Geld & Recht alle pijlers

Hoe lang doe jij met?

14-08-2014 01:31 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort op kamers en moet dan met weinig geld rondkomen. Woon nu nog bij mijn ouders.



Ik vraag me af hoelang mensen doen met dingen als shampoo, conditioner, tandapasta, mascara, foundation, dagcreme dat soort dingen. Hoeveel ben je er aan kwijt per maand?



Ik ben niet zuinig en gebruik vaak meer dan nodig. Nu kan ik dat nog betalen, straks niet meer. Lees graag hoe andere dat doen.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Koop je verzorgingsproducten wanneer ze in de aanbieding zijn!! Scheelt vaak de helft.



Verzorgingsproducten zijn in ieder geval elk jaar aan het eind van de zomervakantie of net na de zomervakantie in de aanbieding bij onder andere kruidvat. Je hebt dan vaak 2 halen 1 betalen of van die voordeel verpakkingen van 3 stuks.

Ook net na de kerstvakantie zijn er vaak van dit soort aanbiedingen.



En let er maar eens op, ook je dure mascara komt vanzelf een keer in een aanbieding voorbij en dan moet je dus inslaan!



TIP Toen ik nog op kamers woonde, spitte ik iedere week alle folders door opzoek naar aanbiedingen en kocht dan wat meer van een product als het in de aanbieding was (geldt ook voor eten, producten in potten/blikken/diepvries kun je prima in een grotere hoeveelheid inslaan en bewaren).
En als je een vriezer(tje) hebt: koken voor meerdere dagen en een portie invriezen.
quote:verliefdopiemand schreef op donderdag 14 augustus 2014 07:24 Ik doe een maand met mascara. Daarna zit het gewoon niet goed meer ook al is het niet op. Klonterig en dik.Na een maand? Dat is echt onzin.
Hoe doen mensen dat, hun haar wassen met een erwtje aan hoeveelheid shampoo? Dat krijg je toch niet verdeeld door je hele haar? Ik heb echt wel een handje vol nodig om overal in mijn haar shampoo te krijgen. En dan heb ik haar tot net over mijn oren (wel veel haar, dat wel).
Alle reacties Link kopieren
Shampoo: een maand of 3, douchegel: ongeveer 2-3 maanden, afhankelijk van welke het is, mascara: een jaar of langer, totdat ik denk dat het echt niet meer kan maar zo vaak gebruik ik dat niet.
Een handje vol? Ik heb haar tot onder mijn borsten (dik haar) en heb genoeg aan een eetlepel. Was mijn haar 3x per week.
quote:matroesjka_ schreef op 14 augustus 2014 @ 08:28:

Een handje vol? Ik heb haar tot onder mijn borsten (dik haar) en heb genoeg aan een eetlepel. Was mijn haar 3x per week.Maar dat is toch gewoon meteen weg als je het erin doet? Ik snap dat nooit, dan zit er aan de linkerkant wat shampoo in en de rechterkant niet. Ik krijg het dan niet meer van links naar rechts want dat zit gewoon allemaal tussen mijn haar op die plek.
Alle reacties Link kopieren
en de Action heeft geregeld merk-shampoo tegen bodemprijzen
Alle reacties Link kopieren
Ik koop vaak spullen in Duitsland, scheelt op een aantal producten als shampoo en deo echt veel. Ook heb je in sommige steden (bv Arnhem) op=op winkels, die zijn ook veel goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 14 augustus 2014 @ 08:28:

Een handje vol? Ik heb haar tot onder mijn borsten (dik haar) en heb genoeg aan een eetlepel. Was mijn haar 3x per week.Ik gebruik ruim een eetlepel (ook veel, lang haar) als ik minder gebruik, schuimt het echt niet tot in de haarpunten
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik gebruik ook zeker een hand shampoo. Anders heb ik het gevoel dat ik mijn haar net zo goed níet kan wassen.
Wat betreft shampoo: ik heb lang dik haar. Ik gebruik ongeveer een thee-/koffielepel shampoo, was vooral de hoofdhuid en dan spoel ik het uit. Doe denk ik wel minstens 2-3 maanden met fles.
Ik doe met douchegel zeker een maand. Met de normale formaat Fa een maand, met een grotere flacon uiteraard langer. Met shampoo normale afmeting doe ik bijzonder lang denk ik.. Ik was m'n haar eens in de 5 dagen en ik gebruik niet veel dus ik doe er al snel 4 maanden mee.



Mascara koop ik elke maand nieuw. Ik heb verschillende bussen deo dus ik weet niet hoe lang ik met eentje zou doen..



Maar voor douche spul kun je goed naar de Action of Big Bazar. Verkopen ze ook gewoon dove of nivea maar dan wat goedkoper :-)
quote:nwdesie schreef op 14 augustus 2014 @ 02:09:

[...]

Is dat echt veel? Ook dingen als wcpapier, wasmiddel ect. Mijn verzekering betaalt mijn moeder voor me omdat ze me wil helpen. Gas licht en water zit bij de kamer inbegrepen. Het is een simpel studentenhuis.



Het is niet extreem veel, maar kan wel minder. Wij eten met z'n tweeën voor 80 euro per week (is ook incl kleine huishoudelijke spullen én de gezamenlijke toiletartikelen als shampoo) en dan hoeven wij niet/nauwelijks op geld te letten. Als we dat wel doen houden we zo 20 euro per week over.



Dingen als dagcreme etc hoef je echt niet veel geld aan uit te geven, als je het bewust goedkoop doet. Ik koop mijn shampoo en douchegel alleen in de aanbieding (is om de zoveel tijd voor 2 voor de prijs van 1), make-up ook, ik gebruik dagcreme en tonic van de kruidvat (is echt prima spul) en voor de meeste andere dingen ben ik niet zo merkvast en ga ik naar van die op=op voordeelwinkels.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop mijn shampoo/conditioner, tandpasta, tandenborstels, etc. in de aanbieding (ook supermarkten hebben die aanbiedingen regelmatig) of bij de action. Net als wattenschijfjes, nagellak- en make-up remover.



Bij de douglas hebben ze bijvoorbeeld ook vaak combinatie-aanbiedingen van mascara+remover in een pakketje.



Groenten en fruit bij de Turkse supermarkt, brood vries ik in en ontdooi ik per paar sneetjes als ik ontbijt of lunch. Net als kipfilet en gehakt voor het avondeten, dat vries ik in porties in. Ik zorg dat ik altijd een pot jam of pindakaas heb staan en koop daarnaast los nog per week een pak kaas en pak vleeswaren.



Een paar uitzondering heb ik met douchegel en bodylotion, die koop ik luxe. Maar als ik weinig geld over heb en het is op heb ik altijd nog wel ergens een fles of tube staan wat ik gekregen heb of wat een beetje tegenviel en dus in de kast is beland.
En als je een douchepuf koopt (kost vaak maar een euro ofzo) doe je veeeel langer met je douchegel. Je hebt maar een heel klein kloddertje nodig en het gaat al schuimen als een malle, echt handige dingen.
En laatste tip: koken voor 1 persoon is duur, ik maakte vaak 2 tot 4 porties en dat vroor ik in porties in.
En bij de action kun je bijvoorbeeld goedkope schoonmaakmiddelen kopen. Bij de zeeman ook trouwens.
quote:honeymoonquiz schreef op 14 augustus 2014 @ 08:34:

Wat betreft shampoo: ik heb lang dik haar. Ik gebruik ongeveer een thee-/koffielepel shampoo, was vooral de hoofdhuid en dan spoel ik het uit. Doe denk ik wel minstens 2-3 maanden met fles.Maar dan is de rest van je haar toch niet schoon? Mijn haar is overal vet, niet alleen bij mijn hoofdhuid. Als ik de rest niet ook goed inzeep, blijft dat gewoon vet.
Alle reacties Link kopieren
Oh, de vraag was hoe lang ik ermee doe



Met tandpasta en make-up remover doe ik een maand of twee. Bodylotion een maand, shampoo en conditioner ook een maand denk ik. Mascara gebruik ik zo 3-4 maanden maar ik heb er meerdere open staan.



Mijn dagcrème koop ik van kruidvat eigen merk (donkerglazen pot). Ik heb alles geprobeerd, van clinique tot diadermine, garnier en olaz (ik ben gevoelig voor puistjes) maar die van het Kruidvat is ¤2-3, maar doet het net zo goed voor mij.



WC-papier van euroshopper (het grote pak van 10 (?) rollen) is prima dik en zacht genoeg.

Afwasmiddel kun je vaak van merken als Dreft goedkoop kopen bij winkels als de Blokker of Big Bazar. Dat geldt ook voor Robijn wasmiddel of Robijn/Lenor wasverzachter. Het Kruidvat heeft daar ook goede aanbiedingen van



Ik trek eens in de 1, 2 maanden een vrije doordeweekse dag uit voor zulke dingen. Dan blader ik de folders door (daar heb je ook Apps voor) en ga ik van winkel naar winkel voor dingen als wasmiddel en andere aanbiedingen.
Alle reacties Link kopieren
Let op actieartikelen van bijvoorbeeld Kruidvat.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik elke dag mascara en doe mininaal een half jaar met 1 mascara. Koop altijd goedkope van Kruidvat of bij Action of Aldi.



Douchegel koop ik ook bij Action, meestal een megafles Neutral. Scheelt veel qua prijs. Alleen shampoo wil ik perse van Andrelon. Kruidvat heeft die vaak in de aanbieding.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je dingen groot inslaat en niet alleen koopt als je ze nodig hebt.



Als ik een volle fles wasmiddel heb staan ben ik al snel geneigd om aanbiedingen niet te kopen, ik heb het immers nog staan. Maar is het dan bijna op zul je zien dat je net nergens meer een aanbieding kunt vinden.
Alle reacties Link kopieren
Oh met die fles Neutral doe ik minstens 3 maanden. En ik ben niet zuinig qua verbruik. Fles kost iets van 2.50 ofzo.
Gewoon over je handen verdelen en dan een beetje goed door je haar verdelen. Het hoeft echt niet tr schuimen zoals in de reclame. Het belangrijkste is dat je het bij je hoofdhuid goed inmasseert. Dan een beetje water er bij en dan zakt het vanzelf naar de punten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven