich dat geen twee keer zeggen. Hij heeft niet alleen de vloerbedekking weggehaald maar echt alles wat los en vast zat uit de woning verwijdert zelfs de plafonnières.snap ik best van haar! Misschien vond ze die gordijnen en vloerbedekking heel lelijk, en wilde ze er sowieso iets nieuws neerhangen/leggen. Dan heb je geen bezwaar als de vorige bewoner ze achterlaat, maar ga je geen geld betalen - ook geen symbolisch bedrag.
quote:Lilla schreef op 27 november 2014 @ 13:30:

[...]





snap ik best van haar! Misschien vond ze die gordijnen en vloerbedekking heel lelijk, en wilde ze er sowieso iets nieuws neerhangen/leggen. Dan heb je geen bezwaar als de vorige bewoner ze achterlaat, maar ga je geen geld betalen - ook geen symbolisch bedrag.Dan wil je gewoon graag dat het weggehaald wordt en dan zeg je dat gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Als we het toch over nieuwe huurders hebben: wij moesten onze woning kaal opleveren, dus hadden we een bedrijf ingehuurd om de woning te strippen. Op het laatste moment kwam er een nieuwe huurder in beeld, we hebben de volgende dag een afspraak gemaakt (1 dag voordat het eerder genoemde bedrijf zou komen). We hebben een lijstje gemaakt met wat er eventueel kon worden overgenomen: vloeren, gordijnen etc zelfs wat meubels alles in goede staat. Op de lijst stonden geen lampen, deze hebben we tot de laatste verhuisdag laten hangen zodat we niet in februari in het donker in het oude huis zaten. De nieuwe huurder was een urgentiegeval dus mocht ze iets willen hebben, dan was dat uiteraard geheel kosteloos. Alles wat het bedrijf niet zou slopen, zouden ze naar de kringloop brengen.



Nieuwe huurder kwam langs en had nogal wat eisen en kritiekpunten en nadat ze een paar uur de boel had geïnspecteerd wou ze geen overnamelijst tekenen. Wij hebben netjes aangegeven dat alles gratis was onder het mom take it or leave it, maar dat er de volgende dag wel een bedrijf langs zou komen om alles weg te halen waar niet voor getekend was. Die avond stuurde ze nog een mailtje dat ze niks wou overnemen en hebben wij het ingehuurde bedrijf bevestigd dat alles weg kon.



De volgende dag toen het bedrijf al bezig was met slopen, begon ze opeens allemaal sms’jes te sturen dat ze toch dingen wou overnemen en toch de vloer wou hebben etc. Wij hebben aangegeven dat die vloer inmiddels al verwijderd was. Ok jammer zei ze en ze begreep dat het te laat was en dat het verder geen probleem was.

Nou daar kwam ze ’s avonds en de dagen erna nog op terug, we ontvingen zo’n 20 berichtjes van haar per dag. Het zat allemaal heel erg dwars en ze vond dat we haar best wel wat meer tijd hadden kunnen geven om na te denken en dat het niet eerlijk was van ons dat ze geen tweede bezichtiging kon doen etc. En ze had ons juist een plezier willen doen want het was voor ons vast goedkoper als die vloer niet gesloopt hoefde te worden. Wij moesten het huis nou eenmaal voor een bepaalde datum kaal opleveren dus erg veel konden wij daar niet aan doen en ze wilde perse geen overnamelijst tekenen dus voor ons hield het daarbij op.



Op een gegeven moment ontving in mijn mailbox een kopie van een mailtje van haar naar de woningbouw met een klacht erin dat we ons niet aan de afspraken hadden gehouden en waarin ze ,naast het gezeur over de vloer, opeens eiste dat wij haar de lamp die boven de eettafel hing (een duur designgevalletje) zouden geven en nog een paar lampen. Die lampen die dus nooit ter overname waren aangeboden en wat ook duidelijk aan haar was verteld. Volgens haar waren de lampen opeens onderdeel van de woning. Naja gelukkig reageerde de woningbouw vlot met de mededeling dat hun huizen altijd zonder verlichting worden opgeleverd en dat huurders zelf voor verlichting moeten zorgen en dat er geen getekende overnamelijst aanwezig was en dat wij als huurders in dat geval de verplichting hadden om de woning kaal op te leveren. Daarna werd het gelukkig stil…
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat een ondankbaar, hebberig kreng. Gelukkig dat ze geen gelijk heeft gekregen. Logisch ook wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Achteraf zijn we wel blij dat de huurder pas op het laatste moment bekend werd, ondanks dat het strippen van de woning ons erg veel geld heeft gekost. Het wordt dan gewoon een principe kwestie en ik ben achteraf wel blij dat zo'n type onze spullen niet gratis heeft gekregen. Wat ik haar wel van harte gunde waren de overlast veroorzakende buren die de reden waren van onze verhuisplannen
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven