Geld & Recht alle pijlers

Het grote overstappen zorgverzekering topic

18-11-2014 11:18 559 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier staan alle premies: http://www.zorgwijzer.nl/zorgpremie



Ga jij (weer) overstappen?
flashy wijzigde dit bericht op 24-11-2015 11:01
Reden: Update
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:harry60 schreef op 04 december 2014 @ 09:44:

(moeilijk te vinden dit onderwerp op het Viva forum... maar dat is weer een ander verhaal..))





Ha viva-amber, weet jij toevallig of Delta LLoyd aan selectie doet voor deze tandartsverzekering?



Kitty20, de TandenGaaf 1000 en 1500 van Delta LLoyd kom je bijna niet meer in, mijn vrouw heeft dat (al jaren, toen kwam je er zo in, maar dat is over en uit) de beste die er is, nooit geen gezeur en ze vergoeden alles wat je maar laat doen, van schoonmaken tot alles.. zolang het binnen die 1000 of 1500 euro valt natuurlijk...





Het volgende is belangrijk om te weten:





U kunt deze verzekering alleen afsluiten als uw tandarts binnen nu en twee jaar geen hoge kosten verwacht;



Om deze reden ontvangt u, nadat wij uw aanmelding hebben ontvangen, een tandartsverklering. Uw tandarts vult deze verklaring in, waarna u deze ondertekent. U stuurt ons de tandartsverklaring ingevuld toe.



Delta Lloyd beoordeelt naar aanleiding van de tandartsverklaring de staat van uw gebit en of u deze uitgebreide tandartsverzekering kunt afsluiten. De kosten van deze tandartsverklaring vergoeden wij volgens het tarief wat op de verklaring is aangegeven. Wij vergoeden deze kosten altijd, ongeacht of u de aanvullende tandartsverzekering kunt afsluiten of niet.



Dan weet je het wel, je komt er niet in.......





Sja, zo kan ik het ook. Hoge vergoedingen geven maar wel eerst een verklaring.....



Als je geen hoge kosten verwacht ga je je ook niet duur verzekeren lijkt mij, dus beetje krom van de verzekering
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 04 december 2014 @ 22:00:

[...]





Sja, zo kan ik het ook. Hoge vergoedingen geven maar wel eerst een verklaring.....



Als je geen hoge kosten verwacht ga je je ook niet duur verzekeren lijkt mij, dus beetje krom van de verzekeringHelemaal waar Pearle.
Zoekfunctie op (mobiel) forum werkt helaas nog niet, dus excuses als deze vraag al aan bod is gekomen:

Heeft iemand ervaring met de alternatieve tandartsverzekering van ixorg?
quote:pearle schreef op 04 december 2014 @ 22:00:

[...]





Sja, zo kan ik het ook. Hoge vergoedingen geven maar wel eerst een verklaring.....



Als je geen hoge kosten verwacht ga je je ook niet duur verzekeren lijkt mij, dus beetje krom van de verzekering

Het principe van verzekeren is dat je je in dekt tegen een risico, als je al weet dat je kosten maakt dan betaal je in feite minder voor de behandeling. Vrij logisch dat een verzekeraar selectie toe past. Er zijn er die het niet doen, die nemen de gok dat ze dus veel moeten uit keren en trekken zo klanten.



Je gaat toch ook niet naar de winkel en koopt een printer van 100 euro voor maar 5 euro? Dat is exact het zelfde.
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/d ... t_voor_budgetpolis__.html





http://www.telegraaf.nl/d ... n_aantrekkelijker___.html
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het hele topic doorgespit dus misschien dubbel, maar als je je premie in één keer betaald, voor een heel jaar dus, krijg je bijna overal toch weer iets van 2% korting.

Ik heb geen hoog inkomen maar leef erg "zuinig", al vind ik mezelf steenrijk omdat ik gezond ben en goed te eten en te drinken heb, genoeg heb om een plezierig leven te hebben.

Ik heb een lekker buffer opgebouwd dus kan wel een potje breken en mijn premie ook makkelijk in één keer betalen, met geld kan je geld maken dus, ik raad het echt iedereen aan om een buffer op te bouwen en alles ieder jaar na te lopen, scheelt echt honderden euro's per jaar als je overstapt.



Ik ga zelf van de Friesland naar de Achmea zoals het er nu uit ziet.

Ik neem het maximale eigen risico maar nu wel een hogere tandartsvergoeding, ik red het nu net niet en heb net een afspraak voor volgende week doorgeschoven naar volgend jaar, lol, scheelt me weer 50 euro of zo.

Collectiviteitskorting loopt trouwens ook aardig op, toch weer 150 euro korting.



Ik ga nu amper 75 euro per maand betalen en krijg nog meer zorgtoeslag, lol.



Toch vind ik het schandalig dat als je de pech hebt ziek te zijn je veel meer geld kwijt bent.

Van mij mag het wel wat socialer hoor.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je je premie in één keer betaald, voor een heel jaar dus, krijg je bijna overal toch weer iets van 2% korting.



Rontonde, overal 3%
quote:harry60 schreef op 05 december 2014 @ 19:59:

http://www.telegraaf.nl/d ... t_voor_budgetpolis__.html

Die afspraak hebben de zorgverzekeraars gemaakt met alle ziekenhuizen.

Maar eigenlijk vind ik het gewoon de verantwoordelijkheid van degene die de budgetpolis heeft. Je betaalt minder en je behoort dan ook gewoon zelf te weten waar je wel en niet een afspraak kan maken.



Het is weer helemaal in de stijl van de Telegraaf geschreven, alle mensen zijn "slachtoffer". Het is gewoon een keuze die mensen hebben. Niemand dwingt je een budgetpolis te nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 03 december 2014 @ 14:50:

[...]



Heb je ook al even naar de basis budget gekeken?

Als "jouw" ziekenhuis er bij zit scheelt dat enorm in de premie.



http://zorgzoeker.zilverenkruis.nl/home/index (zoeken op ziekenhuis en daarna aanvinken selectieve basisverz, beperkt aantal ziekenhuizen)Wij blijven ook bij Zilveren Kruis en ook weer de basis budget verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel nog steeds over de tandartsverzekering.

Toevallig ga ik deze week naar de tandarts dus kan dan even kijken of er nog wat moet gebeuren maar ik verwacht het niet.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand toevallig een idee welke verzekeraars de mogelijkheid bieden om gedurende het kalenderjaar nog een aanvullende verzekering af te sluiten?
quote:Frizz schreef op 08 december 2014 @ 18:47:

Heeft iemand toevallig een idee welke verzekeraars de mogelijkheid bieden om gedurende het kalenderjaar nog een aanvullende verzekering af te sluiten?Alleen FBTO (modules aan en uit zetten)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 08 december 2014 @ 18:50:

[...]



Alleen FBTO (modules aan en uit zetten)



Als ie aan is hoeft ie niet meer uit.



Maar echt joh, is je gedurende het kalenderjaar bijverzekeren nergens mogelijk?
quote:Frizz schreef op 08 december 2014 @ 18:58:

[...]





Als ie aan is hoeft ie niet meer uit.



Maar echt joh, is je gedurende het kalenderjaar bijverzekeren nergens mogelijk?

Nope



Maar heb je dan NU iets nodig? Het is bijna januari, even volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Haha nee ik heb nu niets nodig, maar mogelijk wel in komend kalenderjaar of het jaar erna. Op zich lijkt FBTO nog niet eens zo'n slechte keuze trouwens.
Ghe ik lees nu napraat bij. FBTO wist je al dus
Alle reacties Link kopieren
Ja
Alle reacties Link kopieren
quote:harry60 schreef op 07 december 2014 @ 12:18:

Maar als je je premie in één keer betaald, voor een heel jaar dus, krijg je bijna overal toch weer iets van 2% korting.



Rontonde, overal 3%



Dat zou dit jaar dan voor het eerst zijn.



Vorig jaar kreeg je 100% zeker weten niet overal 3 procent.

Soms 2%, soms volgens mij zelfs niets (meen ik me te herinneren).
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te dubben of ik me eventueel aanvullend zal verzekeren voor een eventuele zwangerschap. Volgens mij heb ik amper iets nodig. Daar moet ik nog eens goed naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 08 december 2014 @ 20:31:

Ik zit te dubben of ik me eventueel aanvullend zal verzekeren voor een eventuele zwangerschap. Volgens mij heb ik amper iets nodig. Daar moet ik nog eens goed naar kijken.

Ik heb het twee keer niet gedaan, omdat ik dacht: mwahhh, zal wel niet zo snel gaan. Eerste was ik, tegen verwachting in, in januari al zwanger. Dus toch in dat verzekeringsjaar bevallen. De tweede ging ook sneller dan verwacht, uiteindelijk in dec bevallen, dus ook nog net het 'oude' verzekeringsjaar.



Nu bij de derde doe ik het toch maar. Het bedrag van de aanvulling is al lager dan eigen bijdrage kraamzorg. Dus dat heb ik er al uit.



Ik zou het voor de zekerheid wel doen. Eigen bijdrage kraamzorg, vergoeding (deels) kolf, kraampakket, zwangerschapscursus, lacatiekundige, vergoedingziekenhuisbevalling zonder medicatie.



Ik weet niet of je al bewust bezig bent met zwanger worden, maar zelfs als je niet bevalt in 2015, maar wel al een eind op weg, kun je gebruik maken van kraampakket, zwangerschapscursus, misschien ook de kolf?



Je hoéft het niet allemaal te gebruiken, maar bij mijn eerste had ik alles wel kunnen gebruiken. Dan had het behoorlijk gescheeld!
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 08 december 2014 @ 20:43:

[...]

Ik zou het voor de zekerheid wel doen. Eigen bijdrage kraamzorg, vergoeding (deels) kolf, kraampakket, zwangerschapscursus, lacatiekundige, vergoedingziekenhuisbevalling zonder medicatie.



Ik weet niet of je al bewust bezig bent met zwanger worden, maar zelfs als je niet bevalt in 2015, maar wel al een eind op weg, kun je gebruik maken van kraampakket, zwangerschapscursus, misschien ook de kolf?



En daarom denk ik dat het voor mij niet lonend is, ik heb maar een half kraampakket nodig en een klein beetje kraamhulp. Cursussen, kolf, lactatiekundige en pufcursus ga ik geen gebruik van maken, bevalling zal onder medisch vallen.



Dan kan ik misschien beter zelf de kosten dragen?



Overigens is het allemaal nog maar misschien misschien.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet meer wilt vertellen, ook prima hoor, maar waarom een klein beetje kraamzorg?



En dan ga ik er vanuit dat je sowieso geen bv gaat geven? Dan is kolf/lacatiekundige idd totaal overbodig:)



Oké, laatste puntje evt. de geboorteTENS (ik geloof 'natuurlijke' pijnstilling) wordt vaak nog vergoed. Geen ervaring mee, dus geen idee, maar dan weet je het maar:)
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 08 december 2014 @ 20:59:

Als je niet meer wilt vertellen, ook prima hoor, maar waarom een klein beetje kraamzorg?



En dan ga ik er vanuit dat je sowieso geen bv gaat geven? Dan is kolf/lacatiekundige idd totaal overbodig:)



Oké, laatste puntje evt. de geboorteTENS (ik geloof 'natuurlijke' pijnstilling) wordt vaak nog vergoed. Geen ervaring mee, dus geen idee, maar dan weet je het maar:)

Er komt familie kramen, dus ik heb alleen de moeder-kindzorg nodig

Geen bv inderdaad. Ook geen interesse in de TENS
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan moet je je vooral niet daarvoor verzekeren



Zeker omdat je op medische indicatie in het ziekenhuis zou bevallen. Dan is er echt niets meer waar je het voor zou kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 08 december 2014 @ 21:11:

Nou, dan moet je je vooral niet daarvoor verzekeren



Zeker omdat je op medische indicatie in het ziekenhuis zou bevallen. Dan is er echt niets meer waar je het voor zou kunnen doen.Nee, dat dacht ik al. Ik zal nog eens een blik werpen als ik de polis voor volgend jaar bekijk (heb ik al binnen), maar het leek me al dat ik het geld beter in eigen zak kon houden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven