Geld & Recht alle pijlers

Het grote overstappen zorgverzekering topic

18-11-2014 11:18 559 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier staan alle premies: http://www.zorgwijzer.nl/zorgpremie



Ga jij (weer) overstappen?
flashy wijzigde dit bericht op 24-11-2015 11:01
Reden: Update
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:abarth schreef op 03 december 2014 @ 13:47:

Ik vind het heel moeilijk, eigenlijk zou ik komend jaar een zorgverzekering willen waarbij ik iets vergoed krijg voor mijn beugel.

Maar aan de andere kant, de extra premie die ik dan per maand moet betalen weegt niet gigantisch op tegen de kosten die ik dit jaar nog ga krijgen. Daarbij kom ik niet goed wijs uit de verschillende vergoedingen.. heb geen idee tot welk bedrag ik bijvoorbeeld vergoed krijg enzovoort.

Dus ik denk dat ik het gewoon laat bij mijn huidige verzekering, de Zilveren Kruis.



Hier een paar websites die wel kunnen helpen. Ik heb zelf een paar jaar geleden besloten om het niet te doen. Er zitten namelijk behoorlijk wat haken en ogen aan: soms een wachttijd van 1 jaar (dus een jaar extra een dure premie, terwijl je in dat jaar niks vergoed krijgt), je behandeling duurt vaak meer dan een jaar en de vergoeding is meestal eenmalig (dus moet je kiezen wanneer je wat declareert en inschatten hoeveel kosten je nog gaat maken etc.).

Maar als je het goed uitzoekt kan het wel wat opleveren, al zal dat nooit een heel groot gedeelte zijn.



http://www.orthodontist.n ... beste-zorgverzekeraar.php

https://www.independer.nl ... dontie-vanaf-18-jaar.aspx

http://www.zorgkiezer.nl/ ... orthodontie-vanaf-18-jaar
quote:LoiseauCoureur schreef op 03 december 2014 @ 13:47:

[...]





Dat is trouwens niet altijd zo. Ik ben dit jaar overgestapt en verwachte ook allemaal extra kosten, maar er zijn geen foto's gemaakt, want de foto's van de vorige keer waren nog prima en heeft ze gewoon doorgestuurd gekregen met alle andere info over mijn gebit. Dus ik heb alleen voor een controle betaald.



Snap ik. Maar omdat ik niet zo tevreden was over mijn huidige (bijna vorige) tandarts ben ik erg weinig geweest en er zijn al zeker 2 jaar geen foto's gemaakt.

Ik ga mijn oude tandarts ook niet vragen iets door te sturen. Die vraag ik helemaal niks meer
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf lekker zitten waar ik zit!



Zit bij Zilveren Kruis (basis zeker), collectiviteitskorting, maximaal eigen risico en twee sterren verzekerd (Fysio 12 behandelingen, 450 euro voor alternatieven geneeswijzen, anticonceptie 100% en 100 euro per drie jaar voor brillen en contactlenzen).



Betaal dit jaar 74 en volgend jaar 82. Ik heb nog geen verzekering gezien die goedkoper is.
quote:marforce schreef op 03 december 2014 @ 14:25:

Ik blijf lekker zitten waar ik zit!



Zit bij Zilveren Kruis (basis zeker), collectiviteitskorting, maximaal eigen risico en twee sterren verzekerd (Fysio 12 behandelingen, 450 euro voor alternatieven geneeswijzen, anticonceptie 100% en 100 euro per drie jaar voor brillen en contactlenzen).



Betaal dit jaar 74 en volgend jaar 82. Ik heb nog geen verzekering gezien die goedkoper is.

Heb je ook al even naar de basis budget gekeken?

Als "jouw" ziekenhuis er bij zit scheelt dat enorm in de premie.



http://zorgzoeker.zilverenkruis.nl/home/index (zoeken op ziekenhuis en daarna aanvinken selectieve basisverz, beperkt aantal ziekenhuizen)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 03 december 2014 @ 14:50:

[...]



Heb je ook al even naar de basis budget gekeken?

Als "jouw" ziekenhuis er bij zit scheelt dat enorm in de premie.



http://zorgzoeker.zilverenkruis.nl/home/index (zoeken op ziekenhuis en daarna aanvinken selectieve basisverz, beperkt aantal ziekenhuizen)Bedankt!! Mijn ziekenhuis zit er inderdaad tussen! Dat gaat me dan 74 euro per maand kosten, dus dan blijf ik gelijk qua kosten. Ga het voor de zekerheid nog wel even navragen.
quote:marforce schreef op 03 december 2014 @ 15:06:

[...]





Bedankt!! Mijn ziekenhuis zit er inderdaad tussen! Dat gaat me dan 74 euro per maand kosten, dus dan blijf ik gelijk qua kosten. Ga het voor de zekerheid nog wel even navragen.

Hoezo dan blijf je gelijk?

Die polis is ruim 11 euro goedkoper.



Met het hoogste eigen risico en een collectiviteitskorting van 10% op de basis (?) ¤60,12 (Basis zeker ¤71,37)





Volgens mij vergis je je in die ¤74 voor BV en AV die je nu hebt. Heb je niet toevallig al de budget?
Alle reacties Link kopieren
Plus een aanvullende verzekering en basis plus module maakt ¤74.06.



Heb nu geen budget maar basis zeker en een aanvullende verzekering en betaal ook rond de 74.
quote:marforce schreef op 03 december 2014 @ 15:25:





Heb nu geen budget maar basis zeker en een aanvullende verzekering en betaal ook rond de 74.

Daarom denk ik dat je vergist.

BV is al ¤71,37 en daar komt je 2 sterren nog bij en die is ¤11,01 als ik uitga van de laagste leeftijdcategorie en 15% coll. korting.



Maar je mag me gerust morgen bellen als ik aan het werk ben
quote:marforce schreef op 03 december 2014 @ 15:25:

Plus een aanvullende verzekering en basis plus module maakt ¤74.06. .



Die 2 pakketten kunnen niet samen hoor.

Als je 2 sterren neemt kun je niet de basisplusmodule er bij nemen, Dat is een AVlight pakket (zeg maar een halve ster)
Weet iemand ook wat het verschil is bij zilveren kruis tussen de basisverzekeringen basis zeker en basis budget?
quote:inkie1 schreef op 03 december 2014 @ 21:24:

Weet iemand ook wat het verschil is bij zilveren kruis tussen de basisverzekeringen basis zeker en basis budget?

Bij de budget kun je voor planbare zorg "maar" in 44 ziekenhuizen in NL terecht.

Met de basis zeker kun je naar alle ziekenhuizen in NL.
Staat ook op de site uitgelegd btw.
Dank je wel Bieb 2.0 Maar hoe kan je dan zien welke ziekenhuizen in de zeker en welke in budget vallen? Of vallen deze beide onder geselecteerde zorgverleners waar je heen mag?

Hoe zie je het verschil tussen gecontracteerde en de 44 andere zorgverleners? Ik vind het allemaal verwarrend.

Of ik word gewoon een dagje ouder!
quote:Bieb2.0 schreef op 03 december 2014 @ 14:50:



http://zorgzoeker.zilverenkruis.nl/home/index (zoeken op ziekenhuis en daarna aanvinken selectieve basisverz, beperkt aantal ziekenhuizen)
Ah ik had dat vinkje aan zetten van gecontracteerde zorgverleners over het hoofd gezien, Thnx Bieb2.0
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 27 november 2014 @ 18:03:

[...]



Ja, FBTO heeft een verzekering 100% tot 750 euro. Kost wel 36 euro per maand, maar als je het volledig verbruikt dan heb je wel 750 - (12*36) = 318 euro winst. Geen tandheelkundig selectie zit er op (kan je pre-selecteren via independer trouwens, de vergoeding van tandarts en dan kijk je of er directe acceptatie is). Wel alleen als je er ook basisverzekering neemt.Dank je strikje voor deze tip! Vanwege parodontitis-ellende krijg ik volgend jaar zo'n 900 euro aan tandartskosten, en ik vreesde dat geen enkele verzekeraar me zonder selectie zou accepteren voor meer dan ¤500,-. Maar hiermee kom ik een heel eind! Ga je deze zelf ook nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 02 december 2014 @ 20:20:

Geen enkele verzekering gaat jou 4 kronen in 1 jaar tijd betalen. De max vergoeding ligt tussen de 500 en 1.000 van de kosten per jaar. Ik heb ook tandartskosten en ik spreid de behandelingen uit over 3 tot 4 jaar. Delta LLoyd vergoed het meeste aan tandartskosten nl 1000 euro en komt goed uit de bus tav vrije ziekenhuis keuze via independer kost deze verzekering in totaal ¤ 132,47.Ha viva-amber, weet jij toevallig of Delta LLoyd aan selectie doet voor deze tandartsverzekering?
quote:kitty20 schreef op 03 december 2014 @ 22:23:

[...]





Dank je strikje voor deze tip! Vanwege parodontitis-ellende krijg ik volgend jaar zo'n 900 euro aan tandartskosten, en ik vreesde dat geen enkele verzekeraar me zonder selectie zou accepteren voor meer dan ¤500,-. Maar hiermee kom ik een heel eind! Ga je deze zelf ook nemen?Ik heb die van 500 genomen + basisverzekering met hoogste eigen risico, per jaar betaald dus terug rekenen is dat net geen 90 euro per maand. Eventueel zet ik nog een module met fysio later het jaar aan (die vergoedt dan tot geloof ik 250 euro fysio).
Alle reacties Link kopieren
(moeilijk te vinden dit onderwerp op het Viva forum... maar dat is weer een ander verhaal..))





Ha viva-amber, weet jij toevallig of Delta LLoyd aan selectie doet voor deze tandartsverzekering?



Kitty20, de TandenGaaf 1000 en 1500 van Delta LLoyd kom je bijna niet meer in, mijn vrouw heeft dat (al jaren, toen kwam je er zo in, maar dat is over en uit) de beste die er is, nooit geen gezeur en ze vergoeden alles wat je maar laat doen, van schoonmaken tot alles.. zolang het binnen die 1000 of 1500 euro valt natuurlijk...





Het volgende is belangrijk om te weten:





U kunt deze verzekering alleen afsluiten als uw tandarts binnen nu en twee jaar geen hoge kosten verwacht;



Om deze reden ontvangt u, nadat wij uw aanmelding hebben ontvangen, een tandartsverklering. Uw tandarts vult deze verklaring in, waarna u deze ondertekent. U stuurt ons de tandartsverklaring ingevuld toe.



Delta Lloyd beoordeelt naar aanleiding van de tandartsverklaring de staat van uw gebit en of u deze uitgebreide tandartsverzekering kunt afsluiten. De kosten van deze tandartsverklaring vergoeden wij volgens het tarief wat op de verklaring is aangegeven. Wij vergoeden deze kosten altijd, ongeacht of u de aanvullende tandartsverzekering kunt afsluiten of niet.



Dan weet je het wel, je komt er niet in.......
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 03 december 2014 @ 15:40:

[...]





Die 2 pakketten kunnen niet samen hoor.

Als je 2 sterren neemt kun je niet de basisplusmodule er bij nemen, Dat is een AVlight pakket (zeg maar een halve ster)



Je hebt gelijk!



Ik ga nu afsluiten voor 2015:



Basis Budget met maximaal eigen risico ¤60,12

En twee sterrren aanvullend ¤13.94

Totaal: ¤74.06 (collectieviteitskorting is ¤11.45



Ik had in 2014:

Basis Zeker met aanvullend 2 sterren ¤74,20. Toen was mijn aanvullende verzekering maar 5 euro....



Ik zou trouwens net als ik op mijn andere collectiviteit ga zitten de verzekering goedkoper is voor 2015: maar ¤71.13. Mag je als je geen student meer bent collectief verzekerd zijn via de landelijke studentenvakbond?
Alle reacties Link kopieren
Nee da's idd duidelijke taal helaas Harry. Bedankt voor de info!
@maforce. Dat is een leden collectiviteit toch? Ben je (nog) lid van die vakbond?

Anders kan het niet. De bestanden worden wel jaarlijks vergeleken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verzekerd bij AnderZorg, en dit bevalt me erg goed! Ik moet zeggen dat ik vooral ga voor een lage maandelijkse premie (AnderZorg is namelijk de goedkoopste!). Ik vind zorgverzekeraars zelf vaak erg onduidelijk, waarvoor ben ik nou precies wel en waarvoor nou niet verzekerd, bij AnderZorg is dit allemaal erg duidelijk en overzichtelijk en kan je makkelijk een persoonlijk pakket uitkiezen die gegarandeerd bij je past! Mocht je willen overstappen doe dat dan via deze link: https://socialshop.nl/gif ... id=CiQPizHwTonE4svJixXi/w==

dan verdienen we namelijk beide ¤20!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo blij! Eindelijk heb ik een aanvullende verzekering gevonden die mijn medicijnen (ADHD) volledig vergoedt.

De belangenorganisaties voor ADHD hebben een aantal flink duurdere bovenaan hun lijst staan, dus ik hoop dat iemand er wat aan heeft.



Basis:

IAK select zorg ¤ 94,77

Aanvullend:

IAK compleet pakket ¤ 21,85

Totaal: ¤116,62



Daar krijg ik voor:

100% vergoeding eigen bijdrage GVS (geen maximum)

¤700 aan fysio (ongeveer 24 x)

"Mijn" ziekenhuis hoort bij de selectie

(Anders is het ¤120 p/m)



Aanrader als je (of je kind) strattera gebruikt.



(Bij concerta zou ik zonder zorgen van Interpolis aanraden, ¤109 met max ¤1000 vergoeding buiten GVA).





Geen tandartsverzekering, dat haal ik er niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die veel gebitstoestanden verwacht in 2015, na intense studie heb ik dit gevonden:



Basisverzekering IAK Zorgverzekering variant Select Zorg Plan: ¤ 94,77

Tandartskostenverzekering IAK Tandartskostenverzekering ¤ 950,00: ¤ 33,00

Totaal ¤ 127,77



Is natura voor de basisverzekering (dus de goedkoopste, geen vrije artsenkeuze) plus 80% procent vergoed tot max. ¤ 950,- tandartskosten. Is een tientje meer vergoeding per jaar qua tandartskosten dan bij FBTO en iets minder maandpremie.
anoniem_203078 wijzigde dit bericht op 04-12-2014 22:09
Reden: klein dingetje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven