Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.



Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten



Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.



Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
Er was iemand die het raar vind, dat ik het raar vind (snappen jullie nog?) dat je bij een vriendin in de voorraadkast alle snoepjes vd kinderen gaat opeten en vervolgens boterhammen gaat smeren en eten..



Doe je toch niet? Het is niet een studentenhuis! Ze kan het ook gewoon vragen. Is het aan mij om te zeggen: tuurlijk; genoeg in huis of nee; brood is voor de broodtrommels morgen!



Het is niet zo dat we het financieel niet kunnen hebben, maar ik ga 2 keer in de week boodschappen doen en baal ervan als ik vaker moet omdat het brood op is! (en de kinderen balen ervan als er geen snoepjes meer zijn!)
Alle reacties Link kopieren
hm ging toch over gierige acties?
quote:primaat schreef op 29 augustus 2012 @ 20:20:

hm ging toch over gierige acties?Ja maar ook ik snapte jou bijdrage niet.
quote:primaat schreef op 29 augustus 2012 @ 02:27:

Heb een keer een feest gegeven op een locatie die ik mooi vond, muziek uit iemands autoradio, bring your own drinks & friends waardoor er bijna 40 man kwam opdagen.



Was een geweldig succes, tot we rond 1 uur 's nachts weggestuurd werden door iemand die wat verderop woondde en last had van het geluid.



Kosten: nog geen 10 euro voor de eerste krat bier.OWW!! nu snap ik het, je vertelde dat je op een goedkope manier een leuk feest hebt georganiseerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:cm_89 schreef op 29 augustus 2012 @ 20:29:

[...]





OWW!! nu snap ik het, je vertelde dat je op een goedkope manier een leuk feest hebt georganiseerd.Het was een hilarische gierige actie toch?
Alle reacties Link kopieren
Zo, een week nodig gehad om het hele topic te lezen en mijn onderkaak weer vast te schroeven.



Bedankt voor alle verhalen maar ik kijk nu wel met een hele andere blik naar (veel van mijn) landgenoten. Wat bizar!! En dan woon je in één van de rijkste landen ter wereld (misschien juist wel daarom maar dat weiger ik over na te denken verder ).



Wat ik me dan afvraag: die mensen kunnen toch geen vrienden hebben? Dat kan toch niet? Wat iemand helemaal in het begin al zei: die mensen zitten 24 uur per dag met zichzelf opgescheept..



Ik heb de hele week na lopen denken over iets, maar kan alleen op het volgende komen. Ik was net student af en had mijn eerste goedbetaalde baan. En ik had collega's die weleens kleingeld in de snoepautomaat lieten zitten. Dus ben ik die stuivers en dubbeltjes gaan sparen en zo kon ik mooi aan het eind van de week een extragratis Twix of Rolo uit diezelfde automaat trekken. Dat kleingeld bewaarde ik in een laatje van mijn (niet afgesloten) bureau. Ik heb twee keer een gratis Twix gegeten, daarna waren de stuivers gejat. Na twee weken een briefje in dat laatje gelegd: heb je lol van mijn stuivers en er al flinke rente van getrokken? Een dag later vond ik het briefje doorgescheurd terug..
Alle reacties Link kopieren
Mambo, ik vind jouw actie eigenlijk misschien nog wel gieriger. Kans is groot dat je collega's er ook zo over dachten en dat dat briefje daaruit voort kwam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elin_ schreef op 30 augustus 2012 @ 09:35:

Mambo, ik vind jouw actie eigenlijk misschien nog wel gieriger. Kans is groot dat je collega's er ook zo over dachten en dat dat briefje daaruit voort kwam.Het briefje was door Mambo zelf in de la gelegd voor diegene die "haar" stuivers jatte.
mwah, die collega's lieten zelf geld in de automaat liggen. Mambo pakte dat gewoon en heeft het in haar bureau gestopt. Degene die het eruit heeft gehaald is gewoon een dief.

Als ik een euro op straat vind, is die gewoon van mji en degene die het afpakt is een dief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mambo schreef op 30 augustus 2012 @ 09:30:

Zo, een week nodig gehad om het hele topic te lezen en mijn onderkaak weer vast te schroeven.



Bedankt voor alle verhalen maar ik kijk nu wel met een hele andere blik naar (veel van mijn) landgenoten. Wat bizar!! En dan woon je in één van de rijkste landen ter wereld (misschien juist wel daarom maar dat weiger ik over na te denken verder ).



Wat ik me dan afvraag: die mensen kunnen toch geen vrienden hebben? Dat kan toch niet? Wat iemand helemaal in het begin al zei: die mensen zitten 24 uur per dag met zichzelf opgescheept..



Ik heb de hele week na lopen denken over iets, maar kan alleen op het volgende komen. Ik was net student af en had mijn eerste goedbetaalde baan. En ik had collega's die weleens kleingeld in de snoepautomaat lieten zitten. Dus ben ik die stuivers en dubbeltjes gaan sparen en zo kon ik mooi aan het eind van de week een extragratis Twix of Rolo uit diezelfde automaat trekken. Dat kleingeld bewaarde ik in een laatje van mijn (niet afgesloten) bureau. Ik heb twee keer een gratis Twix gegeten, daarna waren de stuivers gejat. Na twee weken een briefje in dat laatje gelegd: heb je lol van mijn stuivers en er al flinke rente van getrokken? Een dag later vond ik het briefje doorgescheurd terug.. Ik neem aan dat het 'hilarisch gierige' nu op jouw actie slaat? Een goedbetaalde baan en dan stuivertjes uit de automaat gaan scharrelen? Ik zie zwervers op het station dat doen...
Alle reacties Link kopieren
Dat begreep ik Laylalala, ik bedoelde dat dat gescheurde briefje daaruit voortkwam. Verkeer geformuleerd, sorry
Alle reacties Link kopieren
quote:kuukelesaan schreef op 22 augustus 2012 @ 20:27:

Ik ken iemand die op verjaardagen komt met een zelfgemaakte tegoedbon voor... de meest leuke dagjes uit en workshops. Maar uit ervaring weet ik dat degene die die bon krijgt nooit en te nimmer met haar het beloofde dagje gaat doen... Allerlei smoezen zijn al gebruikt. Te weinig tijd, ziekte, even krap bij kas... Noem maar op.

Ze kan beter niets geven, dan is ze tenminste eerlijk.Ik doe ook zo'n bon, bij mijn zus, moeder en schoonzus... maar i.t.t. jouw bekende doe ik er wel iets mee. Ik laat het wel afhangen van de jarigen, wanneer zij kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Zo ken ik een meid die al jaren een mail rondstuurde om haar verjaardag te vieren.

In een kroeg en je moet zelf alles betalen...

Leuke verjaardag daar ga ik dus ook niet naartoe!
Loat goan!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:marjolein852 schreef op 29 augustus 2012 @ 19:22:

Doe je toch niet? Het is niet een studentenhuis! Ze kan het ook gewoon vragen. Is het aan mij om te zeggen: tuurlijk; genoeg in huis of nee; brood is voor de broodtrommels morgen!Groot gelijk, doe je ook niet.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een collega die altijd 'haar portemonnee is vergeten' als er iets betaalt moet worden (lunch, maar ook als we even samen de stad in duiken). Nu ik erbij nadenk komt het vaker voor dat ze het niet teruggeeft dan wel. Ik ben niet zo'n miereneuker om vijf euro en vergeet het dan vaak maar ik ga er nu eens op letten. Ik werk niet vaak met haar samen dus het viel me in de eerste instantie niet echt op of ik vergeet er naar te vragen als ik haar dan weer zie.



Ook kochten we met een groepje een keer een cadeau bestaande uit iets met wat geknutsel. De een kocht dit, de ander dat, etc. De meesten die betaalden gewoon datgene waar zij voor zouden zorgen en gingen er vanuit dat het uiteindelijk wel ongeveer evenredig zou zijn. Een persoon stuurde een mail rond of iedereen <¤1 wilde overmaken....
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk bedoelde ik dat . Daarom zei ik erbij dat ik net student af was, om mezelf een beetje vrij te pleiten. Maar vond het wel hilarisch dat er op een gierige actie een nog gieriger actie (eigenlijk gewoon diefstal uit een bureau) plaats vond.



Verder kan ik jullie verzekeren dat ik een erg gastvrij iemand ben en nooit lullig doe met trakteren en cadeautjes
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



Ik heb er zelf ook eentje:



We gingen met school op kamp en ik zat bij een groep meiden waar ik het redelijk mee kon vinden (had liever bij een andere groep gezeten maar daar was geen plek meer). We kregen X bedrag van de leraren en daar moesten we dan boodschappen mee doen. We zouden op een bepaalde avond pizza eten maar ik voelde mij niet lekker dus ik zou de dag erna mijn pizza wel opeten. Dag erna: loop een van die meiden rond met een pizza op haar bord. Ik denk lekker ik heb nog die pizza van gisteravond dus die ga ik lekker opeten. Nee hoor die pizza had die ene meid opgegeten.



Die dames hadden ook allemaal drank meegenomen (mocht eigenlijk niet), van dropshots naar malibu etc. Ik ben niet zo van de drank dus hield het bij een cola. Vroegen ze aan het eind van de reis of ik even 50 euro naar hun wilde overmaken want ze moesten zelf bijbetalen want het geld dat ze hadden gekregen van de leiding was niet genoeg.



Ik zei dat het lekker hun eigen probleem was aangezien ze drank hadden gekocht etc. Toen zij mij begonnen te bedreigen over dat geld heb ik mooi aan de leiding verteld waar zij die (lege) drankflessen konden vinden (in de bosjes). Ze waren bang om "gepakt" te worden dus daarom hadden ze de flessen maar in de tuin van de achterburen gegooid.
Alle reacties Link kopieren
quote:americagirl schreef op 24 augustus 2012 @ 17:04:

[...]





Hier vind ik jullie zo mogelijk nog onbegrijpelijker dan de buren.

Serieus, wáárom geef je die TV mee?

Verbouwereerd? ja maar toch niet opeens compleet je verstand verloren? Ik snap echt niet dat mensen zoiets komen vragen (zo'n TV lijkt me namelijk gewoon deel van de erfenis voor de kinderen en kleinkinderen) maar al helemaaaaaaal niet dat er dan mensen zijn die zich daardoor laten overrompelen en dat ding gewoon meegeven

Hadden jullie niet zoiets van: "nou die willen we eigenlijk zelf wel hebben?"



Nee, want ik wilde niks, alleen mijn opa terug...



Ik heb uit de erfenis het kwartetspel gekregen, daar hebben we u-ren mee gespeeld vroeger. En de ontbijtbordjes, waar we altijd van aten als we daar als kind gingen logeren. Onbetaalbare herinneringen, daar kan geen breedbeeldtelevisie tegenop.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mambo schreef op 30 augustus 2012 @ 11:41:

Ja tuurlijk bedoelde ik dat . Daarom zei ik erbij dat ik net student af was, om mezelf een beetje vrij te pleiten. Maar vond het wel hilarisch dat er op een gierige actie een nog gieriger actie (eigenlijk gewoon diefstal uit een bureau) plaats vond.



Dan moet je het wegpakken van dubbeltjes en stuivers ook diefstal noemen, ze waren van collega's en niet van jou.



Het kan heel goed dat een collega er moe van werd dat hij/zij steeds misgreep bij het terughalen van een vergeten dubbeltje.
Alle reacties Link kopieren
Proest, dat kan ik me niet voorstellen. Wel heel toevallig dat je elke dag vergeet om je stuivers eruit te halen. Maar ik geef eerlijk toe dat het niet echt netjes van me was.
Ik zou dat zelf ook niet snel doen, maar om dat nu diefstal te noemen.. Als mensen al te lui zijn om hun wisselgeld uit de automaat te halen (of dat regelmatig vergeten), moet je er dan steeds achteraan met hun stuiver?

Dan is plastic statiegeldbekers rapen bij festivals zeker ook diefstal. Ik ben juist blij dat iemand dat doet, zelf ga ik er niet voor in de rij staan.
Alle reacties Link kopieren
Misgrijpen naar hun wisselgeld?

Je bedoelt dat Mambo ernaast stond en ze praktisch wegduwde om het wisselgeld weg te grissen? Tuurlijk niet.



Dat geld uit de bureaula pakken is gewoon ordinaire diefstal. Misschien had Mambo daar ook klein geld van zichzelf bijgelegd voor als ze snackzin kreeg.

Ik denk dat het gewoon gejat is door de collega die vóór Mambo met argusogen het wisselgeld van de automaat in de gaten hielden nu in ene minder 'opbrengst' had!
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhalen hahaha!

De benzine actie is echt heel erg schandalig!



Ik heb eigenlijk nooit zoiets meegemaakt?!

Hoop het ook nooit mee te maken.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zooo blij dat mijn familie, vrienden en ik anders met elkaar omgaan.

Als we een dagje weggaan met mijn schoonfamilie, betaald bijv mijn zwager de toegang, wij betalen het eten, en zo voort.

Er wordt achteraf gezien niet berekend wie nou meer betaald heeft.

We eten elke zondag bij mijn schoonouders, ze eten ook wel eens hier op zaterdag en we zijn in het weekend veel bij mijn zwager savonds.

Zou wat moois wezen als we eind van de maand een rekening kregen, voor de gedronken thee en gegeten spullen.



Ik koop op mijn werk (drogist) veel spullen met korting, die ik aan familie geef. Vraag ik geen geld voor.

Een andere keer krijg ik namelijk een leuk jurkje of een mooie vaas van mijn schoonmoeder, of komt mijn moeder met een stapel tijdschriften aan.

Die dingen doe je toch gewoon omdat je elkaar waardeert en het leuk vind om te delen?
Alle reacties Link kopieren
quote:oehoeh schreef op 30 augustus 2012 @ 10:36:

Zo ken ik een meid die al jaren een mail rondstuurde om haar verjaardag te vieren.

In een kroeg en je moet zelf alles betalen...

Leuke verjaardag daar ga ik dus ook niet naartoe!



Zo'n vriendin heb ik ook...

Ze had ook een keer een surpriseparty georganiseerd voor een andere vriendin in de kroeg en je raad het al: alle drankjes zelf betalen! Was heel ongemakkelijk, iedereen (inclusief degene voor wie de party was) zat een beetje te wachten op drankbonnen of een rondje... op een gegeven moment staat vriendin op en loopt naar de bar en komt terug met alleen een drankje voor zichzelf. Zo kan ik ook een feest geven zeg! Ben redelijk vroeg vertrokken met de mededeling dat ik maar 5 euro bij me had en daarom geen drankjes meer kon betalen. Denk niet dat de hint aangekomen is maargoed...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven