Geld & Recht alle pijlers

Huis verkopen zo spannend!

13-09-2016 12:50 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er toevallig meer meiden die hun huis te koop hebben staan? Ik heb echt last van de zenuwen vanwege de verkoop!!



Ons huis staat sinds 1 september te koop en we hebben al een nieuw huis gekocht, waarvan we op 1 februari de sleutel krijgen. Onze makelaar verwacht dat we ons huis binnen een maand verkopen maar ik vind het zoooo spannend! Er is pas 1 stel komen kijken tot nu toe, de 2e bezichtiging staat gepland voor volgende week.



Wie deelt mijn zenuwen? Of heeft een tip? (En dan niet de tip dat ik beter had kunnen wachten met het kopen van een ander huis, want daarvoor is het te laat. Het is echt ons droomhuis!)
Ik ben juist op huizenjacht. 1 maand is wel heel optimistisch van de makelaar.



Doe je mee aan de komende openhuizendag?

Zorg er voor dat je huis goed gelucht en opgeruimd is voor een bezichtiging, een goede eerste indruk is heel belangrijk. En wij zijn al een muf vies huis tegen gekomen tijdens onze zoektocht.
Tips:



- maak het zo leeg mogelijk, regel opslag voor je onzin-spullen en het kinderspeelgoed

- maak het voor iedere bezichtiging schoon, vloeren in de was, ook de koelkast leeg en netjes

- richt het mooi in, niet praktisch. Dus tafels op aantrekkelijke plekken, zitplek bij de open haard ipv de tv. Dat soort dingen.

- verf het wit



En verder: succes!
Alle reacties Link kopieren
Als je huis op een beetje gezellige plek staat en geen bouwval is, raak je het in de huidige markt bijzonder snel kwijt, ook zonder kunstgrepen van anders indelen, schilderen en weet ik veel wat.



Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel huizen er in de buurt te koop staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teemo schreef op 13 september 2016 @ 12:56:

Ik ben juist op huizenjacht. 1 maand is wel heel optimistisch van de makelaar.



.Nou dat valt wel mee, ze vliegen hier als broodjes over de toonbank (Leiden) sommige woningen krijgen we geen eens de tijd om op Funda in te voeren (ik zit op de binnendienst van de Makelaardij van mijn man). Heel veel huizen zijn we nu binnen 2 weken kwijt...wel een leuke verandering na die crisis.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis staat vanaf donderdag officieel te koop en wij hebben morgen al een bezichtiging staan. Dus ik ben ook zeer benieuwd of ik mijn huis niet te goedkoop te koop heb staan
Wij hebben het huis ook te koop staan! Toevallig vanochtend op het punt gestaan een oud topic naar boven te halen. Jij bent mij voor

Ons huis staat nu een paar maand te koop en we hebben al een aantal bezichtigingen gehad. Helaas nog niets uitgekomen, waardoor ik mij alleen maar meer zorgen maak ;-(
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Toen ons huis in de verkoop ging, was ik op van de zenuwen! Ik had hartkloppingen, geen eetlust meer, lag wakker elke nacht en kon geen rust meer vinden. Heb zelfs iets rustgevends gehad van de huisarts. Ik vond het doodeng! Toen ons huis eenmaal op funda stond, kreeg ik wat meer rust. De eerste week hadden we geen bezichtiging, in de 3 weken daarna 6 gehad. En nu is het verkocht al! Heeft een maand te koop gestaan

Wij hebben ook al een ander huis gekocht, maar onder voorbehoud van verkoop van dit huis. Dat was dus ook nog spannend, want dat huis blijft dan ook gewoon beschikbaar voor verkoop aan een andere partij. Waarom hebben jullie het nieuwe huis niet ook onder die voorwaarde gekocht eigenlijk? Maar goed, alles is rond inmiddels en ik heb weer rust gelukkig.

Ik hoop dat het bij jullie ook zo voorspoedig gaat! Witten, vloeren in de was enzo is echt niet nodig als het gewoon netjes is. Opruimen scheelt wel. Wij hebben 15 dozen boeken, prullaria enz in de opslag gezet en dat heeft wel geholpen denk ik. Maar onze muren zijn niet super netjes en de parketvloer zit onder de krassen. Dat heeft de verkoop niet negatief beïnvloed in ieder geval. Locatie is ook gewoon heel belangrijk en daar kan je weinig aan doen natuurlijk.
quote:ednaloy schreef op 13 september 2016 @ 13:22:

[...]





Nou dat valt wel mee, ze vliegen hier als broodjes over de toonbank (Leiden) sommige woningen krijgen we geen eens de tijd om op Funda in te voeren (ik zit op de binnendienst van de Makelaardij van mijn man). Heel veel huizen zijn we nu binnen 2 weken kwijt...wel een leuke verandering na die crisis.





Het klopt dat het hard gaat, maar dat is niet voor elk huis en overal zo. Haar huis staat nu twee weken te koop en er is 1 bezichtiging geweest. Een 2e bezichtiging staat gepland voor week 3. Met deze informatie lijkt me een maand niet echt meer haalbaar.

Ook is het een nadeel dat het huis waarschijnlijk pas over een half jaar beschikbaar is, dit houdt sommige kopers op dit moment ook tegen. Terwijl dit over 2 maanden niet meer zo'n lang termijn is.
Alle reacties Link kopieren
Tip: maak - als het donker is - een hinkelbaan met stoepkrijt bij de voordeur. Geïnteresseerden leggen dan onbewust de associatie met een kindvriendelijk buurtje en dat straalt positief af op je huis.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is paar maanden terug verkocht, na exact half jaar.

Eerste weken heel spannend, toen ook paar bezichtigingen. Daarna was het even stil en toen weer wat drukker en heeft uiteindelijk iemand na 1x kijken gekocht.



Ik woonde er niet meer maar had wel de basis meubelen laten staan om meer indruk te geven van de ruimte. Verder opgeruimd en geen losse rotzooi. En haalde altijd de post weg vantevoren
Alle reacties Link kopieren
quote:Boogschutter10 schreef op 13 september 2016 @ 14:07:

Tip: maak - als het donker is - een hinkelbaan met stoepkrijt bij de voordeur. Geïnteresseerden leggen dan onbewust de associatie met een kindvriendelijk buurtje en dat straalt positief af op je huis.Tenzij er mensen komen kijken die een schurfthekel hebben aan gillende kinderen in de tuinen rondom die van hun. Dan schrik je ze misschien juist weer af. Echt, die trucjes van appeltaart bakken enz werken ook niet bij iedereen. Een huis is zo persoonlijk en moet vooral zichzelf verkopen. Iemand die er niet wil wonen, haal je ook niet over met een hinkelbaan voor de deur of de geur van appeltaart. Het is geluk hebben en de juiste treffen. En met het schoon en opgeruimd hebben kan je daar zelf nog wel iets aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend!

Wij hebben ons huis in augustus verkocht, heeft precies 1 weekend te koop gestaan. (Randstad) funda, fotograaf, alles af kunnen zeggen. 2 e stel wat kwam kijken heeft het gekocht, boven de vraagprijs.

Ik ben heel blij, wij hadden ook al een ander huis.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Teemo, we doen inderdaad mee aan de open huizendag. Ik ga dit weekend weer goed opruimen (best een dingetje met een kind van anderhalf) en poetsen. Ik hang de dag ervoor even zo'n luchtverfrisser in het stopcontact, zodat het lekker ruikt. Ik haal hem wel de betreffende ochtend eruit, anders overheerst het zo.



Pantax, dank voor je tips! Die koelkast is nog wel even het opruimen waard.



Julius, ons huis staat in een nieuwbouwwijk is nog geen drie jaar oud. Alles ziet er dus nog prima uit. We gaan weg omdat we naar een andere plaats verhuizen. Er is niet heel veel aanbod in onze woonplaats (15 andere huizen in onze prijscatergorie, waarvan er 4 onder voorbehoud verkocht zijn en eentje onder bod).



Halo en Beau: spannend!! Veel succes!!



Teemo, ons huis is al beschikbaar hoor, desnoods huren we tijdelijk een vakantiehuisje. Oplevertermijn is geen breekpunt voor ons!! Ik had alleen - door het enthousiasme van onze makelaar - meer interesse verwacht in de eerste weken... Maar dat was iets te enthousiast van mij... Geduld is niet mijn sterkste punt, helaas. Vandaar dat ik het even moest opschrijven. Ik weet stiekem wel dat ik er weinig aan kan doen (behalve opruimen en poetsen)
Alle reacties Link kopieren
Ja!!! Ons appartementje staat 2,5 week te koop. 3 bezichtigingen gehad maar daar is nog niks uit gekomen. Helaas is ons huis geen droomhuis maar gewoon een simpel, betaalbaar (!!!) appartementje in een middelgrote studentenstad. Ik verwacht niet dat het binnen een maand weg is, maar dat is ook geen ramp.



Wij hebben nog geen nieuwe huis gekocht. Dat durf ik niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Op ons huis was verder eigenlijk ook geen reactie gekomen. Geen tweede bezichtiging en de kijkers lieten niets horen verder. In week 4 hadden we nog 2 bezichtigingen gehad en de dag daarna ineens een bod van iemand die in week 3 waren komen kijken, maar toen niet echt super enthousiast leken dat kan dus ook nog. Dat het lijkt alsof er niks uit gaat komen, maar het ineens toch anders loopt.
quote:Boogschutter10 schreef op 13 september 2016 @ 14:07:

Tip: maak - als het donker is - een hinkelbaan met stoepkrijt bij de voordeur. Geïnteresseerden leggen dan onbewust de associatie met een kindvriendelijk buurtje en dat straalt positief af op je huis.Dan zou ik de koop afkappen..
Alle reacties Link kopieren
Belle, dat is tof! Het kan gek lopen dus!
Alle reacties Link kopieren
quote:lou28 schreef op 13 september 2016 @ 22:25:

Belle, dat is tof! Het kan gek lopen dus!Ja, zeker! Zelfs de makelaar stond ervan te kijken dat er van hen een bod kwam dus wie weet! Komt vast goed met de verkoop hoor. Ik zag het ook erg somber in en was achteraf gezien dus echt niet nodig.
quote:Gooloib schreef op 13 september 2016 @ 18:07:

[...]



Dan zou ik de koop afkappen..Ik ook. Ik verhuis net weg van een plek met kindergeluidsoverlast.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teemo schreef op 13 september 2016 @ 14:00:

[...]





Het klopt dat het hard gaat, maar dat is niet voor elk huis en overal zo. Haar huis staat nu twee weken te koop en er is 1 bezichtiging geweest. Een 2e bezichtiging staat gepland voor week 3. Met deze informatie lijkt me een maand niet echt meer haalbaar.

Ook is het een nadeel dat het huis waarschijnlijk pas over een half jaar beschikbaar is, dit houdt sommige kopers op dit moment ook tegen. Terwijl dit over 2 maanden niet meer zo'n lang termijn is.





Ja dat is waar dat geldt zeker niet voor alle huizen. Ik weet natuurlijk ook niet hoe het huis er uit ziet en wat voor prijs er voor afgegeven is. We hebben hier ook nog huizen waar de prijs veel te hoog voor staat....waar dus geen hond op af komt. Er is nu ook teveel vergelijkingsmateriaal.



Momenteel gaat het in de huizenmarkt weer goed...maar je kan er donder op zeggen dat er weer een crisis aan gaat komen nu de huizenprijzen weer gaan stijgen. De rente gaat ook wel weer veranderen.....
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat de verkoop bij de rest ook goed gaat. Wij hebben deze week al 4 bezichtigingen staan!



Maar kijkers zijn leuk maar er moet wel een bod komen
Alle reacties Link kopieren
Bij ons blijven de bezichtigingen nog een beetje uit. Kan komen door de prijsklasse. Het is getaxeerd op €295.000 op basis van grond en inhoud, plus €5.000 omdat het pas 3 jaar oud is en nog in nieuwstaat. We hoeven niet de hoofdprijs dus onze vraagprijs is €309.000. Lijkt mij niet te veel.



Beau, wat heerlijk dat het bij jou zo hard gaat met de bezichtigingen!! Doe je ook mee aan de open huizen dag? Als dat op 1 oktober nog nodig is tenminste
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de prijsklasse zeker meespeelt. Ons huis staat voor 225 te koop en die prijsklasse gaat als een tierelier hier. Ons nieuwe huis staat voor 259 en merk dat het daar al veel minder hard gaat. Minder bezichtigingen en staat ook langer te koop dan de rest in de wijk.

Voor die prijs vind ik een maand wel heel positief gedacht eigenlijk. Bij ons staat 1 huis in die prijsklasse (ook redelijk nieuw) en die staat nu op +6 maanden op funda.
Alle reacties Link kopieren
Hier staan 15 huizen in die prijsklasse te koop, waarvan er al 4 onder voorbehoud verkocht zijn. Allemaal binnen 4 maanden. De markt is dus vrij goed hier. Maar dan nog.... Je hebt wel die ene koper nodig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven