Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
quote:Lady_Vintage schreef op 23 april 2017 @ 22:03:

[...]

Zelfs mijn barrel uit 1999 zonder digitaal gedoe heeft het. Ik denk oprecht dat je er overheen kijkt. Ben heel benieuwd of je hem kunt vinden aan de hand van de beschrijving hier.Zelfs mijn barrel dat in 2005 op 19 jarige leeftijd naar de sloop werd gebracht had er een. Dat was wel handig want de benzinemeter was niet altijd even betrouwbaar. Elke 300 km even langs de tank werkte beter.
Ik heb op mijn Hyundai uit 2010 ook de dagteller nog niet ontdekt Hij zit er vast wel op. Mijn auto geeft wel aan hoe lang ik kan rijden. Na voltanken zegt hij 640 km. Het is minder in de praktijk.
Alle reacties Link kopieren
Proeferij in stad met kaasjes (in het kader van verkoop). Heb een kaasmonster in huis, maar wel een met een uitstekende smaak. Ze is weliswaar kind maar weet heel erg goed welke kazen zij lekker vindt en welke niet. Ik laat haar ook kiezen

Wordt aan mij gevraagd bij kraam 1 of ik wil proeven. Nou lekker. Dochter wil ook 1 proeven, wordt het bord weggetrokken. "Alleen de volwassenen mogen proeven"... ik denk man maakt een grapje maar hij was bloedserieus. Ook bij een andere moeder met kinderen deed hij dit.

Ik geef mijn stukje aan dochter en man begint te tieren dat het alleen voor potentiele klanten is....

Heb hem vriendelijk bedankt en succes gewenst met zijn kraam en gezegd dat hij deze potentiele klant iig kwijt is. De rest van de klanten die er stonden te wachten liepem ook weg... begint man te tieren dat door ons hij zijn klanten kwijtraakte. Die man spoorde gewoon echt niet denk ik.



Verderop bij kraam 2 die ook kaas had zagen ze dit alles en dochter - die met haar 7 jaar enorm geschrokken was - mocht ALLES proeven wat ze maar wilde. Hebben daar flink wat ingeslagen...
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 11-08-2017 17:53
Reden: privacy
99.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 23 april 2017 @ 22:24:

Proeferij in stad met kaasjes (in het kader van verkoop). Heb een kaasmonster in huis, maar wel een met een uitstekende smaak. Ze is weliswaar kind maar weet heel erg goed welke kazen zij lekker vindt en welke niet. Ik laat haar ook kiezen

Wordt aan mij gevraagd bij kraam 1 of ik wil proeven. Nou lekker. Dochter wil ook 1 proeven, wordt het bord weggetrokken. "Alleen de volwassenen mogen proeven"... ik denk man maakt een grapje maar hij was bloedserieus. Ook bij een andere moeder met kinderen deed hij dit.

Ik geef mijn stukje aan dochter en man begint te tieren dat het alleen voor potentiele klanten is....

Heb hem vriendelijk bedankt en succes gewenst met zijn kraam en gezegd dat hij deze potentiele klant iig kwijt is. De rest van de klanten die er stonden te wachten liepem ook weg... begint man te tieren dat door ons hij zijn klanten kwijtraakte. Die man spoorde gewoon echt niet denk ik.



Verderop bij kraam 2 die ook kaas had zagen ze dit alles en dochter - die met haar 7 jaar enorm geschrokken was - mocht ALLES proeven wat ze maar wilde. Hebben daar flink wat ingeslagen...Wauw, die verkoper is echt gestoord...
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Lady_Vintage schreef op 23 april 2017 @ 09:54:

[...]





Je hebt toch gewoon een kilometerteller in de auto? Hier altijd op 0 na tanken. Bovendien weet ik hoe ver het ongeveer naar xyz is waar ik heen rij. Ik kan me niet voorstellen dat je geen idee hebt hoeveel een bepaald ritje kost.

Ik heb er oprecht nog nooit over nagedacht. Een tank is ongeveer 50 euro en ik tank een paar keer maand. Tot zover mijn kennis. Je zou het ongetwijfeld makkelijk kunnen uitrekenen voor een bepaalde rit maar daar heb ik nooit noodzaak of behoefte aan en dus heb ik geen idee.



En ik heb inderdaad een dagteller maar die gebruik ik ook nooit.



Ik snap de verbazing dus wel en vond t ook wel grappig dat zo vaak hier precieze bedragen voor rit x of y langskwamen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessaa schreef op 24 april 2017 @ 01:03:

[...]





In onze familie denk ik dat het zo zou gaan dat in principe de 4 kinderen voorstellen het bedrag te delen, want zij zijn de kinderen van de feestvarkens. Vervolgens zou mijn partner aangeven dat hij graag meebetaalt aan het cadeau, waarna ik dat zou doorgeven aan de rest om de kosten te herberekenen. Daarna is er vast nog een andere partner die dat ook wil. Vervolgens durft misschien het "armste" kind te zeggen dat zelfs na door 6 te delen het cadeau nog steeds te duur is, waarna ik of andere broers/zussen aanbieden om wat meer te betalen, afhankelijk van wie meer te besteden heeft. Ik denk dus niet dat er 1 verdeelsleutel bestaat voor dit soort situaties.Hier ook vier kinderen. Twee hebben al heel lang een partner, en hebben het financieel riant. Twee waren single en hadden het niet breed. Er is altijd gedeeld door kinderen plus partners. Stellen betaalden dus twee keer zo veel als alleenstaanden. Nu is een van de alleenstaanden sinds een paar jaar getrouwd en heeft het financieel ook meer dan goed. Maar dit is nu juist degene die elke keer weer vergeet dat stellen dubbel betalen. We maken er verder geen halszaak van maar het is toch wat ongemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 23 april 2017 @ 22:14:

Ik heb op mijn Hyundai uit 2010 ook de dagteller nog niet ontdekt Hij zit er vast wel op. Mijn auto geeft wel aan hoe lang ik kan rijden. Na voltanken zegt hij 640 km. Het is minder in de praktijk.Mijn auto zegt dat ook, het heeft te maken met je rijstijl! En natuurlijk of je door de stad moet of een 80 km weg neemt. Daar ben ik tegenwoordig wel bewust mee bezig. Ik rij nooit 130 maar 110. Dat is pure verspilling van benzine en scheelt een paar minuten.
Vroeger schakelen naar hogere versnelling bevorderd ook zuiniger rijden.
Onze vorige auto vertelde ook hoeveel je kon rijden, maar dat klopte echt van geen kanten. Hij begon bij een volle tank op 180 km ongeveer, terwijl je ook best iets van 600 kon rijden.

Volgens de garage moesten ze ingewikkelde dingen met de software doen om het goed te krijgen en dat zou natuurlijk lekker duur zijn, dus hebben we het maar zo gelaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Soldanella schreef op 24 april 2017 @ 09:03:

[...]





Hier ook vier kinderen. Twee hebben al heel lang een partner, en hebben het financieel riant. Twee waren single en hadden het niet breed. Er is altijd gedeeld door kinderen plus partners. Stellen betaalden dus twee keer zo veel als alleenstaanden. Nu is een van de alleenstaanden sinds een paar jaar getrouwd en heeft het financieel ook meer dan goed. Maar dit is nu juist degene die elke keer weer vergeet dat stellen dubbel betalen. We maken er verder geen halszaak van maar het is toch wat ongemakkelijk.Waarom toch altijd dat erbij zetten wie het financieel goed heeft en wie niet? En wie heeft verzonnen dat singles het slecht hebben en stellen het goed hebben???
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 23 april 2017 @ 20:53:

[...]





Niet gierig bij ons, maar ik heb gewerkt in een winkel die vroeger een bepaalde bon aan nam (denk aan ee VVV bon tachtig iets). Daar was al bijna 2 jaar geen contract meer mee dus namen we niet meer aan, maar dat stond wel nog steeds bij hun op de website aangegeven. Meerdere keren contact opgenomen, email, telefoon, brieven... Het bleef er maar op staan en wij maar steeds moeten uitleggen aan klanten dat we die bon niet konden aan nemen omdat wij hem ook niet meer konden inleveren vond dat zo stom en naar om te moeten doen.



Ik kan me goed voorstellen dat je dan liever gewoon die cola in schenkt en er niks van zegt, zou ik op ook doen.Ja! Die mensen gaan daar heen in de veronderstelling dat het gewoon geregeld is. Zet het dan als bedrijf duidelijker oo je website ofzo.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 24 april 2017 @ 11:22:

[...]





Waarom toch altijd dat erbij zetten wie het financieel goed heeft en wie niet? En wie heeft verzonnen dat singles het slecht hebben en stellen het goed hebben???

Dat lees ik er niet in, alleen dat dat in hun geval zo is.



Ik zou het ook opvallend vinden dat het nieuwe stel het steeds vergeet.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 24 april 2017 @ 12:05:

[...]



Ja! Die mensen gaan daar heen in de veronderstelling dat het gewoon geregeld is. Zet het dan als bedrijf duidelijker oo je website ofzo.Dat kun je heel duidelijk op de website zetten en dan nog heb je genoeg mensen die het niet lezen en dus denken dat ze het kunnen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 24 april 2017 @ 11:22:

[...]





Waarom toch altijd dat erbij zetten wie het financieel goed heeft en wie niet? En wie heeft verzonnen dat singles het slecht hebben en stellen het goed hebben???



Omdat de stellen het ook echt financieel goed hadden. Denk aan banen als rechter, bankdirecteur. De alleenstaanden zaten op minimumloon.

De afspraken waren zo gemaakt dat het meewoog dat de alleenstaanden minder hoefden te betalen, en door het zo te doen hadden we een mooie verdeelsleutel.



Waarom maak jij er van dat alle singles het slecht hebben en alle stellen het goed?
Trouwens net meegemaakt.........





Zit in een tentje waar een grote vitrineachtige kast staan met schepsnoep. Per 100 gram te betalen. Niet goedkoop ook.



Loopt er steeds 1 kind langs van een jaar of 4 die snoepjes pakt en in mond stopt. Niet 1 keer, maar de hele tijd. Laatste keer voor ik zelf vertrok handje vol met enkele snoepjes tegelijk. Ouders bekijken het van een afstand en lachen er om.



Echt, als die van mij dat zou doen zouden oorlellen ineens heeeeeeeeel lang zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft cadeau-budget:



Situatie hier is: man die werkt, ik studeer fulltime, 2 kinderen (bijna 3). 1 inkomen dus. Groepscadeaus doen wij niet meer aan mee, voor mijn zussen en zijn broers zijn bepaalde inleggen een schijntje maar voor ons niet te doen. Hebben we wel een tijd gedaan maar nu kopen we zelf iets apart.



Dat je dubbel zou moeten betalen als stel vind ik onzin. Wij geven gewoon iets wat we leuk vinden en kunnen betalen, deed ik toen ik alleen was ook. Komt meestal neer op 10 a 15,- per neefje/ nichtje, 20,- per jarige ouder, en voor vriendjes van kinderen rond de 5 euro tot 10 euro voor de bekendere kinderen van ons wanneer zij om iets specifieks vragen. Dit bedrag is dus wat wij geven, als stel. En dat lijkt me zat. Omgekeerd verwachten wij ook geen dure cadeaus voor de kinderen en vragen meestal om stickers of knutselspul. Zelf kopen we de grotere dingen. Wijzelf, man en ik, vieren onze verjaardag niet voor visite, we gaan samen ergens eten ofzo.



Mijn zussen en ik doen niet aan cadeaus aan elkaar, ik stuur altijd een kaartje. Man's familie viert wel altijd hun verjaardag en man gaf altijd 20,-,pp dat liep enorm op en ik vond het ook raar want ze vragen ook letterlijk ongevraagd als cadeautip om geld, aan ons, terwijl wij niet veel hebben en die stellen dubbel verdienen, 2x per jaar op vakantie kunnen en een koopwoning hebben en deze ook regelmatig kunnen verbouwen e.d. Wij zitten in een sociale huurwoning, geen vakantie en 1 inkomen (goed op geld letten) dus het kon echt niet meer. Ik vind onze situatie prima verder, daar hebben we zelf door bepaalde keuzes voor gekozen, maar geld aan ons vragen terwijl ik niet vraag wat iemand wil hebben vind ik wel raar., vandaar dat ik onze situaties even schets.

Ik zorg meestal voor een flesje drank of bos bloemen nu voor zijn broers en aanhang.



Overigens zijn wij wel van de tussendoor-cadeautjes, nemen altijd wel iets mee op visite, snoepje of bellenblaas voor kinderen, gebak of bloemetje voor volwassenen..
Spijt is verstand dat te laat komt
Gierige actie van de lokale HEMA. Er stond een groot schap met paaseieren, die je zelf kon scheppen. Het ding stond er gisteren nog, en toen ik daarover een grapje maakte tegen de cassiere zei ze: ''oh maar dat gooien we vanavond allemaal weg.''



Geef het dan weg aan je personeel / klanten.
quote:miza schreef op 24 april 2017 @ 15:37:

Wat betreft cadeau-budget:



Situatie hier is: man die werkt, ik studeer fulltime, 2 kinderen (bijna 3). 1 inkomen dus. Groepscadeaus doen wij niet meer aan mee, voor mijn zussen en zijn broers zijn bepaalde inleggen een schijntje maar voor ons niet te doen. Hebben we wel een tijd gedaan maar nu kopen we zelf iets apart.



Dat je dubbel zou moeten betalen als stel vind ik onzin. Wij geven gewoon iets wat we leuk vinden en kunnen betalen, deed ik toen ik alleen was ook. Komt meestal neer op 10 a 15,- per neefje/ nichtje, 20,- per jarige ouder, en voor vriendjes van kinderen rond de 5 euro tot 10 euro voor de bekendere kinderen van ons wanneer zij om iets specifieks vragen. Dit bedrag is dus wat wij geven, als stel. En dat lijkt me zat. Omgekeerd verwachten wij ook geen dure cadeaus voor de kinderen en vragen meestal om stickers of knutselspul. Zelf kopen we de grotere dingen. Wijzelf, man en ik, vieren onze verjaardag niet voor visite, we gaan samen ergens eten ofzo.



Mijn zussen en ik doen niet aan cadeaus aan elkaar, ik stuur altijd een kaartje. Man's familie viert wel altijd hun verjaardag en man gaf altijd 20,-,pp dat liep enorm op en ik vond het ook raar want ze vragen ook letterlijk ongevraagd als cadeautip om geld, aan ons, terwijl wij niet veel hebben en die stellen dubbel verdienen, 2x per jaar op vakantie kunnen en een koopwoning hebben en deze ook regelmatig kunnen verbouwen e.d. Wij zitten in een sociale huurwoning, geen vakantie en 1 inkomen (goed op geld letten) dus het kon echt niet meer. Ik zorg meestal voor een flesje drank of bos bloemen nu voor zijn broers en aanhang.



Overigens zijn wij wel van de tussendoor-cadeautjes, nemen altijd wel iets mee op visite, snoepje of bellenblaas voor kinderen, gebak of bloemetje voor volwassenen..

Klinkt alsof jullie het prima aanpakken zo en in mijn ogen niemand te kort doen. Goed van jullie dat jullie geleerd hebben op te komen voor eigen beurs.



Overigens uit pure interesse: als budget beperkt en beknibbelen een must is, dan toch 3e op komst?
quote:clemance schreef op 24 april 2017 @ 15:41:

Gierige actie van de lokale HEMA. Er stond een groot schap met paaseieren, die je zelf kon scheppen. Het ding stond er gisteren nog, en toen ik daarover een grapje maakte tegen de cassiere zei ze: ''oh maar dat gooien we vanavond allemaal weg.''



Geef het dan weg aan je personeel / klanten.Dat bepalen de HEMA's waarschijnlijk niet lokaal, wel landelijk. Dus opgelegde regel vermoed ik.
quote:Troeteltje schreef op 24 april 2017 @ 13:47:

Trouwens net meegemaakt.........





Zit in een tentje waar een grote vitrineachtige kast staan met schepsnoep. Per 100 gram te betalen. Niet goedkoop ook.



Loopt er steeds 1 kindlangs van een maar of 4 die snoepjes pakt en in mond stopt. Niet 1 keer, maar de hele tijd. Laatste keer voor ik zelf vertrok handje vol met enkele snoepjes tegelijk. Ouders bekijken het van een afstand en lachen er om.



Echt, als die van mij dat zou doen zouden oorlellen ineens heeeeeeeeel lang zijn!Echt die ouders hebben zelf ook nog opvoeding nodig.
quote:clemance schreef op 24 april 2017 @ 15:41:

Gierige actie van de lokale HEMA. Er stond een groot schap met paaseieren, die je zelf kon scheppen. Het ding stond er gisteren nog, en toen ik daarover een grapje maakte tegen de cassiere zei ze: ''oh maar dat gooien we vanavond allemaal weg.''



Geef het dan weg aan je personeel / klanten.

Weggooien

Wat een verspilling,inderdaad geef het dan als extraatje aan je personeel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 april 2017 @ 15:54:

[...]



Weggooien

Wat een verspilling,inderdaad geef het dan als extraatje aan je personeel.

Denk dat HEMA dat landelijk als richtlijn oplegt, dat dat niet mag, om te voorkomen dat personeel terughoudend is met verkoop stimuleren, omdat ze het zelf kunnen krijgen als het niet verkocht wordt.



Sommige supermarkten geven dat soort dingen weg aan klanten, vind ik veel slimmer, stimuleert toch dat je dan juist daar je boodschappen doet.
quote:Troeteltje schreef op 24 april 2017 @ 15:46:

[...]



Klinkt alsof jullie het prima aanpakken zo en in mijn ogen niemand te kort doen. Goed van jullie dat jullie geleerd hebben op te komen voor eigen beurs.



Overigens uit pure interesse: als budget beperkt en beknibbelen een must is, dan toch 3e op komst?



Huh? Hoe kom je erbij om zo'n vraag te stellen?!



Daarnaast vind ik dat je een bijzondere conclusie trekt aan de hand van bewust omgaan met het geven van cadeautjes.
Alle reacties Link kopieren
@ Troeteltje: Dankjewel !

En natuurlijk mag je dat vragen; we hadden nog een kinderwens. We beknibbelen inderdaad op bepaalde zaken; we wonen tamelijk klein (maar wel heel fijn!), gaan niet naar pretparken of op vakantie voorlopig (vanaf volgend jaar ben ik klaar met mijn studie en ga ik ook werken en kan het wellicht wel), maar pakken zaken wel anders aan zodat het leuk blijft. Ieder kind kan op een activiteit/sport, ze kunnen op zwemles, en we gaan heel veel op pad met mooi weer. Ook via vakantieveilingen pik ik er vaak leuke deals uit voor grote speeltuinen e.d. Ik mis soms wel de luxe die we hadden voordat we kinderen hadden, maar het is tijdelijk tot ik werk even krap. Tot die tijd improviseren we
Spijt is verstand dat te laat komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven