Geld & Recht alle pijlers

Het grote overstappen zorgverzekering topic

18-11-2014 11:18 559 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier staan alle premies: http://www.zorgwijzer.nl/zorgpremie



Ga jij (weer) overstappen?
flashy wijzigde dit bericht op 24-11-2015 11:01
Reden: Update
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 november 2014 @ 14:15:

Ik ben net overgestapt van PNOzorg naar DSW. Wat ik erg ergerlijk vind aan PNO is dat ze er heel lang over doen om declaraties te verzorgen. Bij mij hebben ze een achterstand van een paar maanden en dat betekent dat ik tot redelijk ver in 2015 nog rekeningen binnen krijg en daar zakt de moed me van in de schoenen. DSW beweert snel te handelen, dus ik wacht het netjes af.





Ik overweeg idd ook dsw

De aanvullende verzekeringen hebben volgens mij ruime vergoedingen .

Ik twijfel alleen nog over de standaard aanvulling of top.

Top heeft een uitgebreidere tandartsverzekering dus daar ligt mijn twijfel. Ik maak alleen nergens op of er een maximum bedrag aan de vergoedingen zit in totaal. Volgens mij vergoeden ze gewoon per code, ongeacht hoe vaak, of tot hoeveel.
Omdat ik geen idee heb hoe mijn urgente zorg straks eruit gaat zien en goedkeuring ws via de gemeente moet gaan lopen heb ik geen idee waar ik goed aan doe. Laagste eigen risico en een restitutiepolis om de keus zo breed mogelijk te maken. Duurdere grap dus weer.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het ook altijd onzeker welke zorg ik nodig zal hebben.

Ik kies altijd voor laagste risico want die ben ik altijd kwijt. Een hogere kiezen heeft dan ook geen zin.

Ik kies graag zelf waar ik mijn zorg bij afneem, dus natura valt af.

Ik heb een kwetsbaar gebit,bezoek de tandarts regelmatig en heb graag een net en verzorgd gebit dus voor mij belangrijk om een uitgebreide vergoeding te krijgen.

Ik verwacht fysio nodig te hebben en wellicht alternatieve geneeskunde.



Ik zit dan ook al snel hoog in de maandelijkse zorgkosten.



Dsw lijkt voor mij tot nu toe het goedkoopste met de juiste uitgebreide vergoedingen.

Ik twijfel dus alleen nog over de extra verzekering , standaard of top , wat in totaal respectievelijk 113 of 126 gaat kosten per maand.

Scheelt beiden sowieso enorm ten opzichte van de 167 euro die vgz mij gaat laten betalen volgend jaar.

Ik betaal nu 150 bij vgz dus het nogal een prijs stijging
quote:consuelabananahammok schreef op 18 november 2014 @ 14:21:

[...]





Ik overweeg idd ook dsw

De aanvullende verzekeringen hebben volgens mij ruime vergoedingen .

Ik twijfel alleen nog over de standaard aanvulling of top.

Top heeft een uitgebreidere tandartsverzekering dus daar ligt mijn twijfel. Ik maak alleen nergens op of er een maximum bedrag aan de vergoedingen zit in totaal. Volgens mij vergoeden ze gewoon per code, ongeacht hoe vaak, of tot hoeveel.Als je een top neemt dan moet je toch goedkeuring krijgen voor bepaalde tandartsbehandelingen. Dat is okay als er heel wat aan de hand is, maar voor de gewone gang van zaken is het niet echt nodig. Ik vind 113 euro trouwens een mooi prijsje in vergelijking met alle anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 november 2014 @ 14:43:

[...]



Als je een top neemt dan moet je toch goedkeuring krijgen voor bepaalde tandartsbehandelingen. Dat is okay als er heel wat aan de hand is, maar voor de gewone gang van zaken is het niet echt nodig. Ik vind 113 euro trouwens een mooi prijsje in vergelijking met alle anderen.





Ik vind de prijs heel netjes , zeker ook in verhouding met de vergoedingen voor bv fysio of alternatieve geneeskunde.

Ook de tandartsvergoedingen lijken netjes voor gangbare zaken.

Met 113 euro bespaar ik 54 ( !! ) euro per maand ten opzichte van mijn huidige verzekering.

Ik twijfel idd nog tussen standaard en top, gezien kronen en bruggen dan beter verzekerd is ,en ook fysio, al vind ik die bij standaard met 20 behandelingen ook keurig.



Ja ik weet het niet, het is niet te zeggen of ik qua tandartskosten de top nodig ga hebben, ik vind het alleen een geruststellend gevoel dat ik er aanspraak op kan maken mocht het onvoorzien nodig zijn.

Misschien anders even met mijn tandarts overleggen.
quote:consuelabananahammok schreef op 18 november 2014 @ 14:51:

[...]





Ik vind de prijs heel netjes , zeker ook in verhouding met de vergoedingen voor bv fysio of alternatieve geneeskunde.

Ook de tandartsvergoedingen lijken netjes voor gangbare zaken.

Met 113 euro bespaar ik 54 ( !! ) euro per maand ten opzichte van mijn huidige verzekering.

Ik twijfel idd nog tussen standaard en top, gezien kronen en bruggen dan beter verzekerd is ,en ook fysio, al vind ik die bij standaard met 20 behandelingen ook keurig.



Ja ik weet het niet, het is niet te zeggen of ik qua tandartskosten de top nodig ga hebben, ik vind het alleen een geruststellend gevoel dat ik er aanspraak op kan maken mocht het onvoorzien nodig zijn.

Misschien anders even met mijn tandarts overleggen.Ik heb die standaard en top eens zitten vergelijken, maar ik vind het de moeite niet waard en heb voor standaard gekozen. Echt heel veel scheelt het niet in behandelingenvergoedingen, alleen bij de tandarts en de fysio.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 november 2014 @ 15:15:

[...]



Ik heb die standaard en top eens zitten vergelijken, maar ik vind het de moeite niet waard en heb voor standaard gekozen. Echt heel veel scheelt het niet in behandelingenvergoedingen, alleen bij de tandarts en de fysio.



Daarom ook mijn twijfel idd. Op veel vlakken scheelt het niets eigenlijk.

Fysio wel, maar is in standaard eigenlijk ook ruim.

En tandarts, daar twijfel ik het meeste over omdat wanneer je voor dure ingrepen komt te staan dat dan best een aanslag is op je porto als die buiten de vergoeding valt.



Toch neig ik ook meer naar standaard.



Tot nu toe is dit de goedkoopste verzekering die ik opgeduikeld krijg.
Zojuist gebeld met Zilveren Kruis waar ik nu via mijn werk een collectiviteitskorting heb. Aangegeven dat ik per 1 januari boventallig ben verklaard en kreeg te horen dat ik mijn collectiviteitskorting mag houden aangezien het een onvrijwillig ontslag is. Kom ik op een totaal van 128 euro, inclusief 2 sterren aanvullend en 2 sterren voor tandarts. Tandarts verwacht ik de meeste kosten bij.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met zorgverzekeraar Zekur?
Ik zit te twijfelen of ik overstap naar DSW of niet, ik denk dat dat me wel 20 euro in de maand zou kunnen schelen, zelfs als ik voor AV Top ga. Zilveren Kruis wordt wel erg duur nu, en ik maak eigenlijk vooral gebruik van de tandarts, van de GGZ en incidenteel eens van de huisarts. Ik ben al jaren oververzekerd.
Ik heb me inmiddels aangemeld bij DSW. Ik heb gekozen voor AV top omdat ik veel tandartsbehandelingen nodig ga hebben. Al met al ga ik nu 5 euro minder betalen voor een veel uitgebreidere dekking. Ik heb nu voor 123 euro een basisverzekering en een uitgebreide tandartsverzekering. Daar zou ik volgend jaar 131 euro voor gaan betalen, en ik ga nu 126 euro betalen voor een basisverzekering en de meest uitgebreide aanvullende verzekering. Goeie deal dus wat mij betreft. En waar ik heel blij mee ben: Ik ga mijn eigen risico in tien termijnen betalen. Als ik het niet gebruik, krijg ik het aan het eind van het jaar gewoon weer terug. Dus geen gestress meer daarover.
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 18 november 2014 @ 15:25:

[...]





Daarom ook mijn twijfel idd. Op veel vlakken scheelt het niets eigenlijk.

Fysio wel, maar is in standaard eigenlijk ook ruim.

En tandarts, daar twijfel ik het meeste over omdat wanneer je voor dure ingrepen komt te staan dat dan best een aanslag is op je porto als die buiten de vergoeding valt.



Toch neig ik ook meer naar standaard.



Tot nu toe is dit de goedkoopste verzekering die ik opgeduikeld krijg.Je mag je tandartsverzekering ook bij een andere maatschappij afsluiten. Mochten die voordeliger zijn dan kan je daar miss beter voor kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde in eerste instantie bij VGZ blijven en daar een extra pakket orthodontie afsluiten, omdat zoon aan een beugel moet. Mijn maandpremie per januari 2015 zou dan op ¤ 145 uitkomen.



Toch daarna wat gaan zoeken en bij Interpolis uitgekomen. Daar heb ik sowieso al al mijn overige verzekeringen lopen. Ik krijg al pakketkorting plus nu korting op de basispremie vanwege het pakket. Nu inclusief orthodontie, ga ik per januari 2015 ¤ 107 per maand betalen. Vond ik toch een mooi verschil om na 13 jaar over te stappen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
ik zat bij Agis, maar dat is nu Zilveren Kruis geworden.

bij Agis betaalde ik 126 euro, dat gaat nu 147 euro worden, idioot!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik van VGZ naar VGZ "overgestapt" via een collectief (ING). Hierdoor kreeg ik meer vergoed, tegen minder geld. Was wel fijn en ik was dan ook wel tevreden, werd altijd snel overgemaakt naar mijn rekening en geen grote problemen gehad eigenlijk. Alleen de laatste 6 maanden maken ze de ene (weliswaar kleine) fout op fout... dus VGZ is geen must voor mij.



Voor mij is fysiotherapie belangrijk (minimaal 800 euro moet het zijn de vergoeding, het liefste onbeperkte fysio aangezien ik dit wekelijks zo niet 2 x per week nodig heb) en alternatieve geneeswijze. Dus ik ga mij dit jaar weer eens goed verdiepen in de verzekeringen.
Alle reacties Link kopieren
Minniemouse, mijn dochter zat bij Zekur. Op zich een goede verzekering maar je mag niet naar elk ziekenhuis. Als je je been breekt en je gaat naar een eerste hulppost dan maakt het ziekenhuis niet uit. Maar als je bijv je amandelen moet laten knippen dan moet je op afspraak in een ziekenhuis en Zekur heeft een aantal (best wel een groot aantal) ziekenhuizen waar je naar toe mag. Mijn dochter zou naar een ziekenhuis 60 km bij ons vandaan moeten. Dat was het dichtstbijzijnde ziekenhuis. De lijst staat op internet dus je kunt kijken of jouw dichtstbijzijnde er bij staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:bartjes schreef op 18 november 2014 @ 19:35:

Minniemouse, mijn dochter zat bij Zekur. Op zich een goede verzekering maar je mag niet naar elk ziekenhuis. Als je je been breekt en je gaat naar een eerste hulppost dan maakt het ziekenhuis niet uit. Maar als je bijv je amandelen moet laten knippen dan moet je op afspraak in een ziekenhuis en Zekur heeft een aantal (best wel een groot aantal) ziekenhuizen waar je naar toe mag. Mijn dochter zou naar een ziekenhuis 60 km bij ons vandaan moeten. Dat was het dichtstbijzijnde ziekenhuis. De lijst staat op internet dus je kunt kijken of jouw dichtstbijzijnde er bij staat.



Dank voor je reactie.



Ik zie dat je qua basisverzekering 2 opties hebt bij Zekur: Gewoon Zekur en Gewoon Zekur Vrij. Die laatste is wat duurder maar daar heb je wel vrije zorgkeuze. Dan had jouw dochter waarschijnlijk Gewoon Zekur?

Ik zie trouwens dat de 2 dichtstbijzijnde ziekenhuizen ook een contract hebben met Zekur dus wat dat betreft maakt het niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Nee, mijn dochter had de uitgebreide versie met doorlopende reisverzekering. Ze is in 2014 overgestapt naar Unive. Toen ze 18 werd moest ze zelf verzekeren en zijn we voor goedkoop gegaan. Bij Zekur dus. Maar toen wist ik dus niet van die ziekenhuis regeling. Gelukkig heeft ze er geen gebruik van hoeven maken (even afkloppen). Het dichtstbijzijnde ziekenhuis is 20 km verderop. Maar daar had ze dus niet naar toe gemogen. Nu is dat dus iets waar ik op let als ik over ga stappen.
Ik lees mensen die een aanvullende verzekering elders willen af sluiten. Wel mee op passen hoor! Dan geldt vaak een extra selectie. Zeker als de dekking hoog is.



Ik ga denk ik kijken bij FBTO, ik moet flink wat doen aan tanden en daar geldt geen selectie. Het is een gok die ze nemen uiteraard, maar in NL is bijna iedereen standaard over verzekerd dus winst maken ze toch wel Eigen risico doe ik wel vrijwillig het hoogste bedrag er bij, ik gebruik daar niets uit dat boven de 375 komt en als ik een arm of been breek heb ik idd pech...



Bij DSW (ik las iemand die daar wilde verzekeren, ook ivm tanden) vergoeden ze niet alles in de tandverzekering. Kijk zeker de polis voorwaarden na en deze site: http://vergelijkmondzorg. ... andartstarieven-2015/#III

(kijk ook naar de tarieven waar ze mee rekenen bij de tandarts want soms vragen ze meer en dat wordt boven het standaard tarief dus niet vergoed).



Bij FBTO kan je trouwens ook modules later het jaar aan zetten (bijv. fysio), daar zitten wel regels aan, in 2014 moest je dan nog 6 maanden wachttijd maar geloof dat ze dit jaar dit er af hebben gehaald, geldt enkel nog als je geen basis verzekering er hebt als ik het goed heb).



Overigens met dat eigen risico voor uit betalen heb je soms ook wel pech want soms komt ziekenhuis rekening het jaar er op en dan heb je het niet gebruikte geld al terug gestort gekregen.
quote:consuelabananahammok schreef op 18 november 2014 @ 14:35:

Bij mij is het ook altijd onzeker welke zorg ik nodig zal hebben.

Ik kies altijd voor laagste risico want die ben ik altijd kwijt. Een hogere kiezen heeft dan ook geen zin.

Ik kies graag zelf waar ik mijn zorg bij afneem, dus natura valt af.

Ik heb een kwetsbaar gebit,bezoek de tandarts regelmatig en heb graag een net en verzorgd gebit dus voor mij belangrijk om een uitgebreide vergoeding te krijgen.

Ik verwacht fysio nodig te hebben en wellicht alternatieve geneeskunde.



Ik zit dan ook al snel hoog in de maandelijkse zorgkosten.



Dsw lijkt voor mij tot nu toe het goedkoopste met de juiste uitgebreide vergoedingen.

Ik twijfel dus alleen nog over de extra verzekering , standaard of top , wat in totaal respectievelijk 113 of 126 gaat kosten per maand.

Scheelt beiden sowieso enorm ten opzichte van de 167 euro die vgz mij gaat laten betalen volgend jaar.

Ik betaal nu 150 bij vgz dus het nogal een prijs stijgingHey welke behandelingen heb jij nodig? Ik heb ook een wat moeilijk gebit dus heb veel uit gezocht en misschien kan ik je (op bescheiden manier dan haha) helpen.
ik ben nu verzekerd bij FNV-menzis, de primazorg. Inderdaad prima zorg, maar wil toch wel weer kijken of het goedkoper kan. Heb er alleen nog geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 18 november 2014 @ 21:36:

[...]



Hey welke behandelingen heb jij nodig? Ik heb ook een wat moeilijk gebit dus heb veel uit gezocht en misschien kan ik je (op bescheiden manier dan haha) helpen.



Wat ik nodig ga hebben weet ik niet natuurlijk. Al kan ik mij haast níet voostellen wat er nog aan verspijkerd kan worden , ik heb inmiddels meer wortelkanaalbehandelingen gehad dan mij lief is , een brug en menig gaatje is gevuld 😒

Mijn toch al zwakke gebit heeft het lange tijd te verduren gehad vanwege boulimia.

Ik heb in het verleden ook al 3 keer meegemaakt dat er een stuk van een tand of kies af brak.

Ik ben dus altijd bang dat er iets afbreekt en no way dat ik met gebroken tanden rond blijf lopen.

Ik sta eigenlijk om het minste geringste bij de tandarts om iets te fixen of te controleren of er iets aan de hand is.

Ik wil graag daarvoor voldoende verzekerd zijn, en ook ben ik dus altijd bang dat er iets afbreekt en er een kroon moet komen.

Ik wil dan ergens op terug kunnen vallen.

Ik heb wel vanavond nagekeken wat ik nu de afgelopen 3 jaar aan tandartskosten heb gehad, en dat viel dan toch eigenlijk wel weer mee. Dit kwam niet boven de 350 euro uit.
quote:valentinamaria schreef op 18 november 2014 @ 19:19:

ik zat bij Agis, maar dat is nu Zilveren Kruis geworden.

bij Agis betaalde ik 126 euro, dat gaat nu 147 euro worden, idioot!Weet je dat zeker? Ik en vriend zitten ook bij Agis, nu zilveren kruis, we hebben allebei een collectiviteitskorting, maar onze premies gaan nauwelijks omhoog nu we overgezet zijn. Ik heb gisteren onze nieuwe premies binnen gehad voor 2015 en ik ga welgeteld 1 cent omhoog en vriend 4 euro voor hetzelfde pakket als vorig jaar. Als oude agis klant mogen ze je niet de premies van het zilveren kruis door de strot boren. Zoek het even goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is de tandartsdekking ook het belangrijkste, maar ik kan er maar slecht wijs uit allemaal hoor.

Op die site die hierboven genoemd werd heb ik bij dsw gekeken, maar het lijkt alsof die juist maar weinig vergoeden qua tandzorg?

http://vergelijkmondzorg. ... ring/dsw-zorgverzekeraar/
quote:Mopsie41 schreef op 18 november 2014 @ 23:47:

[...]



Weet je dat zeker? Ik en vriend zitten ook bij Agis, nu zilveren kruis, we hebben allebei een collectiviteitskorting, maar onze premies gaan nauwelijks omhoog nu we overgezet zijn. Ik heb gisteren onze nieuwe premies binnen gehad voor 2015 en ik ga welgeteld 1 cent omhoog en vriend 4 euro voor hetzelfde pakket als vorig jaar. Als oude agis klant mogen ze je niet de premies van het zilveren kruis door de strot boren. Zoek het even goed uit.

Bij een aantal oud Agis vervalt de collectiviteitskorting omdat een aantal bedrijven/instanties gestopt zijn met/bij Achmea. Dan schiet je premie omhoog.

Kijk dan op de site of er een andere collectiviteit waar je gebruik van kunt maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven