Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 20 april 2017 @ 09:36:

[...]





Wat lief van jou Ach, die kinderen kunnen er niks aan doen. En ik kan zelf niet slapen in een vliegtuig, dus dan entertainen we elkaar, als het ware.
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsertje schreef op 20 april 2017 @ 09:38:

[...]



had je niet de neiging om van stoel te wisselen met moeders?Dat had mijn echtgenoot niet prettig gevonden.
Een aantal jaar geleden liet ik in wandel gangen vallen dat ik mijn boompjes in de voortuin ging snoeien en dat daar zo veel tijd in gaat zitten.

Een collega zegt oh wij hebben een electrische snoeischaar, mijn man komt je wel even helpen die zit toch maar thuis.

Fijn natuurlijk. Op de dag van het snoeien blijkt de electrische snoeischaar toch niet te werken en moeten we met de hand snoeischaar aan de gang. Bomen alsnog mooi gesnoeid. Uit fatsoen vraag ik aan de man wat hij van me krijgt. Zegt hij oh doe maar een tientje per uur. Was ik €30.- kwijt. Vind ik niet erg als ik er zelf naar gevraagd had maar dit boden ze zelf aan en heb uiteindelijk toch met de hand moeten snoeien.

Als ik dit van te voren had geweten had ik het gewoon zelf gedaan
Daarom ben ik zo blij dat de stoelen al te reserveren waren zodat we elke vlucht met zijn vieren naast elkaar kunnen zitten en onze kinderen niemand tot last zijn. Puber zit vastgekleefd aan iPad en zoon vermaakt zich vast met het onboard entertainment of met een boek.



Poosje geleden zat ik met een vriendin een bakkie te doen bij de Hema en een mevrouw ging aan een tafeltje zitten met een kop koffie en vervolgens kwam er een hele verzameling met bakjes op tafel en ging ze een hele lunch voor zichzelf samenstellen.

Ze werd nog boos ook toen ze er wat van zeiden want ze had toch een kop koffie gekocht !
Alle reacties Link kopieren
Als iemand aan mij iets vraagt om te doen doe ik het gratis of niet. Als je daar geld voor vragen en er gaat iets mis kan je daar flink gezeik mee krijgen, ruzies in de vriendschap misschien.

En verder ben ik het eens met die bedragen, rare gedachte, als je geld hebt moet je maar flinke cadeaus geven.

Mijn broer verdient echt heel veel geld, maar niet dat ik dan honderden euros verwacht. Vind altijd met cadeaus dat je dankbaar moet zijn wat je krijgt.

Sowieso in NL, alles moet altijd maar meer zijn, lijkt soms of mensen nooit tevreden zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 20 april 2017 @ 08:31:

[...]





Mijn man is ook ICT'er en advies geven is 1 ding maar uren gratis werken doe ie niet (meer).

Ik snap die vloerder echt wel.



Een vriendenprijs maken voor een dag werk vind ik al best genereus.



Dit inderdaad.

Ik had ooit een vriend die automonteur was. Ongelooflijk hoe familie en vrienden dachten dat hij altijd wel gratis even iets kon fixen. Voor hen was het '1 goede vriend of familielid die -heel handig- automonteur was', maar voor hem was het een grote kring die altijd maar verwachtte dat hij wel even gratis op kon komen draven.
Pivot! PIVOT!!!
quote:mel.nl schreef op 20 april 2017 @ 09:11:

[...]





Dit is gewoon bizar



Heel raar. Wij hadden de fantasie dat ze normaal een nanny hadden en die kinderen amper kenden.

Die moeder kon alleen maar met een zoetsappig stemmetje praten en zinnen met het woord 'lolly' erin gebruiken

Niet huilen! Anders geen..... Lolly!

Kom maar! Is je lolly op?

Etc.

Kinderen kregen steeds maar een lolly en weg was ze weer.



Vader had ook al zo'n rare kinderstem op. Hij zei dan dingen als: Straks beach and ....

En dan zeiden die kinderen 'fun', high five en weg was tie weer.

(en dan twee huilende kinderen he. Dus eerst niks doen, dan een lolly en dan een high five en een enthousiaste yell).

Die kinderen snapten het eten niet (hoe bakjes open enzo), maar een stewardess en mijn man hebben ze maar geholpen.

Hele vreemde mensen vonden wij.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 20 april 2017 @ 10:29:

Dit vind ik ook zo gierig he, zal de plaatselijke bevolking blij mee zijn: Parkeren SlagharenMja, ik snap het wel. Het park zelf kost wss al veel, en dan nog eens zo'n bedrag om je auto daar te zetten ... Vind dat al die pretparken nogal misbruik maken. Toegangsprijzen worden alsmaar hoger, dan nog een flink bedrag aan parkeerkosten, eten en drank vragen ze soms ook buitenproportionele prijzen voor (€3,89 voor 0,5l plat water heb ik eens in een ander park voorgehad ) ... Kijk, dat ze eraan moeten verdienen snap ik. Maar het lijkt soms meer op afzetterij.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Ik niet. Het is 7,50 dus geen belachelijk hoog bedrag en het is een niet zo'n groot dorp en dan lekker goedkoop willen parkeren zorgt gewoon voor overlast voor de omwoners.

Beknibbel lekker op eten ofzo dan.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar dan moet je die 7,50 mee nemen in je op overweging om wel of niet te gaan net als je benzinekosten om er heen te gaan. Dat zijn kosten die gewoon horen bij een pretpark bezoek. Kosten niet willen nemen en dan andere overlast veroorzaken vind ik gierig, in mijn ogen valt niet voor je parkeerplek willen betalen dus bij voetbal vereniging gaan staan waardoor de mensen die voor de vereniging komen niet meer kunnen parkeren zeker daar onder.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon zelf tegenover een congrescentrum, en mensen denken inderdaad slim te zijn door hun auto bij mij in de wijk neer te zetten. Helaas pindakaas, parkeren mag daar alleen met vergunning, en dan krijgen ze dus een boete van € 99,00. Ik vind het zelf een absurd hoog bedrag voor een parkeerboete, maar het schrikt wel lekker af denk ik.
quote:aquake82 schreef op 20 april 2017 @ 13:51:

[...]



Mja, ik snap het wel. Het park zelf kost wss al veel, en dan nog eens zo'n bedrag om je auto daar te zetten ...



Hoezo? Als je er een dag heengaat staat je auto daar dus voor minder dan een euro per uur. Dat is spotgoedkoop in vergelijking met parkeren in de steden. Alleen als je gratis parkeren gewend bent is het duur. Maar iedereen kan bedenken dat parkeren op een plek waar veel mensen tegelijk heen willen geld kost en dan is 7,50 niet veel.

3,89 voor een half litertje water vind ik wel echt duur. Maar parkeren? Neuh.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquake82 schreef op 20 april 2017 @ 13:51:

[...]

Mja, ik snap het wel. Het park zelf kost wss al veel, en dan nog eens zo'n bedrag om je auto daar te zetten ... Vind dat al die pretparken nogal misbruik maken. Toegangsprijzen worden alsmaar hoger, dan nog een flink bedrag aan parkeerkosten, eten en drank vragen ze soms ook buitenproportionele prijzen voor (€3,89 voor 0,5l plat water heb ik eens in een ander park voorgehad ) ... Kijk, dat ze eraan moeten verdienen snap ik. Maar het lijkt soms meer op afzetterij.Ik vind het best laag, bij genoeg parken tik je minimaal 10-15 euro af. En voor de tijd die je er staat is het een koopje!! En je neemt het toch mee in je overweging om wel of niet te gaan? Een keer geen souvenier of een drankje minder en je bent klaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
En waarom zou parkeren gratis moeten zijn? Het kost ook geld om parkeerplaatsen te onderhouden en die ruimte kan vaak ook voor iets anders/leukers gebruikt worden.
Alle reacties Link kopieren
Een dag Slagharen duur? sinds wanner is dat dan? Er wil ja geen hond heen dus de gratis kaarten voor 4 personen/ kortingsbonnen om het personeel niet voor jan met de korte achternaam daar te laten staan vliegen je om de oren.. dan kun je toch op z'n minst die 7,50 parkeren voor de hele dag betalen zodat ze daar nog iets verdienen of niet?? Kom op zeg, hoe knieperig kun je zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 20 april 2017 @ 15:12:

Een dag Slagharen duur? sinds wanner is dat dan? Er wil ja geen hond heen dus de gratis kaarten voor 4 personen/ kortingsbonnen om het personeel niet voor jan met de korte achternaam daar te laten staan vliegen je om de oren.. dan kun je toch op z'n minst die 7,50 parkeren voor de hele dag betalen zodat ze daar nog iets verdienen of niet?? Kom op zeg, hoe knieperig kun je zijn?Net even snel gegoogled, dat is inderdaad niet duur! Inderdaad erg knieperig om dan geen parkeerkosten te willen betalen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 20 april 2017 @ 08:35:

[...]



Ik snap ook nooit waarom er vermeld moet worden dat iemand een goede baan heeft, veel verdiend of tweeverdiener is? Dan moet je dus maar dure cadeaus geven of dan mag je niet zuinig zijn?Omdat anders de eerste opmerking wordt: je kan niet in andermans portemonnee kijken, misschien zitten ze in de bijstand.
quote:paper-clip schreef op 20 april 2017 @ 10:57:

Daarom ben ik zo blij dat de stoelen al te reserveren waren zodat we elke vlucht met zijn vieren naast elkaar kunnen zitten en onze kinderen niemand tot last zijn. Puber zit vastgekleefd aan iPad en zoon vermaakt zich vast met het onboard entertainment of met een boek.



Poosje geleden zat ik met een vriendin een bakkie te doen bij de Hema en een mevrouw ging aan een tafeltje zitten met een kop koffie en vervolgens kwam er een hele verzameling met bakjes op tafel en ging ze een hele lunch voor zichzelf samenstellen.

Ze werd nog boos ook toen ze er wat van zeiden want ze had toch een kop koffie gekocht !Haha, gekke mensen heb je toch.
quote:AnAppleADay schreef op 20 april 2017 @ 15:56:

[...]





Omdat anders de eerste opmerking wordt: je kan niet in andermans portemonnee kijken, misschien zitten ze in de bijstand.

en trouwens, die post begon ermee dat de forummer in kwestie het cadeau eerst met die anderen besproken had, ook de kosten en dat het toen goedgekeurd was. Maar toen puntje bij paaltje kwam en er gelapt moest worden, was het ineens toch wel veel.



edit: ik heb laatst ook voor een verjaardag een duurder cadeau gekocht en dat met een ander besproken of we het samen zouden doen. Dat was geen probleem en de ander had op de verjaardag zelf geld mee om haar deel mee te betalen. Geen gedoe.
quote:aquake82 schreef op 20 april 2017 @ 13:51:

[...]



Mja, ik snap het wel. Het park zelf kost wss al veel, en dan nog eens zo'n bedrag om je auto daar te zetten ... Vind dat al die pretparken nogal misbruik maken. Toegangsprijzen worden alsmaar hoger, dan nog een flink bedrag aan parkeerkosten, eten en drank vragen ze soms ook buitenproportionele prijzen voor (€3,89 voor 0,5l plat water heb ik eens in een ander park voorgehad ) ... Kijk, dat ze eraan moeten verdienen snap ik. Maar het lijkt soms meer op afzetterij.



Dan stop je een paar flesjes water of ander drinken in je tas. Is het al weer terug verdiend.



Gelukkig voor de bewoners van dat dorp is het een pokke-eind lopen naar het park, hebben weinig mensen zin aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 20 april 2017 @ 16:19:

[...]



en trouwens, die post begon ermee dat de forummer in kwestie het cadeau eerst met die anderen besproken had, ook de kosten en dat het toen goedgekeurd was. Maar toen puntje bij paaltje kwam en er gelapt moest worden, was het ineens toch wel veel.



edit: ik heb laatst ook voor een verjaardag een duurder cadeau gekocht en dat met een ander besproken of we het samen zouden doen. Dat was geen probleem en de ander had op de verjaardag zelf geld mee om haar deel mee te betalen. Geen gedoe.Er staat: Het leek hun wel wat maakte ik eruit op.

Dan denk ik niet dat er gezegd is dat 110 euro prima is, maar eerder iets in de trand van 'oh dat zou wel een heel leuk cadeau zijn' Positief reageren (zonder concrete toezegging) op een idee schept in mij ogen geen verplichting om het moeten doen. Het zou wat zijn als een ander iets bedenkt, er goed over na kan denken en de ander er aan vast zit als die er ook maar een beetje positief op reageert..



Maar ja dat is natuurlijk mijn interpretatie, ik zou het alleen als het zo gegaan is niet gierig vinden als iemand zegt dat die het wel een leuk idee vond maar toch te duur.



En het ze verdienen goed, reizen veel en hebben geen kinderen kwam op mij een beetje over als dan moeten ze maar gewoon dure cadeaus kopen of ze zijn gierig. Vandaar mijn reactie. Of mensen hun geld uitgeven aan een duur huis, 5 kinderen hebben, verre reizen, juist minder gaan werken en dus minder verdienen of wat dan ook lijkt me niet relevant voor de grote van een cadeau. Ik heb mensen een cadeau gegeven van 65 euro omdat ik dat voor hun een heel fijn cadeau vond en mij dat een hele leuke manier leek om hun te ondersteunen. Ze hebben het ruimer dan wij, maar ik was al heel blij met het cadeau dat ik heb gekregen waarvan ik denk dat het rond de 15 euro kost gewoon omdat ze aan me dachten. Ik vind het zo jammer dat mensen hun normen opleggen aan wat je cadeau zou moeten doen...
quote:my-little-appletree schreef op 20 april 2017 @ 16:46:

[...]





Er staat: Het leek hun wel wat maakte ik eruit op.

Dan denk ik niet dat er gezegd is dat 110 euro prima is, maar eerder iets in de trand van 'oh dat zou wel een heel leuk cadeau zijn' Positief reageren (zonder concrete toezegging) op een idee schept in mij ogen geen verplichting om het moeten doen. Het zou wat zijn als een ander iets bedenkt, er goed over na kan denken en de ander er aan vast zit als die er ook maar een beetje positief op reageert..



Maar ja dat is natuurlijk mijn interpretatie, ik zou het alleen als het zo gegaan is niet gierig vinden als iemand zegt dat die het wel een leuk idee vond maar toch te duur.



En het ze verdienen goed, reizen veel en hebben geen kinderen kwam op mij een beetje over als dan moeten ze maar gewoon dure cadeaus kopen of ze zijn gierig. Vandaar mijn reactie. Of mensen hun geld uitgeven aan een duur huis, 5 kinderen hebben, verre reizen, juist minder gaan werken en dus minder verdienen of wat dan ook lijkt me niet relevant voor de grote van een cadeau. Ik heb mensen een cadeau gegeven van 65 euro omdat ik dat voor hun een heel fijn cadeau vond en mij dat een hele leuke manier leek om hun te ondersteunen. Ze hebben het ruimer dan wij, maar ik was al heel blij met het cadeau dat ik heb gekregen waarvan ik denk dat het rond de 15 euro kost gewoon omdat ze aan me dachten. Ik vind het zo jammer dat mensen hun normen opleggen aan wat je cadeau zou moeten doen...Dit.
Dit staat er:



Ik stelde dit voor aan mijn schoonbroer en schoonzus, of hun dan tegen die tijd mee wilde doen met het cadeau. Dan zou het 110 euro per koppel zijn. Het leek hun wel wat maakte ik eruit op.



Ik interpreteer dat dus als: ik had het idee een tablet cadeau te geven en er al een uitgezocht van 220 euro. Besproken met schoonfamilie of ze daaraan mee wilden doen (dus ook over de prijs gehad).

Schoonfamilie vond dat okay maar krabbelden later terug.



De vermelding dat ze er warmpjes bijzitten illustreert voor mij dat ze niet terugkrabbelden omdat ze plots met een kapotte wasmachine zaten en dus geen geld meer hadden.

Als je directeur ergens bent is 110 euro in ieder geval een stuk minder veel dan dat het voor mij is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wereldreizigster1 schreef op 20 april 2017 @ 10:53:

Een aantal jaar geleden liet ik in wandel gangen vallen dat ik mijn boompjes in de voortuin ging snoeien en dat daar zo veel tijd in gaat zitten.

Een collega zegt oh wij hebben een electrische snoeischaar, mijn man komt je wel even helpen die zit toch maar thuis.

Fijn natuurlijk. Op de dag van het snoeien blijkt de electrische snoeischaar toch niet te werken en moeten we met de hand snoeischaar aan de gang. Bomen alsnog mooi gesnoeid. Uit fatsoen vraag ik aan de man wat hij van me krijgt. Zegt hij oh doe maar een tientje per uur. Was ik €30.- kwijt. Vind ik niet erg als ik er zelf naar gevraagd had maar dit boden ze zelf aan en heb uiteindelijk toch met de hand moeten snoeien.

Als ik dit van te voren had geweten had ik het gewoon zelf gedaanIdd raar.
quote:Wereldreizigster1 schreef op 20 april 2017 @ 10:53:

Een aantal jaar geleden liet ik in wandel gangen vallen dat ik mijn boompjes in de voortuin ging snoeien en dat daar zo veel tijd in gaat zitten.

Een collega zegt oh wij hebben een electrische snoeischaar, mijn man komt je wel even helpen die zit toch maar thuis.

Fijn natuurlijk. Op de dag van het snoeien blijkt de electrische snoeischaar toch niet te werken en moeten we met de hand snoeischaar aan de gang. Bomen alsnog mooi gesnoeid. Uit fatsoen vraag ik aan de man wat hij van me krijgt. Zegt hij oh doe maar een tientje per uur. Was ik €30.- kwijt. Vind ik niet erg als ik er zelf naar gevraagd had maar dit boden ze zelf aan en heb uiteindelijk toch met de hand moeten snoeien.

Als ik dit van te voren had geweten had ik het gewoon zelf gedaan



Heeft je collega haar man niet gewoon gedwongen omdat ze er van baalde dat "hij toch maar thuis zit" ?

En hij dacht toen je over geld begon oo dat is mooi meegenomen.Misschien had hij er zelf helemaal geen zin in?



Verder idd wel een rare actie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven