Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 24 april 2017 @ 17:32:

Klopt, grote supermarkten zoals de AH geven niks aan de voedselbank omdat ze bang zijn voor rechtzaken als iemand er ziek van zou worden.

Het wordt allemaal naar een grote verwerker die er compost of diervoeder van maakt.

Het is zelfs zo erg dat de AH liever een complete partij groente of fruit als afval doorverkoopt ipv dat het goedkoop in de aanbieding gaat.

Als het zogenaamd bedorven is betaalt de verzekering voor de geleden schade en ze kunnen het alsnog voor compost verkopen.



En ondertussen doet de AH tegen de klanten dat ze tegen voedselverspilling zijn.In mijn provincie weet ik dat ten minste 8 filialen heel veel doneren aan de voedselbank. En dit zijn reguliere winkels, geen franchise filialen. Wel is het zo dat er op een aantal productgroepen beperkingen zitten, zoals vlees, maar dit wordt terug gestuurd naar het distributiecentrum. En ja, dan kan het heel goed zijn dat daar diervoeding van gemaakt wordt of dat het vernietigd wordt. Maar het is dus niet zo dat AH alles maar weggooid, integendeel
Alle reacties Link kopieren
Nav iemand hierboven die klaagt over klein cadeau van iemand met 5nuljaarsalaris...



Laatst was ik op een feestje en sprak met iemand die 6-7 ton per jaar verdient.



Hij vertelde ook dat iedereen altijd verwacht dat hij betaalt.

Hij vond dat ook zwaar irritant en dat kan ik me goed voorstellen. Niet vanwege het geld, maar vanwege de verwachting waardoor regelmatig ongemakkelijke momenten ontstaan.



En dat als hij met vrienden op vakantie wil dat soms ook "lastig" is vanwege het verschil in budget.



En hij zei ook dat er totaal onbekende mensen bij hem aankloppen die vinden dat hij wel iets voor ze kan kopen/regelen. Bizar he.
Ik kan me heel goed voorstellen dat de vanzelfsprekendheid waarmee sommige mensen dingen verwachten je flink je keel gaan uithangen.

Geld verdienen gebeurd doorgaans niet zonder dat daarvoor hard gewerkt moet worden. Betreffende personen leveren vaak veel in in ruil voor dat salaris.

Ik kan me indenken dat je soms in een positie verkeerd waarin je je afvraagt of iemand een echte vriend is of enkel uit is op je geld en alle gemakken van je geld voor hem/haar.
quote:PiltyIggy schreef op 28 april 2017 @ 15:24:

Uitgenodigd worden om oud en nieuw te vieren met vrienden. "Vriend" haalt eten voor het gourmetten e.d. uitgebreid bij de Jumbo, heeft een salaris van 5 nullen p.j. Later kwam hij er mee dat we allemaal wel een 10tje konden doen voor het eten, want dat we bij hem eten betekende toch niet dat hij alles moest betalen? Vervolgens kreeg ik 8 januari nog een appje, of ik ook nog even 5 euro p.p. voor het vuurwerk wilde overmaken. Dat niet eens afgesproken is. Hij heeft wel alles in NL gehaald, ondanks dat hij vlak bij de Duitse grens woont.



Of: wederom dezelfde "vriendengroep" vraagt mijn vriend wat hij wil hebben voor zijn verjaardag, hij zegt voor de grap: Dikke BMW. Krijgt vervolgens van een stuk of 4 vrienden SAMEN een speelgoed modelauto van een BMW... Via MP gekocht, waarde? 15 euries.



Of ikzelf; wederom diezelfde vriendengroep... Daarom heb ik er nu ook nauwelijks nog contact mee. Ik had een nieuwe auto en dus een autoradio nodig. Dacht, die vraag ik van mijn vriendengroep. Vervolgens komen ze aan met een doosje waarvan ik dacht hmm... Het zag er niet heel nieuw uit, zat in een kartonnen doos. Ze gaven dit met ruim 6/7 personen. Later bleek dat het een tweedehands autoradio was van 1 van de mensen in die groep, zelfs zijn SD kaartje zat er nog in. Marktplaats waarde? rond de 25 euro..

Samen de boodschappen voor oud en nieuw vieren betalen vind ik niet meer dan normaal, ook al heeft die vriend een salaris van 5 nullen. Maar het had wel vooraf besproken kunnen worden.



Die modelauto vind ik een geweldig!! kado, nav de grap van je vriend.

En verder is het misschien handig afspraken te maken met die vriendengroep over verjaardagskado´s. Persoonlijk vind ik "echte" kado´s voor volwassenen niet nodig, zeker als iedereen om en om zijn verjaardag viert. Misschien is er een tijd aangebroken dat er niet meer standaard 10-15 euro pp wordt besteed, maar geen of een symbolisch kado wordt gegeven?
Ik voelde me net heel gierig, ik had een krulset gekocht bij de kijkshop a 25€.



Kwam ik bij de/het kruitvat was hij daar maar 15€. Dus ja, toch maar terug gebracht bij de kijkshop. Voel ik mijzelf vet lullig om. Dit omdat de kijkshop al op failliet gaan staat maar vooral omdat mijn man, die echt niet snap waarom ik mij druk maak, gaat zingen: "laat het los, laat het gaaaaan, de kijkshop gaat eraaaan"



;)
Alle reacties Link kopieren
quote:_Aphia_ schreef op 28 april 2017 @ 16:51:

Nav iemand hierboven die klaagt over klein cadeau van iemand met 5nuljaarsalaris...



Laatst was ik op een feestje en sprak met iemand die 6-7 ton per jaar verdient.



Hij vertelde ook dat iedereen altijd verwacht dat hij betaalt.

Hij vond dat ook zwaar irritant en dat kan ik me goed voorstellen. Niet vanwege het geld, maar vanwege de verwachting waardoor regelmatig ongemakkelijke momenten ontstaan.



En dat als hij met vrienden op vakantie wil dat soms ook "lastig" is vanwege het verschil in budget.



En hij zei ook dat er totaal onbekende mensen bij hem aankloppen die vinden dat hij wel iets voor ze kan kopen/regelen. Bizar he.

Heel raar! Zeker van dat aanbellen, dat doe je toch niet?



Herken het wel deels; mijn broer heeft ook een goed salaris en is daarnaast ook nog heel joviaal en gul. Toch zie ik vaak dat mensen er vanuit gaan dat hij betaalt of ze proberen vanalles te regelen via hem. Dat vind ik heel vervelend maar ik kan er niks mee.
quote:Gooloib schreef op 28 april 2017 @ 17:38:

Ik voelde me net heel gierig, ik had een krulset gekocht bij de kijkshop a 25€.



Kwam ik bij de/het kruitvat was hij daar maar 15€. Dus ja, toch maar terug gebracht bij de kijkshop. Voel ik mijzelf vet lullig om. Dit omdat de kijkshop al op failliet gaan staat maar vooral omdat mijn man, die echt niet snap waarom ik mij druk maak, gaat zingen: "laat het los, laat het gaaaaan, de kijkshop gaat eraaaan"



;)

Je mans lied vind ik zeer lullig!



Jouw actie mbt terugbrengen vind ik zeer verstandig!
quote:Gooloib schreef op 28 april 2017 @ 17:38:

"laat het los, laat het gaaaaan, de kijkshop gaat eraaaan"

Alle reacties Link kopieren
Gierig of zuinig?

De auto uit het centrum parkeren om geen parkeergeld te hoeven betalen
Alle reacties Link kopieren
quote:Jongensmama2009 schreef op 28 april 2017 @ 19:39:

Gierig of zuinig? M

De auto uit het centrum parkeren om geen parkeergeld te hoeven betalenIk vind het gierig. Je neemt parkeerplekken weg uit een wijk waardoor mensen niet eens dicht bij huis kunnen parkeren. Ik weet dat het veel geld kan zijn, maar zoek dan de goedkopere parkeergarage
quote:Jongensmama2009 schreef op 28 april 2017 @ 19:39:

Gierig of zuinig?

De auto uit het centrum parkeren om geen parkeergeld te hoeven betalenIk vind het zuinig. Doe ik ook bij mijn werk. Anders werk ik 1,5 uur enkel voor de parkeergarage.
quote:Jongensmama2009 schreef op 28 april 2017 @ 19:39:

Gierig of zuinig?

De auto uit het centrum parkeren om geen parkeergeld te hoeven betalenBeide. Ga dan met de trein.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jongensmama2009 schreef op 28 april 2017 @ 19:39:

Gierig of zuinig?

De auto uit het centrum parkeren om geen parkeergeld te hoeven betalenGeen idee. Doe ik ook weleens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jongensmama2009 schreef op 28 april 2017 @ 19:39:

Gierig of zuinig?

De auto uit het centrum parkeren om geen parkeergeld te hoeven betalenZuinig. Als het even kan en het geen 2 kilometer lopen oplevert, doe ik dat ook.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 28 april 2017 @ 20:39:

[...]





Beide. Ga dan met de trein.

Het treinstation zit verder van het centrum af dan de parkeerplaats die gratis is.

Ik vind het zuinig.
Ik vind het pas gierig om van iemand die 5 nullen verdiend te verwachten dat hij alles maar alleen betaald.
quote:sinnombre schreef op 28 april 2017 @ 20:39:

[...]





Beide. Ga dan met de trein.Want de trein is gratis?
quote:Jongensmama2009 schreef op 28 april 2017 @ 19:39:

Gierig of zuinig?

De auto uit het centrum parkeren om geen parkeergeld te hoeven betalen



Openbare parkeerplaats, waar niemand last heeft van jouw auto: zuinig.

Op een plek waardoor bewoners/bezoekers niet meer kunnen parkeren: gierig.
quote:Falathiel schreef op 28 april 2017 @ 19:43:

[...]

Ik vind het gierig. Je neemt parkeerplekken weg uit een wijk waardoor mensen niet eens dicht bij huis kunnen parkeren. Ik weet dat het veel geld kan zijn, maar zoek dan de goedkopere parkeergarageWel als je in een woonwijk parkeert. Sommige steden kun je op parkeerplaatsen voordelig parkeren buiten het centrum. Bijvoorbeeld in Leiden. Parkeerterrein Haagweg. En dan met shuttlebusjes de stad in.
Alle reacties Link kopieren
Voor de deur van mijn werk is het betaald parkeren. Twee straten verder is het gratis. Ik ga voor de gratis optie. Ga echt niet elke dag 10 euro parkeergeld betalen.



Woensdag naar de bios geweest. Hebben we de auto op tien minuten lopen gezet, gratis dus. Goed voor de conditie en de portommonee.
quote:Lady_Vintage schreef op 28 april 2017 @ 20:46:

[...]





Want de trein is gratis?



Of je zegt even op een normale toon dat de trein ook niet gratis is. Hartelijk dank.

Beter met de trein, dan moeilijk doen met de auto en dan nog niet komen waar je wilt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging laatst met een vriendin eten bij mij thuis en ik had het eten gekocht en zij nam twee flessen fris mee. Ze wilde de flessen wel weer mee nemen voor het statiegeld. Niet supergierig maar vond het wel grappig.
quote:sinnombre schreef op 28 april 2017 @ 21:44:

[...]





Of je zegt even op een normale toon dat de trein ook niet gratis is. Hartelijk dank.

Beter met de trein, dan moeilijk doen met de auto en dan nog niet komen waar je wilt zijn.



Mijn toon was niet anders dan de jouwe.



Daarnaast, als iemand om geld te besparen in een buitenwijk parkeert hem te verwijzen naar het schreeuwend dure OV is gewoon vreemd.
quote:minnimouse schreef op 28 april 2017 @ 21:23:

Voor de deur van mijn werk is het betaald parkeren. Twee straten verder is het gratis. Ik ga voor de gratis optie. Ga echt niet elke dag 10 euro parkeergeld betalen.



Woensdag naar de bios geweest. Hebben we de auto op tien minuten lopen gezet, gratis dus. Goed voor de conditie en de portommonee.Dit is toch niet gierig? Dit doet toch iedereen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jongensmama2009 schreef op 28 april 2017 @ 19:39:

Gierig of zuinig?

De auto uit het centrum parkeren om geen parkeergeld te hoeven betalenVooral asociaal. Ik moet eeuwig rondjes rijden om mijn auto kwijt te kunnen omdat er veel mensen parkeren die hier niet wonen of op bezoek zijn. Gelukkig word het hier vergunningsgebied, op aanvraag van de bewoners.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven