Geld & Recht alle pijlers

Hoe lang doe jij met?

14-08-2014 01:31 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort op kamers en moet dan met weinig geld rondkomen. Woon nu nog bij mijn ouders.



Ik vraag me af hoelang mensen doen met dingen als shampoo, conditioner, tandapasta, mascara, foundation, dagcreme dat soort dingen. Hoeveel ben je er aan kwijt per maand?



Ik ben niet zuinig en gebruik vaak meer dan nodig. Nu kan ik dat nog betalen, straks niet meer. Lees graag hoe andere dat doen.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de action voor verzorgingsproducten, is allemaal heel goedkoop. Tandpasta hoef je niet veel van te gebruiken, een likje zo groot als een erwt is genoeg.



200 euro voor eten per maand is goed te doen.
200 euro per maand als je er ook kleding van moet kopen, school benodigdheden en leuke dingen doen vind ik wel erg weinig maar zeker niet ondoenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Met mascara doen ik 3weken mee maar ik koop ook goedkope van essence bij de kruidvat geloof 3 euro. foundation doe ik trouwens wel lang mee mmmh denk 3 maanden doe ook niet altijd op. Ik gebruik wel die van loreal die zijn best prijzig. shampoo kleine 2 weken maar ik was dan ook echt elke dag mijn haar. heb ook lang haar en als zin hem was is het s'avonds nog een keer. (heel slecht I know maar vind vet haar gewoon vies eruit zien) gewoon huismerk en als ze bij de kruidvat in de aanbieding zijn neem ik die mee ligt er net aan. Ik ben denk per maand nog geen 10 euro kwijt aan zulk soort dingen. Ik denk eerder dat je je gaat verkijken op eten en drinken. ik houd van eten en geef rustig 150 euro per week uit aan lekker eten en drinken. eigenlijk is het een kwestie van keuzes maken en verstandig met geld omgaan. succes ;)
Alle reacties Link kopieren
200 euro voor alleen eten? Als student?

Een maand met mascara (om nog niet te spreken over twee weken)?



Wow...
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds, 4 uur geleden

was je haar 1 keer per week of doe No Poe dan gaat je shampoo wel een maand of drie mee.



Ik was mijn haar iedere dag en doe ook maanden met een fles shampoo (andrelon, normaal formaat). Mensen gebruiken veel te veel, een klein drupje (formaat doperwt) is meer dan genoeg.



Shampoo, wasmiddel etc zit altijd wel ergens in de aanbieding. Koop het als het 2=1 is ofzo. Kijk op www.voordeelmuis.nl waar het in de aanbieding zit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 14 augustus 2014 @ 02:02:

[...]





Ja ga er vanaf nu bewust op letten. Mascara van Essence en Catrice vind ik echt niet fijn, rest van de makeup koop ik wel van die merken. Facewash en dagcreme gebruik ik ook van een duurder merk ivm vette huid en lichte acne.

Veel in de zon gaan zitten, droog je huid vanzelf uit.

O nee krijg je rimpels.
Ik heb dure shampoo van de kapper, maar gebruik maar drie flessen per jaar, tandpasta ook zo'n drie tubes per jaar, douche schuim, vijf of zes flessen per jaar maar dan het normale formaat, niet die extra grote.

Als je je tandpasta en doucheschuim gewoon in een aanbieding koopt hoeft het helemaal niet duur te zijn.

Mascara, gezichtsverzorging, lipgloss gebruik ik van een duur merk i.v.m. een allergie, maar ook daarvan van elk product twee per jaar denk ik. Macara en gloss gebruik ik gewoon niet elke dag, en ook dat koop ik meestal als er een actie is (zoals btw vrij kopen of zo, scheelt 20%)

Ik gebruik wel veel nagellak en nagelverzorging, ook idioot dure potjes, maar dat is een luxe die ik mezelf gun en ook kan betalen.



Luxe verzorgingsproducten etc. kun je ook vragen voor je verjaardag/Sint/kerst, dan krijg je iets waar je echt wat aan hebt.
quote:kiki1987 schreef op 14 augustus 2014 @ 01:58:

Ik heb hier echt nooit over nagedacht. Shampoo en douchegel ik denk een week of 2 maar dat kost echt niks.



Waar stop je dat spul allemaal?? Je moet het niet eten he.
Alle reacties Link kopieren
Mascara een maand of twee (eigen merk Etos), crėme en foundation twee respectievelijk drie maanden, (DM Drogerie Duitsland), shampoo (l ' Oreal) ook een maand of drie, ik hoef mijn haar niet iedere dag te wassen en bovendien heb je maar weinig nodig. Doucheschuim weet ik niet, ik gebruik niet iedere dag hetzelfde, oogschaduw en lipstick idem, tandpasta weet ik eigenlijk niet, nooit op gelet, er ligt altijd een voorraadje. Gezichtreiniginsdoekjes van Action, die met kokosolie, heel fijn, zelfs waterproof mascara gaat ermee af.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe een maand met mascara. Daarna zit het gewoon niet goed meer ook al is het niet op. Klonterig en dik.
Alle reacties Link kopieren
quote:PlofKipje84 schreef op 14 augustus 2014 @ 02:12:

Wij zijn met tweeën en we hebben katten. Wij redden het met 200 euro prima. Maar dan doen we geen gekke dingen. In je eentje moet dat lukken. Makkelijk zelfs.



Wij zijn ook met z'n tweeën (plus twee konijnen ) en om het weekend zijn de 2 kindjes van mijn vriend hier.



200 euro ga ik nog niet misschien halen, eet jij iedere avond brood of rijst dan? Ik geef ongeveer 400 euro uit. Soms 300, soms 500.



Geen idee hoeveel ik uitgaf toen ik nog in mijn eentje op kamers woonde maar dat zal nooit 50 per week geweest zijn, ik was toen ook al van de zalmfilet en biefstuk



Wasmiddel, tandenborstels en tandpasta etc kun je goedkoop bij de action kopen. Shampoo en douchegel/deo's koop ik nooit. Ik kan iedere maand een enorme doos met dat soort spul (incl geuren) van het werk krijgen die over zijn van de productieafdeling.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
ik doe maaaanden met mascara. bijv. mabeline. Ik gooi t meestal weg omdat ze zeggen dat t te lang open niet goed is en over de datum gaat. Maar ik maak dan ook geen spinnenpoten
Ik heb ook een wat vette huid en regelmatig puistjes etc. Ik gebruik de vitamine E moisturising creme en tonic van boots, elk 3,95 per stuk. Werkt echt perfect! Dat is dus mijn tip en plan je vakantie naar Duitsland en sla daar in bij de Müller drogist! Vorige week 4 flessen douchegel, 2 flessen haar+douche voor mannen, 2 flessen conditioner en 1 fles shampoo gekocht voor het enorme bedrag van....*tromroffel*.....6 euro!! Dat zijn de prijzen
Inderdaad, een keertje over de grens shoppen bij Muller of bij Drogerie Markt (DM) voor veel goedkopere verzorgingsproducten, waspoeder, wasverzachter etc.



Scheelt echt een slok op een borrel.



Bijv. Guhl shampoo is bij DM 3,25 euro, bij Kruidvat 6,47.
quote:kiki1987 schreef op 14 augustus 2014 @ 01:58:

Ik heb hier echt nooit over nagedacht. Shampoo en douchegel ik denk een week of 2 maar dat kost echt niks.



Mascara ben ik nogal moeilijk mee, om de 2 weken wil ik een nieuwe hebben.



Tandpasta ook een weekje of 3 en creme een maand of 2.

Dit is niet serieus toch?



Ik heb lang haar en was het elke dag met een goede shampoo, maar ik gebruik hooguit drie flessen per jaar. En met een tube tandpasta doe ik weken, misschien ook wel maanden. Van beiden heb je namelijk maar heel weinig nodig; een klein drupje is voldoende. Alles wat je meer gebruikt is zonde van je geld en slecht voor het milieu.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoutvaatje schreef op 14 augustus 2014 @ 03:13: shampoo kleine 2 weken maar ik was dan ook echt elke dag mijn haar. heb ook lang haar en als zin hem was is het s'avonds nog een keer. (heel slecht I know maar vind vet haar gewoon viesEuhm.. als ik iedere dag mijn lange haar zou wassen wordt het ook heel snel vet. Heb zo'n periode gehad maar hoe sneller ik ging het ging wassen des te sneller het steeds vetter werd. Vriendin van mij moet het ook om de dag wassen maar als je dan even door de zure appel heen bijt en het wassen wat uitstelt gaat het uiteindelijk minder snel vet worden. Ik was het 2, hooguit 3x per week en heb echt geen vet kopje, heb een representatief beroep
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Een maand met mascara??? Ik draag bijna dagelijks mascara maar doe daar echt wel maanden mee. Denk dat ik twee mascara's per jaar gebruik. En ik heb niet het idee dat hij gaat klonteren ofzo.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 14 augustus 2014 @ 02:03:

[...]



2 weken vind ik echt weinig,, ik doe zeker een maand met mascara. De mascara die ik gebruik is 18 euro.Ik verdien eh... 'een royaal salaris' zal ik maar zeggen, en ik zweer bij Etos mascara van 3,99 euro. Dure cosmetica is bullshit.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik doe zeker 3 maanden met mascara (Dior of Chanel).

Op kamers met een klein budget gebruik je die merken natuurlijk niet. Goedkope merken zijn bij mij altijd eerder op of worden lelijk.



Waarom stop je niet met foundation te gebruiken?

Dat scheelt geld en heb je echt foundation nodig?

Heb je een slechte huid?



200 euro per maand voor alleen eten voor 1 persoon op kamers is ook veel te veel.

Daar moet minstens 50 euro vanaf.



En al die tijd dat je thuis hebt gewoond, heb je kunnen sparen neem ik aan?
Jeetje. Ik heb lang haar en doe toch wel minimaal een maand met een fles shampoo. En dan gebruikt mijn vriend daar ook nog regelmatig iets van.



Ga idd naar action.
En mascara doe ik idd maanden mee.
Ik denk dat ik met een tube tandpasta 2-3 maanden vooruit kan, met shampoo en douchegel 1-2 maanden.

Dagcreme ongeveer 4-5 maanden.

Mascara gebruik ik niet.



200 euro voor eten in de maand is veel. Als student verbruikte ik ongeveer 100 euro in de maand aan eten/drinken. Dat kan echt heel goedkoop, zeker als je geen vlees eet/niet elke dag vlees hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal gewoon altijd alles in de aanbieding. Dus tandpasta van merk 4 tubes voor 5 euro doe ik wel een paar maanden mee. Shampoo en conditioner koop ik als de aanbieding 2e gratis is en make up ook. Kruidvat heeft altijd veel aanbiedingen ik denk dat ik ongeveer 7 euro om kwijt ben en dan gebruik ik wel merk artikelen.
Eigen merk Etos heeft prima make-up (mascara) voor een lage prijs.

Wasmiddel, bodylotion en dagcreme kun je van goedkope merken kopen (eigen merk, Lidl, Aldi) of wachten op aanbiedingen. Goed de reclamefoldertjes doorspitten en je zult zien dat er heel vaak 2-voor-de-prijs-van-1-aanbiedingen zijn. Ik leg dan altijd een voorraadje aan, maar kan me voorstellen dat dat lastiger is als je het niet breed hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven