Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel maximaal bijverdienen als student?

26-08-2011 10:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



ik heb meerdere vraagjes. Ik studeer aan de universiteit en heb redelijk wat tijd over, en werk dan ook vrij veel. Nu krijg ik volgend jaar nog meer tijd omdat ik een aantal vakken nog niet mag volgen ivm het niet halen van 1 vak uit mijn eerste jaar. Het liefst zou ik dit invullen door nog meer te werken, bijvoorbeeld een studiegerelateerd baantje.



Nu vraag ik mij een aantal dingen af;

1. hoe zat het ook alweer met het maximaal bij te verdienen bedrag als student zijnde, wat is dit bedrag?



2. Is dit bedrag bruto of netto? (Bruto neem ik aan?)



3. Kan ik hierbij gewoon alle bruto bedragen optellen van mijn loonstrookjes of moet ik nog rekening houden met dingen zoals bijvoorbeeld vakantiegeld, dat er extra bij opgeteld moet worden?



Ik heb al wat gezocht, maar vind het allemaal nog wat onduidelijk. Zou het fijn vinden als iemand die er verstand van heeft mij antwoord zou kunnen geven op deze vragen. Het zou zonde zijn als ik mijn belastinggeld mis zou lopen of als mijn studiefinanciering ingekort zou worden.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
DUO
Alle reacties Link kopieren
Oeps, dat was wel erg gemakkelijk te vinden. Thanks! Maar nu heb ik alsnog een vraag; ze hebben het dus over een verzamelinkomen dat vermeld staat op brieven van de belastingdienst. Maar hoe kan ik nu berekenen met behulp van mijn loonstroken hoever ik al zit? Of zou ik met het optellen van mijn bruto- inkomens al een heel eind in de buurt moeten komen?
Alle reacties Link kopieren
Bij maar een baan bij je laatste loonstrook onder de cummulatieve kijken. Dat is het totaal tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
is volgens mij wel NETTO. Gaat om daadwerkelijk bijgeschreven geld
Alle reacties Link kopieren
[quote]MaddyAlbright schreef op 26 augustus 2011 @ 10:32:

is volgens mij wel NETTO. Gaat om daadwerkelijk bijgeschreven geld[/quute]