Geld & Recht alle pijlers

Hoe lang doe jij met?

14-08-2014 01:31 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort op kamers en moet dan met weinig geld rondkomen. Woon nu nog bij mijn ouders.



Ik vraag me af hoelang mensen doen met dingen als shampoo, conditioner, tandapasta, mascara, foundation, dagcreme dat soort dingen. Hoeveel ben je er aan kwijt per maand?



Ik ben niet zuinig en gebruik vaak meer dan nodig. Nu kan ik dat nog betalen, straks niet meer. Lees graag hoe andere dat doen.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
ik doe 6 weken met een fles shampoo en ik was iedere dag mijn haar.. Ik gebruik een hoeveelheid ter grootte van een 20 cent muntje denk ik
quote:matroesjka_ schreef op 14 augustus 2014 @ 08:54:

Gewoon over je handen verdelen en dan een beetje goed door je haar verdelen. Het hoeft echt niet tr schuimen zoals in de reclame. Het belangrijkste is dat je het bij je hoofdhuid goed inmasseert. Dan een beetje water er bij en dan zakt het vanzelf naar de punten.Maar dan zakt het toch gewoon zo uit je haar? Ik moet wel een beetje met mijn handen erdoor gaan om het schoon te krijgen. Met alleen zo langs mijn haar laten lopen icm water word het niet schoon van.
quote:Desperate_Housewive schreef op 14 augustus 2014 @ 08:46:

[...]



Maar dan is de rest van je haar toch niet schoon? Mijn haar is overal vet, niet alleen bij mijn hoofdhuid. Als ik de rest niet ook goed inzeep, blijft dat gewoon vet.



Tenzij je het haar van een vijfling gaat wassen, heb je echt geen handvol shampoo nodig, hemel wat een verspilling. Je hebt het vooral nodig voor je hoofd, het komt vanzelf in je haar bij het uitspoelen. Maar dan nog krijg ik met een eetlepel (eigenlijk minder) mijn complete schouderlange haar in de schuim.



Gewoon kwestie van goed over je hoofd verdelen (dus ook je haar).
quote:Desperate_Housewive schreef op 14 augustus 2014 @ 09:04:

[...]



Maar dan zakt het toch gewoon zo uit je haar? Ik moet wel een beetje met mijn handen erdoor gaan om het schoon te krijgen. Met alleen zo langs mijn haar laten lopen icm water word het niet schoon van.Gewoon opschuimen, je hebt het toch eerst natgemaakt. Ik snap werkelijk het probleem niet. Hoe kan je dit nooit geleerd hebben?
Ik heb niet alle reakties doorgelezen, maar wel enkele tips.



Bijvoorbeeld bij Lidl verkopen ze ook 'toiletartikelen', prima kwaliteit en zeer voordelig.

Bij voorbeeld : een grote tube (125 ml!) kost daar ¤ 0,79.

Shampoo, deo, dagcreme, nachtcreme, alles hebben ze. Produkten komen vaak goed uit tests. Uiteraard geen bekende merken.



Als ik lees hoe kort mensen met shampoo doen, begrijp ik daar nix van. Ik doe máánden met een fles; per wasbeurt één keer een 'vingertopje' zeep gebruiken. Je verpest je haar ook nog met al die chemie en dan heb je weer dure middelen nodig om je 'beschadigde haar' te repareren. En zo blijf je bezig.
quote:Desperate_Housewive schreef op 14 augustus 2014 @ 09:04:

[...]



Maar dan zakt het toch gewoon zo uit je haar? Ik moet wel een beetje met mijn handen erdoor gaan om het schoon te krijgen. Met alleen zo langs mijn haar laten lopen icm water word het niet schoon van.





Ik snap je probleem, ligt misschien ook wel aan het soort haar ofzo. Dochter hier heeft heel veel lang haar, en die kon ook een handje shampoo gebruiken en dan was het niet echt goed schoon. Nu staat er een leeg flesje in de douche, daar doet ze een bodempje shampoo in, dan een beetje water en dan schudden. Dan heeft ze een flesje vol schuim en dat schuim verdeelt een stuk gemakkelijker door het haar.



Deze manier scheelt echt de helft in het shampoo verbruik!



Zelf heb ik dun, slap, kort haar en heb inderdaad aan een druppel genoeg. Maar dan maak ik ook eerst schuim in mijn hand!
quote:nwdesie schreef op 14 augustus 2014 @ 01:55:

En dat van de mascara bijvullen met schoensmeer was ook een serieuze tip?



Schoensmeer is ook duur . Kun je net zo goed een mascara kopen.



Je kunt ook (nu alvast) investeren in wimper- en wenkbrauwverf. Dat doe je ongeveer 1x per 6 weken, met zo´n setje doe ik zelf bijna twee jaar en het enige dat je dan nog nodig hebt is een wimperkrultang.



Shampoo, tja, ik heb heel dik, maar wel vrij kort haar. Als de shampoo op mijn hand ligt, is dat ongeveer de hoeveelheid van twee-euro-munt. Ik was mijn haar elke dag en ik doe ruim een maand met een fles. Mijn dochter heeft heel lang en heel veel haar, zij heeft meer shampoo nodig maar hoeft ze niet elke dag te wassen. Die fles gaat dus een maand mee voor ons tweetjes!!



Gezichtscreme is veel zuiniger in gebruik als je je huid licht vochtig laat. De basis van cremes is gewoon water, een drupje water meer is echt geen probleem.



Kijk verder eens op het vrekkentopic, daar vind je heeeeeeeeeeeeeeel veel tips om minder geld uit te geven.
Alle reacties Link kopieren
Tandpasta gebruiken we met zijn tweeën maximaal 5 tubes per jaar denk ik. Dochter heeft nu zo'n anderhalf jaar tanden en voor haar zijn we nu met de tweede en derde tube bezig (één boven en één beneden, dus twee tubes tegelijk in gebruik).



Douchegel/badschuim gebruiken we inmiddels allemaal van zwitsal en die gaat redelijk snel leeg (max 2 weken voor een gewone fles). Dat komt ook omdat dochter zelf badschuim in bad mag doen van mijn vriend als ze samen in bad gaan. Dan hebben ze heel veel schuim.



Shampoo gebruikt mijn vriend niet (zeer kort haar en doet gewoon badschuim/douchegel/zeep op zijn hoofd), ik doe denk ik minstens 6 weken met een fles. Voor mijn dochter doen we denk ik wel een half jaar met een fles shampoo.



Deo gebruiken we wel veel volgens mij. In twee weken hebben we beide wel een bus leeg.



Ik ben erg merkvast met verzorgingsproducten, maar let wel altijd op aanbiedingen. Kruitvat heeft vaak goede aanbiedingen van Andrelon, Rexona en Zwitsal. Alleen tandpasta koop ik wel eens buiten de aanbieding, dat koop ik zo weinig en is niet duur vind ik. Een op=op winkel is vaak ook erg goedkoop. Daar koop ik naast shampoo en deo ook vaak wasmiddel, maandverband, tampons en tandenborstels.



Make-up en bodylotion gebruik ik haast nooit. Dat wat ik aan make-up heb was goedkoop en is oud. Maar het werkt nog prima, laatst voor een avondje uit toch maar weer eens mascara opgedaan en dat was nog prima. Eigen merk van een drogist en gekocht voor de bruiloft van mijn zus tien jaar geleden .
Alle reacties Link kopieren
Wilde gok, maar ik denk dat ik zo'n anderhalve maand doe met shampoo en douchecel. Mascara denk ik een maand of vijf. Dagcreme ook een paar maanden, dus dan geeft het niet dat die wat duurder is. Zelfde geldt voor m'n reinigingsmelk.



Toen ik studeerde gaf ik per week ¤15 euro uit aan eten. Moet je wel je best doen hoor, en het is inmiddels tien jaar geleden dus weert niet of je dat nu nog red. Aan de andere kant: ik deed boodschappen bij coöp., die is best duur. Als je nu naar de Aldi gaat moet het denk ik nogal wel lukken. Dan ben je dus zo'n ¤65 per maand kwijt aan eten, dan nog verzorgingsspullen en huishoudspullen erbij.



Oh vergeten: ik was de weekenden bij m'n ouders, dus bovenstaande berekening geldt voor vijf dagen per week. Soms maar vier.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Met mijn gigafles Yes To-shampoo heb ik bijna een jaar gedaan denk ik (kort haar). Douchegel gaat ook prima met max twee flessen per jaar en ik gebruik het bijna dagelijks.

Mascara gebruik ik niet dagelijks, doe ik ongeveer een jaar mee. Te lang eigenlijk, maar gaat prima.

Tandpasta doe ik twee a drie maanden mee denk ik.

Dagcreme denk ik ook twee per jaar, de action heeft prima spul voor een schijntje.
quote:lilyofthevalley schreef op 14 augustus 2014 @ 09:10:

[...]





Gewoon opschuimen, je hebt het toch eerst natgemaakt. Ik snap werkelijk het probleem niet. Hoe kan je dit nooit geleerd hebben?

Geleerd? Je doet nu net alsof ik mijn haar niet kan wassen. Dat gaat prima, maar dan met wat meer shampoo dan jij. Dat is geen misdaad of slechte opvoeding of wat dan ook, stel je niet zo aan joh.

En een hand vol maak jij ervan, er staat een handJE vol, geen liters maar gewoon een plasje in mijn handpalm. En met een theelepel schuimt het dus maar op een klein gedeelte en dat krijg ik niet verdeeld door de rest van mijn haar. Maakt mij verder niet uit, ik blijf het gewoon doen zoals ik nu doe want dat gaat prima en maakt mij niet uit. Ik kan het gewoon niet met minder, no big deal.
quote:sandt schreef op 14 augustus 2014 @ 09:36:

[...]





Ik snap je probleem, ligt misschien ook wel aan het soort haar ofzo. Dochter hier heeft heel veel lang haar, en die kon ook een handje shampoo gebruiken en dan was het niet echt goed schoon. Nu staat er een leeg flesje in de douche, daar doet ze een bodempje shampoo in, dan een beetje water en dan schudden. Dan heeft ze een flesje vol schuim en dat schuim verdeelt een stuk gemakkelijker door het haar.



Deze manier scheelt echt de helft in het shampoo verbruik!



Zelf heb ik dun, slap, kort haar en heb inderdaad aan een druppel genoeg. Maar dan maak ik ook eerst schuim in mijn hand!

Geen idee of het aan het soort haar ligt, zou best kunnen. Ik heb geen dik haar, maar wel heel veel. En het is ook niet heel glad, beetje ruw als je het zo voelt.

Maar ik doe denk ik een week of 6-8 met een fles shampoo, was het 2 keer per week. Vind het wel prima zo, ik hou heel erg van shampoo, douchegel enz. Dus ik vind het wel lekker om regelmatig een andere te hebben weer
Hey



Ik vroeg mij het zelfde af dus heb op nieuwe producten met stift de aankoop datum geschreven, zo kan je het exact bij houden.



Overigens de meeste conditioners en shampoos bevatten exact de zelfde ingrediënten, en producten zonder siliconen en SLES hoeven ook niet meer zo duur te zijn.



Foundation gaat bij mij wel lang mee, denk wel 4 maanden. Met een kwast aan brengen maakt bij mij dat ik er zuiniger mee ben. Olijfolie kan je ook als haar masker gebruiken, en voor elke aankoop qua mascara, foundation of dag creme zoek ik online naar reviews, scheelt echt want vaak zijn de goedkope producten even goed of beter, Vichy Aqualia, of zelfs dagcreme van de Aldi. Tandpasta heb je vaak aanbiedingen van, kijk ook bij Action want daar is het vaak erg goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 14 augustus 2014 @ 02:03:

[...]





Ik gebruik shampoo van de tuinen, 9 euro per fles, douchegel wel goedkoop. Ga van shampoo switchen.



2 weken vind ik echt weinig,, ik doe zeker een maand met mascara. De mascara die ik gebruik is 18 euro.



Ik vind 9 euro voor een fles shampoo en 18 euro voor een mascara hele hoge bedragen voor een "arme" studente. Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van je financiele huishouding.



Ga voor 1 persoon uit van 25 euro per week aan boodschappen en 20 euro per maand aan drogisterij artikelen.
quote:Desperate_Housewive schreef op 14 augustus 2014 @ 10:10:

[...]



Geleerd? Je doet nu net alsof ik mijn haar niet kan wassen. Dat gaat prima, maar dan met wat meer shampoo dan jij. Dat is geen misdaad of slechte opvoeding of wat dan ook, stel je niet zo aan joh.



En een hand vol maak jij ervan, er staat een handJE vol, geen liters maar gewoon een plasje in mijn handpalm. En met een theelepel schuimt het dus maar op een klein gedeelte en dat krijg ik niet verdeeld door de rest van mijn haar. Maakt mij verder niet uit, ik blijf het gewoon doen zoals ik nu doe want dat gaat prima en maakt mij niet uit. Ik kan het gewoon niet met minder, no big deal.Nou inderdaad, helemaal met je eens. Hoezo 'geleerd' en 'opschuimen'? Gewoon lekker genoeg shampoo in je hand en soppen maar. Van een erwtje shampoo wordt mijn haar ook niet schoon hoor, dan schuimt het niet genoeg en krijg ik het ook niet verdeeld.
quote:kiki1987 schreef op 14 augustus 2014 @ 01:58:

Ik heb hier echt nooit over nagedacht. Shampoo en douchegel ik denk een week of 2 maar dat kost echt niks.



Mascara ben ik nogal moeilijk mee, om de 2 weken wil ik een nieuwe hebben.



Tandpasta ook een weekje of 3 en creme een maand of 2.



Shampoo en douchegel, doe je maar 2 weken met een flacon? Jeetje....Hier gaat dat echt niet zo snel. En een tube tandpasta 3 weken? echt? Daar doe ik echt wel langer mee.



TO, je geeft aan dat je al meer gebruikt dan eigenlijk nodig is: dan ga je dus minder gebruiken. En meer eigen merk kopen. De tering naar de nering zetten. Zo moeilijk is het niet.



Ik heb een periode rond moeten komen van 50 euro per week voor kind en mijzelf en ook dat lukte
Ik heb een dure mascara van Lancome, maar wegens de reviews van Max Factor 2000 calories mascara ben ik geswitcht, die is 13 euro en gaat heel lang mee (ik gebruik elke dag mascara en die gaan echt wel 4 maanden mee bij mij als het niet langer is).



Hier review en mijn persoonlijke mening is ook dat je wimpers echt opvallender worden (en een wimper kruller is een must maar die kan je ook voor 3 euro kopen): http://www.makeupalley.com/product/show ... or/Mascara



Ik kijk altijd op deze site trouwens voor reviews, staat echt alles op.
Maar als je op kamers gaat of 'op je zelf' gaat, heeft vergelijken met anderen natuurlijk weinig zin. Jij moet uitkomen met jouw inkomen. Dus handiger om je tijd te besteden aan budgetteren.



Hoeveel komt er binnen? Welke vaste (dus echt noddzakelijke) lasten zijn er? Wat blijft er over en waar wil ik dat aan besteden? En dan maak je 'potjes' voor eten, uitgaan, sporten, verzorging etc. En dan komt de truuk dat je moet uitkomen met het gestelde budget, en blijkt een mascara van 18 euro, dus niet elke maand gekocht te kunnen worden. Dus of minder vaak of goedkoper!



Succes!
quote:Desperate_Housewive schreef op 14 augustus 2014 @ 10:12:

[...]



Geen idee of het aan het soort haar ligt, zou best kunnen. Ik heb geen dik haar, maar wel heel veel. En het is ook niet heel glad, beetje ruw als je het zo voelt.

Maar ik doe denk ik een week of 6-8 met een fles shampoo, was het 2 keer per week. Vind het wel prima zo, ik hou heel erg van shampoo, douchegel enz. Dus ik vind het wel lekker om regelmatig een andere te hebben weer Ga gerust je gang hoor! Het was maar een tip! Inderdaad heeft dochter ook geen glad haar en die heeft gewoon echt meer nodig dan haar nichtje Polletje Piekhaar.
Alle reacties Link kopieren
Qua eten zit je erg hoog! Vooral in het begin zul je nog wel eens in de weekenden naar je ouders gaan en hoef je dus al drie dagen niet te koken

Qua verzorgingsproducten gebruik ik de Etos Xtra Black mascara en daar doe ik best lang mee. Omdat ik altijd hetzelfde merk gebruik, let ik op de aanbiedingen en koop ik er dan meteen twee. Andere make-up koop ik vaak bij het Kruidvat en ook dan in de aanbieding.



Shampoo, douchegel en bodylotion komen van de Action. Scheelt enorm vergeleken met de normale winkelprijs! Vergeet trouwens ook niet dingen als wasmiddel, afwasmiddel, schoonmaakspullen enz. Ook dit is allemaal goedkoop bij de Action, maar ook bij de Lidl.



Ik zou je aanraden om eens een tijdje met je moeder mee boodschappen te gaan doen en dan opschrijven hoeveel jij denkt er van nodig te hebben. Zo kun je snel bekijken hoe duur alles gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Shampoo + conditioner: maand of 3/4. Was mijn haar 2/3x per week. Gebruik een hoeveelheid ter grootte van een 2 euro muntje. Flink opschuimen + ik gebruik de shampoo eigenlijk alleen op mijn hoofdhuid (tenzij mijn haar echt vies is, dan de rest ook), en de conditioner alleen in de punten van mijn haren. Heb haar tot halverwege mijn rug dus geen kort koppie.

Mascara: 2/3 maanden.

Oogpotlood: lang. Half jaar tot een jaar, zo lang dat ik het niet echt door heb. Elke ochtend een smal lijntje op mijn bovenste ooglid.

Douchegel, ongeveer net zo lang als shampoo. Maar hangt natuurlijk van de grootte van de fles af. Ik gebruik zo'n douchepuff. Doe er een hoeveelheid ter grootte van een euromuntje in, maar een beetje nat en flink schuimen. Dan kan je makkelijk je hele lijf er mee doen.



Verder gebruik ik geen makeup of verzorgingsproducten.



Tip: Haal je spullen op de zwarte markt en houd de aanbiedingen goed in de gaten. Toen ik krap bij kas zat ging ik 2x per jaar naar de zwarte markt en kwam dan met een grote voorraad thuis. Ik gebruikte in die tijd John Frieda haar spullen, waarbij je al gauw 10 euro per fles kwijt bent. Die flessen zijn niet zo groot dus daar deed ik maar 2 maanden mee. Maar op de zwarte markt kon ik wel 4 flessen voor 10 euro krijgen, dat scheelt behoorlijk. En goed de 1+1 gratis acties in de gaten houden, bijvoorbeeld tijdens hamsterweken van de Albert Heijn. Tijdens die weken sloeg ik altijd een (half)jaar voorraad aan verzorgingsproducten in en voor 3 maanden aan houdbare boodschappen :D
Alle reacties Link kopieren
nwdesie mijn moeder scheef altijd de datum waarop ze een potje dagcrème opende op het deksel zodat ze wist hoe lang ze ermee deed en zo in haar financiën kon meenemen wanneer ze een nieuwe zou moeten kopen. Misschien is dat een idee voor je als je niet binnen hele korte tijd op kamers gaat? Succes in ieder geval en slim dat je er bij voorbaat al over nadenkt!
The road to hell is paved with good intentions
quote:mobasi schreef op 14 augustus 2014 @ 11:06:

nwdesie mijn moeder scheef altijd de datum waarop ze een potje dagcrème opende op het deksel zodat ze wist hoe lang ze ermee deed en zo in haar financiën kon meenemen wanneer ze een nieuwe zou moeten kopen. Misschien is dat een idee voor je als je niet binnen hele korte tijd op kamers gaat? Succes in ieder geval en slim dat je er bij voorbaat al over nadenkt!Is ook heel handig in de koelkast voor producten die na openen nog maar beperkt houdbaar zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wij halen tandpasta, shampoo douchegel deo enz allemaal in de action. Mijn haar verdraagt het beste head and schoulders. We doen samen met onze tandpasta Max 3 weken. Schampoo douchegel enz 1 maand.

Op hygiene daar besparen we niet echt op. Ik kan mijn haar ook niet wassen met een erwtendopje net als mijn tanden. Heb graag schuim en ik heb graag de smaak van tandpasta. Maar dat is ieder zijn mening en gewoonte natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ha jij wij hebben beide lang haar en wassen ons haar elke dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven