Geld & Recht alle pijlers

Huis verkopen zo spannend!

13-09-2016 12:50 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er toevallig meer meiden die hun huis te koop hebben staan? Ik heb echt last van de zenuwen vanwege de verkoop!!



Ons huis staat sinds 1 september te koop en we hebben al een nieuw huis gekocht, waarvan we op 1 februari de sleutel krijgen. Onze makelaar verwacht dat we ons huis binnen een maand verkopen maar ik vind het zoooo spannend! Er is pas 1 stel komen kijken tot nu toe, de 2e bezichtiging staat gepland voor volgende week.



Wie deelt mijn zenuwen? Of heeft een tip? (En dan niet de tip dat ik beter had kunnen wachten met het kopen van een ander huis, want daarvoor is het te laat. Het is echt ons droomhuis!)
Alle reacties Link kopieren
quote:Halo schreef op 01 oktober 2016 @ 14:26:

Wauw lou, dat gaat lekker! Wij hebben inmiddels 1 stel gehad, maar die moeten werst zelf het huis verkopen. Had er toch meer van verwacht, we hebben een huis in best een populaire buurt.daar kan je tegenwoordig dmv een clausule wel wat mee. Dat hebben wij ook gedaan. Huis gekocht met voorwaarde dat ons eigen huis verkocht moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan bij iedereen?



Wij hebben hier van de kopers gehoord dat ze geen starterslening nodig hebben, dus dat scheelt weer in tijd met aanvragen van de financiering onze eigen financiering is ook rond, alleen nog de definitieve verkoop van ons huis. Maar alle punten zijn al akkoord verder, nog 1 formulier en dan is het in 1 dag geregeld. Heb goede hoop dat het voor het eind van deze maand allemaal rond is en we per 1 december in ons nieuwe huis kunnen
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat vlug Belle, heerlijk!



Wij hebben uiteindelijk 7 stellen op bezoek gehad, dus we gaan flink duimen draaien!!
Dat moet toch goedkomen Lou!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Belle- schreef op 01 oktober 2016 @ 15:09:

[...]

daar kan je tegenwoordig dmv een clausule wel wat mee. Dat hebben wij ook gedaan. Huis gekocht met voorwaarde dat ons eigen huis verkocht moet zijn.

Kan wel idd, maar voor de verkopers is dat natuurlijk niet zo aantrekkelijk. Als verkoper zou ik daar pas mee instemmen als ons huis al een tijd te koop stond, er weinig andere interesse lijkt te zijn en het écht een goed bod is. Het blijft dan namelijk toch nog een tijd onzeker en maakt je eigen zoektocht naar een ander huis ook ingewikkelder.



Lou, hopelijk zat er tussen de kijkers ook een bieder, spannend!
Alle reacties Link kopieren
quote:sjoko schreef op 01 oktober 2016 @ 21:50:

[...]



Kan wel idd, maar voor de verkopers is dat natuurlijk niet zo aantrekkelijk. Als verkoper zou ik daar pas mee instemmen als ons huis al een tijd te koop stond, er weinig andere interesse lijkt te zijn en het écht een goed bod is. Het blijft dan namelijk toch nog een tijd onzeker en maakt je eigen zoektocht naar een ander huis ook ingewikkelder.



Lou, hopelijk zat er tussen de kijkers ook een bieder, spannend!je huis blijft tijdens die clausule gewoon in de verkoop staan. Dus wat dat betreft maakt het voor de verkopers niet veel uit, want je kan het alsnog aan andere geïnteresseerden verkopen ondanks die clausule. Je zit niet vast aan die koper, totdat aan de kant van die koper alles rond is.
Alle reacties Link kopieren
quote:lou28 schreef op 01 oktober 2016 @ 21:22:

Dat gaat vlug Belle, heerlijk!



Wij hebben uiteindelijk 7 stellen op bezoek gehad, dus we gaan flink duimen draaien!!

Ja, nogal in juli hebben we besloten te verhuizen en nu is het al bijna rond.



7 Stellen is goed zeg! Heb je zelf het idee dat er echt geïnteresseerden bij zaten?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik had het gevoel dat 2 of 3 stellen oprechte interesse hebben. Nu maar hopen dat ze dat alleen bij ons huis hadden! Ze gingen allemaal meerdere huizen bezoeken (en gelijk hebben ze).
Alle reacties Link kopieren
Nog niks van de makelaar gehoord. Dat zou ook erg snel zijn, maar ja... Ik ben nu eenmaal goed in mezelf gek maken
Alle reacties Link kopieren
Nog iets gehoord Lou? Ik herken dat gek maken. Toen hier de eerste kijkers kwamen, hadden we ook snel wat verwacht eigenlijk. In 3 weken hadden we 6 kijkers gehad en niks gehoord nog. Toen zaten we onszelf ook wel wat gek te maken, terwijl het natuurlijk nergens op slaat. Gemiddeld staan huizen nu 3 maanden te koop, dus 3 weken was niks. Maar om ons heen ging alles als warme broodjes en daar heb je dan toch een soort verwachting door
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat je aan me denkt, Belle. We hebben helaas nog niks gehoord. Geen reden om ons druk te maken natuurlijk (het is immers pas 5 dagen geleden en we hebben nu in totaal 10 stellen over de vloer gehad in 5 weken tijd), maar inderdaad... De huizenmarkt trekt aan en het huis om de hoek is wel verkocht! Klein beetje spanning levert het dus wel op . We blijven duimen!!
Alle reacties Link kopieren
10 Bezichtigingen is helemaal niet gek zeg! Er is dus zeker wel interesse en dat is al fijn en je kan uiteindelijk toch niet meer doen dan afwachten. Ik duim dat er snel een bod komt!
Alle reacties Link kopieren
Ons huis (helemaal af, hoekwoning en kindvriendelijke, gewilde buurt) staat sinds een week op funda. Aangezien andere huizen in de buurt al verkocht waren voordat ze op funda stonden, hadden we nu eigenlijk al wel wat verwacht. Maar buiten alle langzaam langsrijdende auto's en meer dan 1500 hits op de eerste dag op funda horen we niks... Valt wat tegen dan op de een of andere manier. Het is natuurlijk ook een rare tijd, tussen kerst en oud en nieuw, maar we dachten: veel mensen zijn vrij en gaan misschien JUIST wel huizen bekijken. Not. We hopen op nieuwe ontwikkelingen in de komende week! Hoe is het met jullie afgelopen??
Let's have tea...
Alle reacties Link kopieren
Het is nog niet afgelopen, helaas. We staan op 12 kijkers, nog 2 in de planning voor 9 januari. Helaas nog steeds geen bod. De makelaar snapt er niks van, wij ook niet. We hebben het drie jaar geleden casco gekocht voor €295.000 en het staat te koop voor €299.500. Alles is af, tuin is aangelegd. Geen gekke dingen, alles vrij neutraal. Ik vrees dat we gewoon pech hebben...
quote:janine82 schreef op 29 december 2016 @ 21:07:

Ons huis (helemaal af, hoekwoning en kindvriendelijke, gewilde buurt) staat sinds een week op funda. Aangezien andere huizen in de buurt al verkocht waren voordat ze op funda stonden, hadden we nu eigenlijk al wel wat verwacht. Maar buiten alle langzaam langsrijdende auto's en meer dan 1500 hits op de eerste dag op funda horen we niks... Valt wat tegen dan op de een of andere manier. Het is natuurlijk ook een rare tijd, tussen kerst en oud en nieuw, maar we dachten: veel mensen zijn vrij en gaan misschien JUIST wel huizen bekijken. Not. We hopen op nieuwe ontwikkelingen in de komende week! Hoe is het met jullie afgelopen??Echt? Ga je naar een paar dagen al klagen?
quote:lou28 schreef op 30 december 2016 @ 17:24:

Het is nog niet afgelopen, helaas. We staan op 12 kijkers, nog 2 in de planning voor 9 januari. Helaas nog steeds geen bod. De makelaar snapt er niks van, wij ook niet. We hebben het drie jaar geleden casco gekocht voor €295.000 en het staat te koop voor €299.500. Alles is af, tuin is aangelegd. Geen gekke dingen, alles vrij neutraal. Ik vrees dat we gewoon pech hebben...Te duur dus.
Spannende tijden dus!



Wij deden wel altijd verse bloemen en kaarsjes en wat schaaltjes lekkers.



Bloemen had ik overal. I love bloemen <3



Geen etensgeuren, geen wierook of kamer verfrisser maar zachte poederige wat betere kwaliteit geurkaarsen.

Sfeerlampjes aan. Alles super schoon, geen foto's of kinder tekeningen en je plinten even vastzetten en geen huisdieren in huis, en dat ene muurtje even witten.



Wij hadden een vanaf-prijs en binnen een maand goed verkocht. Vlak daarna een huis gekocht. De sleutel overdracht sluit mooi op elkaar aan zo, maar is geluk hebben.

We wilden toch wel liever eerst verkopen en dat is gelukt en dat is fijn.

Maar huizen staan in de regel in deze markt meestal niet heel lang te koop, dat scheelt.



Succes met alles. Mocht het niet meteen lukken is een opendag organiseren altijd een goeie.

Of even van funda af en dan er weer als nieuw op.
quote:lou28 schreef op 30 december 2016 @ 17:24:

Het is nog niet afgelopen, helaas. We staan op 12 kijkers, nog 2 in de planning voor 9 januari. Helaas nog steeds geen bod. De makelaar snapt er niks van, wij ook niet. We hebben het drie jaar geleden casco gekocht voor €295.000 en het staat te koop voor €299.500. Alles is af, tuin is aangelegd. Geen gekke dingen, alles vrij neutraal. Ik vrees dat we gewoon pech hebben...



Laat je niet gek maken je staat helemaal niet te duur!



Soms is even van funda af (1dag us vaak genoeg) en je foto's husselen en een vanaf prijs ipv vraagprijs hanteren en andere begin foto al genoeg.

Nu zak je teveel in de zoek ratings



Succes!!

Xx
Alle reacties Link kopieren
quote:janine82 schreef op 29 december 2016 @ 21:07:

Ons huis (helemaal af, hoekwoning en kindvriendelijke, gewilde buurt) staat sinds een week op funda. Aangezien andere huizen in de buurt al verkocht waren voordat ze op funda stonden, hadden we nu eigenlijk al wel wat verwacht. Maar buiten alle langzaam langsrijdende auto's en meer dan 1500 hits op de eerste dag op funda horen we niks... Valt wat tegen dan op de een of andere manier. Het is natuurlijk ook een rare tijd, tussen kerst en oud en nieuw, maar we dachten: veel mensen zijn vrij en gaan misschien JUIST wel huizen bekijken. Not. We hopen op nieuwe ontwikkelingen in de komende week! Hoe is het met jullie afgelopen??De winter is sowieso niet zo'n goed moment (te donker, te veel andere dingen die gedaan moeten worden - feestdagen en zo). Vanaf februari wordt het vanzelf beter. Dan zijn mensen opgestart in het nieuwe jaar, weten ze wat eventuele salarisaanpassingen zijn (januarisalaris is gestort) en het voorjaar komt er aan dus mensen kunnen ook na het werk nog eens langs fietsen (bij daglicht) om te kijken hoe het er uit ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 30 december 2016 @ 17:59:

[...]





Laat je niet gek maken je staat helemaal niet te duur!



Soms is even van funda af (1dag us vaak genoeg) en je foto's husselen en een vanaf prijs ipv vraagprijs hanteren en andere begin foto al genoeg.

Nu zak je teveel in de zoek ratings



Succes!!

Xx

Hoe weet je dat het niet te duur is? Er wordt geen enkele info gegeven verder. Ik zeg niet dat het te duur is of juist niet, maar ik denk niet dat wij iets over de prijs kunnen zeggen zonder de precieze locatie en foto's

De rest zou ik aan de makelaar overlaten. Die hebben ze daarvoor ingehuurd en zal vast een tactiek hebben en meer weten van huizen verkopen. En het is ook gewoon geluk hebben. Je moet net iemand hebben die jullie huis zoekt. En wat hierboven ook al aangegeven is, de winter en zeker december is een drukke maand en hebben mensen andere dingen te doen. Wie weet trekt het in januari wel weer aan



Wij zijn inmiddels alweer 3 weken geleden verhuisd! Alle dozen zijn uitgepakt en de laatste dingen worden opgehangen. Ik ben al helemaal gewend aan ons nieuwe huis, echt heerlijk! We willen alleen nog een nieuwe salontafel, want de oude is hier wat groot. Komende week komen de nieuwe zonnepanelen en dan is het zo goed als klaar. Alleen nog een nieuwe vaatwasser, dan ben ik helemaal blij
Alle reacties Link kopieren
Volgens onze makelaar en nog twee andere makelaars is het niet te duur. Daar vertrouwen we dan maar op. Zeker omdat we eigenlijk minimaal €280.000 willen ontvangen (en dan nemen we al een restschuld van €15.000,00 ten opzichte van de hypotheek). Extra info:

- twee onder een kap

- 2013

- casco €299.500

- aangelegd/geplaatst: keuken, badkamer, toilet, tegelvloer beneden, laminaat boven, maatwerk rolluiken, tuin met tuinhuis, erfafscheiding, oprit

- neutraal ingericht

- dorp in wat duurder segment
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er vanuit dat je makelaar wel weet wat een goede vraagprijs is beter dan een willekeurige persoon hier lijkt me.

Ik zou dus gewoon op hen vertrouwen en hopelijk trekt het in het nieuwe jaar weer wat aan. Wie weet is 1 van die 2 die nog komen wel de koper
quote:lou28 schreef op 30 december 2016 @ 19:39:

Volgens onze makelaar en nog twee andere makelaars is het niet te duur. Daar vertrouwen we dan maar op. Zeker omdat we eigenlijk minimaal €280.000 willen ontvangen (en dan nemen we al een restschuld van €15.000,00 ten opzichte van de hypotheek). Extra info:

- twee onder een kap

- 2013

- casco €299.500

- aangelegd/geplaatst: keuken, badkamer, toilet, tegelvloer beneden, laminaat boven, maatwerk rolluiken, tuin met tuinhuis, erfafscheiding, oprit

- neutraal ingericht

- dorp in wat duurder segmentWaarom restschuld? In deze tijd? Niet doem hoor!
Alle reacties Link kopieren
Dus de vraagprijs moet omhoog volgens jou? Ik neem aan dat de makelaar van Lou wel weet wat hij/zij doet. En je kan wel makkelijk roepen dat een restschuld niet hoeft, maar als ze een te hoge vraagprijs heeft verkoopt ze het ook niet. Het is niet in heel Nederland zoals in Utrecht of Amsterdam waar de mensen in de rij staan om meer dan de vraagprijs te mogen betalen hoor. De locatie maakt hierin echt een groot verschil. En ook wij hebben ons huis met een kleine restschuld verkocht. Tja, in sommige gevallen is dat toch echt nog gewoon hoe het er momenteel voor staat in de huizenmarkt in Nederland.

Je zal toch eerst een koper moeten hebben en dan is het fijn als je het zonder restschuld kan verkopen. Maar je stug vasthouden aan een prijs waarbij je zonder restschuld zit en daarmee de koop laten afketsen is ook niet handig. Dan heb je alsnog niks. Ik ga er vanuit dat de makelaar wel weet hoe de markt is in de regio van Lou. Die kent ook het huis en heeft vergelijking met huizen in de buurt enz. Ik zou het adviseren dus lekker aan de makelaar over laten.
Alle reacties Link kopieren
Is het misschien een idee om een verkoopstyling te proberen? Je hebt wat haast toch? Ik heb daar heel goede verhalen over gehoord, zelfs als je huis er al piekfijn uitziet. Vriendin van mij verkocht haar huis daarna heel snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven