Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
Alle reacties Link kopieren
quote:Cucina schreef op 18 januari 2017 @ 07:25:

Niet een heel bijzondere maar voor mij toch onbegrijpelijk. Laatst in de supermarkt kwam ik een bekende tegen. Ze ging toch maar naar een andere winkel want daar was de bloemkool 15 cent goedkoper!

Ik kan niet in iemands portemonnee kijken en ik snap ook dat mensen naar reclames en acties kijken. Maar helemaal naar de andere kant van het dorp rijden voor 15 cent? Nee Nou ja, ik doe mijn boodschappen altijd bij 4 supermarkten, die op een bepaalde route liggen en ik ga toch met de fiets. Dan haal ik de bloemkool ook bij de goedkoopste.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Happy new topic!
Alle reacties Link kopieren
Ook een tvp. Gierig verhaal heb ik niet...
quote:dianaf schreef op 18 januari 2017 @ 08:47:

[...]



Nou ja, ik doe mijn boodschappen altijd bij 4 3 supermarkten, die op een bepaalde route liggen en ik ga toch met de fiets. Dan haal ik de bloemkool ook bij de goedkoopste.



Dit. Ik mag niet alles eten dus ik haal bij elke super vaste dingen en kijk dan van te voren waar welke aanbiedingen zijn voor de rest van mijn boodschappen. Soms op de fiets en soms met de auto.



Maar alleen voor 1 bloemkool met de auto naar een andere super rijden is inderdaad verkeerd gierig.
quote:-Bladora- schreef op 18 januari 2017 @ 02:03:

Tvp en ook gelijk maar eentje waarbij ik best gierig gezien kan worden;



Ik heb een nieuwe baan en zaterdag ging ik voor het eerst mee met de 'na werk borrel'. Ik werd gevraagd wat ik wilde drinken en tot twee keer toe werd er een wijntje voor me besteld. ik dacht dat dit 'rondjes' waren en heb hiervoor dus niks betaald. Daarna heb ik zelf nog een keer wat te drinken gehaald en betaald voor de mensen met wie ik zat. Dus niet voor de hele groep. Vandaag hadden weer een borrel, en omdat er weer voor me besteld werd vroeg ik hoe het met het betalen zat. Blijkt dus dat in deze kroeg het de afspraak is dat iedereen bij het weggaan z'n eigen drankjes betaalt, en dat de laatste die weggaat betaalt voor wat er nog over is op de rekening. Dus heeft iemand van de groep zaterdag voor mijn wijntjes betaald. Ik heb er niks van gehoord, maar vind het wel vervelend dat iemand voor mijn drinken betaald heeft en waarschijnlijk denkt dat ik cheap ben Volgens mij hoef je je niet schuldig te voelen want je hebt immers dat rondje betaald, dus die drankjes zijn waarschijnlijk dubbel betaald (ook door de personen die ze dronken). Dat compenseert ruimschoots de andere wijntjes die je hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Is deze gierig?



Uit eten gaan voor een vaste prijs. Kinderen betalen 18 euro, volwassenen 26 euro. Oudste van 12 mag mee voor de kinderprijs, maar eet meer dan een volwassene.
Alle reacties Link kopieren
quote:rafs schreef op 18 januari 2017 @ 09:07:

Is deze gierig?



Uit eten gaan voor een vaste prijs. Kinderen betalen 18 euro, volwassenen 26 euro. Oudste van 12 mag mee voor de kinderprijs, maar eet meer dan een volwassene.

Deze is gewoon pech voor het restaurant denk ik. De meeste 12-jarigen eten minder dan een volwassene natuurlijk, uiteindelijk zal het wel uitmiddelen.

En ik denk dat je als gezin makkelijker uit eten gaat als je niet voor al je kinderen de volle mep neer hoeft te leggen, dus anders hadden ze niks verdient!
quote:rafs schreef op 18 januari 2017 @ 09:07:

Is deze gierig?



Uit eten gaan voor een vaste prijs. Kinderen betalen 18 euro, volwassenen 26 euro. Oudste van 12 mag mee voor de kinderprijs, maar eet meer dan een volwassene.Nee. Waarom zou dat gierig zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 18 januari 2017 @ 02:03:

Tvp en ook gelijk maar eentje waarbij ik best gierig gezien kan worden;



Ik heb een nieuwe baan en zaterdag ging ik voor het eerst mee met de 'na werk borrel'. Ik werd gevraagd wat ik wilde drinken en tot twee keer toe werd er een wijntje voor me besteld. ik dacht dat dit 'rondjes' waren en heb hiervoor dus niks betaald. Daarna heb ik zelf nog een keer wat te drinken gehaald en betaald voor de mensen met wie ik zat. Dus niet voor de hele groep. Vandaag hadden weer een borrel, en omdat er weer voor me besteld werd vroeg ik hoe het met het betalen zat. Blijkt dus dat in deze kroeg het de afspraak is dat iedereen bij het weggaan z'n eigen drankjes betaalt, en dat de laatste die weggaat betaalt voor wat er nog over is op de rekening. Dus heeft iemand van de groep zaterdag voor mijn wijntjes betaald. Ik heb er niks van gehoord, maar vind het wel vervelend dat iemand voor mijn drinken betaald heeft en waarschijnlijk denkt dat ik cheap ben



Oei zoiets heb ik ook ooit eens gehad. Ik was uitgenodigd voor een barbecue van een sportclubje. Hartstikke leuk, dus ik daarheen. Vroeg iemand of ik wat te drinken wilde, dus ik bestelde een cola. Toen kwam ik er later wel achter dat de drankjes niet bij de barbecue zaten inbegrepen. En ik had helemaal geen geld bij mij om te betalen! Had alleen een pinpas mee, maar dit was gewoon een clubkantine bij een speeltuin. Dus pinnen kon niet.

Ik ben uiteindelijk stiekem ertussen uitgeknepen en heb er niks meer over gehoord, maar ik vond het wel heel erg. Schaamde mij dood.

Gierig dus van mij, maar wel een beetje per ongeluk.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 18 januari 2017 @ 09:21:

[...]





Oei zoiets heb ik ook ooit eens gehad. Ik was uitgenodigd voor een barbecue van een sportclubje. Hartstikke leuk, dus ik daarheen. Vroeg iemand of ik wat te drinken wilde, dus ik bestelde een cola. Toen kwam ik er later wel achter dat de drankjes niet bij de barbecue zaten inbegrepen. En ik had helemaal geen geld bij mij om te betalen! Had alleen een pinpas mee, maar dit was gewoon een clubkantine bij een speeltuin. Dus pinnen kon niet.

Ik ben uiteindelijk stiekem ertussen uitgeknepen en heb er niks meer over gehoord, maar ik vond het wel heel erg. Schaamde mij dood.

Gierig dus van mij, maar wel een beetje per ongeluk.Ik heb zoiets ook wel eens gehad, maar ik heb het toen gewoon van iemand geleend. Want anders had ik er echt nooit meer durven komen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:aspirientje schreef op 18 januari 2017 @ 08:33:

Dat sterretje werkt niet bij mij

Jawel, dan staat het niet direct op de eerste pagina, maar zie je het wel als op je 'Favorieten' klikt.



En anders kun je toch ook gewoon of zelf een gierige actie melden of reageren op anderen die al wel een verhaaltje gepost hebben? Ik vind TVP zo gierig...
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 18 januari 2017 @ 09:11:

[...]





Nee. Waarom zou dat gierig zijn?Omdat het best ongemakkelijk voelt en oudste ziet er ook niet uit als een 12 jarige, maar eerder als een 14/15 jarige. Dat speelt ook mee.
quote:rafs schreef op 18 januari 2017 @ 09:34:

[...]





Omdat het best ongemakkelijk voelt en oudste ziet er ook niet uit als een 12 jarige, maar eerder als een 14/15 jarige. Dat speelt ook mee.Ach, je hebt volwassenen die amper anderhalf bord eten en volwassenen die 3-4 borden wegkrijgen. Die eerste groep compenseren dan weer voor 12-jarigen die veel eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:rafs schreef op 18 januari 2017 @ 09:07:

Is deze gierig?



Uit eten gaan voor een vaste prijs. Kinderen betalen 18 euro, volwassenen 26 euro. Oudste van 12 mag mee voor de kinderprijs, maar eet meer dan een volwassene.



Ik vind het niet.



Heb je mij mee, betaal je die 26€ maar ik eet ongeveer evenveel als de gemiddelde 12-jarige, en zo zullen er wel meer mensen zijn.

Niemand haalt het in z'n hoofd om zo iemand als kind te laten betalen, dus het werkt twee richtingen uit.

Het is de keuze van het restaurant om een vaste prijs te bepalen, die zullen heus wel incalculeren dat er kinderen zijn die veel eten.



In restaurants waar je per gerecht betaalt eet ik trouwens wel gerust twee voorgerechten ipv een voorgerecht en een hoofdgerecht.

Niet omdat ik geen hoofdgerecht wil betalen maar omdat ik het zo zonde vind om een half bord eten te laten weggooien, ben dan ook altijd bang dat de restauranthouder zal denken dat het me niet gesmaakt heeft.
quote:rafs schreef op 18 januari 2017 @ 09:34:

[...]





Omdat het best ongemakkelijk voelt en oudste ziet er ook niet uit als een 12 jarige, maar eerder als een 14/15 jarige. Dat speelt ook mee.



Maar dat is toch nog steeds geen volwassene?

En 12 is 12 toch? Zou me er niet gierig door vinden hoor.
quote:enchantedjewell schreef op 18 januari 2017 @ 09:21:

[...]





Oei zoiets heb ik ook ooit eens gehad. Ik was uitgenodigd voor een barbecue van een sportclubje. Hartstikke leuk, dus ik daarheen. Vroeg iemand of ik wat te drinken wilde, dus ik bestelde een cola. Toen kwam ik er later wel achter dat de drankjes niet bij de barbecue zaten inbegrepen. En ik had helemaal geen geld bij mij om te betalen! Had alleen een pinpas mee, maar dit was gewoon een clubkantine bij een speeltuin. Dus pinnen kon niet.

Ik ben uiteindelijk stiekem ertussen uitgeknepen en heb er niks meer over gehoord, maar ik vond het wel heel erg. Schaamde mij dood.

Gierig dus van mij, maar wel een beetje per ongeluk.Vind dat wel een beetje gierig, je had het kunnen lenen of de dag erna kunnen vragen wie je cola betaald heeft omdat je net pas begreep dat die betaald moest worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:rafs schreef op 18 januari 2017 @ 09:34:

[...]





Omdat het best ongemakkelijk voelt en oudste ziet er ook niet uit als een 12 jarige, maar eerder als een 14/15 jarige. Dat speelt ook mee.



Ik heb ook zo'n lange kinders en daar zou ik me ook meer verveeld mee voelen dan met hoeveel ze eten. Zou bang zijn dat ze denken dat ik de boel probeer op te lichten of zo.

(ik maak het mezelf wel graag moeilijk geloof ik )
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 18 januari 2017 @ 09:40:

[...]





Vind dat wel een beetje gierig, je had het kunnen lenen of de dag erna kunnen vragen wie je cola betaald heeft omdat je net pas begreep dat die betaald moest worden.



Dit.



Een misverstand kan iedereen overkomen, maar ertussenuit knijpen vind ik niet zo netjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 18 januari 2017 @ 09:40:

[...]





Vind dat wel een beetje gierig, je had het kunnen lenen of de dag erna kunnen vragen wie je cola betaald heeft omdat je net pas begreep dat die betaald moest worden.+1, maar aan de andere kant is het wel netjes om even te melden dat de drankjes niet gratis zijn. Dus van beiden kanten niet heel handig gedaan.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 18 januari 2017 @ 09:38:

[...]





Ik vind het niet.



Heb je mij mee, betaal je die 26€ maar ik eet ongeveer evenveel als de gemiddelde 12-jarige, en zo zullen er wel meer mensen zijn.

Niemand haalt het in z'n hoofd om zo iemand als kind te laten betalen, dus het werkt twee richtingen uit.

Het is de keuze van het restaurant om een vaste prijs te bepalen, die zullen heus wel incalculeren dat er kinderen zijn die veel eten.



In restaurants waar je per gerecht betaalt eet ik trouwens wel gerust twee voorgerechten ipv een voorgerecht en een hoofdgerecht.

Niet omdat ik geen hoofdgerecht wil betalen maar omdat ik het zo zonde vind om een half bord eten te laten weggooien, ben dan ook altijd bang dat de restauranthouder zal denken dat het me niet gesmaakt heeft.Haha dit doe ik ook! Vaak omdat de voorgerechten ook lekkerder zijn, maar ook omdat ik het niet opkrijg. Want er staat vaak een mandje stokbrood bij, en je krijgt vaak frietjes bij de hoofdgerechten. Dan eet ik daar van mee maar heb zelf een klein bordje eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 18 januari 2017 @ 09:21:

[...]





Oei zoiets heb ik ook ooit eens gehad. Ik was uitgenodigd voor een barbecue van een sportclubje. Hartstikke leuk, dus ik daarheen. Vroeg iemand of ik wat te drinken wilde, dus ik bestelde een cola. Toen kwam ik er later wel achter dat de drankjes niet bij de barbecue zaten inbegrepen. En ik had helemaal geen geld bij mij om te betalen! Had alleen een pinpas mee, maar dit was gewoon een clubkantine bij een speeltuin. Dus pinnen kon niet.

Ik ben uiteindelijk stiekem ertussen uitgeknepen en heb er niks meer over gehoord, maar ik vond het wel heel erg. Schaamde mij dood.

Gierig dus van mij, maar wel een beetje per ongeluk.Dat je per ongeluk geen contant geld had kan natuurlijk gebeuren. Dat je daarna wegsneakt vind ik niet zo netjes. Je had ook aan iemand kunnen vragen om het voor te schieten en het dan over te maken oid.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:Weekend schreef op 18 januari 2017 @ 09:43:

[...]





Haha dit doe ik ook! Vaak omdat de voorgerechten ook lekkerder zijn, maar ook omdat ik het niet opkrijg. Want er staat vaak een mandje stokbrood bij, en je krijgt vaak frietjes bij de hoofdgerechten. Dan eet ik daar van mee maar heb zelf een klein bordje eten.Dus eigenlijk neem je dan zelf een salade en vervolgens eet je mee van iemand anders zijn bord. Valt dat ook niet onder gierig of een ander soortig typisch vrouwen gedrag.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 18 januari 2017 @ 08:47:

[...]



Nou ja, ik doe mijn boodschappen altijd bij 4 supermarkten, die op een bepaalde route liggen en ik ga toch met de fiets. Dan haal ik de bloemkool ook bij de goedkoopste. compleet of topic: laat je de boodschappen van de eerste supermarkt dan gewoon in je fietstassen zitten?
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
quote:knolselder schreef op 18 januari 2017 @ 10:27:

[...]





compleet of topic: laat je de boodschappen van de eerste supermarkt dan gewoon in je fietstassen zitten?Als ik bij de bakker/slager/kruidvat/Lidl ben geweest en daarna naar de AH ga dan laat ik de tassen gewoon aan mijn stuur hangen. Geen probleem.
if we all light up, we can scare away the dark...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven