Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel per maand over?

17-07-2013 14:19 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het inkomen en de uitgaven van mij en mijn vriend is de laatste tijd totaal veranderd. We hebben dus een nieuw overzicht gemaakt.



We houden, per persoon, zo'n 400 euro over voor je eigen dingetjes. Hier doen we de sportschool, kleding, cadeautjes enzo van.

Dat is zat toch? We hebben geen kinderen.



Hoeveel houden jullie over per maand als je 'eigen' centen?
Uiteraard is dat zat.
Alle reacties Link kopieren
Niks.. ten eerste geen " eigen" centen, want alles op 1 hoop en ten tweede: Sowieso bijna niks over. We kopen wat nodig is dus ook als 1 van ons iets voor zichzelf nodig heeft. Dus ook voor hobbies of kleding.
Alle reacties Link kopieren
Euro of 100 als vaste lasten, verzekeringen en boodschappen eraf zijn.



Edit; nee minder trouwens volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is dat zat. Moet je dat echt vragen?!
Idd. rare vraag, wat heb je eraan om te weten hoe een ander daarover denkt?

Ik vind het ook wel wat patserig overkomen eerlijk gezegd...
Veel meer.
Geen idee. Maar 400 euro lijkt me inderdaad best een behoorlijk bedrag. En wat bedoel je met "over" houden? Is dat wat je per maand ook dan uitgeeft aan spullen voor jezelf of maak je daarvan een deel over naar je spaarrekening? Want ik zou 400 euro uitgeven aan persoonlijke dingen/kado's/sportschool ook best een hoog bedrag vinden (al hangt het denk ik ook wel af van je hobby's en of je kleding kopen leuk vindt)
Alle reacties Link kopieren
Heb je daar al van gespaard? Wij hebben ook zo'n 800 samen over maar dan is er al wel 1000 gespaard.
Kerstklok, mag ik vragen waarom je dan nog 800 euro overhoudt en niet een groter bedrag naar de spaarrekening over maakt?

Want als je alle maandelijke kosten er al afgehaald hebt (hypotheek, ziektekosten, GWL, boodschappen en benzine) dan heb je toch nog nauwelijks nog wat nodig om verder uit te geven?



Volgens mij zou ik dan het restbedrag minus 100 euro overmaken naar de spaarrekening.
Eigen dingen? Zijn dan de boodschappen al gedaan? Persoonlijke verzorging zoals shampoo en scheermesjes? En de gezamelijke uitjes en etentjes? Onderhoud auto? Benzine? Sparen voor vakanties?



Wat valt er onder 'eigen dingetjes'.



Ik vind het hoe dan ook een ruim bedrag hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:NepBlond schreef op 17 juli 2013 @ 14:19:

Het inkomen en de uitgaven van mij en mijn vriend is de laatste tijd totaal veranderd. We hebben dus een nieuw overzicht gemaakt.



We houden, per persoon, zo'n 400 euro over voor je eigen dingetjes. Hier doen we de sportschool, kleding, cadeautjes enzo van.

Dat is zat toch? We hebben geen kinderen.



Hoeveel houden jullie over per maand als je 'eigen' centen?Laatste tijd totaal veranderd in positieve of negatieve zin?
Alle reacties Link kopieren
Als jij het maar genoeg vindt dan is het toch goed? Iedereen heeft een ander inkomen, uitgavepatroon en heeft andere prioriteiten.
quote:NYC schreef op 17 juli 2013 @ 15:35:

Kerstklok, mag ik vragen waarom je dan nog 800 euro overhoudt en niet een groter bedrag naar de spaarrekening over maakt?

Want als je alle maandelijke kosten er al afgehaald hebt (hypotheek, ziektekosten, GWL, boodschappen en benzine) dan heb je toch nog nauwelijks nog wat nodig om verder uit te geven?



Volgens mij zou ik dan het restbedrag minus 100 euro overmaken naar de spaarrekening.



100,- is wel erg weinig toch. Gemiddeld 1x pm is er wel reden voor een cadeau (gem 20,-), sportschool 35,-, abonnementen/tijdschrift/hobby, 50,- en dan is het op.

Dan heb je nog geen kleren, geen schoenen, geen zonnebrandcreme of parfum, niet dat hoesje voor je telefoon, niet dat broodje onderweg, geen 1 keer een etentje, dagje strand, wijntje met vriendinnen of bioscoopje gehad.



Ik geef toch echt wel wat meer uit aan dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmonroe schreef op 17 juli 2013 @ 15:28:

Idd. rare vraag, wat heb je eraan om te weten hoe een ander daarover denkt?

Ik vind het ook wel wat patserig overkomen eerlijk gezegd...



Ja idd patserig... Maar ja het is maar een forum en iedereen mag denken en zeggen wat die wil.

Overigens vind Ik 400¤ pp niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Reine, jij patst anders ook behoorlijk in het rond hier op het forum. Raar om een ander daar dan op aan te spreken.
Ja, 100 is misschien wat weinig, 400 vind ik (persoonlijk) erg veel. Wat normaal/gebruikelijk is zal van persoon tot persoon ook verschillen, ook hoe vaak je buiten de deur eet bedenk ik mij nu. Maar ik zou zelf niet eens kunnen zeggen wat ik dan precies per maand "aan mijzelf" uitgeef. Kan het wel nagaan, want ik schrijf alle uitgaven op in een boekje, maar ik denk veel meer dan 200 euro toch nooit.



(Maar kleding of schoenen koop ik bijv. vaak in 1 x groot in. Ben ik daar weer even vanaf. Dus soms een half jaar/jaar niks, en dan in één keer ineens voor 400 euro). Lastig in te schatten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiaaaaa schreef op 17 juli 2013 @ 15:45:

Reine, jij patst anders ook behoorlijk in het rond hier op het forum. Raar om een ander daar dan op aan te spreken.



Haha...is dat zo?

Zoals ik al eerder zei, het is maar een forum en neem dit niet echt serieus. Is meer om mijn dag door te komen op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn eigen dingetjes? Wij maken elke maand ieder 800 over naar de en/of rekening, daar betalen we huur, g/w/l, belastingen, tv, internet van (auto hebben we niet). Dan zijn er nog geen boodschappen gedaan en niet gespaard.



Ik heb dan 3000 euro over voor 'eigen dingetjes'. Dat klinkt natuurlijk veel, maar mijn 'eigen dingetjes' omvatten dus ook sparen, vakanties, hobby's, de keren dat ik boodschappen doe (=meestal), onze etentjes samen etc. Mijn vriend heeft dan 2000 over, maar dat gaat voor een groot deel op aan zijn studielening. Ik denk dat het niet zo met elkaar te vergelijken is....
Alle reacties Link kopieren
Of pats ik nu ook :P
Alle reacties Link kopieren
Wordt het dan geen tijd voor een andere baan? Een forum nodig hebben om je werkdag door te komen is niet normaal.
quote:luiwammes schreef op 17 juli 2013 @ 15:54:

Of pats ik nu ook :PNogal ja De meeste mensen hebben beduidend hogere vaste lasten bij een dergelijk inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Wij houden na aftrek van alle vaste lasten , hier valt sparen voor ons en kind ook onder, om en nabij de 2500eur om over. Vaak ook iets meer. Maken we natuurlijk niet op dus wat daar van overblijft gaat extra naar de spaar. Man is zzp-er en we hebben ( nog) 2 huizen dus hoe meer buffer hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
Scheelt gewoon dat wij geen kinderen hebben en geen auto .
Alle reacties Link kopieren
quote:luiwammes schreef op 17 juli 2013 @ 15:54:

Of pats ik nu ook :P



Jaaaa... Jij patst over the top



Ik zou zeggen geniet van je geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven