Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Ja, in dit geval mss wel.

Maar vaak genoeg is het ook andersom gierig.



Ik zou nog wel Geld toewillen geven als ze de coniferen er al vast uithalen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het omgekeerde meegemaakt. De oude huurder liet vloerbedekking in de gehele woning, 2 oude rolgordijnen, een oude afzuigkap en een stokoude wasmachine achter "want daar zal de nieuwe huurder maar wat blij mee zijn". Dat was ik dus niet wat mij een klacht opleverde van de oude huurder bij de wbf, of ik gek geworden was dat ik die goede spullen niet wilde hebben. De verhuurder heeft 'm snel uit de droom geholpen.



Dat komt dus ook voor, de oude huurder is te lui om de woning kaal op te leveren en denkt van zijn oude troep af te komen door dit voor de nieuwe huurder achter te laten.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 28 november 2014 @ 12:40:

[...]





Heel begrijpelijk. Hoe hadden ze gereageerd toen ze wisten dat je het 'meenam'?



En ik vraag mij af of je bij de bezichtingsdag aanwezig was. Zo ja, waarom heb je niet (voor de duidelijkheid) het aangegeven dat er zaken ter overname zijn?Ja, ik was bij de bezichtigingsdag, en heb ook aan iedereen verteld dat bepaalde zaken ter overname waren. Ook op de lijst laten zetten van de wbv, met de vraag of de nieuwe huurders contact met ons wilden opnemen over de over te nemen goederen. Toch handig als je dat op tijd weet. Als mensen het niet willen, kun je het tenminste nog op tijd weghalen. Het kan idd je smaak niet zijn, maar zeg dat dan gewoon. Ik heb toch vaak het vermoeden dat mensen gewoon hopen dat je dingen laat zitten/hangen omdat je geen tijd meer hebt om het weg te halen, en dat zij het dan gratis krijgen. En daar heb ik een hekel aan.
quote:hvm schreef op 28 november 2014 @ 14:52:

[...]

Ja, ik was bij de bezichtigingsdag, en heb ook aan iedereen verteld dat bepaalde zaken ter overname waren. Ook op de lijst laten zetten van de wbv, met de vraag of de nieuwe huurders contact met ons wilden opnemen over de over te nemen goederen. Toch handig als je dat op tijd weet. Als mensen het niet willen, kun je het tenminste nog op tijd weghalen. Het kan idd je smaak niet zijn, maar zeg dat dan gewoon. Ik heb toch vaak het vermoeden dat mensen gewoon hopen dat je dingen laat zitten/hangen omdat je geen tijd meer hebt om het weg te halen, en dat zij het dan gratis krijgen. En daar heb ik een hekel aan.Ah oké. Wellicht was je er niet bij. En als je er wel bij was, dan is het handig om het te benadrukken. Wat je dus gedaan hebt. Jammer dat zo gegaan was.
je kan het ook andersom bekijken. Als iemand het niet wil overkopen voor een symbolisch bedrag en je sloopt alles er uit kost het je een hoop werk en je verdient er geen cent meer aan lijkt mij. De nieuwe bewoner had van mij voor nop mijn vastgelijmde vloer mogen overnemen Helaas nooit contact gehad met nieuwe bewoner dus kon het er uit bikken. En vloer lag er net 2 jaar, was nog heel netjes. Maar eruit gehaald had ik er natuurlijk geen zak meer aan.
quote:minnimouse schreef op 28 november 2014 @ 13:16:

[...]





Als ze het écht niet willen, waarom gingen ze dan klagen. Momodoe schreef letterlijk het volgende:



Toen ik van huurhuis naar koophuis ging, vroeg ik ook een symbolisch bedrag voor mijn gordijnen, lamellen, coniferen en schutting. Ook die nieuwe huurders wilden geen cent betalen. We hebben toen ook alles weggehaald. Bleek later dat ze geklaagd hadden bij de huurbaas, toen ze in de woning gingen kijken, ( ik was verplicht om ze in het huis te laten om maten te nemen) hing alles er nog. Die huurbaas ging ons toen verwijten... Ik zei ze komen in een aangekleed huis, ik heb er maar 9 mnd gewoond, ik wilde een kleine vergoeding maar die wilden ze niet geven dus ik heb alles eruitgehaald. Ja ook de coniferen.



En lees ook het verhaal van Curley maar eens, dát bedoel ik.Ik vind het veel gieriger om geld te vragen, al is het in jouw ogen maar een symmolisch bedrag, voor spullen waar je toch niets meer mee kan.
Toen ik in mijn eerste huurhuis trok wilde de vorige bewoonster 350 gulden hebben voor haar oude bankstel dat zeer kunstzinnig gerestyled was door haar kat, en ook geld voor het aartslelijke mintgroen met roze streepjes behang op de muur. Dat heb ik ook geweigerd en aangegeven dat ze het allemaal mocht meenemen. Helaas toen e het huis betrokken stond de bank er nog en zat het behang nog op de muren. Soms probeert dus ook de huurder een slaatje te slaan uit spullen waar ze niks meer aan hebben f die ze toch niet van plan waren mee te nemen. Voor mij lastig, want ik moest weer zorgen dat ik van die lelijke beschadigde bank af kwam ( Helaas huis van een particulier en niet van de woningbouw, en huisbaas vond het goed dat ze het achterliet, want die dacht dat ik het overnam).
Alle reacties Link kopieren
quote:vikki schreef op 28 november 2014 @ 16:04:

[...]

Ik vind het veel gieriger om geld te vragen, al is het in jouw ogen maar een symbolisch bedrag, voor spullen waar je toch niets meer mee kan.



Marktplaats staat vol met spullen waar de eigenaar niets meer mee kan. Dan ga je toch ook niet mailen 'Jouw kind is hier uitgegroeid, dus geef het maar gratis aan mij'.



In mijn huidige woning lag een vloer, slechts drie jaar oud. Daarvoor vroegen ze 35% van de aankoopprijs (ze hadden de bon nog) en dat bedrag heb ik betaald. Ik vond dat redelijk. Vorige huurder blij, ik blij.
quote:forumfossiel schreef op 28 november 2014 @ 16:29: ook geld voor het aartslelijke mintgroen met roze streepjes behang op de muur.

geld voor het behang, echt ongelooflijk dat iemand dat vraagt he



en lomp dat ze die bank gewoon liet staan
quote:annavanandelle schreef op 28 november 2014 @ 13:07:

[...]





Hoe weet je dat? Mss willen ze het echt wel niet.

Ik zou trouwens echt heel raar opkijken als iemand geld voor coniferen vraagt, dan zou ik denk ik uit principe al niets willen geven. Laat iemand ze er maar uithalen. (Maar goed ik vind coniferen aartslelijk dus blij als ze er uit zijn).Ik vind planten overigens best wel duur. Ons huurhuis had ook een oerwoud als tuin toen wij er kwamen. We wisten echter al vrij snel dat het maar tijdelijk was dus hebben we alle planten (wat samen toch echt wel een paar honderd euro was) in grote emmers in de tuin gezet en meeverhuist.
Alle reacties Link kopieren
quote:vikki schreef op 28 november 2014 @ 16:04:

[...]





Ik vind het veel gieriger om geld te vragen, al is het in jouw ogen maar een symmolisch bedrag, voor spullen waar je toch niets meer mee kan.





Huh?



Het zijn je eigen spullen, daar mag je toch wel wat voor vragen? Ik wil mijn goede spullen graag verkopen aan een ander die er blij mee is, maar weggeven aan een vreemde? Nee. En dat is niet gierig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk altijd toen ik nog huurde diverse dingen overgenomen, zoals een vloer. Had wel de mazzel dat dat dingen waren die neutraal waren en in goede staat en dat er nooit een belachelijke prijs voor werd gevraagd.
Cum non tum age
Ik heb ook wel eens nieuwe huurders teleurgesteld. Wij (ex en ik) woonden in een huurflat in een niet zo leuke buurt dus we hebben het maar een jaar uitgehouden. We hadden echter wel overal passende luxaflex (van de Hema, dat dan wel) laten maken waarvoor we toch wel overnamekosten wilden (niet veel, 100 gulden - symbolisch dus). De nieuwe huurster riep echter heel hard dat ze helemaal niet van luxaflex hield en dat we ze wel mochten laten hangen maar dat ze er niet voor ging betalen. Op de dag voor onze verhuizing hebben we dus nog tot 's avonds laat overal die luxaflex weg gehaald. Vervolgens hebben die dingen jaren ongebruikt in de berging gestaan en heb ik ze later weg gegeven aan een kennis

Bij mijn voormalig schoonouders was hij nog leuker. Zij hadden vrij nieuw los gelegd parket en wilden dat meeverkopen met hun huis, als roerend goed. De kopers wilden er echter niet voor betalen ('het mag wel blijven liggen'), en hadden al uiterst stevig onderhandeld dus schoonouders wilden het parket niet cadeau geven. Schoonouders hebben dus in het voorlopig koopcontract een kruisje gezet bij 'wordt meeverhuisd', maar wie verwacht dat je dat echt doet. Dus we hebben al die plankjes losgetimmerd en de woning met kale betonnen vloer opgeleverd. Hoorden we later van de oude buren dat de nieuwe bewoners op stel en sprong hun verhuizing moesten uitstellen. Het was namelijk hun plan om de middag na de overdracht al hun meubels te verhuizen omdat er toch een mooie parketvloer lag
Uhh alles wat in het huurhuis hing kon ik wel gebruiken voor mijn kale nieuwbouwwoning. Dus dat was niet de reden dat ze het over mochten nemen. Maar deze mensen wilden gewoon profiteren. Alles gratis krijgen omdat ik geen tijd had om het weg te halen... Dachten ze...



Prima als mensen het niet willen hoor, maar ga dan niet achteraf bij de huurbaas klagen dat ze verwacht hadden dat alles er nog in zat. Dan is het overduidelijk dat ze het gratis wilden.
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 28 november 2014 @ 18:44:

Uhh alles wat in het huurhuis hing kon ik wel gebruiken voor mijn kale nieuwbouwwoning. Dus dat was niet de reden dat ze het over mochten nemen. Maar deze mensen wilden gewoon profiteren. Alles gratis krijgen omdat ik geen tijd had om het weg te halen... Dachten ze...



Prima als mensen het niet willen hoor, maar ga dan niet achteraf bij de huurbaas klagen dat ze verwacht hadden dat alles er nog in zat. Dan is het overduidelijk dat ze het gratis wilden.Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:vikki schreef op 28 november 2014 @ 16:04:

[...]





Ik vind het veel gieriger om geld te vragen, al is het in jouw ogen maar een symmolisch bedrag, voor spullen waar je toch niets meer mee kan.Ik was niet degene van dat verhaal maar de TO van wie het verhaal wél was, had het over nog hele goede en mooie gordijnen, een vloer en meubels. Dat lijkt me iets meer dan "spullen waar je niets meer mee kan".
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 28 november 2014 @ 18:44:

Uhh alles wat in het huurhuis hing kon ik wel gebruiken voor mijn kale nieuwbouwwoning. Dus dat was niet de reden dat ze het over mochten nemen. Maar deze mensen wilden gewoon profiteren. Alles gratis krijgen omdat ik geen tijd had om het weg te halen... Dachten ze...



Prima als mensen het niet willen hoor, maar ga dan niet achteraf bij de huurbaas klagen dat ze verwacht hadden dat alles er nog in zat. Dan is het overduidelijk dat ze het gratis wilden.Precies.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 28 november 2014 @ 18:40:

Ik heb ook wel eens nieuwe huurders teleurgesteld. Wij (ex en ik) woonden in een huurflat in een niet zo leuke buurt dus we hebben het maar een jaar uitgehouden. We hadden echter wel overal passende luxaflex (van de Hema, dat dan wel) laten maken waarvoor we toch wel overnamekosten wilden (niet veel, 100 gulden - symbolisch dus). De nieuwe huurster riep echter heel hard dat ze helemaal niet van luxaflex hield en dat we ze wel mochten laten hangen maar dat ze er niet voor ging betalen. Op de dag voor onze verhuizing hebben we dus nog tot 's avonds laat overal die luxaflex weg gehaald. Vervolgens hebben die dingen jaren ongebruikt in de berging gestaan en heb ik ze later weg gegeven aan een kennis

Bij mijn voormalig schoonouders was hij nog leuker. Zij hadden vrij nieuw los gelegd parket en wilden dat meeverkopen met hun huis, als roerend goed. De kopers wilden er echter niet voor betalen ('het mag wel blijven liggen'), en hadden al uiterst stevig onderhandeld dus schoonouders wilden het parket niet cadeau geven. Schoonouders hebben dus in het voorlopig koopcontract een kruisje gezet bij 'wordt meeverhuisd', maar wie verwacht dat je dat echt doet. Dus we hebben al die plankjes losgetimmerd en de woning met kale betonnen vloer opgeleverd. Hoorden we later van de oude buren dat de nieuwe bewoners op stel en sprong hun verhuizing moesten uitstellen. Het was namelijk hun plan om de middag na de overdracht al hun meubels te verhuizen omdat er toch een mooie parketvloer lag Lekker stom van die nieuwe bewoners. Ik ben wel iemand die goed kijkt en als er staat "wordt meeverhuisd" dan ga ik er niet vanuit dat diegene het laat liggen.
Ik huis kopen zonder de vloer? Dat vind ik wel heel bizar.

Voor mij hoort dat er bij een koophuis erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een keer heel lief wat meubels (commode en kast) gekregen van de vorige huurders. Woning was op 3e etage met vervelende trappen dus zij waren waarschijnlijk ook blij eraf te zijn, wij waren blij omdat we niet veel centjes hadden toen.. Het zat niet heel sterk meer in elkaar en was best zwaar hout dus we hebben het niet verplaatst, we zouden daar toch tijdelijk wonen.. Bleek bij het weggaan dat de tegels eronder flink beschadigt waren en die hebben we nog even mooi kunnen betalen aan de huisbaas xD tnx! smiechten ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 28 november 2014 @ 18:40:

Schoonouders hebben dus in het voorlopig koopcontract een kruisje gezet bij 'wordt meeverhuisd', maar wie verwacht dat je dat echt doet. Dus we hebben al die plankjes losgetimmerd en de woning met kale betonnen vloer opgeleverd. Hoorden we later van de oude buren dat de nieuwe bewoners op stel en sprong hun verhuizing moesten uitstellen. Het was namelijk hun plan om de middag na de overdracht al hun meubels te verhuizen omdat er toch een mooie parketvloer lag



Leuk, maar wat schiet je ermee op?



Tenzij je toevallig een 2e hands parketvloer nodig hebt, maar anders is het veel werk voor een vloer die je gaat wegknikkeren of die jarenlang in de weg staat in de schuur.



Ik zie er de humor wel van in om mensen op hun nummer te zetten, maar niet als het je zelf veel gedoe oplevert. En het risico dat de nieuwe bewoners chagrijnig zijn geworden en een intensieve speurtocht beginnen naar mogelijke verborgen gebreken (die beter zichtbaar zijn als de vloer is weggehaald..).
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
quote:minnimouse schreef op 28 november 2014 @ 19:13:

[...]





Ik was niet degene van dat verhaal maar de TO van wie het verhaal wél was, had het over nog hele goede en mooie gordijnen, een vloer en meubels. Dat lijkt me iets meer dan "spullen waar je niets meer mee kan".Even off-topic maar weet jij überhaupt wat 'TO' betekent? dit is al de zoveelste keer dat je 'TO' in een verkeerde context gebruikt.
Na alle verhalen over het verhuizen en dingen wel en niet (meestal) achterlaten....

Ik begrijp niet dat de nieuwe bewoners het risico willen nemen dat de vorige bewoner werkelijk de spullen meeneemt. Als je bedenkt dat nieuwe vloeren, afzuigkap, gordijnen ed honderden euro's kosten, dan is het toch veel 'goedkoper' en makkerlijk (ivm tijd en moeite bv) om het 'symbolische' bedrag te betalen? Als de vorige bewoner, terecht (vaak na een minder prettig gesprek/onderhandeling) de spullen weg haalt, dan moet je alles (nieuw) kopen en leggen/hangen/etc. Dat begrijp ik dan niet hoor Begrijp dat je het gratis wilt, maar uiteindelijk ben je nog duurder uit.



Snap dat je met 500,- ervan af ziet. Want wellicht is het niet je smaak en kan je het goedkoper kopen/kopen, maar 100 of 200 is nog te overzien toch? Vloeren zijn meestal wel neutraal, dus die wil je zeker houden lijkt mij.



Maar misschien ben ik wel gek hoor
quote:gedanst schreef op 28 november 2014 @ 17:50:

[...]





Huh?



Het zijn je eigen spullen, daar mag je toch wel wat voor vragen? Ik wil mijn goede spullen graag verkopen aan een ander die er blij mee is, maar weggeven aan een vreemde? Nee. En dat is niet gierig.Ja, dat vind ik wel gierig.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik ook niet, maar ik denk dat mensen er inderdaad op gokken dat de oude bewoners het toch maar laten liggen omdat het anders teveel moeite is.



Ik ging een keer uit een kamer waar ik maar een paar maanden had gewoond en er lag een splinternieuwe vloer in. Daar heb ik toen 125 euro voor gevraagd. De nieuwe bewoonster wilde er maximaal 75 euro voor betalen, nou ja oké, daar ben ik toen mee akkoord gegaan. Vervolgens vroeg ze of ze voor het weekend al de sleutel mocht krijgen, drie dagen voor het officiële einde van mijn huurcontract, want dan kon ze het weekend gebruiken om vast te klussen, dat vond ik ook oké. Toen kreeg ik daarna een telefoontje of ze nog een paar dagen eerder in mijn kamer mocht, want dat kwam haar beter uit. Toen was ik op een gegeven moment wel geïrriteerd, dat ze per se die 50 euro wilde afdingen maar vervolgens wel een week gratis in mijn kamer wilde zitten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven