Geld & Recht alle pijlers

Happy new toeslagen topic

22-04-2014 11:06 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de site van de belastingdienst staat als stortingsdatum 22 April..



Staat het er al op?



.. En wat ga je ermee doen?

Ik ga ervan sparen.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ABN en ook nog niet binnen zucht.. Red me nog wel, maar ja loon komt ook al bijna
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niets. Ook abn en nog 0,15 ct. op de rekening
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 22 april 2014 @ 17:49:

[...]



Jammer dat je nu net dit topic treft, want ik nomineer deze tot de meest neerslachtige ooit. Normaalgesproken is het een heel gezellige boel. Ik schrik hier ook wel een beetje van.Ik vraag me eerlijk gezegd of echt nou net dit topic is, het komt op mij over als een structurele problemen. En ik schrik er behoorlijk van.
quote:pompsnol schreef op 22 april 2014 @ 18:05:

[...]





Ik vraag me eerlijk gezegd of echt nou net dit topic is, het komt op mij over als een structurele problemen. En ik schrik er behoorlijk van.Ik ben dit in mijn toeslagentopics nooit tegengekomen. Misschien blijven deze dames daar uit weg omdat we er altijd een heel gezellige boel van maken en op cruises gaan van onze toeslagen en haute couture kopen. Een hele dag niet gegeten heb ik nooit meegemaakt en ik snap ook echt niet hoe dat kan als je een normaal minimum inkomen hebt, maar dat zal ik dan wel verkeerd zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrok er ook een beetje van Cateautje



Meestal is het een hoop gein van dames op het minimum maar nu zijn er inderdaad wel veel bij die helemaal niets meer hebben, en ja, dan is een dag te laat natuurlijk een ramp.



Zou het zo zijn dat de hele situatie aan het verslechteren is zodat er meer mensen in de knel komen? Ik zit ook op het minimum maar heb geen schulden dus een dag te laat (of zelfs een maand te laat) levert mij geen 'hongersituatie' op, maar ja, ik zie in mijn omgeving dat ik inmiddels in een 'luxe' situatie zit!
It's hip(ster) to be square!
Tja, ik zou het niet weten, zou kunnen. Ik ken die luxesituatie ook.

Ooit ben ik die topics begonnen omdat het een paar keer is gebeurd dat iemand een topic openden met de vraag of de toeslagen al binnen waren en die persoon werd steeds gruwelijk afgebrand, dat was echt bij de beesten af, dus besloot ik toen om er een feestelijk topic met een knipoog van te maken en hoewel er in het begin nog wat gesputterd werd, was het heel leuk en gezellig. De forummers die in dit topic posten zijn ook in rap tempo aan het veranderen en de oude garde is voor een groot deel verdwenen.

Het klopt dat er wetten aan zijn genomen die er in hebben gehakt op het minimum, misschien dat het daarmee te maken heeft.
Hm nog niks hier (rabo). Gelukkig zit ik er niet heel erg om te springen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het ook te maken heeft met de paasdagen. Twee feestdagen waar je toch ook wel een doosje eieren wilt kopen en een toetje op tafel wilt zetten en de toeslagen die een dag later zijn dan normaal.



Hier kan ik het altijd goed redden hoor, maar er lag een forse onterechte rekening van de zorgverzekering op de mat en die moet toch betaald worden voor het uitgezocht wordt. Tegelijkertijd kwam ook de rekening van 2 eigen risico's van dit jaar. Dat kan ik uiteindelijk wel betalen van de spaarrekening, maar dat hakt er flink in.



Als mensen een lange tijd geen buffer kunnen maken krijg je inderdaad de verhalen van dit topic denk ik. Er zitten door de crisis gewoon ontzettend veel mensen in een financiële rotsituatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat begin van het topic meegemaakt als mee-lezer Cateautje Ik las namelijk al jaren mee maar vond een aantal topics zo gezellig (toeslagen, zaterdagochtend en de winterliefhebbers) dat ik me toen, eindelijk, maar eens heb aangemeld.



Ik ben bang dat de grote-boze-buitenwereld steeds grimmiger wordt en dat dit ook doorklinkt op het forum. Je ziet het bijvoorbeeld ook op de pijler 'geld en recht' waar steeds meer mensen in de financiële problemen komen, en het recente huurverhogingtopic was daar ook een voorbeeld van.



Dit soort situaties blijven nu nog verborgen maar komen anoniem dus aan de oppervlakte.
It's hip(ster) to be square!
Het is binnen!

Ik heb vorige week geld moeten vragen aan mijn ouders, voor het eerst in mijn leven, heel beschamend, maar ik had niks meer op mijn lopende rekening en niks meer op mijn spaarrekening. Ik heb 70% van het minimumloon en doe niks vreemds.



Ik loop 3 jaar op dezelfde schoenen, in dezelfde kleren, ga niet uit, betaal alleen mijn rekeningen en de boodschappen. Dus ik ben heel blij met mijn toeslagen....
Alle reacties Link kopieren
quote:tzippa2 schreef op 22 april 2014 @ 18:47:

Het is binnen!

Ik heb vorige week geld moeten vragen aan mijn ouders, voor het eerst in mijn leven, heel beschamend, maar ik had niks meer op mijn lopende rekening en niks meer op mijn spaarrekening. Ik heb 70% van het minimumloon en doe niks vreemds.



Ik loop 3 jaar op dezelfde schoenen, in dezelfde kleren, ga niet uit, betaal alleen mijn rekeningen en de boodschappen. Dus ik ben heel blij met mijn toeslagen....Hartstikke fijn tzippa2, het is je gegund
It's hip(ster) to be square!
Is waar Hipstercat. Het Viva forum is natuurlijk niet immuun voor de realiteit van de echte wereld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jarenlang afgekeurd en zit daardoor al 10 jaar op bijstandsniveau. Ik heb geen schulden, rook niet, geen auto enz. Maar ook geen buffer en/of spaargeld. Dit jaar zet ik voor het eerst mijn vakantiegeld opzij om een buffertje op te bouwen.



Kleren koop ik tweedehands en groente en fruit haal ik van de markt waarmee ik grote porties kook en invries voor het einde van de maand.



Sinds de hoge ziektekostenverzekering en vooral het eigen risico, kan ik nauwelijks meer rondkomen. Dus einde van de maand is ook echt einde van mijn geld en als het dan wat dagen later komt (of niet omdat het nog steeds niet geregeld is) kan ik echt nauwelijks nog eten (het is dat ik nog wat in de vriezer heb).....



Er is gewoon niets meer om nog verder op te bezuinigen. Deze maand een paar verjaardagsfeestjes gehad (mijn laatste geld opgemaakt aan een cadeautje voor mijn schoonzoon) en nieuwe lenzen moeten kopen... tja dan wordt het lastig.



Het is niet zielig of negatief het is gewoon wat het is, de realiteit. Mijn inkomen gaat op aan mijn vaste lasten, van de toeslagen leef ik (doe ik boodschappen). Dus als de belastingdienst fouten maakt (wat ze bij mij al een half jaar doen, elke maand) heb ik een groot probleem.
I have my fears but they do not have me
Alle reacties Link kopieren
Ik duim nog door hoor dames!



Het is voor mij door een samenloop van omstandigheden deze maand opeens heel krap.



Ik merk in mijn werk (welzijn) dat er steeds meer mensen geen buffer meer hebben, en dan kan 1 tegenvaller (energie rekening, zorgkosten) al gauw betekenen dat je van toeslag-naar-salaris-naar-toeslag leeft.

Je overleeft wel, maar leuk is anders.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
eindelijk hier ook binnen ,pfff normaal lees ik al jaren mee en reageer niet ,maar nu wel eens een keertje. heb wel eten in de kast en vriezer,maar morgen eentje jarig en dan wil je toch wat! wat betreft de verhalen hier dat is gewoon realiteit voor velen,en idd hier zijn het ook de hoge zorgkosten die je de das omdoen . Kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die niet zonder de toeslagen kunnen en dat de nood hoog is,hier vraagt niemand om,en het feit dat de toeslag niet binnen is kan je plannen goed dwarsbomen,vind de verhalen dan ook niet zielig of negatief.
Alle reacties Link kopieren
Nee inderdaad niet zielig of negatief maar toch wel triest dat het zo moet in een rijk land als Nederland.



Hier zo'n 2 jaar op het minimum en ook chronisch ziek dus weet er alles van . Het vergt een enorme planning en controle van de rekening (vanmiddag nog ff gezeten) om alles goed te laten verlopen.



Ik heb de luxe positie van een maximale buffer en geen schulden dus totale controle omdat dat zo te houden.



Het blijven doorbelasten van de 'bezuinigingen' (lees lastenverzwaringen) betekent dat sommige mensen zo minimaal zitten dat er, inderdaad, maar iets kleins hoeft te gebeuren en het gaat mis!
It's hip(ster) to be square!
Ik vind het hele toeslagensysteem gewoon behoorlijk kaa uu tee.

Zoals de situatie die ik aan het begin schetste....ik weet dat ik over een paar maanden omhoog ga in salaris. Als ik niks doe, mag ik volgend dus flink wat onterechte toeslag terugbetalen. Dus ik heb het nu al geregeld, met als gevolg dat mijn toeslag nu al daalt....terwijl ik dat hogere salaris nog niet heb en dus eigenlijk die hogere toeslag nodig heb.



En het lijkt wel alsof er elke maand weer ergens een storing oid is. Ik zat er nu godzijdank niet op te wachten, maar heb ook wel eens zulke maanden gehad...dan is het echt heel zuur dat het effe een dag later komt. Tegenwoordig stouw ik zodra er geld is mijn hele vriezer en voorraadkast vol met crisisvoer (knakworst, vissticks, dat soort dingen. Speciaal voor die laatste dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben gewoon jarenlang de huren steeds hoger gemaakt... dat hadden ze aan moeten pakken i.p.v. die toeslagen.



Ook de ziektekosten hadden in verhouding met het inkomen moeten blijven. Nu betaald iemand met een ton aan inkomen hetzelfde als iemand die ziek (en dus hoge medische kosten heeft) is en nauwelijks inkomen heeft. Ik begrijp dat gewoon echt niet.
I have my fears but they do not have me
Ja, ik heb ook erge last van die huurverhogingen. Het is telkens weer een kwestie van aanpassen en dat houd ook voor mij een keertje op.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ik weet exact hoeveel jaar ze nog kunnen verhogen tot het geld op is!



En dat ziektenkostensysteem is niet te begrijpen totdat je je bedenkt dat het bedacht is door een VVD-er en deze heeft het systeem niet-inkomensafhankelijk gemaakt zodat iedereen (minima en miljonair) hetzelfde betaald!



De Zorgtoeslag is toen ingevoerd om het nog een beetje redelijk te laten lijken zodat je niet direct door had dat de minima de maxima aan het sponseren zijn wat betreft ziektenkosten. Slim hé
It's hip(ster) to be square!
quote:hipstercat schreef op 22 april 2014 @ 18:50:

[...]





Hartstikke fijn tzippa2, het is je gegund Dankje Hipstercat
Alle reacties Link kopieren
Het is werkelijk waar echt naar om te lezen, dat een aantal dingen structureel hier is voor mensen
Ja, de KOT is binnen. Op de 25e of zo gaat het er weer af als de bso de factuur int.
Jeee ik heb toch gewoon mijn KOT binnen gekregen!
Hier is het ook binnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven