Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IV

29-12-2014 16:56 3035 berichten
Deel I, II en deel III zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen



... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...





De link naar deel I: http://forum.viva.nl/foru ... ties/list_messages/161276

De link naar deel II: http://forum.viva.nl/foru ... s-ii/list_messages/166328

En de link naar deel III: http://forum.viva.nl/foru ... -iii/list_messages/185739
anoniem_201872 wijzigde dit bericht op 29-12-2014 17:22
Reden: linkjes deel 1 en 2 toegevoegd
% gewijzigd
Mooi plaatje uitgezocht!
Alle reacties Link kopieren
Leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het handig om ook de links naar deel 1 en 2 op te nemen in de (eerste regel van de) OP? Altijd leuk voor degenen die het topic nog niet kennen.
Alle reacties Link kopieren
MAFALDA SCHREEF OP 29 DECEMBER 2014 @ 11:09:

[...]





Tsjonge jonge......

Weet niet of je alles hebt gelezen, maar alle 60 mensen hebben ook nog bij mij thuis gegeten.

We konden na het eten met zijn alle naar de kroeg wandelen om daar na te borrelen.



Het is altijd zo dat als je iets organiseert je het blijklaar voor een paar zuurpruimen nog niet goed genoeg doet, altijd iets te zeuren.





Nou wauw, ze hebben bij je gegeten. Te gek.

Ik blijf erbij, ik vind dat je het zeikerig hebt geregeld. En dan kun je wel miepen over zuurpruimen, maar jij bent hier de kneiter. Je bent toch geen student meer?

En wat stond er nou precies op de uitnodiging? Volgens mij heb je onderhand al vier versies verteld.



Een feest van 7 tot 11 uur is prima! Of ze nou wel of niet gegeten hebben bij haar. Helemaal niks zeikerigs aan. Ons feest begon ook om 7 uur en de meesten gingen om 11 uur naar huis, omdat men gewoon is om een uur of 4 op een feest te zijn. Wij zijn doorgegaan tot 2 uur geloof ik.
quote:prik schreef op 29 december 2014 @ 17:10:

Misschien is het handig om ook de links naar deel 1 en 2 op te nemen in de (eerste regel van de) OP? Altijd leuk voor degenen die het topic nog niet kennen. Ik ben geen secretaresse
Alle reacties Link kopieren
Zelf vind ik dit topic helemaal geweldig, maar kan niet echt gierige acties bedenken. Zal er hard over brainstormen!
Waarom vandaag doen wat morgen kan.
quote:Bieb2.0 schreef op 29 december 2014 @ 17:16:

[...]



Ik ben geen secretaresse Gierig hoor, met de links.
Woohoo een nieuw topic.

We vierden vroegah jn de klas een sinterklaas met elkaar. Afspraak was dat we een kleinigheidje zouden kopen van zo'n 3 euro. Op de dag zelf was een meisje ziek. Sneu hoor kan gebeuren. Meisje dat haar getrokken had ging toen later naar haar toe om haar cadeautje te brengen en het andere cadeau mee te nemen. (Ze hadden toevalligerwijs elkaar getrokken)

Het zieke meisje bleek geen cadeau te hebben......
Alle reacties Link kopieren
Uit het vorige deel nog:quote:

DOLFJE SCHREEF OP 29 DECEMBER 2014 @ 15:30:

[...]





Precies,ik vond het het wel waard dus man en ik legden nog wat geld neer..



Overigens heb ik dat gewoon tegen schoonvader gezegd en hij vond uiteraard dat wij dat zelf moesten weten.

Hij vindt fooi niet nodig om de redenen die jij ook noemt en wij vinden van wel mits het eten en de bediening goed is.



En ik vind het gierig om 0,20 cent als fooi te doen. Doe dan niks.





Ik vind het echt niet kunnen dat je deze actie van je schoonvader gierig noemt.



Wat pas echt gierig is, is om een Mexicaans restaurant te openen en dan extra geld te vragen voor een standaard-ingrediënt als knoflook. Open dan geen restaurant. Je vader deed wat logisch was, het enige respectabele wat je kunt doen als klant om te protesteren tegen dit soort voedselmaffiapraktijken. Ik vind het dus niet aardig dat je dit zo over je schoonpa schrijft. Straks moet je in dat restaurant ook extra betalen voor zout, peper, suiker in je koffie en toiletbezoek. Het slaat compleet nergens op, voor mij leest het alsof jullie je schaamden om geen fooi te geven terwijl je door de restauranthouder in de bek werd gespuugd.
Alle reacties Link kopieren
Jee wat ben je gierig met kleine letters in de topictitel Bieb
quote:jippie55 schreef op 29 december 2014 @ 17:36:

Jee wat ben je gierig met kleine letters in de topictitel Bieb

Haha, dom hé. Ik heb één op één gekopieerd van het vorige topic. Dat (en de 2 daarvoor) was ook in schreeuwletters.

Het was me eigenlijk nooit opgevallen.

Jullie ook niet btw als dit al 3 topics zo gaat Verzoek tot ontcapslocken ligt al bij de mods.
Over fooien gesproken trouwens:

hoe doen jullie het in situaties dat je om wat voor reden dan ook geen fooi wil geven, of geen grote fooi wil geven, maar het bedrag ook niet gepast hebt? In de situatie van de schoonpa kan ik me voorstellen dat hij niet zozeer de intentie had om 20 ct fooi te geven, maar het ook onzinnig vond om nog te gaan zitten wachten op iemand die 20 ct komt terugbrengen.



Eigenlijk bedoel ik dus: als ik 3,90 moet afrekenen en dan 4 euro geef en dan zeg "laat maar zitten" dan bedoel ik dus niet "kijk dit is je fooi van 10 ct" maar "ik vind het voor jou en mij genant om te gaan zitten wachten tot je terug komt lopen met 10 ct dus laat maar, en het kan me niet schelen wat je met die 10 ct doet".
Sommigen hier zijn gierig met gelukswensen. Felicitaties met dat ene huwelijk.

Het was leuk en dat is prima. Het zou niet bij me opkomen om een ander te verplichten duurder te doen dan ze zich kunnen permitteren.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!

*gaat zitten nadenken over gierige acties*
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:Ginevra schreef op 29 december 2014 @ 17:48:

Over fooien gesproken trouwens:

hoe doen jullie het in situaties dat je om wat voor reden dan ook geen fooi wil geven, of geen grote fooi wil geven, maar het bedrag ook niet gepast hebt? In de situatie van de schoonpa kan ik me voorstellen dat hij niet zozeer de intentie had om 20 ct fooi te geven, maar het ook onzinnig vond om nog te gaan zitten wachten op iemand die 20 ct komt terugbrengen.



Eigenlijk bedoel ik dus: als ik 3,90 moet afrekenen en dan 4 euro geef en dan zeg "laat maar zitten" dan bedoel ik dus niet "kijk dit is je fooi van 10 ct" maar "ik vind het voor jou en mij genant om te gaan zitten wachten tot je terug komt lopen met 10 ct dus laat maar, en het kan me niet schelen wat je met die 10 ct doet".Als ik een fooi geef, dan minimaal 5 euro. Als ik geen fooi geef wacht ik op mijn wisselgeld
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 29 december 2014 @ 17:27:

Uit het vorige deel nog:



[...]





Ik vind het echt niet kunnen dat je deze actie van je schoonvader gierig noemt.



Wat pas echt gierig is, is om een Mexicaans restaurant te openen en dan extra geld te vragen voor een standaard-ingrediënt als knoflook. Open dan geen restaurant. Je vader deed wat logisch was, het enige respectabele wat je kunt doen als klant om te protesteren tegen dit soort voedselmaffiapraktijken. Ik vind het dus niet aardig dat je dit zo over je schoonpa schrijft. Straks moet je in dat restaurant ook extra betalen voor zout, peper, suiker in je koffie en toiletbezoek. Het slaat compleet nergens op, voor mij leest het alsof jullie je schaamden om geen fooi te geven terwijl je door de restauranthouder in de bek werd gespuugd.



Gierig van het restaurant ook inderdaad. En gelukkig schaam ik me niet zo snel.

Ik blijf er bij het was verder een prima restaurant en ik vond dat ze fooi verdiend hadden of er nou wel of geen knoflook standaard bij zat.



Over fooi 2,40 afronden naar 2,50 bijvoorbeeld is gemak inderdaad en geen duidelijke fooi maar ik vind fooi voor het serveren van 1 drankje nou ook weer niet heel erg nodig.

Daarom ik blijf erbij 20 cent voor 4 personen die daar hebben zitten eten en drinken en waar ze vrij veel voor hebben moeten lopen vind ik gierig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 29 december 2014 @ 17:40:

[...]



Haha, dom hé. Ik heb één op één gekopieerd van het vorige topic. Dat (en de 2 daarvoor) was ook in schreeuwletters.

Het was me eigenlijk nooit opgevallen.

Jullie ook niet btw als dit al 3 topics zo gaat Verzoek tot ontcapslocken ligt al bij de mods.Haha, nee was me nooit opgevallen . Maar heel fijn dat het verzoek inmiddels is ingewilligd 👍
Alle reacties Link kopieren
Oh en in geval van schoonvader die hoefde niet op wisselgeld te wachten want ging pinnen en zei tegen de serveerster maak er maar 105 van.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 29 december 2014 @ 18:20:

[...]



Als ik een fooi geef, dan minimaal 5 euro. Als ik geen fooi geef wacht ik op mijn wisselgeld



Echt waar? Dat vind ik toch wel veel fooi voor bijvoorbeeld een koffie en een broodje.

Dan ben ik weer gierig denk ik.
quote:dolfje schreef op 29 december 2014 @ 18:23:

Oh en in geval van schoonvader die hoefde niet op wisselgeld te wachten want ging pinnen en zei tegen de serveerster maak er maar 105 van.Afronden bij pinnen is eerder onnozel dan gierig
Als ik geen fooi wil geven, dan ga ik pinnen. Ik wil ook niet wachten op 10ct wisselgeld dus dan pin ik en loop ik gewoon weg.
quote:dolfje schreef op 29 december 2014 @ 18:25:

[...]





Echt waar? Dat vind ik toch wel veel fooi voor bijvoorbeeld een koffie en een broodje.

Dan ben ik weer gierig denk ik.

Voor koffie zal ik niet snel een fooi geven (ik drink geen koffie overigens), maar idd een fooi is voor mij minimaal 5 euro.



Overigens vind ik gierigheid een van de meest afstotelijke eigenschappen die een mens kan hebben
Alle reacties Link kopieren
Even een zuinige reactie zodat ik weer lekker kan meelezen.
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat van dat huwelijk ook niet als 'op dit feest is het drinken tot 23.00 gratis en daarna moet je zelf betalen' maar 'dit feest duurt tot 23.00 maar aangezien een kroeg een openbare gelegenheid is zijn mensen vrij om daarna nog te blijven hangen en dan is het uiteraard op eigen rekening'. Ik vind dat niet gek, je bent niet verplicht om je feest tot sluitingstijd te laten duren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven