Geld & Recht alle pijlers

hoe hoog is jullie hypotheek in relatie tot je inkomsten?

17-08-2009 18:48 145 berichten
Ik ben heel benieuwd hoe bij anderen de verhoudingen liggen voor wat betreft het maandelijkes hypotheekbedrag in relatie tot je inkomsten. WIj verdienen samen rond de ¤ 3000 netto en zijn aan hypotheeklasten ¤ 450 (netto) kwijt. Op zich niet veel en we kunnen elke maand ook nog aardig sparen, maar wij leggen dan ook bijna ¤ 200 per maand opzij voor onze lijfrente, zodat we naast ons pension als we 65 zijn, lekker kunnen rondkomen en nog leuke dingen kunnen doen.

Hoe is bij julle de verdeling?
Met 300 hypotheek zal het wel een goedkoper huis zijn. Wellicht zo tussen de 1 en 1,5 ton? Of grotendeels aflossingsvrij i.c.m. een lage rente?
Alle reacties Link kopieren
quote:wolletje schreef op 17 augustus 2009 @ 19:52:

[...]





wat dachten jullie dat de zorg goed verdiend? vergeet het maar...helaas pindakaas Haha nee, ik ken het maar al te goed. Ook hier geen super verdienende baan voor mij weggelegd, maar ik zit nu in de allerlaagste schaal van mijn CAO en verdien denk ik wel meer dan boem. Aan de andere kant is dit wel een HBO functie en in de zorg kun je natuurlijk op met MBO werken en zelfs zonder vooropleiding.
Alle reacties Link kopieren
Tja helaas, zorg verdient niet goed, zelfs niet met een HBO-opleiding, tis een keuze die ik bewust heb gemaakt. klaag ook niet, kan sparen en leuke dingen doen, maar moet wel op de centjes letten. Wel verbaas ik me erover dat gemiddeld het netto-inkomen hier best hoog ligt, tenminste naar wat ik dacht dat de gemiddelde nederlander verdiende...
Alle reacties Link kopieren
quote:runner84 schreef op 17 augustus 2009 @ 20:07:

[...]





Haha nee, ik ken het maar al te goed. Ook hier geen super verdienende baan voor mij weggelegd, maar ik zit nu in de allerlaagste schaal van mijn CAO en verdien denk ik wel meer dan boem.Huh hoe kan dat dan? Ik zit in een gemiddelde schaal, gehandicaptenzorg en houd netto 1200 over, wacht daar gaat nog wel zorgverzekering van af, dus laten we zeggen netto 1300.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de hypotheken ook laag! Onze hypotheek is 2,5 ton en daar betalen we 860 euro netto per maand aan. Inkomen (gezamenlijk) is 3500.
Alle reacties Link kopieren
Oh, zie dat we tegelijk hebben gepost. Wat voor werk doe je boem?
Alle reacties Link kopieren
inkomen samen kleine ¤3100,00 netto

hypotheek ¤873,00

spaardeel ¤180,00

aftrek ¤432,00

dus netto ¤621,00 (of moet je het spaardeel niet meetellen?, dan ¤451,00)
Whatever, I do what I want
Alle reacties Link kopieren
toen ik nog samenwoonde



netto samen ca 3500 (2x full time waarvan 1 vol continue in ploegen)

Hypotheek 125.000 dat was 570 bruto (ik weet niet eens wat het netto was)
Alle reacties Link kopieren
quote:boem schreef op 17 augustus 2009 @ 19:29:

zoo zeg wat verdient iedereen veel! Wij werken beide in de zorg, fulltime, onregelmatig en wij verdienen 2400 netto per maand samen en betalen zo'n 700 aan hypotheek.



Maar als je in de zorg werkt is waarschijnlijk je zorgverzekering collectief geregeld en is die er al af (voor de meeste stellen ook zo'n 200,- à 250.-), of niet? Niet dat je dan ineens spekkoper bent, hoor.



Correctie: ik zie net dat je dat al gezegd hebt, 'scuse me...
anoniem_58778 wijzigde dit bericht op 17-08-2009 20:20
Reden: beter lezen Ap...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geluk dat we een lage rente hebben, 3,2%. En een groot aflossingsvrij gedeelte. We lossen wel meer af, maar dat is vrijwillig.



Ik werk trouwens ook in de zorg en vind 1200 netto erg weinig, vooral als er ook ORT bij zit. Zelf bijna geen ORT, maar toch 1600 euro netto, terwijl ik nog onderin de schaal zit.
Alle reacties Link kopieren
hypotheek netto: ongeveer 800,-



salaris van man 2800,- (ongeveer)



ik werk voor mijzelf gemiddeld tussen de 500,- en de 1000p/m
Alle reacties Link kopieren
Ik werkt eerst ook fulltime in de zorg (ziekenhuis Verpleegkundige, met ORT ongeveer 1600,-, belachtelijk weinig als je ziet wat een diensten je draait, de ellende die je tegenkomt en de fysieke zwarte van het werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:runner84 schreef op 17 augustus 2009 @ 20:10:

Oh, zie dat we tegelijk hebben gepost. Wat voor werk doe je boem?Gehandicaptenzorg. Tja weet ook niet waarom het fulltime zo weinig is, maar soms kan het wel ietsje meer zijn (1400/1500netto) als ik erg onregelmatig heb gewerkt (dus veel weekenden), maar zeker niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort een single mom, en heb zo'n 2000 euro pm te besteden, waarvan 870 naar de hypotheek gaat... komen dan nog eens de overige vaste lasten bij (gas water licht, kinderopvang, etc etc etc) je begrijpt dus wel dat er geen venz hagelslag meer op tafel komt, maar euroshopper (en wat blijkt? daar is eigenlijk he-le-maal niks mis mee!).



Waarom ik niet goedkoper ga wonen?

Voor de kinderen wil ik graag in ons huis blijven, bovendien middenin de stad dus dicht bij hun school en mijn werk -dat scheelt me 's ochtends en 'smiddags enorm veel tijd qua forensen en dat is me een heeeeeeeeeeele hoop waard!
Alle reacties Link kopieren
3500 inkomen hypotheek netto 300 euro
Alle reacties Link kopieren
quote:Lalie74 schreef op 17 augustus 2009 @ 20:36:

Ik ben sinds kort een single mom, en heb zo'n 2000 euro pm te besteden, waarvan 870 naar de hypotheek gaat... komen dan nog eens de overige vaste lasten bij (gas water licht, kinderopvang, etc etc etc) je begrijpt dus wel dat er geen venz hagelslag meer op tafel komt, maar euroshopper (en wat blijkt? daar is eigenlijk he-le-maal niks mis mee!).



Waarom ik niet goedkoper ga wonen?

Voor de kinderen wil ik graag in ons huis blijven, bovendien middenin de stad dus dicht bij hun school en mijn werk -dat scheelt me 's ochtends en 'smiddags enorm veel tijd qua forensen en dat is me een heeeeeeeeeeele hoop waard!RESPECT!!
ik geloof dat het tijd word dat wij ook eens iets gaan kopen....



inkomen ruim 6000 euro netto

huur nog geen 600 euro
Alle reacties Link kopieren
quote:germanwings schreef op 17 augustus 2009 @ 20:39:

ik geloof dat het tijd word dat wij ook eens iets gaan kopen....



inkomen ruim 6000 euro netto

huur nog geen 600 euroDat lijkt me ook wel verstandig ja...
...
Oke dan hier een hooooge hypotheek. Eur 2500,00 per maand bruto. Inkomen 7750,- bruto per maand.
Alle reacties Link kopieren
Na aftrek van alle vaste lasten heb ik nog maar krap 400 euro over om van te leven. En daar moet ik dan ook alles van doen.

Maar ik heb wel lekker een huisje voor mezelf :-).
quote:queenie1 schreef op 17 augustus 2009 @ 20:40:

[...]





Dat lijkt me ook wel verstandig ja...Planning is alleen dat we hier nog max 2-3 jaar blijven wonen, dus het zal daarna wel worden. Maar dan gaan we ook los denk ik.
Alle reacties Link kopieren
netto inkomen 4.000 euro

netto hypo 350 euro.



Maar we willen een ander huis (als de mijne is verkocht) en dan maximaal 1.000 netto betalen.
Villahollandia, om te vergelijken is het wel handiger als je ook de netto bedragen neerzet.
Alle reacties Link kopieren
Samen een salaris van 3920 euro netto (man fulltime baan, ik parttime baan 20 uur), overige inkomsten 560 euro, hypotheek 975 euro netto. De hypotheek loopt 25 jaar ipv 30, spaarhypotheek (75% aflossen, 25% aflossingsvrij)
Alle reacties Link kopieren
wij hebben inkomen van ruim 4.000 met zn 2-en en hebben sinds kort ons 2e koophuis met een hypolast van rond de 1500 netto inclusief premies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven