Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
quote:edamame schreef op 21 januari 2017 @ 18:19:

Ik zit de 'The Ultimate Guide To Penny Pinching' te kijken op Netflix. Het is een documentaire over mensen die extreem besparen dmv coupons etc.



Één man heeft al 30 jaar geen vlees gekocht omdat hij aangereden dieren mee naar huis neemt en die vervolgens als avondeten bereid. Lijkt mij best gevaarlijk ivm ziektes maar vind het ook gek dat hij zegt £1500 p/j te besparen aan vlees, maar wel soms 50 mijl per dag rondrijdt in z'n auto op zoek naar eetbaar 'roadkill'.Gadver.. Mensen zijn echt raar soms
quote:edamame schreef op 21 januari 2017 @ 18:19:

Ik zit de 'The Ultimate Guide To Penny Pinching' te kijken op Netflix. Het is een documentaire over mensen die extreem besparen dmv coupons etc.



Één man heeft al 30 jaar geen vlees gekocht omdat hij aangereden dieren mee naar huis neemt en die vervolgens als avondeten bereid. Lijkt mij best gevaarlijk ivm ziektes maar vind het ook gek dat hij zegt £1500 p/j te besparen aan vlees, maar wel soms 50 mijl per dag rondrijdt in z'n auto op zoek naar eetbaar 'roadkill'.





Knettergek.
In Amerika is het in sommige gedeelten heel normaal om roadkill te eten. Lekker, hoor. Wasbeer-ragout. *ew*
Ik heb een familielid die ook roadkill van de weg plukt! Fazant, hert, konijn, alles. Ik vraag me af hoe ze weet dat zo'n beest per ongeluk is aangereden, en niet verdwaasd door een of andere ziekte niet meer kon oversteken o.i.d.

Ik ben echt gek op haar, maar onder andere door deze reden voel ik er de laatste jaren weinig voor om bij haar te gaan logeren. (Ze woont in Frankrijk). Ook mag je bij haar niet 'zomaar' de wc doorspoelen. Alleen als je gepoept hebt.

Mijn ouders hebben haar laatst gezien, en ze heeft, ongetwijfeld met de allerbeste intenties, een cadeau voor me meegegeven. Het was een cake die twee jaar over datum was, en een veel te klein, ietwat versleten kanten behaatje.

Zuinigheid zit nogal in die kant van de familie, maar sinds haar partner is overleden, is er niemand meer die vraagt: 'zou je dat nou wel doen?'

Ik denk dat zij toch wel aan de gierige kant van de zuinig-gierigheidsschaal balanceert.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet hoeven, maar eigenlijk vind ik het wel een goed idee om roadkill op te eten. Fijner vlees om te eten dan van die plofdieren uit de bioindustrie.

Alleen elke dag enorme afstanden maken, maakt het dan weer niet milieuvriendelijk
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinionX schreef op 21 januari 2017 @ 22:01:

[...]



ving Hahaha. Heb een 10-jarige in huis die niet altijd de (voltooid) verleden tijd weet. Stiekem neem ik over zie ik....
quote:NymphadoraTonks schreef op 22 januari 2017 @ 09:15:

Ik zou het niet hoeven, maar eigenlijk vind ik het wel een goed idee om roadkill op te eten. Fijner vlees om te eten dan van die plofdieren uit de bioindustrie.

Alleen elke dag enorme afstanden maken, maakt het dan weer niet milieuvriendelijk Ik denk dat de konijnen die dood worden gereden je niet wil eten hoor, vaak zijn die ziek.
quote:NymphadoraTonks schreef op 22 januari 2017 @ 09:15:

Ik zou het niet hoeven, maar eigenlijk vind ik het wel een goed idee om roadkill op te eten. Fijner vlees om te eten dan van die plofdieren uit de bioindustrie.

Alleen elke dag enorme afstanden maken, maakt het dan weer niet milieuvriendelijk



Ik heb er dus ook niet zo veel op tegen, maar misschien ook omdat ik op het platteland ben opgegroeid en er genoeg buren waren met tenminste één (door henzelf) aangereden hert in de vriezer. Liever dat, dan dat dat beest door de gemeente weggehaald en vernietigd wordt.



Vind het niet gierig, eerder optimaal gebruik maken van wat de natuur te bieden heeft. Ik bedoel: als je weet dat er duizenden wilde bramen in je omgeving groeien, dan laat je die toch ook niet verrotten, terwijl je bij de appie voor 3 euro een voorverpakt bakje koopt. Moet je wel weten waar je mee bezig bent natuurlijk, met dat vlees, maar deze man leeft nog, dus hij zal wel kunnen inschatten of iets nog eetbaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 22 januari 2017 @ 09:15:

Ik zou het niet hoeven, maar eigenlijk vind ik het wel een goed idee om roadkill op te eten. Fijner vlees om te eten dan van die plofdieren uit de bioindustrie.

Alleen elke dag enorme afstanden maken, maakt het dan weer niet milieuvriendelijk Als je een ree aan hebt gereden hoef je er voorlopig in ieder geval niet op uit
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 januari 2017 @ 09:32:

[...]





Ik denk dat de konijnen die dood worden gereden je niet wil eten hoor, vaak zijn die ziek.Blijft ook niet bijster veel van zo'n beestje over als iemand er met 80 km/uur overheen gereden is. Tenzij je met een schraper aan de slag wil...
Een net aangereden ree zou ik zonder problemen door een slager in stukken laten snijden en opeten. Een platgereden konijn niet.

In Amerika zit een hoop groot wild, dus dat die vent bijna al zijn vlees zo bij elkaar scharrelt is niet heel raar of vies.

Je weet tenminste ook zeker dat je scharrelvlees hebt.

Eenden uit de vijver jatten vind ik wel raar en ook dat de politie dat blijkbaar goed vond. Het is toch stropen?
Alle reacties Link kopieren
Bramen wel goed wassen of liever plukken van boven hondepishoogte. (En daarna lekker bramenjam maken)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Dit is een tvp, maar met verhaal dus niet gierig



Ik heb onlangs na precies 12,5 jaar afscheid genomen bij een bedrijf waar ik mij altijd voor wel meer dan 100% heb ingezet, dit is ook altijd bevestigd door leidinggevenden en directie. dat ik wegging was ook nogal een ding zegmaar... in het jaar dat ik wegging had ik dus ook zwangerschapsverlof gehad en mijn verjaardag viel daarin. Dus geen cadeau gekregen wat wel gebruikelijk is normaal gesproken. Vorige zwangerschapsverlof viel mijn verjaardag ook in maar toen wel cadeaubon gekregen. maar goed, ik had het nog wel gemeld aan een bevriende collega, die zou er iets aan doen maar niks meer van gezegd en niks meer over gehoord. dus laat maar zitten.



Afscheid in het bedrijf werd altijd wel groot gevierd met lunch en redelijk cadeau waarvoor ook rond werd gegaan met een envelop onder de collega's. meestal rond 200,-.

Dus mijn afscheid wordt gevierd en wat krijg ik? een filmbon van 25,- waarvan ik weet dat dat dus altijd het standaard cadeau is voor verjaardagen....



normaal ben ik echt heel erg van gegeven paard niet in de bek kijken, wees blij dat je wat krijgt enzo en ben ik echt bescheiden maar ik voelde me zo lullig toen... geen waardering voor 12,5 jaar inzet, niks voor wat ook eigenlijk een jubileum was voor mij, nee een lullige bon die een uitzendkracht na 4 dagen ook krijgt... en die ik eigenlijk met mijn verjaardag had moeten krijgen dus eigenlijk helemaal geen cadeau. terwijl het echt bepaald geen noodlijdend bedrijf was... ik vind dit tot op de dag van vandaag echt een gierige actie.
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:daenerys79 schreef op 22 januari 2017 @ 10:44:

Dit is een tvp, maar met verhaal dus niet gierig



Ik heb onlangs na precies 12,5 jaar afscheid genomen bij een bedrijf waar ik mij altijd voor wel meer dan 100% heb ingezet, dit is ook altijd bevestigd door leidinggevenden en directie. dat ik wegging was ook nogal een ding zegmaar... in het jaar dat ik wegging had ik dus ook zwangerschapsverlof gehad en mijn verjaardag viel daarin. Dus geen cadeau gekregen wat wel gebruikelijk is normaal gesproken. Vorige zwangerschapsverlof viel mijn verjaardag ook in maar toen wel cadeaubon gekregen. maar goed, ik had het nog wel gemeld aan een bevriende collega, die zou er iets aan doen maar niks meer van gezegd en niks meer over gehoord. dus laat maar zitten.



Afscheid in het bedrijf werd altijd wel groot gevierd met lunch en redelijk cadeau waarvoor ook rond werd gegaan met een envelop onder de collega's. meestal rond 200,-.

Dus mijn afscheid wordt gevierd en wat krijg ik? een filmbon van 25,- waarvan ik weet dat dat dus altijd het standaard cadeau is voor verjaardagen....



normaal ben ik echt heel erg van gegeven paard niet in de bek kijken, wees blij dat je wat krijgt enzo en ben ik echt bescheiden maar ik voelde me zo lullig toen... geen waardering voor 12,5 jaar inzet, niks voor wat ook eigenlijk een jubileum was voor mij, nee een lullige bon die een uitzendkracht na 4 dagen ook krijgt... en die ik eigenlijk met mijn verjaardag had moeten krijgen dus eigenlijk helemaal geen cadeau. terwijl het echt bepaald geen noodlijdend bedrijf was... ik vind dit tot op de dag van vandaag echt een gierige actie.Dit is wel erg triest, maar laat ook zien dat de woorden van de directie met een kilo zout kan worden genomen. Mijn ervaring is dat juist de mensen, die hard werken worden overgeslagen. De sociale "babbelaars" hebben het wat dat betreft beter. Maar goed ze merken het vanzelf. Je hebt iig een leuke nieuwe uitdaging. Fijn.
Ah, ik heb de docu op Netflix nu ook gezien. Ik vind roadkill-meneer helemaal niet gierig/zuinig juist, geeft toch maar mooi een bbq voor 9 man met het eten dat hij uit de natuur gehaald heeft, inclusief zelfgemaakte wijn. Ik heb daar zelfs wel respect voor, moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 22 januari 2017 @ 10:07:

Een net aangereden ree zou ik zonder problemen door een slager in stukken laten snijden en opeten. Een platgereden konijn niet.

In Amerika zit een hoop groot wild, dus dat die vent bijna al zijn vlees zo bij elkaar scharrelt is niet heel raar of vies.

Je weet tenminste ook zeker dat je scharrelvlees hebt.

Eenden uit de vijver jatten vind ik wel raar en ook dat de politie dat blijkbaar goed vond. Het is toch stropen?Gewoon uit interesse, maar waarom? Kan een ree geen ziektes bij zich dragen?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 22 januari 2017 @ 16:53:

[...]



Gewoon uit interesse, maar waarom? Kan een ree geen ziektes bij zich dragen?



Ik neem aan omdat je bij een aangereden konijn de stukjes vlees van de weg moet schrapen maar bij een ree zijn er nog hele stukken onaangetast vlees. Als je daar de aangereden stukken afsnijdt dan heb je gewoon een homp vlees.

Toch een heel ander idee.
Alle reacties Link kopieren
Iemand met een beetje verstand van wild kan aan de ingewanden zien of het dier ziek of gezond was. Als een groter dier wordt aangereden blijft er genoeg mooi vlees over om op te eten. Omdat je dat in Nederland niet zo vaak langs de weg ziet liggen klinkt roadkill wat vreemd als je aan platte hazen denkt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ontzettende gierige kennis.



- toen we een keer met zijn gezin gingen zwemmen, instrueerde hij zijn 13-Jarige zoontje vlak voor de kassa dat hij moest zeggen dat hij 12 was, als de mevrouw achter de kassa dat vroeg, dat scheelde een euro ofzoiets.

- bij de mac morgen hun kinderen er geen drinken bij bestellen, vervolgens beginnen die kinderen bij ons te schooien om een slokje drinken. Ik zou me rot schamen als ouder.

- hun kinderen worden bij openbare wc's e.d. ook altijd onder het hekje of samen door een draaihekje geduwd.



Kortom: plaatsvervangend schaamte als ik in de buurt ben. En liever niet meer samen op stap.
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik me ook ongemakklijk bij voelen, als anderen dat in mijn gezelschap doen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Wij waren gister gierig. Gingen naar de mac, maar het was stikdruk. Dus we gingen door de drive, geen drinken en saus erbij genomen omdat we dat thuis wel hebben.....
Alle reacties Link kopieren
En niemand vind het krom dat meneer Roadkill geen geld wil uitgeven aan vlees maar wél dagelijks kilometers bezine verbruikt in z'n auto om aangereden dieren te zoeken??
Benzine kost toch niks .
quote:edamame schreef op 22 januari 2017 @ 21:44:

En niemand vind het krom dat meneer Roadkill geen geld wil uitgeven aan vlees maar wél dagelijks kilometers bezine verbruikt in z'n auto om aangereden dieren te zoeken??Ik ga er van uit dat het in Amerika is. Benzine is daar heel veel goedkoper dan hier
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 22 januari 2017 @ 20:57:

Wij waren gister gierig. Gingen naar de mac, maar het was stikdruk. Dus we gingen door de drive, geen drinken en saus erbij genomen omdat we dat thuis wel hebben.....Doen wij ook als we naar de frituur gaan en het meenemen naar huis. Als we in de frituur eten, bestellen we wel saus en drankjes.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven