Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
Alle reacties Link kopieren
quote:forumfossiel schreef op 20 januari 2017 @ 12:32:

[...]





Daarom hebben ze bij de starbucks ingesteld dat je een koffie moet kopen om de wificode te krijgen en dat die wificode dan een half uur geldig is. Moet je dus elk half uur iets kopen.

Ik woon vlak bij zo'n blauwgele blokkendoos en daar zitten overdag dus allemaal studenten want gratis koffie met je familycard en gratis wifi. dat ik hier zelf nooit aan gedacht heb
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:forumfossiel schreef op 20 januari 2017 @ 12:32:

[...]





Daarom hebben ze bij de starbucks ingesteld dat je een koffie moet kopen om de wificode te krijgen en dat die wificode dan een half uur geldig is. Moet je dus elk half uur iets kopen.

Ik woon vlak bij zo'n blauwgele blokkendoos en daar zitten overdag dus allemaal studenten want gratis koffie met je familycard en gratis wifi.Volgende keer bij een kpn storing ga ik dat ook eens doen.. kind naar de ballenbak en ik lekker aan de koffie en studie
Bij onze bieb ook gratis Wifi en hele goedkope warme koffie. Zitten ook echt veel mensen te werken of te studeren. Hebben 2 verdiepingen met wat boeken tussen de rijen met laptops.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 januari 2017 @ 09:14:

[...]





Dat kunnen ze bij ons in de grote AH, hele tafel met boekjes en gratis koffie en thee. Ziet er altijd heel gezellig uit. .



Dat dacht mijn Jumbo ook.

Slecht idee. Staat in een grote volksbuurt en zeker aan het eind van de maand hingen er op dagelijkse basis toch wel een man of 20 daar rond. Mensen die daar meerdere uren zaten en uiteindelijk zonder iets te kopen (maar wel met 4 koffie achter de kiezen) weer weggingen.

Na een paar maanden hebben ze alle zit mogelijkheden weer uit de winkel gehaald en ik weet dat notoire koffieapparaathangers ook verzocht worden om te vertrekken als ze te lang blijven staan.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat van die koffiehoek speelt hier ook wel. Jongeren worden soms echt weggejaagd en dan zeggen ze dat het alleen voor betalende klanten is. Dus die jongeren kochten vervolgens wat van 30 cent.

Toen werden ze weggejaagd want het is alleen voor ouderen. Ok ik ben 33 en zit er dus ook wel eens.

Echt deed dat nooit maar mijn vriend drinkt daar soms warme chocomelk en dan neem ik ook maar wat.



En ik heb een goede vriendin waarmee ik regelmatig ga lunchen en daarna even winkelen. Vaak moeten we beide naar de supermarkt dus dat doen we ook nog samen. Ieder zo'n handscaner helemaal prima.

Soms blijken we toch nog veel te kletsen te hebben en nemen we nog een bakje koffie (1 dus he per persoon) en na een uur begint dan die handscaner enorm te piepen zeg. De eerste keer keken we echt heel gek op. Maar blijkbaar doet die dat automatisch als er een uur niks mee gedaan is tijdens het winkelen.

Dan zeggen we tegen elkaar: nee he we zitten hier alweer een uur en gaan we gauw verder winkelen en afrekenen.

Maar we letten wel altijd op of er geen mensen staan te wachten maar het is er altijd erg rustig en er zouden 4 mensen kunnen zetten als ze dat willen.



Maar ik weet eigenlijk niet of dit gierig is? Bedoel als ze ons lieten betalen voor de koffie zouden we er waarschijnlijk ook wel een koffie drinken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:Zwartvlekje schreef op 20 januari 2017 @ 17:56:

[...]





Dat dacht mijn Jumbo ook.

Slecht idee. Staat in een grote volksbuurt en zeker aan het eind van de maand hingen er op dagelijkse basis toch wel een man of 20 daar rond. Mensen die daar meerdere uren zaten en uiteindelijk zonder iets te kopen (maar wel met 4 koffie achter de kiezen) weer weggingen.

Na een paar maanden hebben ze alle zit mogelijkheden weer uit de winkel gehaald en ik weet dat notoire koffieapparaathangers ook verzocht worden om te vertrekken als ze te lang blijven staan.Onze jumbo in mijn volksbuurt heeft inderdaad een bankje voor 2 personen en dat is het. Maar bij de appie zitten altijd een klein groepje ouderen heel gezellig te zijn. Is ook een hele grote AH XL met pianist.
quote:IBIopviva schreef op 20 januari 2017 @ 18:35:

Ja dat van die koffiehoek speelt hier ook wel. Jongeren worden soms echt weggejaagd en dan zeggen ze dat het alleen voor betalende klanten is. Dus die jongeren kochten vervolgens wat van 30 cent.

Toen werden ze weggejaagd want het is alleen voor ouderen. Ok ik ben 33 en zit er dus ook wel eens.

Echt deed dat nooit maar mijn vriend drinkt daar soms warme chocomelk en dan neem ik ook maar wat.



En ik heb een goede vriendin waarmee ik regelmatig ga lunchen en daarna even winkelen. Vaak moeten we beide naar de supermarkt dus dat doen we ook nog samen. Ieder zo'n handscaner helemaal prima.

Soms blijken we toch nog veel te kletsen te hebben en nemen we nog een bakje koffie (1 dus he per persoon) en na een uur begint dan die handscaner enorm te piepen zeg. De eerste keer keken we echt heel gek op. Maar blijkbaar doet die dat automatisch als er een uur niks mee gedaan is tijdens het winkelen.

Dan zeggen we tegen elkaar: nee he we zitten hier alweer een uur en gaan we gauw verder winkelen en afrekenen.

Maar we letten wel altijd op of er geen mensen staan te wachten maar het is er altijd erg rustig en er zouden 4 mensen kunnen zetten als ze dat willen.



Maar ik weet eigenlijk niet of dit gierig is? Bedoel als ze ons lieten betalen voor de koffie zouden we er waarschijnlijk ook wel een koffie drinken.Nee, je doet het noet met voorbedachte rade.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 18 januari 2017 @ 14:52:

Gierige aktie op kantoor: altijd mee eten met t gebak van een ander op de verjaardag. Maar zelf altijd vrij nemen op je verjaardag, zodat je niet hoeft te trakteren.

Volgens mij heeft elk kantoor wel zo iemand in dienst.Ik maak mij ook schuldig aan het vrij nemen op mijn verjaardag maar meer uit traditie (ik neem een hele week vrij en ben dan ook meestal weg). Ik trakteer daarom nooit, ook niet achteraf maar eet 9 van de 10 keer ook niet van andere traktaties. Om het goed te maken trakteer ik een paar keer per jaar zelfgemaakte cake of taarten in het weekend en zorg ik dat er dan ook nog genoeg is voor de andere diensten (avond en of nacht)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Weekend schreef op 18 januari 2017 @ 21:57:

[...]





Ja dit bedoel ik! Bij elk hoofdgerecht zit patat bij met extra's. Als je 2 hoofdgerechten neemt is het bakje even groot, als dat je er 5 neemt.



Ik heb zelf ook een hekel aan als mensen op mijn bord prikken of even wat willen proeven/ruilen of hun eigen eten toch niet lekker vinden..Wat proeven van anderen, ik heb de regel dat ik dat alleen van mijn partner doe en mag en andersom....ik gruwel van dit soort dingen, mijn bord mijn eten. Uitzondering is een grand dessert voor bv twee personen wat ook als zo danig is bedoeld...anders is het echt oprotten met je vork/lepel/mes
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik trakteer niet op mijn verjaardag, hou er niet van zo in belangstelling te staan, bij ons wordt er namelijk echt een moment van gemaakt. Wel neem ik regelmatig iets mee voor de snoeppot, koekjes, cake of wat dan ook. Voel me dan ook niet schuldig dat ik niet trakteer en wel eens van een ander eet.
quote:sprokkelientje schreef op 20 januari 2017 @ 19:02:

[...]





Wat proeven van anderen, ik heb de regel dat ik dat alleen van mijn partner doe en mag en andersom....ik gruwel van dit soort dingen, mijn bord mijn eten. Uitzondering is een grand dessert voor bv twee personen wat ook als zo danig is bedoeld...anders is het echt oprotten met je vork/lepel/mes Ik heb dat alleen met mcnuggets. Neem dan zelf.
Gierige actie van vriendin een hele tijd terug:

We gingen samen ons haar verven en togen naar het Kruidvat voor een aanbieding.

Ik heb een hele dikke bos haar en toen nog lang.

Zij zat maar te vertellen over dat ze met haar vriendin met zijn tweeën met een pakje deed.

Nou leuk en aardig maar ik had er in mijn eentje 2 nodig en er was net een aanbieding 2 voor 1.

Dus ik zocht 2 pakjes uit.

Zij maar doortetteren en maar twee kleurtjes willen want dan konden we allebei nog een keer verven.

Ik vroeg nog: 'ga jij je haar niet verven dan?'

Jawel en ze wilde graag meebetalen en vond het ook een mooie kleur.

En als zij mijn haar voor me verfde en ik normaal zou doen konden we makkelijk samen doen met 1 pakje.



Resultaat: Ik ongemakkelijk met 2 pakjes verf in mijn haar en een vriendin die jaren later nog verbijsterd is en voortaan haar eigen pakje koopt.



Zelfde met lippenbalsem: Ik heb nogal wat lip en ik zal nooit haar gezicht vergeten toen ik een dure lippenbalsem van haar had gekregen en er even goed mee tekeer ging
Vandaag bij de boekhandel een doos potloden gekocht en een verjaardagskaart. De potloden waren 18 euro, en de medewerkster zei 'dat wordt dan 28 euro alstublieft'. Waarop ik verbaasd vroeg of die kaart dan een tientje was. Ja hoor, zei ze, en liet het prijsstickertje zien. Heb ik de kaart weer terug laten nemen en een andere uitgekozen. Tien euro voor een kaartje, toedeloe!

Ja, dat was best gierig
Ohhhh, je kunt mij zo boos maken als je eten van mijn bord jat. Als ik het aanbied, dan mag het nog niet zelf gepakt worden, dan geef ik het. Van die bakjes die je moet delen, kan ik het hebben. Gedeelde bakjes saus vind ik vies.



En nee, zelfs mijn eigen kind mag niet van mijn bord eten. Hij zegt het ook tegen iedereen: Mijn moeder is heel lief. Tot je aan haar eten zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprokkelientje schreef op 20 januari 2017 @ 18:54:

[...]





Ik maak mij ook schuldig aan het vrij nemen op mijn verjaardag maar meer uit traditie (ik neem een hele week vrij en ben dan ook meestal weg). Ik trakteer daarom nooit, ook niet achteraf maar eet 9 van de 10 keer ook niet van andere traktaties. Om het goed te maken trakteer ik een paar keer per jaar zelfgemaakte cake of taarten in het weekend en zorg ik dat er dan ook nog genoeg is voor de andere diensten (avond en of nacht)Maar je trakteert alsnog. Dus dan kan je toch gewoon zonder schuldgevoel mee eten met andere traktaties.
quote:MinkeDeWit schreef op 20 januari 2017 @ 19:27:

Vandaag bij de boekhandel een doos potloden gekocht en een verjaardagskaart. De potloden waren 18 euro, en de medewerkster zei 'dat wordt dan 28 euro alstublieft'. Waarop ik verbaasd vroeg of die kaart dan een tientje was. Ja hoor, zei ze, en liet het prijsstickertje zien. Heb ik de kaart weer terug laten nemen en een andere uitgekozen. Tien euro voor een kaartje, toedeloe!

Ja, dat was best gierig Vind ik niet gierig. Ik was bij de juwelier, een schakel uit mn armband laten halen. Kosten 30 euro. Ik zei, laat maar zitten, vind ik veels te duur.
Ik vind het vrij apart dat er zo op trakteren gelet wordt. Ik zou echt niet weten wie er bij ons wel of niet trakteert en het maakt me ook niet uit. Ook niet als een niet-trakteerder wel van andermans taart eet. Je doet het toch omdat je het zelf leuk vind? En bovendien, waar hebben we het nou over?



En ik denk dat je het trakteren al helemaal véél te belangrijk maakt als je aanneemt dat mensen daarom vrij nemen. Dat doen ze gewoon voor hun verjaardag hoor... Niks gierigs aan.
quote:Pluisi schreef op 18 januari 2017 @ 14:52:

Gierige aktie op kantoor: altijd mee eten met t gebak van een ander op de verjaardag. Maar zelf altijd vrij nemen op je verjaardag, zodat je niet hoeft te trakteren.

Volgens mij heeft elk kantoor wel zo iemand in dienst.

Ik ben zo iemand die vrij neemt op verjaardag en daarna ook niet het trakteren inhaalt. Ik hou gewoon niet van dat gedoe. Felicitaties, zoenen, samen in het kringetje de traktatie eten. En ik vind gebak halen voor 15 man ook gewoon te duur. Bij ons kom je niet weg met een vlaai van de hema zeg maar. Het gaat me er trouwens niet zozeer om dat ik geen geld wil geven maar mijn collega's komen dus gerust met een taart van 30 euro aanzetten en dat wil ik niet. En ik hou dus ook gewoon niet van dat hele circus. Ik vind verjaardagen niet zo interessant.



En ja sommige collega's doen daar gepikeerd over dat ik niet trakteer. Jammer dan.



Overigens neem ik zelf vaak ook niet als een ander trakteert.
Ik vind het ook vrij achterlijk dat er zo'n ding gemaakt wordt van het trakteren.



Overigens nog een gierige actie van mezelf: ik ben gestopt met steeds inleggen voor collega's. Voor mijn directe collega's leg ik met liefde in voor een cadeautje maar het loopt ondertussen een beetje uit de hand en we gaan steeds vaker ook voor mensen van andere afdelingen inzamelen. Op een gegeven moment was ik daar 20 euro per maand aan kwijt. Dat ik daar mee gestopt ben zal me ook wel niet in dank afgenomen worden.
quote:MinkeDeWit schreef op 20 januari 2017 @ 19:27:

Waarop ik verbaasd vroeg of die kaart dan een tientje was. Ja hoor, zei ze, en liet het prijsstickertje zien.

Een tientje voor een kaart? Nee, dat zou ik er ook niet voor over hebben.



Over traktaties op het werk: bij ons liep het de spuigaten uit. Er werd elke week wel getrakteerd, en vaak bleef er heel veel over. Daarom doet de afdeling het tegenwoordig anders. Elke maand is er een koffiemomentje waarop we met z'n allen bij elkaar komen. De jarigen van die maand worden genoemd, en er liggen koeken e.d. namens die jarigen, betaald door het bedrijf. Zo houden we het aantal traktaties beperkt, kost het niet om de haverklap een halfuur waarop de hele afdeling niets uitvoert en zijn er ook geen scheve gezichten meer als iemand er een keer niet is om te trakteren op z'n verjaardag (al valt dat laatste reuze mee, ik heb me er in ieder geval nooit aan gestoord. Maar ik eet meestal ook niet mee van traktaties, dat scheelt misschien).
Met verjaardag hadden wij chocolade bonbons op tafel staan, oom van vriend kwam langs, heeft bijna alles opgegeten (en dan ook nog de lege papiertjes bij iemand anders neer gelegd zodat het leek alsof iemand anders zoveel gesnoept had)



Tijdje later bij hem op verjaardag, laat hij dezelfde chocolade zien aan de visite en zegt : maar deze hou ik voor mezelf want ik vind ze veel te lekker om uit te delen, vervolgens ruimt hij de chocolade weer op in de kast.
quote:Vivala30 schreef op 21 januari 2017 @ 09:33:

Met verjaardag hadden wij chocolade bonbons op tafel staan, oom van vriend kwam langs, heeft bijna alles opgegeten (en dan ook nog de lege papiertjes bij iemand anders neer gelegd zodat het leek alsof iemand anders zoveel gesnoept had)



Tijdje later bij hem op verjaardag, laat hij dezelfde chocolade zien aan de visite en zegt : maar deze hou ik voor mezelf want ik vind ze veel te lekker om uit te delen, vervolgens ruimt hij de chocolade weer op in de kast.



Lijkt me dan zo lekker om volgende verjaardag die bonbon's weer kopen en zelf een voor een te gaan uitserveren en dan hem heel duidelijk overslaan en zeggen dat de rest van de visite ze ook zo lekker vind en hij toch nog een doosje in zijn kast heeft staan. Wel vriendelijk glimlachend.



Maar ja dat is ook weer zo onaardig.
quote:matroesjka_ schreef op 21 januari 2017 @ 07:02:

Ik vind het ook vrij achterlijk dat er zo'n ding gemaakt wordt van het trakteren.



Overigens nog een gierige actie van mezelf: ik ben gestopt met steeds inleggen voor collega's. Voor mijn directe collega's leg ik met liefde in voor een cadeautje maar het loopt ondertussen een beetje uit de hand en we gaan steeds vaker ook voor mensen van andere afdelingen inzamelen. Op een gegeven moment was ik daar 20 euro per maand aan kwijt. Dat ik daar mee gestopt ben zal me ook wel niet in dank afgenomen worden.Vind ik ook niet zo raar, net als niet trakteren buiten de afdeling.
Op mijn vorige werk hadden we een vrij groot team (circa 30/35 man). Daar werd vrij regelmatig geld ingezameld een passend cadeau van zo'n € 30/35 te kopen voor als een collega jarig was, ging trouwen, een kind kreeg, ernstig ziek was of afscheid nam vanwege ontslag of een andere baan. Meestal werd er maar een euro p.p. ingelegd, maar met zoveel inzamelmomenten kan het toch aardig aantikken qua bedrag wat je inlegt. Lullig als je dan bij je afscheid vanwege ontslag een eenvoudige/onpersoonlijke vvv-bon krijgt van circa 2/3 van de waarde van wat collega's aan een cadeau gehad hadden...



Niet dat ik ondankbaar ben (de vvv bon zal ik vast ongetwijfeld nuttig kunnen besteden), maar vond het qua bedrag nogal 'karig' overkomen gezien wat gebruikelijk was qua waarde van een cadeau.
Ik begrijp dat ook nooit. Altijd meedoen met geld inzamelen voor lief en leed, altijd mee-organiseren aan het afscheid van collega's, maar toen ik zelf wegging....niets. Okay, mijn afscheid was afgedwongen zal ik maar zeggen, dus van het management uit verwachtte ik al geen etentje, maar ik had van collega's persoonlijk toch wel iets verwacht. Ik hoefde niet eens een cadeau, maar zelf een persoonlijk woordje ter afscheid was te veel gevraagd.

Jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven