Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
quote:minnimouse schreef op 22 april 2017 @ 22:18:

[...]



Haha dat heb ik ook. Ik tank 2 keer per week. Geen idee hoeveel kilometer dat is.Twee kervper week ? Zit je voor je werk veel op de weg ? Ik tank een keer in de 4 weken en pak toch bijna dagelijks de auto .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 22 april 2017 @ 23:13:

[...]



Twee kervper week ? Zit je voor je werk veel op de weg ? Ik tank een keer in de 4 weken en pak toch bijna dagelijks de auto .Als je een beetje een woon-werk afstand hebt en niet zo'n grote tank, zit je hier zo aan. Ik reed dagelijks 80 km en terug, en moest iedere 2,5 dag tanken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 22 april 2017 @ 23:13:

[...]



Twee kervper week ? Zit je voor je werk veel op de weg ? Ik tank een keer in de 4 weken en pak toch bijna dagelijks de auto .

Ja ik rij dagelijks 2 uur. Uur heen en een uur terug.

Heb een Toyota Yaris 1.0, dus niet zo'n grote tank.
Was er al een algemene mening over die kosten per kind? Ik (lattend) betaal net zoveel mee als mijn getrouwde zus. Bij familie-uitjes betalen zij wel regelmatig het eten voor iedereen (8-10 man). Dat trekt mijn portemonnee niet, maar koffie doe ik dan wel.
Minke, als jullie dat zo akkoord vinden is dat mooi geregeld. Een beurs die het niet trekt kun je niet verplichten het toch te doen. Voel je daar dan ook vooral niet schuldig om.
quote:Troeteltje schreef op 23 april 2017 @ 08:34:

Minke, als jullie dat zo akkoord vinden is dat mooi geregeld. Een beurs die het niet trekt kun je niet verplichten het toch te doen. Voel je daar dan ook vooral niet schuldig om.Precies. Volgens mij moet je kijken naar draagkracht, niet naar hoeveel-personen-in-een-gezin-inclusief-kinderen. En hoeveel iemand wil betalen voor iets, natuurlijk.
quote:Pieps2016 schreef op 22 april 2017 @ 22:15:

Ik vind het best knap dat jullie allemaal weten hoeveel jullie auto verbruikt haha, ik tank 60/70 euro in de week en weet dan dat ik er een week meerij. Geen idee hoeveel kilometer dat is.Je hebt toch gewoon een kilometerteller in de auto? Hier altijd op 0 na tanken. Bovendien weet ik hoe ver het ongeveer naar xyz is waar ik heen rij. Ik kan me niet voorstellen dat je geen idee hebt hoeveel een bepaald ritje kost.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 23 april 2017 @ 09:54:

[...]





Je hebt toch gewoon een kilometerteller in de auto? Hier altijd op 0 na tanken. Bovendien weet ik hoe ver het ongeveer naar xyz is waar ik heen rij. Ik kan me niet voorstellen dat je geen idee hebt hoeveel een bepaald ritje kost.Mijn kilometerteller kan niet op 0.
Heb je een auto zonder trip meter? Dat kan ik me haast niet voorstellen. Denk eerder dat je hem nog niet hebt ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 23 april 2017 @ 10:06:

Heb je een auto zonder trip meter? Dat kan ik me haast niet voorstellen. Denk eerder dat je hem nog niet hebt ontdekt.

Ik zie wel de kilometers maar er zit nergens een knopje om hem op 0 te zetten.

Ik weet wel hoe zo'n ding eruit ziet want rij alweer zo'n 15 jaar rond in allerlei auto's
Heb je een digitale? Dan kun je waarschijnlijk switchen met een knopje aan je stuur of op je dashboard tussen de verschillende meters.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 23 april 2017 @ 10:27:

Heb je een digitale? Dan kun je waarschijnlijk switchen met een knopje aan je stuur of op je dashboard tussen de verschillende meters.

Ik heb hem nog niet kunnen ontdekken.

Heb een Toyota Yaris 1.0 uit 2001, dus als iemand het weet
quote:minnimouse schreef op 23 april 2017 @ 10:30:

[...]



Ik heb hem nog niet kunnen ontdekken.

Heb een Toyota Yaris 1.0 uit 2001, dus als iemand het weet http://www.toyotaownerscl ... opic/58676-trip-computer/
Je hebt een trip knopje in het midden van je dashboard (volgens Google via mijn man)
Ik heb wel een gierig verhaal. Nou ja gierig, meer sneu voor een betrokken man die zijn best doet voor een goed doel. Verhaal:



In een dierentuin kon je op een speciale feestdag een rondleiding krijgen van een vrijwilliger. Die vrijwilliger was een oude man 80+ die zijn steentje nog wilde bijdragen en het natuurlijk ook wel leuk vond om te doen. Als je mee wilde met de rondleiding werd er 1euro pp gevraagd. Deze euro ging niet naar die man maar naar een goed doel, volgens mij wnf ofzo.



1 stel dat meewilde deed al vet moeilijk over die euro, dat vonden ze maar raar want ze hadden een dierentuinabbonement dus vonden dat ze alles wel mochten doen voor niks dan. Beetje gedoe ook met wisselen omdat mensen alleen maar groot geld hadden. Zij moesten nog 50cent terug krijgen ofzo wij hadden dat nog in de hand van ons wisselgeld en hebben hun dat maar gegeven. Goed doel denk ik dan.



Maar goed betaald en wel gaan we op pad. Na 10 minuten vraagt het stel of we ook achter de schermen gaan. Nee zei die man, dat mag niet. Dan wilde ze toch maar niet mee want de dierentuin kende ze inmiddels wel. Dus de man zegt; "oke dat is goed". Zegt het stel: "uhhh doe ons dan wel even onze euro terug ja", al hand uitstekend.



Ppfff het was zo awkward. Kijk dat ze hun geld terug willen omdat ze ergens vanaf zien is natuurlijk terecht. Maar het was zo, ja gierig ofzo. De man van de rondleiding ook zweten want die had natuurlijk geen losse euro's meer want die waren allemaal als wisselgeld verdeeld. Maar ze stonden erop. Uiteindelijk heeft iemand anders die mensen 2€ in de hand gedrukt met de woorden "mooi daar zijn we van af".



Niet heel gierig maar wel, ja ongepast ofzo.. iedereen kreeg er een naar, schaamtelijk, gevoel bij en keek elkaar ook echt zo aan van tjee..



Aan het einde mochten we toch nog achter de schermen bij het aquarium! Dat was een verrassing maar kon die man niet van te voren toezeggen omdat er niet altijd ruimte voor kijkers is. Was super leuk!
Alle reacties Link kopieren
Dank dames, morgen eens checken. Vandaag een pyjamadag
Alle reacties Link kopieren
Mijn werk heeft een samenwerking me een landelijke organisatie, als je via hen bestelt krijg je een gratis consumptie. Wat ik alleen heel genant vind is dat wij de mensen dan moeten vertellen dat dat alleen koffie, thee of ranja is, dat staat verder nergens aangegeven. Als ze cola oid willen moeten ze bijbetalen..



Heel eerlijk gezegd vergeten ik en de meeste van mijn collega's dit zogenaamd regelmatig.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 23 april 2017 @ 18:07:

Mijn werk heeft een samenwerking me een landelijke organisatie, als je via hen bestelt krijg je een gratis consumptie. Wat ik alleen heel genant vind is dat wij de mensen dan moeten vertellen dat dat alleen koffie, thee of ranja is, dat staat verder nergens aangegeven. Als ze cola oid willen moeten ze bijbetalen..



Heel eerlijk gezegd vergeten ik en de meeste van mijn collega's dit zogenaamd regelmatig.Ahh ja dat snap ik wel, lijkt me ook vervelend om te moeten doen
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 23 april 2017 @ 18:07:

Mijn werk heeft een samenwerking me een landelijke organisatie, als je via hen bestelt krijg je een gratis consumptie. Wat ik alleen heel genant vind is dat wij de mensen dan moeten vertellen dat dat alleen koffie, thee of ranja is, dat staat verder nergens aangegeven. Als ze cola oid willen moeten ze bijbetalen..



Heel eerlijk gezegd vergeten ik en de meeste van mijn collega's dit zogenaamd regelmatig.



Niet gierig bij ons, maar ik heb gewerkt in een winkel die vroeger een bepaalde bon aan nam (denk aan ee VVV bon tachtig iets). Daar was al bijna 2 jaar geen contract meer mee dus namen we niet meer aan, maar dat stond wel nog steeds bij hun op de website aangegeven. Meerdere keren contact opgenomen, email, telefoon, brieven... Het bleef er maar op staan en wij maar steeds moeten uitleggen aan klanten dat we die bon niet konden aan nemen omdat wij hem ook niet meer konden inleveren vond dat zo stom en naar om te moeten doen.



Ik kan me goed voorstellen dat je dan liever gewoon die cola in schenkt en er niks van zegt, zou ik op ook doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 23 april 2017 @ 09:58:

[...]



Mijn kilometerteller kan niet op 0.



Je hebt een kilometerteller en een dagteller.

Kilometerteller kan idd niet op 0, dagteller wel.

Als dat iets digitaals is kun je daar meestal met een knopje naartoe scrollen.
668, the neighbour of the Beast
Heb je ook een dagteller in een Astra uit 97?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me echt niet inbeelden dat er ook maar één auto zonder dagteller rondrijdt.



Dus ja, hoogstwaarschijnlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 23 april 2017 @ 21:13:

[...]





Je hebt een kilometerteller en een dagteller.

Kilometerteller kan idd niet op 0, dagteller wel.

Als dat iets digitaals is kun je daar meestal met een knopje naartoe scrollen.Nogmaals, ik heb al 14 jaar auto's en ik weet echt wel wat het is
quote:minnimouse schreef op 23 april 2017 @ 21:56:

[...]



Nogmaals, ik heb al 14 jaar auto's en ik weet echt wel wat het is Zelfs mijn barrel uit 1999 zonder digitaal gedoe heeft het. Ik denk oprecht dat je er overheen kijkt. Ben heel benieuwd of je hem kunt vinden aan de hand van de beschrijving hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 23 april 2017 @ 22:03:

[...]





Zelfs mijn barrel uit 1999 zonder digitaal gedoe heeft het. Ik denk oprecht dat je er overheen kijkt. Ben heel benieuwd of je hem kunt vinden aan de hand van de beschrijving hier.Zou kunnen en zoals gezegd zal ik morgen eens kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven