Geld & Recht alle pijlers

hulp nodig

25-10-2014 13:00 1808 berichten
Alle reacties Link kopieren
goeden middag



ik zit sinds een week zonder inkomen ik heb een uitkering proberen aan te vragen maar zit dan in een 4 weken zoek termijn voor werk of school. ook krijg ik geen voorschot.

nu kan ik dus geen kant meer op en moet afwachten.

heb een zoon en een poes in huis.

nu heb ik al een voedsel pakket gekregen waar ik super blij mee ben maar daar heb ik nog niks voor de poes.

zijn er mensen die ons kunnen helpen daarmee? ook dingen zoals wc papier en schoonmaak middel.

wij zouden u heel dankbaar zijn..
wie goed doet goed ontmoet
Heb je helemaal geen spaargeld achter de hand? Heb je de zorgtoeslag, huurtoeslag, kindgebonden budget en kinderbijslag ontvangen de afgelopen maand?



Je kan Stichting Urgente Noden aan schrijven als je werkelijk geen cent meer hebt met de vraag je uit de brand te helpen.
Hoe komt dat zo? Had je een ww uitkering en is die gestopt? En wist je niet dat je zonder inkomen zou komen te zitten? Waar is de vader van je kind? Kan die bijspringen voor je zoon? Solliciteer je? Kun je nog dingen op marktplaats zetten?
Is het bedelen bij VF maand of zo? Dit is al het derde topic in korte tijd waar om hulp gevraagd wordt en de manier waarop wordt steeds schaamtelozer.



Niets tegen jou persoonlijk to en ik wil best goede vrienden en familie uit de brand helpen, maar wildvreemden via een online forum niet. Heb je al bij familie en vrienden aangeklopt, of desnoods bij de buren of de vader van je kind?
Waar woon je? Is daar een voedselbank voor dieren?
Alle reacties Link kopieren
ik had studiefinanciering ik moest sto ppen met school omdat ik geen opvang heb ivm schulden bij de belastingdienst.

de vader van me kind is er niet nooit geweest ook.

ik kan echt geen kant op meer.

en heb alles wat ik had op mp al verkocht allesa l geprobeerd dit is echt me laatste uitweg helaas.





quote:Thordis2.0 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:06:

Hoe komt dat zo? Had je een ww uitkering en is die gestopt? En wist je niet dat je zonder inkomen zou komen te zitten? Waar is de vader van je kind? Kan die bijspringen voor je zoon? Solliciteer je? Kun je nog dingen op marktplaats zetten?
wie goed doet goed ontmoet
Alle reacties Link kopieren
zuid holland en wist niet dat dat bestond zal eens nagaanquote:Ikbenanoniem schreef op 25 oktober 2014 @ 13:10:

Waar woon je? Is daar een voedselbank voor dieren?
wie goed doet goed ontmoet
Kijk eens op Facebook bij voedselbank voor dieren.
Ok dus nu heb je een extra schuld er bij, de studie financiering die je moet terug betalen?

Je bent vast onder 27 en dan willen de meeste gemeenten dat je eerst rond kijkt voor een studie. Je komt namelijk zonder iets van studie bijzonder moeilijk aan een baan en dan zit je voor de rest van je leven in de bijstand. Logisch dus dat je eerst moet zoeken.



Als je schulden hebt, heb je dan iemand die je er mee helpt? Wat voor regeling heb je? Want nu stoppen met studie is niet erg slim. Ook niet voor je kind dat al niet zo'n beste start heeft gehad he.
Heb je hulp? Want het klinkt alsof je behoorlijk onverstandige keuzes hebt gemaakt eigenlijk. En ik zou je best willen helpen, maar je zult ook wel dingen moeten aanpakken. Hoezo heb je geen opvang voor je zoontje? Geen kinderdagverblijf? En hoe kom je aan die schulden? En wat ga je doen om de boel structureel te verbeteren?
Alle reacties Link kopieren
ik ben maar alleen vandaar dat ik het hier probeer ik vraag geen geen geld ofzo maar echt hulp ik doe er zelf ook alles aan zelfs bij de voedselbank geweest. er heerst nou eenmaal crisis.

als ik familie had zou ik het daar vragen.



quote:erizo schreef op 25 oktober 2014 @ 13:09:

Is het bedelen bij VF maand of zo? Dit is al het derde topic in korte tijd waar om hulp gevraagd wordt en de manier waarop wordt steeds schaamtelozer.



Niets tegen jou persoonlijk to en ik wil best goede vrienden en familie uit de brand helpen, maar wildvreemden via een online forum niet. Heb je al bij familie en vrienden aangeklopt, of desnoods bij de buren of de vader van je kind?
wie goed doet goed ontmoet
quote:vrouw1989 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:12:

ik had studiefinanciering ik moest sto ppen met school omdat ik geen opvang heb ivm schulden bij de belastingdienst.

de vader van me kind is er niet nooit geweest ook.

ik kan echt geen kant op meer.

en heb alles wat ik had op mp al verkocht allesa l geprobeerd dit is echt me laatste uitweg helaas.



[...]

De Belastingdienst verrekend je kinderopvangtoeslag met andere openstaande schulden? Kijk op www.schuldinfo.nl en bereken daar je beslagvrije voet. Dan zul je zien dat er teveel wordt verrekend (want in de brief zal staan dat je beslagvrije voet op 0 is gezet) en kan je met de berekening en de voorbeeld brief die je daar ook vind de Belastingdienst sommeren om dit terug te draaien.



En als je schulden hebt, ga dan naar de gemeente voor budgetbeheer en een aanvraag schuldregeling. Dit kan, nu je geen stufi meer hebt maar een WWB.
Als ik je topics zo lees maak ik me wel zorgen over je. Je hebt een kind, je bent depressief, je hebt schulden en geen opleiding en je bent behoorlijk beschadigd door je verleden geloof ik.



Dat is wel hefitg. Heb je iemand die je helpt? Kun je je gaan melden bij een instantie die je kan doorverwijzen naar de voedselbank en je helpt met je situatie? Maatschappelijk werk of GGZ?
Alle reacties Link kopieren
stuur me even een pm waar je woont, kattenvoer heb ik genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ook echt doorheen tekens als ik er wat aan wil doen dan is er wel iets dat tegen zit. Ik kan nu nog niet de schuldhulp in omdat ik geen inkomen heb ook kondat niet toen in die studie had. Ik heb alles echt alle al geprobeerd maar zonder inkomen kan je niks. Ik heb een maatschappelijk werk maar die kan net zo veel als ik. Moet afwachten op de uitkering. Me zoon gaat in januari naar school en dan kan ik weer aan het werk ik ben al aan het solliciteren ik doe er echt alles aan om er weer boven op te komen maar met al die tegenslagen en word het me heel zwaar. Ik heb geen familie wel zusjes en me ouders zijn overleden.quote:Thordis2.0 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:18:

Als ik je topics zo lees maak ik me wel zorgen over je. Je hebt een kind, je bent depressief, je hebt schulden en geen opleiding en je bent behoorlijk beschadigd door je verleden geloof ik.



Dat is wel hefitg. Heb je iemand die je helpt? Kun je je gaan melden bij een instantie die je kan doorverwijzen naar de voedselbank en je helpt met je situatie? Maatschappelijk werk of GGZ?
wie goed doet goed ontmoet
Heb je nu eten voor je kat?
Alle reacties Link kopieren
Heb je verder begeleiding. Ik denk dat verstandig is dat je maandag maatschappelijk werkt belt.



Houdt er rekening mee dat de periode dat jij geen uitkering ontvangt verlengt kan worden als jij je je die 4 weken niet voldoende inspant om werk of studie te vinden. Dus ga actief op zoek en schakel maatschappelijk werk in.
quote:vrouw1989 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:00:

ik zit sinds een week zonder inkomen ik heb een uitkering proberen aan te vragen maar zit dan in een 4 weken zoek termijn voor werk of school. ook krijg ik geen voorschot.



Dit klopt niet. Je hebt op grond van artikel 52 Wet Werk en Bijstand (WWB) recht op een voorschot van 90% van je bijstandsuitkering, behalve als meteen al duidelijk is dat je geen recht hebt op bijstand of als je zelf onvoldoende informatie verstrekt aan de sociale dienst en onvoldoende meewerkt.



Misschien dat het bij jou is misgegaan of dat je het schrijft voor extra meelij, maar als het echt zo is dat je aanvraag om een voorschot is afgewezen, dan zou ik wel graag willen weten waarom. Je hebt waarschijnlijk een beschikking gekregen waarin de reden van afwijzing staat en zo niet: bel maandag de sociale dienst en vraag om de reden van afwijzing van een voorschot.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag echt geen geld ik vraag om hulp ik doe er echt alle aan om alles te regelen maar heb echt wat hulp nodig. Ik loop al overal tegen aan.
wie goed doet goed ontmoet
Kan je je zusjes niet om hulp vragen?
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouw1989 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:30:

Ik vraag echt geen geld ik vraag om hulp ik doe er echt alle aan om alles te regelen maar heb echt wat hulp nodig. Ik loop al overal tegen aan.Stuur me even een bericht waar je woont, kattenvoer genoeg
In een ander topic heb je het over hulp van maatschappelijk werk Wat doen zij voor je?
quote:vrouw1989 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:14:

zuid holland en wist niet dat dat bestond zal eens nagaan





[...]

In welke stad? In de grote steden van Zuid-Holland heb je wel voedselbanken voor dieren.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt waar ik ben 25 en heb dus een 4 weken zoek termijn daarin mag ik geen voorschot krijgen ik heb dinsdag daarover al een gesprek met een advocaat 1e gesprek is gratis.

Ik kan echt geen kant op anders vroeg ik het niet zo.



quote:milna schreef op 25 oktober 2014 @ 13:29:

[...]





Dit klopt niet. Je hebt op grond van artikel 52 Wet Werk en Bijstand (WWB) recht op een voorschot van 90% van je bijstandsuitkering, behalve als meteen al duidelijk is dat je geen recht hebt op bijstand of als je zelf onvoldoende informatie verstrekt aan de sociale dienst en onvoldoende meewerkt.



Misschien dat het bij jou is misgegaan of misschien dat je dit alleen maar schrijft om extra meelij te wekken bij de forummers, maar als het echt zo is dat je aanvraag om een voorschot is afgewezen, dan zou ik wel graag willen weten waarom. Je hebt waarschijnlijk een beschikking gekregen waarin de reden van afwijzing staat en zo niet: bel maandag de sociale dienst en vraag om de reden van afwijzing van een voorschot.
wie goed doet goed ontmoet
Alle reacties Link kopieren
Nou niets wat ik zelf niet kan echt een flut maatschappelijk werk hier hij zei tegen me dat ik maar me huur moet opzeggen en met me zoon een leger des heils in moet. Het hoeft niet zover te komen omdat ik even zonder inkomen zit.

Wanneer de uitkering rond is krijg ik alles wel met terug werkende kracht. Zou dus zonde zijn en nog een probleem erbij.



quote:bankje schreef op 25 oktober 2014 @ 13:32:

In een ander topic heb je het over hulp van maatschappelijk werk Wat doen zij voor je?
wie goed doet goed ontmoet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven